abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2003 @ 21:07:39 #1
50022 JCSF
Antichrist
pi_9019651
Stel, jij bent zelf een toonaangevend persoon in de gameindustrie. Je wil een nieuw, langzaam proces beginnen om een game te ontwikkelen. Wat voor game zul je maken? Met andere woorden, laat hier je zelfbedachte gameconcept zien. Licht eventjes kort toe hoe het werkt, wat voor sfeer de game heeft en wat voor type game het is.

Mijn concept: Het scherm is zwart. Langzaam krijgt het beeld kleur. Je kan vanaf dat moment je muis gebruiken om om je heen te kijken. Je ziet dat je alles laag vanaf de grond ziet. Je ligt lichtgewond tegen een muur in een verlaten opslagplaats van een fabriek. Er zijn houten kratten en kapotte ramen te zien. Er schijnt geen licht door de ramen, het is donker. Om je heen zie je 4 andere personen. Allemaal gewond, waarvan sommigen ernstig. Al de andere personen zijn NPC's (door de computer bestuurde spelers). Net als in 'The Thing' helpen zij je door het spel heen opdrachten te voltooien.

Je hoort zachtjes in de verte een raar geluid. Je kan het niet precies plaatsen, maar het lijkt op een zacht gehuil. Je gaat met 2 personen op onderzoek uit, door donkere hallen en verlaten ruimtes. De andere 2 personen zijn te gewond om te kunnen lopen. Via hen hou je contact door middel van mobiele telefoons.

Hoe het vanaf daar verder gaat weet ik zelf ook nog niet, maar het is de bedoeling dat de speler zich in een verlaten omgeving met horror-elementen ala System Shock 2 stort. Het spel speelt als een FPS met rpg-elementen. Het spel wordt ondersteunt door enge ambientmuziek om het geheel wat meer sfeer te geven. Het klinkt misschien wat vaag, maar het is dan ook de bedoeling dat de speler er in het begin niets van snapt en daardoor op onderzoek uit gaat.

Wat is jouw gameconcept?

Baphomet is the best friend the church has ever had, as he has kept it in business throughout all these years.
  maandag 10 maart 2003 @ 21:19:07 #2
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_9020061
Hmmm, dit topic gaan we even volgen
Maar lang, lang geleden, hadden ik en een paar vrienden zo een plannetje om iets te gaan bouwen. Ook een combo van rpg/actie/nog veel meer, futuristich/verleden, alles door elkaar (magic, kruisbogen, mortiers, etc).
De setting verschilde dus ook, pre-historie, middeleeuwen, heden, jaar 3010, jaar 45333.

Maar toen we eindelijk concreet een paar ideeen hadden, en dachten, da's 1337, kwamen spellen als NeverWinterNights e.d. op de markt, toen zagen we een hoop van onze 'vernieuwende' ideeen daar al in verwerkt.

Design for PEBKAC-users, not experts.
pi_9020387
gewoon, 1 grote stad, waar je van alles mag doen. cariere keuze, kinderen krijgen dat soort stuff, en dat alles natuurlijk online en in 3d
pi_9023192
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:29 schreef flappiewappie het volgende:
gewoon, 1 grote stad, waar je van alles mag doen. cariere keuze, kinderen krijgen dat soort stuff, en dat alles natuurlijk online en in 3d
Dat heb ik ook altijd al willen hebben. Een game waarin je gewoon een soort virtueel leven kan hebben. Je kan werk zoeken, maar natuurlijk ook gemene dingen doen, zoals het opblazen van auto's en dergelijke. GTA3 kwam al een klein beetje in de buurt wat dat betreft, al was dat nog te veel missiegebonden en kon je niet een leven hebben wat je graag wilde.

Verder lijkt het idee van de topicstarter me wel mooi eigenlijk. Ik hou wel van games met een verlaten, mysterieus sfeertje. Klinkt als een begin van een X-Files aflevering.

maandag 10 maart 2003 @ 23:04:52 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9023323
Fallout 3

of een Fallout MMORPG

'nuff said

maandag 10 maart 2003 @ 23:06:38 #6
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_9023395
Ik heb altijd al een first person adventure willen spelen waarbij men bijvoorbeeld met een auto door een futuristische stad kan cruisen naar de raketbasis, waarna men in een ruimtevaartuig naar een bepaalde basis gaat en daar in alla FPS een soort adventure/shooter gaat spelen, dus meerdere voertuigen en gameplays NAAST elkaar.
fluff for life
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:12:51 #7
50022 JCSF
Antichrist
pi_9044126
Wat ook wel grappig is, is dat ik altijd al een game over ufo-ontvoeringen heb willen hebben. Blijkt zo'n game nog te bestaan ook (Abducted). Jammer alleen dat het niet helemaal in de stijl is die mij interesseerd, maar we zullen zien.
Baphomet is the best friend the church has ever had, as he has kept it in business throughout all these years.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:24:12 #8
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_9044431
mijn idee, is een soort eternal darkness met een fps element
soort van hoe meer alcohol je drinkt, hoe beter je kan schieten, maar het heeft wel als gevolg dat je wat gekker bent, en dingen ziet die er niet zijn enzo
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_9044521
http://www.engine-software.nl/ebd/rpg/

Iemand van GoT (een gamedeveloper) die bezig is met een spel (rpg).
Ik help ook mee met tekeningen hoewel ik weinig heb afgeleverd , is veel werk.

α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  dinsdag 11 maart 2003 @ 19:28:05 #10
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_9044551
Real life. En dan niet sims like, maar compleet. Een echte virtuele wereld. Internetbased, compleet 3d (ala GTA3, maar uitgebreider)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 11 maart 2003 @ 21:48:03 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_9048405
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 19:27 schreef Ker_Plunk het volgende:
http://www.engine-software.nl/ebd/rpg/

Iemand van GoT (een gamedeveloper) die bezig is met een spel (rpg).
Ik help ook mee met tekeningen hoewel ik weinig heb afgeleverd , is veel werk.

quote:
The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.
* Skull-splitter zou wel eens willen leren modellen en skinnen, animeren en games modden of bouwen

maar aan de andere kant weet ik niet of ik liever games bouw dan monsters/wonden maak... GVD, waarom kan ik nooit keuzes maken?

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:27:42 #12
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9058250
Ik had vroeger naar mijn mening hele gave en onmogelijke concepts. Tenminste voor die tijd.

Toen kochte ik mijn Dreamcast en kwam Shenmue uit. Leek precies op mijn concept, alleen nooit durven dromen dat dit op een console zou uitkomen.

De wereld waarin de boel zich afspeelt is veel te gedetailleerd en elke NPC is een apart persoon met aparte stemmen en veel intelligenter qua interactie. Een soort echte IA die dan op zijn beurt het spel beinvloedt.
Ja dat wil ik spelen.

Ik kan al niet meer wachten op Shenmue3!!!

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_9936526
Waarom geen moderne Jurassic Park game zat ik me ineens te bedenken? Eigenlijk hebben we dat al gehad met Trespasser, maar die is destijds niet echt een succes geworden. Vooral vanwege de besturing waarschijnlijk want die was best ingewikkeld. Er zat echter wel een mooi sfeertje in het spel die we vandaag de dag toch wel een stuk mooier kunnen krijgen.
Stel je eens een Jurassic Park game voor waarin je net als in deel 1 (van de filmreeks) in een tour rondrijdt op het eiland. Het gaat fout wanneer er donkere wolken naderen. De T-Rex breekt uit en je gaat op de vlucht en rent in paniek het oerwoud in, achter de andere npc's aan. Je hebt net bericht gekregen via je walkietalkie dat de Raptors uit zijn gebroken en in jouw gebied zijn. Je moet daar weg, maar je weet nog niet hoe. Dan begint het avontuur pas echt.
pi_9936615
Ooit van Dino Crisis gehoord?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9936637
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:34 schreef Strolie75 het volgende:
Ooit van Dino Crisis gehoord?
Jawel, maar het realistischere concept van Trespasser sprak me meer aan. En het idee kan volgens mij echt een stuk beter uitgewerkt worden.
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:51:41 #16
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_9937047
ik zou zo niet 123 een spelconcept weten, maar idd die interactieve 3d steden ala Driver en Midtown Madness is wel wat coole dingen bij te bedenken.

Ik zou wel wat toevoegingen willen zien op bepaalde first-person-shooters. Bijv map-parameters, dus dat de serveradmin per spel makkelijk opties kan instellen licht aan/uit, bepaalde deuren of bruggen open of dicht, bepaalde doorgangen toegankelijk of niet etc.

En verder een Stunts remake. Die is al in de maak, maar vreemd dat dat niet veel eerder gedaan is.

oh ja en alles mod-friendly natuurlijk he (dus niet zoals GTA3)

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:43:57 #17
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_9938523
Stel:

Je bent een wetenschapper op weg naar z'n werk.
Daar eenmaal aangekomen wordt er een expiriment uitgevoerd wat vreselijk mis loopt en binnen de kortste keren krioelt de hele toko met nare beestjes uit een andere dimensie en trigger happy GI Joe's met het motto: shoot first and never ask any questions...
Aan jouw de taak om de hele tering zooi weer recht te trekken.

Of is dit al eens gedaan?!

Signature:
Maximaal
4
regels
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:59:46 #18
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_9938926
Eeen beetje mix tussen The sims en GTA 3, je bent in een virtuele stad, je bent 18 en je bent van huis weggegaan(in een andere stad)
En wat doe je? ga je een baantje zoeken en een leuk huisje huren(van het geld van je ouders) of ga je kleine drugsdealtjes doen.
Zo kan je uitbreiden, zoals naar school gaan, een vrouw ontmoeten, doktor worden en kinderen buiten de stad krijgen en daar wonen. Of ga je met je vrienden uit naar de disco, of je begint met kleine dealtjes maar hoe langer hoe verder, wat kies jij voor leven?

En nu ook niet echt zelf bedacht maar Resident evil variant,
Je komt op een dag thuis en je ziet je vrouw en kinderen zijn half opgevreten, je gaat met je broer op onderzoek uit, als snel kom je in een landhuis ofzo, en je blijft bij elkaar, maar wat ik bij RE miste, je maakt het enger als je in een veilige kamer bent alles rondgekeken, en je hoort een vrouwlijke gil in een andere kamer,

Maar hou het maar op de 1e

"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_9939073
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:29 schreef flappiewappie het volgende:
quote:
Op maandag 10 maart 2003 23:01 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd al willen hebben. Een game waarin je gewoon een soort virtueel leven kan hebben. Je kan werk zoeken, maar natuurlijk ook gemene dingen doen, zoals het opblazen van auto's en dergelijke. GTA3 kwam al een klein beetje in de buurt wat dat betreft, al was dat nog te veel missiegebonden en kon je niet een leven hebben wat je graag wilde.

Verder lijkt het idee van de topicstarter me wel mooi eigenlijk. Ik hou wel van games met een verlaten, mysterieus sfeertje. Klinkt als een begin van een X-Files aflevering.

fable Is dan wel in de tijd van de middeleeuwen enzo, maar wel je eigen keuze enzo, zodat je leven daadwerkelijk lijkt op wat voor keuzes jij maakt. [XBOX Exclusive] Fable: "Who will you be?"
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:43 schreef FallenAngel666 het volgende:
Stel:

Je bent een wetenschapper op weg naar z'n werk.
Daar eenmaal aangekomen wordt er een expiriment uitgevoerd wat vreselijk mis loopt en binnen de kortste keren krioelt de hele toko met nare beestjes uit een andere dimensie en trigger happy GI Joe's met het motto: shoot first and never ask any questions...
Aan jouw de taak om de hele tering zooi weer recht te trekken.

Of is dit al eens gedaan?!

Half-life? Nou jah, ongeveer dan... En zo zouden er denkik nog wel een paar zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Neejoh op 22-04-2003 17:15]

pi_9939207
Waar ik zelf wel zin in zou hebben, is een veelzijdige racegame (of hoe zeg je dat).

Een game net als Project Gotham Racing, waar je punten krijgt voor 'spectaculair' rijden (slides = punten, springen = punten enz.). Maar daarnaast een wat komische mode erbij like micro machines/mario kart/furious karting. Dus met power-ups op de baan and stuff. Mischien een futurische mode dat je kan vliegen? Dunno.

In ieder geval een racegame (addicted..) met veel, héél veel modes

dinsdag 22 april 2003 @ 17:25:09 #21
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_9939515
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 17:05 schreef Neejoh het volgende:

[..]

[..]

fable Is dan wel in de tijd van de middeleeuwen enzo, maar wel je eigen keuze enzo, zodat je leven daadwerkelijk lijkt op wat voor keuzes jij maakt. [XBOX Exclusive] Fable: "Who will you be?"
[..]

Half-life? Nou jah, ongeveer dan... En zo zouden er denkik nog wel een paar zijn.

Dat was ook een poging tot humor/flauw doen...
Signature:
Maximaal
4
regels
  dinsdag 22 april 2003 @ 18:18:28 #22
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_9940716
Ik zou wel een keer een spel willen zien over ehm... iets met kippen, plastic tassen en asperges.
Ofzo.
Er mag ook wel iemand uit Wit-Rusland meedoen, maar dan moeten er wel een beetje schuine grappen verteld worden.
En dan halverwege, dan komt er zo'n idee van: "Rubberbootje, waar ben je nou"?
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 22 april 2003 @ 19:11:05 #23
42801 Crack_bek
2 l337 2 8347
pi_9941912
Jullie komen allemaal (op een enkele na) met verhaaltjes.

"je wordt wakker in een kamer en,.." is geen spel dat is een verhaal.
wat voor spel elementen wil je dan zien in je game als je een concept hebt en waarom zou dat leuk kunne zijn. over dat soort dingen moet je na denken als je een spel ontwerpt.
Als je een spel creeerd waarin je een tweede leven kan opbouwen dan is dat helemaal niet leuk, want de reden dat jij uberhaupt een spel speelt is om eventjes aan het echt te leven te ontkomen.
Het is een duidelijk gescheiden overgang die je maakt van realiteit naar virtuele realiteit. als je dat virtueel weg haald heb je er niets aan want je concept bestaat dan al en is al perfect uitgevoerd de afgelope miljoenen jaren (doe je gordijn open en kijk naar buiten,..verrek, daar is je complete 3d stad met totale vrijheid)

stelletje gekkies

www.leipheidfm.nl luister nou maar een seen keer
pi_9942798
Een mix tussen: battlefield/ wargasm/ ravenshield/ flashpoint. Dus een all out war op internet. Maar dan echt dat je bijvoorbeeld Europa hebt en dat je kan kiezen welk land je wilt vechten. En dan er dan overal fronten zijn. Dus een oorlog die gewoon hele dagen door gaat, met niet 1 aparte map. Je zou kunnen denken aan wat ze bij novalogic wilden dus een soort bijeenvoeging van een paar flightsims, subsim, tanksim, en dan nog een soldiersim. Maar wel in de hedendaagse tijden...
  dinsdag 22 april 2003 @ 19:51:17 #25
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_9942872
Een game waarin je (eindelijk is) als "the bad guy" dood en verderf kan zaaien.. .
Met veel biowapens en marteltechnieken om info los te krijgen. .
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')