Mijn concept: Het scherm is zwart. Langzaam krijgt het beeld kleur. Je kan vanaf dat moment je muis gebruiken om om je heen te kijken. Je ziet dat je alles laag vanaf de grond ziet. Je ligt lichtgewond tegen een muur in een verlaten opslagplaats van een fabriek. Er zijn houten kratten en kapotte ramen te zien. Er schijnt geen licht door de ramen, het is donker. Om je heen zie je 4 andere personen. Allemaal gewond, waarvan sommigen ernstig. Al de andere personen zijn NPC's (door de computer bestuurde spelers). Net als in 'The Thing' helpen zij je door het spel heen opdrachten te voltooien.
Je hoort zachtjes in de verte een raar geluid. Je kan het niet precies plaatsen, maar het lijkt op een zacht gehuil. Je gaat met 2 personen op onderzoek uit, door donkere hallen en verlaten ruimtes. De andere 2 personen zijn te gewond om te kunnen lopen. Via hen hou je contact door middel van mobiele telefoons.
Hoe het vanaf daar verder gaat weet ik zelf ook nog niet, maar het is de bedoeling dat de speler zich in een verlaten omgeving met horror-elementen ala System Shock 2 stort. Het spel speelt als een FPS met rpg-elementen. Het spel wordt ondersteunt door enge ambientmuziek om het geheel wat meer sfeer te geven. Het klinkt misschien wat vaag, maar het is dan ook de bedoeling dat de speler er in het begin niets van snapt en daardoor op onderzoek uit gaat.
Wat is jouw gameconcept?
Maar toen we eindelijk concreet een paar ideeen hadden, en dachten, da's 1337, kwamen spellen als NeverWinterNights e.d. op de markt, toen zagen we een hoop van onze 'vernieuwende' ideeen daar al in verwerkt.
quote:Dat heb ik ook altijd al willen hebben. Een game waarin je gewoon een soort virtueel leven kan hebben. Je kan werk zoeken, maar natuurlijk ook gemene dingen doen, zoals het opblazen van auto's en dergelijke. GTA3 kwam al een klein beetje in de buurt wat dat betreft, al was dat nog te veel missiegebonden en kon je niet een leven hebben wat je graag wilde.
Op maandag 10 maart 2003 21:29 schreef flappiewappie het volgende:
gewoon, 1 grote stad, waar je van alles mag doen. cariere keuze, kinderen krijgen dat soort stuff, en dat alles natuurlijk online en in 3d
Verder lijkt het idee van de topicstarter me wel mooi eigenlijk. Ik hou wel van games met een verlaten, mysterieus sfeertje. Klinkt als een begin van een X-Files aflevering.
Iemand van GoT (een gamedeveloper) die bezig is met een spel (rpg).
Ik help ook mee met tekeningen hoewel ik weinig heb afgeleverd , is veel werk.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 19:27 schreef Ker_Plunk het volgende:
http://www.engine-software.nl/ebd/rpg/Iemand van GoT (een gamedeveloper) die bezig is met een spel (rpg).
Ik help ook mee met tekeningen hoewel ik weinig heb afgeleverd , is veel werk.
quote:* Skull-splitter zou wel eens willen leren modellen en skinnen, animeren en games modden of bouwen
The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.
maar aan de andere kant weet ik niet of ik liever games bouw dan monsters/wonden maak... GVD, waarom kan ik nooit keuzes maken?
Toen kochte ik mijn Dreamcast en kwam Shenmue uit. Leek precies op mijn concept, alleen nooit durven dromen dat dit op een console zou uitkomen.
De wereld waarin de boel zich afspeelt is veel te gedetailleerd en elke NPC is een apart persoon met aparte stemmen en veel intelligenter qua interactie. Een soort echte IA die dan op zijn beurt het spel beinvloedt.
Ja dat wil ik spelen.
Ik kan al niet meer wachten op Shenmue3!!!
quote:Jawel, maar het realistischere concept van Trespasser sprak me meer aan. En het idee kan volgens mij echt een stuk beter uitgewerkt worden.
Op dinsdag 22 april 2003 15:34 schreef Strolie75 het volgende:
Ooit van Dino Crisis gehoord?
Ik zou wel wat toevoegingen willen zien op bepaalde first-person-shooters. Bijv map-parameters, dus dat de serveradmin per spel makkelijk opties kan instellen licht aan/uit, bepaalde deuren of bruggen open of dicht, bepaalde doorgangen toegankelijk of niet etc.
En verder een Stunts remake. Die is al in de maak, maar vreemd dat dat niet veel eerder gedaan is.
oh ja en alles mod-friendly natuurlijk he (dus niet zoals GTA3)
Je bent een wetenschapper op weg naar z'n werk.
Daar eenmaal aangekomen wordt er een expiriment uitgevoerd wat vreselijk mis loopt en binnen de kortste keren krioelt de hele toko met nare beestjes uit een andere dimensie en trigger happy GI Joe's met het motto: shoot first and never ask any questions...
Aan jouw de taak om de hele tering zooi weer recht te trekken.
Of is dit al eens gedaan?!
En nu ook niet echt zelf bedacht maar Resident evil variant,
Je komt op een dag thuis en je ziet je vrouw en kinderen zijn half opgevreten, je gaat met je broer op onderzoek uit, als snel kom je in een landhuis ofzo, en je blijft bij elkaar, maar wat ik bij RE miste, je maakt het enger als je in een veilige kamer bent alles rondgekeken, en je hoort een vrouwlijke gil in een andere kamer,
Maar hou het maar op de 1e
quote:
Op maandag 10 maart 2003 21:29 schreef flappiewappie het volgende:
gewoon, 1 grote stad, waar je van alles mag doen. cariere keuze, kinderen krijgen dat soort stuff, en dat alles natuurlijk online en in 3d
quote:fable
Op maandag 10 maart 2003 23:01 schreef Disorder het volgende:[..]
Dat heb ik ook altijd al willen hebben. Een game waarin je gewoon een soort virtueel leven kan hebben. Je kan werk zoeken, maar natuurlijk ook gemene dingen doen, zoals het opblazen van auto's en dergelijke. GTA3 kwam al een klein beetje in de buurt wat dat betreft, al was dat nog te veel missiegebonden en kon je niet een leven hebben wat je graag wilde.
Verder lijkt het idee van de topicstarter me wel mooi eigenlijk. Ik hou wel van games met een verlaten, mysterieus sfeertje. Klinkt als een begin van een X-Files aflevering.
quote:Half-life? Nou jah, ongeveer dan... En zo zouden er denkik nog wel een paar zijn.
Op dinsdag 22 april 2003 16:43 schreef FallenAngel666 het volgende:
Stel:Je bent een wetenschapper op weg naar z'n werk.
Daar eenmaal aangekomen wordt er een expiriment uitgevoerd wat vreselijk mis loopt en binnen de kortste keren krioelt de hele toko met nare beestjes uit een andere dimensie en trigger happy GI Joe's met het motto: shoot first and never ask any questions...
Aan jouw de taak om de hele tering zooi weer recht te trekken.Of is dit al eens gedaan?!
[Dit bericht is gewijzigd door Neejoh op 22-04-2003 17:15]
Een game net als Project Gotham Racing, waar je punten krijgt voor 'spectaculair' rijden (slides = punten, springen = punten enz.). Maar daarnaast een wat komische mode erbij like micro machines/mario kart/furious karting. Dus met power-ups op de baan and stuff. Mischien een futurische mode dat je kan vliegen? Dunno.
In ieder geval een racegame (addicted..) met veel, héél veel modes
quote:Dat was ook een poging tot humor/flauw doen...
Op dinsdag 22 april 2003 17:05 schreef Neejoh het volgende:[..]
[..]fable
Is dan wel in de tijd van de middeleeuwen enzo, maar wel je eigen keuze enzo, zodat je leven daadwerkelijk lijkt op wat voor keuzes jij maakt. [XBOX Exclusive] Fable: "Who will you be?"
[..]Half-life? Nou jah, ongeveer dan... En zo zouden er denkik nog wel een paar zijn.
"je wordt wakker in een kamer en,.." is geen spel dat is een verhaal.
wat voor spel elementen wil je dan zien in je game als je een concept hebt en waarom zou dat leuk kunne zijn. over dat soort dingen moet je na denken als je een spel ontwerpt.
Als je een spel creeerd waarin je een tweede leven kan opbouwen dan is dat helemaal niet leuk, want de reden dat jij uberhaupt een spel speelt is om eventjes aan het echt te leven te ontkomen.
Het is een duidelijk gescheiden overgang die je maakt van realiteit naar virtuele realiteit. als je dat virtueel weg haald heb je er niets aan want je concept bestaat dan al en is al perfect uitgevoerd de afgelope miljoenen jaren (doe je gordijn open en kijk naar buiten,..verrek, daar is je complete 3d stad met totale vrijheid)
stelletje gekkies
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |