quote:Hetzelfde heeft mij broertje ooit meegemaakt met zijn brommer.
Ondernemer voelt zich verloochend door justitie
AMSTERDAM - Bestolen ondernemers kunnen soms fluiten naar hun eigen spullen. Overvallers of winkeldieven die geen afstand kunnen doen van de gestolen waar, mogen deze van de rechter in bepaalde gevallen houden.
Brancheorganisaties zijn woedend, zo staat te lezen in de Telegraaf. De eigenaar van kledingzaak Roxy in de Amsterdamse Kalverstraat is een van de winkeliers die zich verloochend voelt door de rechterlijke macht. De politierechter bepaalde onlangs dat dieven een partij gestolen dure broeken mochten houden, ondanks dat werd onderkend dat de broeken bij Roxy gestolen waren.
De officier van Justitie vroeg nog met klem om teruggave van de spullen aan de rechtmatige eigenaar, maar de rechter was onverbiddelijk.Gekkenhuis
Ferry Houterman, voorzitter van het MKB in Amsterdam, is stomverbaasd. 'Ik heb een hoop meegemaakt in dit land, maar dit maakt promotie naar de eredivisie van het gekkenhuis.'
De winkelier dient een aanklacht in tegen de justitiële macht, omdat hij 'dit niet over zijn kant kan en mag laten gaan'.
Té belachelijk voor woorden, mijn broertje heeft met veel verbaal geweld uiteindelijk toch "zijn bezit" opgehaald bij het politiebureau.
Overigens, men had het over *de verzekering* die de schade wel zou betalen, dus waar maakte hij zich eigenlijk druk om...
Juist jah
Nog zo'n raar voorbeeld, mijn fiets ..meegenomen door iemand die blijkbaar geen vervoer had op dat moment..
Aangifte gedaan...zie ik 4 maanden later iemand op mijn fiets..
De jongen vertelde dat hij de fiets nota bene op het politiebureau had gekocht..
(normaliter zou dat idd kunnen maar er zijn termijnen voor die dus niet in acht zijn genomen.)
De politie erkende na veel heen en weer gezeur dat ik gelijk had maaaaaaaar, de jongen had nieuwe verlichting op de fiets gezet..die ik dan maar moest betalen , anders kreeg ik mijn fiets niet terug
Ook *geinig*
Voor mijn deur staat een fiets, onbeheerd, zonder slot, na twee weken zet ik het ding in mijn schuur en breng de politie op de hoogte van deze vondst..men wil de fiets ophalen..ik weiger en als illustratie gebruik ik het verhaal hierboven, de rechtmatige eigenaar mag de fiets bij mij ophalen maar ik wil niet dat de fiets op het bureau komt te staan.
Na een week komt er een boze agent vloekend en scheldend aan mijn deur, het bleek zijn fiets te zijn en hij had liever het geld van de verzekering gekregen
quote:mmm, nou ik geloof em wel hoor
Op vrijdag 7 maart 2003 12:42 schreef LORICKWAADDEMPER het volgende:
Jij moet schrijver worden met al die sterke verhalen van je ...
quote:Als jij mij dan even helpt met het zoeken naar *al* die verhalen dan kan ik ze bundelen..
quote:zeg dan niks
quote:Die quote van hem klopt iig, hadden ze het net op de radio ook over.
Waar slaat dit op dan?
Onder het mom "eerlijk gestolen" ofzo??
quote:jij moet sportcommentator worden, met al dat commentaar van je
quote:Hoe vreemd het ook klinkt, het is conform de wet. Stel je koopt 100 spijkerbroeken en steelt er honderd. Je slaat ze op in een magazijn en dankzij het ontbreken van serienummers is niet aantoonbaar welke gestolen zijn en welke gekocht, dan kun je de gestolen broeken niet terugkrijgen.
Op vrijdag 7 maart 2003 12:53 schreef Qarinx het volgende:
Naaaaaaaaaaah jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!Waar slaat dit op dan?
Onder het mom "eerlijk gestolen" ofzo??
Dit neemt echter niet weg dat je wel de mogelijkheid hebt om op basis van bw6:162 (onrechtmatige daad) de schade te verhalen op de dief.
quote:Klinkt vreemd jah...
Op vrijdag 7 maart 2003 12:57 schreef Makkinen het volgende:Hoe vreemd het ook klinkt, het is conform de wet. Stel je koopt 100 spijkerbroeken en steelt er honderd. Je slaat ze op in een magazijn en dankzij het ontbreken van serienummers is niet aantoonbaar welke gestolen zijn en welke gekocht, dan kun je de gestolen broeken niet terugkrijgen.
Maar dat verhaal van die fiets en die nieuwe verlichting vind ik echt te gek voor woorden!
quote:Hoezo ? Zoek eens op de juridische term 'vermenging'. Maar het maakt ook niet uit, want de dader blijft wel aansprakelijk voor de schade.
Op vrijdag 7 maart 2003 13:00 schreef Qarinx het volgende:[..]
Klinkt vreemd jah...
Bij twijfel welke wel en niet gestolen zijn, moeten ze gewoon alles in beslag nemen.... anders komen ze er wel heel makkelijk van af...Maar dat verhaal van die fiets en die nieuwe verlichting vind ik echt te gek voor woorden!
quote:Het lijkt me dat je met verbaal geweld echt helemaal geen ene moer verder komt, zeker niet op een politiebureau.
Op vrijdag 7 maart 2003 12:36 schreef Loedertje het volgende:[..]
Té belachelijk voor woorden, mijn broertje heeft met veel verbaal geweld uiteindelijk toch "zijn bezit" opgehaald bij het politiebureau.
quote:Dat betekent niet dat dit NORMAAL is.
Op vrijdag 7 maart 2003 12:57 schreef Makkinen het volgende:[..]
Hoe vreemd het ook klinkt, het is conform de wet.
Dit neemt echter niet weg dat je wel de mogelijkheid hebt om op basis van bw6:162 (onrechtmatige daad) de schade te verhalen op de dief.
Mocht ik niet eerst mijn fiets meenemen, dus ik zeg: "Neem dan mee naar het bureau, anders zie je hem niet meer terug."
Maar dat was niet nodig.
Wordt ik om 21:00 gebeld, ik mag mijn fiets op komen halen. De moeder van het minderjarige ventje had hem langsgebracht en hij zou het nóóóóóóit weer doen. Yeah right!
Ik mijn fiets opgehaald, hadden die k*tlui hem helemaal verrot getrapt!
Ik moest hem met de auto meenemen, terwijl hij 's middags nog gloednieuw was!
En als ik aangifte wilde doen moest ik eerst maar aantonen dat hij in goede staat verkeerde toen ik hem kwijtraakte. Een nieuwe fiets!
Ik heb die familie later trouwens nog op de TV gezien, had één van die meisjes een verhaal verzonnen over een brand en een groepsverkrachting, u allen mogelijk wel bekend.
De kerel die op mijn fiets rondreed stond op de achtergrond mee te knikken.
Ik heb er met een glimlach op mijn lippen van genoten.
quote:Ow wacht.... hij mag de spijkerbroeken houden, maar hij moet er wel gewoon voor betalen...?! (en een flinke boete mag ik hopen?)
Op vrijdag 7 maart 2003 13:03 schreef Makkinen het volgende:
Hoezo ? Zoek eens op de juridische term 'vermenging'. Maar het maakt ook niet uit, want de dader blijft wel aansprakelijk voor de schade.
Neej dan is het wel okay..
quote:De koper had Fl 50 betaald aan het politiebureau (een tweemaandelijkse openbare fietsveiling)
Op vrijdag 7 maart 2003 13:00 schreef Qarinx het volgende:Maar dat verhaal van die fiets en die nieuwe verlichting vind ik echt te gek voor woorden!
Hij kon dit n.a.v mijn verhaal terugvorderen bij de politie..
(overigens had hij ook de keuze om de fiets te houden..dan zou ik die 50 krijgen..)
Maar, hij had een *uitgavenpost* en wilde dit dus declareren waardoor ik deze moest betalen indien ik mijn fiets terug wilde.
De politie wilde hem slachts die 50 teruggeven en speelde de bal weer door naar mij, ik had dus *een keus*
Overigens, de door mij geopperde optie *sloop die dynamo en lampen er maar af, die hoef ik niet* was onmogelijk aldus de dienstdoende agentjes.
quote:Wat hij vertelt klopt. Als iemand wordt aangehouden met gestolen goed, moet die persoon er afstand van doen. Doet die persoon dat niet, tja dan heb je dus een probleem. Hoe het precies zit als een persoon gestolen goed verandert (dus in dit geval andere dingen erop zetten) dat weet ik niet (afstand doen van het goed)
quote:Bekijk het anders eens van de andere kant..
Op vrijdag 7 maart 2003 13:33 schreef Loedertje het volgende:[..]
De koper had Fl 50 betaald aan het politiebureau (een tweemaandelijkse openbare fietsveiling)
Hij kon dit n.a.v mijn verhaal terugvorderen bij de politie..
(overigens had hij ook de keuze om de fiets te houden..dan zou ik die 50 krijgen..)Maar, hij had een *uitgavenpost* en wilde dit dus declareren waardoor ik deze moest betalen indien ik mijn fiets terug wilde.
De politie wilde hem slachts die 50 teruggeven en speelde de bal weer door naar mij, ik had dus *een keus*
Overigens, de door mij geopperde optie *sloop die dynamo en lampen er maar af, die hoef ik niet* was onmogelijk aldus de dienstdoende agentjes.
quote:O van die kant heb ik het écht wel bekeken hoor.
Op vrijdag 7 maart 2003 13:53 schreef BladE-l----- het volgende:Bekijk het anders eens van de andere kant..
Jij koopt een fiets, knapt het ding op, en vervolgens moet je je fiets voor kostprijs weer inleveren en voor je geleverde opknapwerk zou je niets krijgen? Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
En dat je dan die dynamo en lamper terugkrijgt? Wat heb je daar dan aan? Moet je weer een fiets zonder verlichting gaan zoeken.
Voor beide partijen zwaar k*t.
Wat krijg je dan.
JUIST: je neemt het heft in eigen handen.
NIet om stoer te doen ofzo, maar ik heb hem dusdanig van die fiets afgeslagen dat ie de komende weken niet meer kan fietsen.
Fiets meegenomen en hem achtergelaten. Nog aangemoedigd met de woorden maal maar dood....
Ik zag geen andere keus. Het is toch van de zotte dat de politie niet optreed hiertegen... dan maar op deze manier ....
Echt een aanrader. ben je gelijk al je frustratie kwijt
Laat ik het anders zeggen
Jat jij mijn fiets, dan kijken we dan even of het verhaal in Fabeltjeskrant staat.
Grtzz
quote:Groot gelijk heb je, hier ook een keer iemand op een fiets van mij af geramt
Op vrijdag 7 maart 2003 14:13 schreef WannahaveR het volgende:Echt een aanrader. ben je gelijk al je frustratie kwijt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |