abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8901801
cnn.com http://www.cnn.com/2003/US/Northeast/03/04/iraq.usa.shirt.reut/index.html

Dit verhaal zegt weer genoeg over de verenigde staten, wat ben ik blij dat ik in Europa ben geboren...

NEW YORK (Reuters) -- A lawyer was arrested late Monday and charged with trespassing at a public mall in the state of New York after refusing to take off a T-shirt advocating peace that he had just purchased at the mall.

According to the criminal complaint filed Monday, Stephen Downs was wearing a T-shirt bearing the words "Give Peace A Chance" that he had just purchased from a vendor inside the Crossgates Mall in Guilderland, New York, near Albany.

"I was in the food court with my son when I was confronted by two security guards and ordered to either take off the T-shirt or leave the mall," said Downs.

When Downs refused the security officers' orders, police from the town of Guilderland were called and he was arrested and taken away in handcuffs, charged with trespassing "in that he knowingly enter(ed) or remain(ed) unlawfully upon premises," the complaint read.

Downs said police tried to convince him he was wrong in his actions by refusing to remove the T-shirt because the mall "was like a private house and that I was acting poorly.

"I told them the analogy was not good and I was then hauled off to night court where I was arraigned after pleading not guilty and released on my own recognizance," Downs told Reuters in a telephone interview.

Downs is the director of the Albany Office of the state Commission on Judicial Conduct, which investigates complaints of misconduct against judges and can admonish, censure or remove judges found to have engaged in misconduct.

Calls to the Guilderland police and district attorney, Anthony Cardona and to officials at the mall were not returned for comment.

Downs is due back in court for a hearing on March 17.

He could face up to a year in prison if convicted.

donderdag 6 maart 2003 @ 01:25:26 #2
14827 Kogando
Modelprutser
pi_8901997
Ik geloof er echt niks van dat hij alleen is gearresteerd omdat hij zo'n shirt aan had. Welke dombo gelooft dat nou? Hij heeft zich waarschijnlijk gewoon flink misdragen en dat shirt had hij gewoon toevallig aan.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 6 maart 2003 @ 01:28:25 #3
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8902052
Klinkt inderdaad wel een beetje vaag en eenzijdig. Een jaar in de bak vanwege een shirt met een vredesboodschap erop? Zijn alle platen van John Lennon ook al op een branstapel verdwenen?
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_8902209
tuurlijk had die niet alleen dat shirt aan, maar zat die irritant te doen

dit soort berichten zijn er voor de anti-amerikanen, kunnen die ook weer lekker slapen

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2003 @ 01:42:35 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8902256

En als je nu in Nederland een vergelijkbaar iets met BeaTrix maakt?

pi_8902317
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:39 schreef WeirdMicky het volgende:
tuurlijk had die niet alleen dat shirt aan, maar zat die irritant te doen
Idien hij alleen een T-shirt aanhad zou dat vreemd zijn idd, het verzoek was het uit te trekken, wanneer hij louter een t-shirt droeg zou je eerder verwachten dat ze een deken om hem heen zouden slaan oid.
quote:
dit soort berichten zijn er voor de anti-amerikanen, kunnen die ook weer lekker slapen
Dit soort berichten worden verspreidt dooor CNN/Reuters, overigens was de onverlaat een advocaat.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2003 @ 01:48:39 #7
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_8902333
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:25 schreef Kogando het volgende:
Ik geloof er echt niks van dat hij alleen is gearresteerd omdat hij zo'n shirt aan had. Welke dombo gelooft dat nou? Hij heeft zich waarschijnlijk gewoon flink misdragen en dat shirt had hij gewoon toevallig aan.

Ikke dombo.... ken VS nl. Alles wat op de gifbelt is geboren, woont daar. (M.u.v. import...)
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  donderdag 6 maart 2003 @ 02:02:18 #8
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8902506
'Vredes' T-shirt niet gewenst in de VS

Een advocaat is afgelopen dinsdag gearresteerd omdat hij weigerde zijn T-shirt uit te trekken.

De man, Stephen Downs, droeg een T-shirt waarop de tekst "Give Peace A Chance"* en werd door de beveiligingsmedewerkers verzocht zijn T-shirt uit te trekken of het winkelcentrum te verlaten. Toen hij dit weigerde, werd de hulp van de politie ingeroepen en de man werd gearresteerd.

Volgens Down probeerde de politie hem ervan te overtuigen dat hij fout zat, en dat het 'winkelcentrum een privé-terrein is'. Hij gedroeg zich volgens de politie niet goed in het winkelcentrum.

Stephen Downs bleef volhouden dat hij niets verkeerds had gedaan en werd uiteindelijk, nadat hij zijn eigen borgsom had betaald vrijgelaten.

Downs wordt op 17 maart 2003 verhoord en riskeert een gevangenisstraf van maar liefst een jaar.

*Geef Vrede Een Kans*
Upset over arrest of man with peace T-shirt NBC
Man arrested for 'peace' T-shirt CNN

(en Frontpage)

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 06-03-2003 02:04]

donderdag 6 maart 2003 @ 02:03:54 #9
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8902525
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:28 schreef OK_DAN het volgende:
Klinkt inderdaad wel een beetje vaag en eenzijdig. Een jaar in de bak vanwege een shirt met een vredesboodschap erop? Zijn alle platen van John Lennon ook al op een branstapel verdwenen?
Het begint eindelijk een beetje te dagen voor je?
pi_8903145
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 02:02 schreef Nyrem het volgende:
'Vredes' T-shirt niet gewenst in de VS

Een advocaat is afgelopen dinsdag gearresteerd omdat hij weigerde zijn T-shirt uit te trekken.

De man, Stephen Downs, droeg een T-shirt waarop de tekst "Give Peace A Chance"* en werd door de beveiligingsmedewerkers verzocht zijn T-shirt uit te trekken of het winkelcentrum te verlaten. Toen hij dit weigerde, werd de hulp van de politie ingeroepen en de man werd gearresteerd.

Volgens Down probeerde de politie hem ervan te overtuigen dat hij fout zat, en dat het 'winkelcentrum een privé-terrein is'. Hij gedroeg zich volgens de politie niet goed in het winkelcentrum.

Stephen Downs bleef volhouden dat hij niets verkeerds had gedaan en werd uiteindelijk, nadat hij zijn eigen borgsom had betaald vrijgelaten.

Downs wordt op 17 maart 2003 verhoord en riskeert een gevangenisstraf van maar liefst een jaar.

Kennelijk is dat winkelcentrum privéterrein geweest waarop de eigenaar door de overgeid gelegitimeerd zijn eigen gedrags- en leefregels kan stellen. Ik ben benieuwd naar de hele toedracht van het verhaal.
salva cum reverentia
pi_8903151
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 02:03 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Het begint eindelijk een beetje te dagen voor je?

Wat moet er voor hem dagen?
Dat jij elk bericht gelooft waarin Amerika wordt afgeschilderd als het rijk van de grote Satan?
Overal gebeurt wel eens wat net zoals er wel eens onvolledige of verdraaide nieuwsberichten de wereld in worden gestuurd.

Ik ben benieuwd naar wat er nu precies gebeurd is, waarvoor de man wordt aangeklaagd en wat het vonnis zal zijn. Vooroordelen lijken zich gemakkelijker te laten bevestigen dan uitroeien.

Is de man gearresteerd omdat hij zijn t-shirt weigerde uit te doen of is hij is gearresteerd wegens huisvredebreuk omdat hij het winkelcentrum (tegen de wil van de eigenaar in) niet wilde verlaten?

http://www.cnn.com/2003/US/Northeast/03/04/iraq.usa.shirt.reut/index.html

quote:
When Downs refused the security officers' orders, police from the town of Guilderland were called and he was arrested and taken away in handcuffs, charged with trespassing "in that he knowingly enter(ed) or remain(ed) unlawfully upon premises," the complaint read.

Downs said police tried to convince him he was wrong in his actions by refusing to remove the T-shirt because the mall "was like a private house and that I was acting poorly.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 06-03-2003 07:21]

salva cum reverentia
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:28:41 #12
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8903367
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:25 schreef Kogando het volgende:

over gesproken

dit was niet zomaar een advocaat hoor.. om even te benadrukken
Downs is the director of the Albany Office of the state Commission on Judicial Conduct, which investigates complaints of misconduct against judges and can admonish, censure or remove judges found to have engaged in misconduct.

en zo'n Advocaat gaat zich natuurlijk ongelovelijk misdragen in een winkelcentrum .. Yeah right.

Het winkelcentrum gaat trouwens de aanklacht intrekken.. ze zullen vast wel geschrokken zijn van de status van deze man plus dat er de dag erna een stuk of honderd mensen hebben gedemonstreerd tegen deze arrestatie in hetzelfde winkelcentrum..

dit voorval icm met de blacklists van acteurs , leraren , en gewone mensen die voor vrede zijn geeft wel aan dat de VS lekker bezig is .. NOT..
Welkom in de Nieuwe Wereld Orde

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:37:29 #13
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8903420
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:28 schreef Fonkmeistah het volgende:

Welkom in de Nieuwe Wereld Orde

Zullen we de NWO hier maar niet bij betrekken? Daar is Truth voor

Het hele voorval is imo te gek voor woorden.

Maar aangezien een winkelcentrum privé-terrein is zullen er ook bepaalde regels gelden. En daar ga je mee akkoord als je naar binnen gaat. (Alhoewel ik dan ook vind dat je dit soort "opruiende" kleding er niet moet verkopen).

In het éne land mag op bepaalde plekken geen Lonsdale dragen, in het andere land mag je op bepaalde plekken geen vredesboodschap op je shirt dragen.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:44:03 #14
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8903477
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 07:05 schreef hoppe het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat er nu precies gebeurd is.
Is de man gearresteerd omdat hij zijn t-shirt weigerde uit te doen of is hij is gearresteerd wegens huisvredebreuk omdat hij het winkelcentrum (tegen de wil van de eigenaar in) niet wilde verlaten?
De man had net zijn T-shirt samen met zijn zoon in het winkelcentrum gekocht en aangetrokken. Waarna beveilingsagent hem sommeerde het T-shirt met de tekst "Give Peace A Change" uit te doen. om de reden dat andere winkelende mensen er aanstoot aan zouden nemen. De man weigerde dit omdat hij het uiteraard belachelijk vond en en schending van zijn grondwettelijke recht op vrijheids van meningsuiting. zijn zoon deed wel zijn t-shirt uit.
Daarna stelde de beveiligings agenten dat hij of zijn t shirt uit moest doen of het pand verlaten. wat hij nog steeds weigerde omdezelfde redenen. waarna ze hem beschuldigde van huisvredebreuk en hem lieten arresteren.

Zoals in de post hierboven heeft het winkelcentrum de aanklacht laten vallen want dit gaan ze uiteraard verliezen..
De man eist op z'n minst excuses van het winkelcentrum en overweegt een aanklacht..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:55:16 #15
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8903571
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:37 schreef robh het volgende:

[..]

Zullen we de NWO hier maar niet bij betrekken? Daar is Truth voor

vind je het erg als ik dat zelf wel uitmaak. bovendien heb ik het hier niet over de organisatie maar over het nieuwe dictatoriale beleid waar dit een voorproefje van is .
Politieke gevangene omdat je voor vrede ben..

en nog gaat het lampje bij sommige mensen niet branden..

donderdag 6 maart 2003 @ 09:02:40 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8903647
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:55 schreef Fonkmeistah het volgende:

Politieke gevangene omdat je voor vrede ben..

Het lijkt Saudi-Arabie, Irak, Iran, Egypte, Pakistan, China, Columbia, Somalie, Zimbabwe etc etc etc wel.

Maar, dat is dan natuurlijk cultuur he?

quote:
en nog gaat het lampje bij sommige mensen niet branden..
Insgelijks.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 6 maart 2003 @ 09:07:02 #17
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8903680
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:02 schreef X-Ray het volgende:Het lijkt Saudi-Arabie, Irak, Iran, Egypte, Pakistan, China, Columbia, Somalie, Zimbabwe etc etc etc wel.
ohw dus dan moeten wij hier dan ook maar zo'n beleid invoeren ?

kan ik hieruit opmaken dat jij voorstander ben van dat soort regimes ?

donderdag 6 maart 2003 @ 09:08:40 #18
16625 robh
pi_8903697
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:07 schreef Fonkmeistah het volgende:

Fonkmeistah, kijk eens om je heen, dat beleid is er al hoor.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8903745
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 06:58 schreef hoppe het volgende:

[..]

Kennelijk is dat winkelcentrum privéterrein geweest waarop de eigenaar door de overgeid gelegitimeerd zijn eigen gedrags- en leefregels kan stellen. Ik ben benieuwd naar de hele toedracht van het verhaal.

Ik ook, dit is voer voor de Amerika-haters. Ik zou graag het verhaal van de winkeleigenaar willen horen. De man zou zich volgens sommige nieuwsberichten irritant hebben gedragen en volgens sommige berichten staat daar verder niets over geschreven. Hij is dus niet voor het t-shirt opgepakt, maar vanwege 'trespassing'. Hij zal dus waarschijnlijk in een gedeelte van een supermarkt zijn geweest waar je niet mag komen (kantoor, kantine, etc.).

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 06-03-2003 09:14]

donderdag 6 maart 2003 @ 09:13:10 #20
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8903755
quote:

[..]

Zijn wij de VS dan?
Verder ben ik blij dat je toegeeft dat er een hele hoop mis is in dat soort landen.
quote:
Nee. Maar ik vind het zo hypocriet om altijd en eeuwig de VS aan te vallen, maar ondertussen landen die 1000 maal erger zijn te verdedigen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 6 maart 2003 @ 09:14:04 #21
16625 robh
pi_8903765
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:12 schreef Disorder het volgende:

Ik ook, dit is voor voor de Amerika-haters. Ik zou graag het verhaal van de winkeleigenaar willen horen. De man zou zich volgens sommige nieuwsberichten irritant hebben gedragen en volgens sommige berichten staat daar verder niets over geschreven. Hij is dus niet voor het t-shirt opgepakt, maar vanwege 'trespassing'. Hij zal dus waarschijnlijk in een gedeelte van een supermarkt zijn geweest waar je niet mag komen (kantoor, kantine, etc.).

Nee, op het moment dat de bewaking zegt dat jij weg moet en je geeft daar geen gehoor aan dan "trespass" je. Dat heeft niets te maken met waar de persoon zich bevindt. Dus dat is onzin.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8903781
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:14 schreef robh het volgende:

[..]

Nee, op het moment dat de bewaking zegt dat jij weg moet en je geeft daar geen gehoor aan dan "trespass" je. Dat heeft niets te maken met waar de persoon zich bevindt. Dus dat is onzin.

Aha, okay. Maar trespassing betekent geloof ik ook dat je je ergens bevindt waar je niet mag zijn, vandaar dus die link.
  donderdag 6 maart 2003 @ 09:17:03 #23
16625 robh
pi_8903800
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:15 schreef Disorder het volgende:

Aha, okay. Maar trespassing betekent geloof ik ook dat je je ergens bevindt waar je niet mag zijn, vandaar dus die link.

Dat klopt wel wat je zegt, maar zoals ik al zei, als je weg moet en je gaat niet dan bevind je je dus op een plek waar je je niet mag bevinden.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:06:06 #24
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8904434
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:13 schreef X-Ray het volgende:
Zijn wij de VS dan?

we verschillen niet zoveel, wat daar word ingevoerd word uiteindelijk hier ook ingevoerd, Europa heeft ook een aardig pakketje repressieve wetgevingen ingevoerd onder het mom van "terrorisme bestrijding"
ook het recht op privacy word steeds meer aan de kant geschoven in het belang van "veiligheid".
pi_8905108
quote:

[..]

Hier verbieden ze op sommige plaatsen Longdale en 88 kleding.
To hell with Kyoto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')