quote:hoeft niet perse, het kan ook zijn dat de dief de binnenwerken van de lsoten heel goed kent, mijn moeder had eens in de parkeer gargage haar sleutels in de auto laten zitten, toen kwam er zo'n parkeer wachter, die vroeg wat voor soort auto is het: renault..
Op maandag 3 maart 2003 23:25 schreef dagizmo het volgende:[..]
Nope Friesland.
Het waren ook alleen maar VW's en das het toevallige eraan. Er wordt dus door de technische recherche gedacht aan een loper.
hij pakt een stuk ijzer (soort staaf) boog dat een paar keer en had binnen no-time die auto open, zonder ook maar iets te forceren.
quote:ik heb die parkeerwachters ook nooit vertrouwd..ongure mensen!
Op maandag 3 maart 2003 23:27 schreef mabit het volgende:[..]
hoeft niet perse, het kan ook zijn dat de dief de binnenwerken van de lsoten heel goed kent, mijn moeder had eens in de parkeer gargage haar sleutels in de auto laten zitten, toen kwam er zo'n parkeer wachter, die vroeg wat voor soort auto is het: renault..
hij pakt een stuk ijzer (soort staaf) boog dat een paar keer en had binnen no-time die auto open, zonder ook maar iets te forceren.
quote:Het is wel allemaal via het slot gegaan. Met een sleutel omdat er bij enkele auto's wat problemen waren om die sloten weer open te krijgen. Er is niets langs een raam of portier gebeurd maar echt via het slot.
Op maandag 3 maart 2003 23:27 schreef mabit het volgende:[..]
hoeft niet perse, het kan ook zijn dat de dief de binnenwerken van de lsoten heel goed kent, mijn moeder had eens in de parkeer gargage haar sleutels in de auto laten zitten, toen kwam er zo'n parkeer wachter, die vroeg wat voor soort auto is het: renault..
hij pakt een stuk ijzer (soort staaf) boog dat een paar keer en had binnen no-time die auto open, zonder ook maar iets te forceren.
quote:ja ik had het ook over het slot, niet met zo'n staan van boven het raam dus, maar echt door het slot openmaken...
Op maandag 3 maart 2003 23:29 schreef dagizmo het volgende:[..]
Het is wel allemaal via het slot gegaan. Met een sleutel omdat er bij enkele auto's wat problemen waren om die sloten weer open te krijgen. Er is niets langs een raam of portier gebeurd maar echt via het slot.
de enigste oplossing is, je frontje er afhalen
Autoradio verwijderen, is denk ik 5 a 10 minuutjes per auto. (pinnetjes erin, even trekken, iso stekkers eruit klaar)
En het standaard volkswagen alarm is volgens mij nog steeds enkel startonderbreking dus dat stelt ook niet zoveel voor.
(even voor de duidelijkheid, ik heb in het verleden poosje in de automotive branche ge-hobby'd)
naja wat te doen bij volkswagen men neme een platte schroevendraaier steke die in et slot 2x op en neer wiebelen met gevoel dan een mep geven en doe gewoon je deur los
en het leuke is daarna zet je hem gewoon weer op slot met je sleutel
3 auto's zo snel mogelijk openmaken, meen dat het record 10 seconden was, zonder braaksporen en zonder sleutel, platte strip door de deur heen halen, hoppakee..... open is de deur
quote:Eindelijk iemand met verstand van zaken
Op dinsdag 4 maart 2003 16:37 schreef dhoman het volgende:
ik heb zelf een polo en heb natuurlijk stom als ik ben al eens mijn deur dicht gegooid met jaja de sleutel in het contact de auto lopend en de reserver sleutel aan dezelfde bosnaja wat te doen bij volkswagen men neme een platte schroevendraaier steke die in et slot 2x op en neer wiebelen met gevoel dan een mep geven en doe gewoon je deur los
en het leuke is daarna zet je hem gewoon weer op slot met je sleutel
VW heeft idd een loper, normale mensen noemen dat een schroevendraaier. Vandaar ook die problemen met de sloten bij sommigen.
De politie weet dit ook maar zal dit niet vertellen ook al is het eigenlijk wel algemeen bekend.
Met een beetje oefening heb je niet meer dan 5 min. per auto nodig, dus 14 in een uur zou moeten kunnen.
Dus wel openen niet starten, maar of dat bij VW ook zo is.
quote:Opel Kadett D & E hadden maar 10 verschillende sleutels, op meer dan 1 miljoen auto's zo ongeveer. Maar dat je VW met een platte schroevendraaier kan openen was volgens mij toch wel bekend,. blijkbaar niet
Op dinsdag 4 maart 2003 17:56 schreef GizartFRL het volgende:
het is wel zo dat je met een bepaalde sleutel soms meerdere auto's kunt openen, maar dat de contactsloten verschillend zijn.Dus wel openen niet starten, maar of dat bij VW ook zo is.
![]()
quote:Tja dat geeft het niveau van de politie in NL maar weer eens aan he
Maar dat je VW met een platte schroevendraaier kan openen was volgens mij toch wel bekend,. blijkbaar niet
quote:Euh leg uit...
Op dinsdag 4 maart 2003 18:06 schreef DIJK het volgende:[..]
Tja dat geeft het niveau van de politie in NL maar weer eens aan he
quote:ik heb regelmatig hardlopers voor/onder de auto
Op dinsdag 4 maart 2003 19:20 schreef Dropslurf het volgende:
een loper voor een auto
Bron: www.politie.nl
de italianen doen het iets beter dat gaat niet zo met een schroevendraaier maar daar is een lange strip weer voldoende.
de enige echte goeie beveiliging is je sloten uit je deuren wegwerken en centrale vergrendeling met random code en een mechanisme wat het geheel ( de deur pin ) echt om laag trekt en zich niet omhoog laat halen door een pin.
maarja als ze toch perse wille trappe ze je vooruit er wel uit of je zijruiten dus geef er niet te veel geld aan uit want ze pakke je auto toch als ze wille desnoods nemen ze em zelfs mee!
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:46 schreef Dolphi het volgende:
Nes: inbraakgolf
In de nacht van vrijdag op zaterdag is geheel Nes (gemeente Boarnsterhim) afgezocht naar nieuwe types VW Golf en Passat. In totaal werden 11 adressen bezocht en 12 autos geopend. Telkens werd het slot van de bestuurdersdeur geforceerd. Vrijwel overal werd met minimale schade de autoradio uit het dashboard gehaald. De politie heeft de zaak in onderzoek.Bron: www.politie.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |