quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:08 schreef NT-T.BartMan het volgende:
...- Geloof je in God, Allah of hoe je hem/haar ook wil noemen? Nee.
- Reken je jezelf tot een geloofsovertuiging? Zo ja, welke? Ja. Ik geloof heilig in logica en wetenschap.
- Ga je actief naar de kerk, moskee, synagoge of hoe je de plaats van samenkomst ook wil noemen? En dan bedoel ik vaker dan alleen met Pasen en met Kerst als je een christelijk geloof aanhangt. (Vul zelf van toepassing zijnde gelegenheden van je eigen geloof in) Ik ging naar school? Voor de rest heb ik het gehad met naar mijn ogen saaie bedoeningen.
quote:idem!
Op maandag 3 maart 2003 22:02 schreef Grijs het volgende:
Ja.
Ja, christelijk (gereformeerd (vrijgemaakt)).
Ja.
- Reken je jezelf tot een geloofsovertuiging? Zo ja, welke?
Christen, sinds niet al te lange tijd.
- Ga je actief naar de kerk, moskee, synagoge of hoe je de plaats van samenkomst ook wil noemen? En dan bedoel ik vaker dan alleen met Pasen en met Kerst als je een christelijk geloof aanhangt. (Vul zelf van toepassing zijnde gelegenheden van je eigen geloof in)
Nee, nog niet. Maar daar gaat wel verandering in komen.
quote:Ja, maar mijn beeld van God valt niet te vergelijken met de categorieėn die je hier noemt. Wat ik als God beschouw is 'slechts' het gevolg van het fysieke universum, niet omgekeerd. Zoals ik denk dat het menselijk bewustzijn puur een product is van mechanische rommel in je hoofd (dus dat we in feite ingewikkelde machines zijn), zo denk ik ook dat het heelal als geheel een bepaald niveau van bewustzijn opwekt (wat gezien het verschil in complexiteit waarschijnlijk van een hogere orde is dan bij een mens), en dat zou je God kunnen noemen.
Geloof je in God, Allah of hoe je hem/haar ook wil noemen?
Ik zie het geenszins als persoon of losstaande entiteit die ons gemaakt heeft. Ik geloof dus NIET in een "Schepper", of iemand die op ons toekijkt, van ons houdt (of juist haat) en over ons lot beslist of iets dergelijks.
Is dit een geldig antwoord, of was het te lang?
quote:Nee.
Reken je jezelf tot een geloofsovertuiging? Zo ja, welke?
quote:Nee, zoiets bestaat niet echt voor mijn geloofs-/levensovertuiging.
Ga je actief naar de kerk, moskee, synagoge of hoe je de plaats van samenkomst ook wil noemen? En dan bedoel ik vaker dan alleen met Pasen en met Kerst als je een christelijk geloof aanhangt. (Vul zelf van toepassing zijnde gelegenheden van je eigen geloof in)
quote:Nee!
Nogmaals: alleen deze drie vragen. Geen discussies. Niet elkaar of jezelf aanvallen.
Zou het voor deze ene keer eens kunnen?
God en Allah zijn trouwens hetzelfde. Allah is de Arabische woord voor God. Net zoals een electronische tekstverwerkingsmachine een synoniem is voor computer.
* Met 70,710678118654752440084436210485 % waarschijnlijkheid
1 JA
2 NEE
3 NEE
* Met 29,289321881345247559915563789515 % waarschijnlijkheid
1 NEE
2 JA* My daily life is my religion.
3 JA* My daily life is my temple.
* Absolute zekerheid bestaat NIET Het is daarom niet toegestaan om deze cijfers meetkundig-gemiddeld af te ronden !
3,5 OK* Alleen deze keer !!
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 08-03-2003 12:11]
quote:1 Ik geloof in God
Op maandag 3 maart 2003 13:08 schreef NT-T.BartMan het volgende:De vragen voor dit topic:
1.- Geloof je in God, Allah of hoe je hem/haar ook wil noemen?
2.- Reken je jezelf tot een geloofsovertuiging? Zo ja, welke?
3.- Ga je actief naar de kerk?4. Zou het voor deze ene keer eens kunnen?
4 Ja.
En the.moderator:
Einstein: God gooit niet met dobbelstenen;
Hawkins: God gooit wel degelijk met dobbelstenen, maar soms gooit Hij ze daar waar we het niet kunnen zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |