abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 25 december 2000 @ 18:40:53 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_585193
Ik zag 3 weken terug het programma IK JIJ HIJ ZIJ WIJ van Astrid Joosten en dat ging over exen.
Een therapeute zij dat de jongeren van tegenwoordig nog teveel met hun ex bespreken. Ze hebben het over hoe het gaat, wat ze voelen, wie ze zien, wat ze doen, of ze sex hebben (met een ander) en ga zo maar door. Volgens diezelfde vrouw was het beter rigoreus te kappen met een ex (JE MOET SNOEIEN OM TE KUNNEN BLOEIEN).

Ik heb tot 1995 samengewoond en naderhand (toen het uit was) haar nog een keer of 4 aan de telefoon gehad. Dat was wel raar. Want aan de ene kant wil je niks weten van haar nieuwe leven. Maar aan de andere kant vraag je er toch naar.

Mijn vraag aan jou is: wat bespreek jij met jouw ex, heb je nog veel contact met een ex en heeft een ex nog invloed op jouw (nieuwe) leven?

maandag 25 december 2000 @ 18:45:31 #2
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_585210
volgens mij zou het niet uit moeten maken
ik denk dat die mevrouw te vaak gebruikt is ofzo want met sommige ex-en (want klink dat leuk op zo'n jonge leeftijdt )
heb ik nog gewoon contact...
en tuurlijk wordt ik wel eens jaloers op nieuwe liefdes als je ziet dat het zo goed tussen hun gaat maaruuh volgens mij is dat normaal (of niet )
naja ik hou maar op want volgens mij heb je hierzo toch niets aan!
  Redactie Frontpage maandag 25 december 2000 @ 18:58:35 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_585250
Ik hoef er niks aan te hebben, ik ben gewoon benieuwd. Ik heb ook liever wel dan geen contact met een ex, maar ik vraag me wel af of dat a: wel verstandig is, b: wat je ermee opschiet en c: wat je ermee wilt bereiken.
  maandag 25 december 2000 @ 19:14:10 #4
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_585277
Ligt denk ik helemaal aan de situatie. Als je samen kinderen hebt is het heel logisch dat je nog contact hebt met je ex.
De manier waarop ligt dan helemaal aan de twee ex-partners.

Ik kan heel goed opschieten met mijn ex sinds we gescheiden zijn.
We zien elkaar regelmatig en als hij onze zoon komt ophalen blijft hij vaak nog even een bakkie koffie drinken.

Ow, ik zal eens koffie gaan zetten, hij komt zo een bakkie doen!

-- stomme typo --

[Dit bericht is gewijzigd door Wilgje op 25-12-2000 19:15]

Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  maandag 25 december 2000 @ 22:36:07 #5
8350 VipFok
Zillion at night
pi_585741
Ik heb nog elke week contact met mijn ex, we hadden 4,5 jaar verkering, maar we bellen nog wel elke week, we bespreken eigenlijk nx, alleen hoe de week was en wat we hebben gedaan.

Om op jaloezie terug te komen, tja...tuurlijk ben je dat als je ziet dat ze net zoveel van iemand anders houdt dan ze van jou hield en ik ben nog vrijgezel (wat nx met vrij en gezellig te maken heeft) dus tja...., maar lijkt me ook redelijk normaal.

pi_585772
Ik spreek m'n Ex nog regelmatig, moet ook wel met drie kinderen, maar liefst zo weinig mogelijk.

Zij heeft wel de behoefte om alles over haar nieuwe relatie aan mij te willen vertellen, maar ik kap dat altijd vlug af. Ik hoef daar helemaal niets over te weten. Van mijn kant vertel ik zo min mogelijk. Ik heb zelf geen relatie, maar ik zou daar ook zeker niets over vertellen. Op het moment weet ze ook niet waar ik nu eigenlijk sinds een paar maanden werk. Dat is ook niet belangrijk voor haar om te weten vind ik.

pi_586285
Ik spreek mijn ex once a week ongeveer, soms wat vaker, soms want minder. En dan hebben we het over van alles en nog wat. Beide vinden het wel leuk dus waarom niet.
pi_586445
Ik heb nadat we uit elkaar gegaan zijn nooit meer contact met mijn ex gehad. Zij heeft nog wel geprobeerd contact te houden door kaartjes te sturen, maar daarop heb ik niet gereageerd. Dat was een bewuste keuze; ik ben nou eenmaal zo'n iemand die alleen kan bloeien als er gesnoeid is en voor mij geldt: over is over. Er zijn vriendinnen geweest waarmee ik wel als vrienden mee door kon gaan, maar zij was dus absoluut niet zo'n geval.
  dinsdag 26 december 2000 @ 00:45:03 #9
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_586712
Ik heb helemaal niks meer met mijn ex en wil eik ook helemaal niks meer mee te maken hebben. De eerste maanden na de breuk was ik helemaal kapot en had nergens meer zin in, maar nu weet ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Het in contact blijven heeft voor mij geen enkele waarde, vroeger kon ik eindeloos naar haar verhalen horen, maar mijn verhalen en interesses vond ze niet zo boeiend en kapte ze vaak af. Dus waarom zou ik nog in contact willen blijven? Vriendschap op deze manier is maar een illusie.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 26 december 2000 @ 01:02:04 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_586904
Welke van mijn Ex-en?
Heb met al mijn ex-en en mijn toekomstige ex:> nog erg goed contact en wil dat graag zo houden
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_587780
"cd van mij, cd van jou"
why live, when you can't dream?
pi_587804
spreek haar eigenlijk nog best wel vaak .
Betrap mezelf ook wel is op jaloesie over nieuwe liefde . maar dat zal wel slijten
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_587817
Ik bespreek HELEMAAL NIKS met mijn ex. Kan haar niet meer zien of luchten.
  dinsdag 26 december 2000 @ 12:41:28 #14
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_587849
spreek hem nog heel vaak, bespreken heel veel dingen samen.....

this mn beste vriend nog steeds....

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  dinsdag 26 december 2000 @ 20:34:55 #15
8350 VipFok
Zillion at night
pi_588688
quote:
Op 26 december 2000 12:41 schreef Evil het volgende:

Is het je beste vriend omdat je nog van hem houdt??
pi_589279
quote:

Heel herkenbaar. Komt denk ik op de manier zoals je uitelkaar gaat. Wat er gezegd is enzo. Het vertrouwen is er nog steeds en feels goed, so why change?
  woensdag 27 december 2000 @ 03:38:03 #17
8350 VipFok
Zillion at night
pi_589754
quote:
Op 27 december 2000 00:20 schreef slakkie het volgende:
Het vertrouwen is er nog steeds en feels goed, so why change?
Nou, als het tussen jullie uit is, maar je blijft beste vrienden terwijl een van de twee (of allebei) nog gevoelens heeft, dan ben je jezelf (of de ander) aan het voorliegen over de basis/motivatie van jullie relatie !!
Als je zeker weet dat jullie allebei over de relatie heen zijn (en hoe weet je dat zeker?), dan is het natuurlijk geen probleem.
pi_590143
Ja ja, erg leuk allemaal, maar 8 van de 10 relaties die verbroken worden eindigen in een oorlog. Daar zit ik dus ook tussen.
pi_590216
quote:
Op 26 december 2000 00:45 schreef Dr_Crouton het volgende:
Vriendschap op deze manier is maar een illusie.
Bedoel je dat met die ex van je of in het algemeen? Ik heb 2 "echte" exen (zo noem ik ze omdat ik daar een langdurige relatie mee heb gehad)). Mijn eerste ex zie of spreek ik nooit meer. Vind ik ook helemaal niet erg, mis hem voor geen meter en ach...ik had het uitgemaakt omdat ik hem helemaal zat was en tsja: waarom dan vrienden blijven?

Mijn tweede ex spreek en zie ik dagelijks. We zijn nu zo'n anderhalf jaar uit elkaar en in het begin zagen we elkaar nauwelijks, was te pijnlijk. Maar tijd heelt alle wonden en we hebben weer een vriendschap opgebouwd met een andere basis dan de relatie (voor mijn gevoel dan). We bespreken alles met elkaar en hij vertelt me ook heel veel over de meisjes die hij leuk vindt etc. Voel er absoluut geen jaloezie voor.

Het enige wat af en toe wat steekt is als hij iets voor een meisje doet wat hij nooit voor mij wilde doen, ook niet als ik er om vroeg of zo (zoals stoppen met roken, koken). Maar ja, dan denk ik: dit is een andere situatie en een andere tijd...mensen veranderen, ook exen

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage woensdag 27 december 2000 @ 11:57:44 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_590233
Gaan jullie meer of minder twijfelen of je er goed aan hebt gedaan nadat een relatie be-eindigd is?
Ik ben al een enorme twijfelaar van nature, als ik hoor dat een ex 'leuk contact heeft' of een 'date' dan vraag ik me meteen af of ik wel echt wil dat het uit is.
Is bij jullie 'uit is uit' of sta je open voor een tweede/derde kans (het zogenoemde knipperlichtrelatie)?
pi_590242
Met m'n laatste ex ligt alles nog heel gevoelig. We hadden een heel sexuele & heftige relatie van 6 jaar. Hij belt regelmatig om te kijken 'hoe het gaat' (enne, you have a boyfriend now?) Zodra ik een vinger geef pakt ie m'n arm, dus daar ga ik heel voorzichtig mee om.

Ik ben erg goede vrienden met de ex van daarvoor, zijn vriendin en ik kunnen het ook prima met elkaar vinden. Ik krijg vaak kadootjes van hem en voordat ik m'n huidige vriendje had heeft ie me mee op vakantie genomen. Ik vertel hem veel, en hij vertelt mij nog meer. Hij woont nu in Duitsland maar soms zitten we uren te bellen. Er is geen lichamelijke aantrekkingskracht meer, dus daarom denk/hoop/vertrouw ik er ook op dat m'n huidige vriendje er geen problemen mee heeft. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de avond dat we met z'n drieeen gingen stappen erg leuk was maar op een bepaald moment de sfeer toch ineens omsloeg naar het tegendeel.

Anyway, vrienden zijn vrienden. Of je het ooit met ze gedaan hebt is eigenlijk maar bijzaak. Als je maar eerlijk bent en verdere gevoelens echt over zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 27-12-2000 12:04]

Jusqu'ici tout va bien...
pi_590244
quote:
Op 27 december 2000 11:57 schreef SunChaser het volgende:
Gaan jullie meer of minder twijfelen of je er goed aan hebt gedaan nadat een relatie be-eindigd is?
Ik ben al een enorme twijfelaar van nature, als ik hoor dat een ex 'leuk contact heeft' of een 'date' dan vraag ik me meteen af of ik wel echt wil dat het uit is.
Is bij jullie 'uit is uit' of sta je open voor een tweede/derde kans (het zogenoemde knipperlichtrelatie)?
Ik heb het zelfde als jij ..het idee als ik dan hoor dat ze een ander heeft doet pijn ...vraag me af denk soms dat ik haar terug wil...maar heb ook were de instelling uit is uit
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_590256
quote:
Op 27 december 2000 11:57 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben niet iemand die over een nacht ijs gaat bij het beeindigen van een relatie, maar als het uit is, is het uit. Sta bij geen van de exen open voor een herhaling.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_590277
quote:
Op 27 december 2000 12:01 schreef Manono het volgende:
...Anyway, vrienden zijn vrienden. Of je het ooit met ze gedaan hebt is eigenlijk maar bijzaak...
Lijkt me toch wel erg belangrijk dat je eerst maatjes wordt met iemand voordat je in een relatie stapt. Ik praat nu niet over one-night affairs maar over serieus bedoelde relaties. Ik heb 1x een fout gemaakt door een relatie te beginnen met iemand die ik net kende. Ging dus bij mij compleet fout want toen ik haar begon te kennen bleek dat we 2 complete tegenpolen waren. Doe ik dus ook NOOOOOOIT meer.

We kunnen elkaars bloed nu ook wel zuipen.

pi_590508
quote:
Nou, als het tussen jullie uit is, maar je blijft beste vrienden terwijl een van de twee (of allebei) nog gevoelens heeft, dan ben je jezelf (of de ander) aan het voorliegen over de basis/motivatie van jullie relatie !!
Je gaat er nu dus vanuit dat ik of mijn ex(xen) nog gevoelens hebben op het.. dat vlak.

Maar voor het discussievlak, waarom zou je iemand voorliegen als je vrienden met iemand blijft als er nog steeds gevoelens bij komen kijken? Ik zie dit niet als voorliegen...

quote:
Als je zeker weet dat jullie allebei over de relatie heen zijn (en hoe weet je dat zeker?), dan is het natuurlijk geen probleem.
Niks is zeker maar like I said, if it feels good, why change?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')