Morgenvroeg moet ik naar t ziekenhuis voor controle, hopelijk kan ze me iets vertellen over wanneer ze evt. wil gaan inleiden ofzo.. ben het eigenlijk wel aardig zat nu... (ja nu al )
zou het vandaag dan zijn???
en dames, ik weet dat jullie het allemaal vreselijk lief bedoelen en het doet me ook enorm goed, maar kijken we een klein beetje uit dat dit geen slowchattopic wordt? Ik wil echt graag in dit deel bevallen.
Nausicaa, ik leef helemaal met je mee. Onze auto is ook al twee keer weggeweest voor reparaties van over de 500 euro. Terwijl we de vorige weggedaan hadden omdat daar zoveel onderhoud aan zat.. Ach ja....... we hebben ook weleens geluk. Op onze parkeerplaats zijn za-nacht 12 auto's opengebroken voor de autoradio en die van ons niet
(de vorige keer namelijk wel
)
Ik heb net een zwaar kl^$^%#*& nacht achter de rug van harde buiken.
Ik wist (en weet nog steeds) niet waar ik het moet zoeken!!!
T moet hier nog wel even drie weken op zijn minst blijven zitten hoor!!!!
doet toch nog maar even voor Dinus en Karin...
quote:mmmmmmm kun je dit mailen ? Dat zet ik m op mijn website !
Op zondag 2 maart 2003 21:44 schreef Dinus het volgende:
Havermoutkoekjes![]()
75 g volkorenmeel 150 g havermout 125 g boter 150 g suiker 1/2 pk bakpoeder mespuntje zout 50 g rozijnen 1 ei wat boter
Hulpmiddelen: oven bakplaat
Voorbereiding:
Bereidingswijze: Volkorenmeel havermout in de deegkom brengen. De boter bij dit mengsel voegen, verdelen in kleine stukjes. De andere droge bestanddelen (suiker, bakpoeder, zout en rozijnen) bij dit mengsel voegen en goed door elkaar roeren. Het ei bijvoegen, kneden met de hand tot een homogene deeg. Minstens 1 uur afgesloten laten rusten, daardoor hab je beter bakresultaat. Een bakplaat inboteren. Met een lepeltje een kleine hoeveelheid deeg nemen, ermee een bolletje vormen. Deit bolletje deeg op de bakplaat plaatsen, het bolletje lichtjes plat drukken. De bolletjes ver genoeg van elkaar plaatsen en niet te groot maken. De koekjes bakken bij 170? a 200? gedurende 10 a 15 minuten, tot ze een bruin randje habben. Met een paletmes van de bakplaat nemen, op een rooster plaatsen (niet op elkaar), laten afkoelen.En nu weer ontopic
Stout
quote:Hoe bedoel je, mailen? Je kan het gewoon overnemen hoor! Ik heb het van smulweb geplukt
Op maandag 3 maart 2003 08:46 schreef Stout het volgende:[..]
mmmmmmm kun je dit mailen ? Dat zet ik m op mijn website !
Deze bakten wij altijd op de huishoudschool !!!Stout
Alles rustig hier!! En eh, ik zeg het nog maar ff, ik wil wel graag bevallen maar ik heb nog lang geen recht om te klagen. Ik ben pas komende vrijdag uitgerekend!!
Richt dus alle pers-vibes maar eerst even op volle kracht op Karin
Karin, doe eens bevallen, kan nog best voor vanavond 12 uur
Geeft u borstvoeding ga daar dan mee door. Geef daarnaast 8 à 10 keer per dag een halve zuigfles met ORS oplossing volgens de voorschriften op de verpakking. Laat de baby daarvan zoveel mogelijk drinken.
Geeft u flesvoeding stop daar dan een dag mee en geef in plaats daarvan een ORS oplossing. Geef bovendien 8 à 10 keer per dag een halve zuigfles met gekookt (afgekoeld) water
Stop met alle extras, zoals fruithapje, groenten en brood.
Ga met babys of peuter naar een arts
- als de diarree langer dan een dag aanhoudt`
- als hij/zij niet meer wil drinken.
Bron: GGD
laat jasper 4 uur lang niets eten of drinken, probeer dan een paar slokjes water en wacht dat een half uur af, als in dat half uur niet naar de wc hoeft probeer je nog een beetje water, bouw dit per half uur een beetje op
als hij na die 4 uur erg honger heeft geef hem dan een droog koekje met b.v. pure chocoladehagelslag, het heeft bij riesjad bij de 2e poging pas geholpen
Succes !
vanmiddag om 4 uur kan ik de garage bellen voor de auto.... misschien issie dan al klaar
* blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij
[/offftopic]
quote:
Op maandag 3 maart 2003 09:42 schreef Angel22 het volgende:
[offtopic]vanmiddag om 4 uur kan ik de garage bellen voor de auto.... misschien issie dan al klaar
![]()
![]()
![]()
* blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij blij
heerlijk zeg !En nog effe off topic......t is vandaag onze trouwdag !
[/offftopic]
Karin is vanmorgen in het ziekenhuis helemaal onderzocht. Het blijkt dat de baarmoedermond nog potdicht zit en de baby heel hoog. De baby heeft inmiddels een behoorlijk groot hoofd gekregen en ze vrezen dat het te groot is voor een natuurlijke bevalling.
Ze wordt zometeen opgenomen voor verdere onderzoeken en moet zich vast mentaal voorbereiden op een keizersnede. Die gaat hoogstwaarschijnlijk morgen of woensdag plaatsvinden.
Het vele vocht wat ze vasthoudt en de plusjes eiwit in de urine zijn toch wel verontrustend vandaar dat ze haar willen opnemen nu en knopen gaan doorhakken.
Hoe het verder gaat hangt allemaal af van de onderzoeken die vanmiddag gaan plaatsvinden.
Karin heeft het even erg te kwaad, een keizersnede vind ze op zich niet eng maar die 5 dagen ziekenhuis daarna vinden ze allebei erg moeilijk. Ze had zich toch voorbereid op een gewone thuisbevalling (ook al is dat al een paar weken niet meer aan de orde) en thuis lekker rommelen met de baby.
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte zodra er meer bekend is.
*Hoopt wel dat het nu een beetje in gang gezet gaat worden want dat hoge bloeddruk, vocht en eiwitten-verhaal klinkt ook best een beetje eng.
Heb een vriendinnetje met Helpp gehad, en dat wil je toch liever niet meemaken
Kom ik weer met m'n niet al te slimme vragen.. maarre het kindje is gewoon stevig doorgegroeid deze 2 weken, dat het niet meer past??
En dat zien ze dan nu pas, dat het niet meer gaat passen?
quote:Dat is ons ook niet helemaal duidelijk maar dat zal vanmiddag duidelijker worden na uitgebreid onderzoek.
Op maandag 3 maart 2003 12:18 schreef Qarinx het volgende:
Kom ik weer met m'n niet al te slimme vragen.. maarre het kindje is gewoon stevig doorgegroeid deze 2 weken, dat het niet meer past??
En dat zien ze dan nu pas, dat het niet meer gaat passen?
quote:Ow... vreemd..
Op maandag 3 maart 2003 12:20 schreef Lois het volgende:
Dat is ons ook niet helemaal duidelijk maar dat zal vanmiddag duidelijker worden na uitgebreid onderzoek.
Afwachten dus maar...
En als je iets niet snapt: vrágen.
Laat je tanden zien, meis,
nog effe doorbikkelen en je hebt je ukkie in je armen.
Karin en aanhang wens ik absoluut veel sterkte toe want dit is niet leuk als je verwacht thuis te bevallen en dat het dan zo moet gaan....
Dikke knuf en kus van hier!!!!!
De eerste vragen rollen al binnen Justme (en andere ervaringsdeskundigen) Karin wil heel graag borstvoeding geven. Zijn er dingen waar ze op moet letten of speciaal om moet vragen na een keizersnede? Ze is nogal ongerust dat de bv niet gaat lukken na een keizersnede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |