quote:Ik heb enorm moeten lachen om deze serieuze post. In een onzintopic notabene.
Op dinsdag 25 februari 2003 12:46 schreef AboruAsli het volgende:
Hey Tetelepta/Sunchaser of hoe je je ook wilt noemen, let op!Ik ben zelf Molukker en heb met groeiende irritatie je 'bijdragen' op het FOK-forum door zitten lezen.
Je moet kappen met je 'steun' aan de Molukse bevolkingsgroep in Nederland. Zoals jij op de verschillende fora overkomt op andere mensen zorg je alleen maar voor een verslechterd begrip voor ons Molukkers! Negativiteit trekt negativiteit aan Tetelepta, kijk maar naar vele replies op jouw onzin-topics. Get a life en probeer niet iets te zijn wat je overduidelijk niet bent (een spreekbuis voor de Molukkers in Nederland)!!! Of ga een keer naar een psycholoog, dat zou ook goed voor je zijn denk ik!
Dus mensen bij deze: Tetelepta is totaal NIET representatief voor de Molukse bevolkingsgroep in Nederland. Dat jullie het weten! Ik schaam me kapot voor die gozer.
Dus Tetelepta: kappen met die onzin! Bikin malu sedja kue!
Hormat,
AboruAsli
Wat me het meest verbaasde was de reacties van Indo's, Molukkers, etc die vinden dat ik niet representatief ben voor de Indo's. Nee dat klopt dat ben ik niet en dat wil ik ook niet zijn. Ik ben gewoon een 100% Nederlander met een Molukse achtergrond.
Mag ik dan de spot drijven met Indo's? Ja, waarom niet. Niet omdat ik er zelf een ben, maar omdat ik vind dat je met iederere bevolkingsgroep de spot mag drijven. Dat gebeurt irl, in de films, in theater etc.
Alleen is het dan typisch dat sommigen zich meteen voelt aangesproken en spreken over een verslechterd begrip voor diezelfde bevolkingsgroep.
Raar, want als een Nederlander iemand in de zeik neemt, hoor je niemand zeggen dat die Nederlander het Nederlandse volk in een kwaad daglicht stelt.
Dus vandaar de vraag, moet je als individu representatief zijn voor jouw afkomst?
Nog een kloon trouwens ?
quote:Je moet als individu representatief zijn als mens. Waar op de aardbol je ouders je op de wereld hebben gescheten maakt verder geen donder uit
Op donderdag 27 februari 2003 11:50 schreef Tetelepta het volgende:Dus vandaar de vraag, moet je als individu representatief zijn voor jouw afkomst?
Maar het is vooral lachwekkend dat een Molukker notabene vind dat ik de Molukkers in een kwaad daglicht stel en dat ik de Molukkers niet steun. Waarom zou dat moeten?
zelfde vraag, beetje anders gesteld...
![]()
en nee, ik ben niet chago... ik heb gewoon op het moment een teringhekel aan alles wat bestaat...
Dankzij jou vind ik de Molukkers bijvoorbeeld niet grappig of leuk.
quote:Misschien moet je de openingspost even rustig doorlezen Knut. Dan zul je misschien merken dat het een serieuze vraag is. Succes.
Op donderdag 27 februari 2003 11:55 schreef Knut het volgende:
Sunchaser.
de grap is er wel van af onderhand.
quote:Ja. Ik ben een geile Indo.
Op donderdag 27 februari 2003 11:59 schreef Skimmer het volgende:Ik begin me nu toch wel ernstig af te vragen...
Ben je nou een molukker of niet?
had ik al gezegd dat ik er zelf ook een ben (half)...
![]()
anyway...
typisch voorbeeld van de hokjesgeest van tegenwoordig (zal vroeger ook wel zijn geweest maar dat boeit nie). Zeg je dat je links bent dan ben je direct anti amerika, hippie, boomknuffelaar. Zeg je dat je rechts bent dan ben je direct lpf stemmer, asociaal, anti-buitenlander. Idem dito voor geloven, rassen, beroepen etc.
grappig eigenlijk wel
ik heb linkse en rechtse "ideeen". Betekent dat ik een anti-molukker ben die graag bomen knuffelt? Wordt nog grappig als ik mezelf straks het land uit ga jagen ![]()
nee, waarschijnlijk heeft heel mijn post geen moer te maken met wat hierboven staat... klaag me maar aan ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door TheSperminator op 27-02-2003 12:09]
quote:
modemoet ik als nederlander ............... met een joint elke dag ff langs de wallen gaan?
quote:Spot drijven met de Indo's? Oppassen anders krijg je mij op je dak!
Op donderdag 27 februari 2003 11:50 schreef Tetelepta het volgende:[..]
Mag ik dan de spot drijven met Indo's? Ja, waarom niet. Niet omdat ik er zelf een ben, maar omdat ik vind dat je met iederere bevolkingsgroep de spot mag drijven. Dat gebeurt irl, in de films, in theater etc.
Dus vandaar de vraag, moet je als individu representatief zijn voor jouw afkomst?
Of jij "representatief" wil zijn of niet doet er niet aan toe, sinds we in zo'n multiculturele samenleving leven dat eigenlijk niemand *echt* representatief voor zijn of haar afkomst is.
Je moet gewoon representatief voor jezelf zijn, automatisch wordt je dan representatief voor je ras/volk.
Maar zoals ik al zei, als jij gaat spotten met mensen, dan moet je niet gek opkijken als iemand zich aangesproken voelt, ongeacht of jij nou tot hetzelfde volk behoort.
Indo's rule! ![]()
Def
quote:+ 1 weekban
Op donderdag 27 februari 2003 11:50 schreef Tetelepta het volgende:[na 48 uurs ban doorposten onder een kloon]
quote:Ik neem Tetelepta en al zijn klonen uit principe niet serieus...
Op donderdag 27 februari 2003 11:58 schreef SunChaser het volgende:
Dan zul je misschien merken dat het een serieuze vraag is.
quote:Dan vraag ik me nu serieus af of jij het allemaal wel snapt.
Op donderdag 27 februari 2003 13:32 schreef ElisaB het volgende:[..]
Ik neem Tetelepta en al zijn klonen uit principe niet serieus...
quote:Waarom vraag je je dat af??
Op donderdag 27 februari 2003 18:30 schreef Jane het volgende:
Dan vraag ik me nu serieus af of jij het allemaal wel snapt.
quote:Ja natuurlijk, ik doe mijn Pruisische afkomst tenslotte eer aan
Op donderdag 27 februari 2003 11:50 schreef Tetelepta het volgende:Dus vandaar de vraag, moet je als individu representatief zijn voor jouw afkomst?
En mijn half-Indonesische vriendin kookt spekkoek
.
Ok hier komt-ie:
Moet je representatief zijn voor jouw afkomst? Nee het hoeft niet, je kunt niet van iedereen verwachten om precies hetzelfde te leven als ieder ander die voorouders in het zelfde land/continent als jij.
Het is wel gewenst, want hoe vaak lees je (op de FP o.a.) niet een bericht over buitenlanders die een misdaad plegen, en dat heel Fok! reageerd 'Oh het zijn die ....en/ers/anen/ weer!!' ?
Dat is niet alleen in NL, ook in andere landen waar wij Nederlanders komen en we misdragen ons, krijgen we ook praat van iedereen die we tegenkomen.
Dus mijn mening over je vraag: Nee het hoeft niet, niet als het je niks kan schelen wat anderen zeggen over jou, je familie en iedereen die banden heeft met je land van herkomst.
Mocht je je daar wel druk om maken (zoals de topicstarter, kloon of niet, serieus of niet) gedraag je dan in een land waar je te gast bent (wie dan ook, waar dan ook), anders komen er nog veeel meer topics als deze...
quote:Daar zouden de Neanderthalers heel anders over denken
Op donderdag 27 februari 2003 19:55 schreef Tetelepta het volgende:
Ik wil even duidelijk maken dat ik geen gast ben in Nederland, ik ben 100% Nederlander.
quote:Maar ja, die stemmen dan ook LPF.
Op donderdag 27 februari 2003 19:58 schreef BAZZA het volgende:
Daar zouden de Neanderthalers heel anders over denken
quote:Nee hoor.
Op donderdag 27 februari 2003 20:00 schreef SunChaser het volgende:Maar ja, die stemmen dan ook LPF.
quote:Als jij 100% Nederlander bent, waarom maak jij je dan druk wat iedereen zegt over Molukkers...?
Op donderdag 27 februari 2003 19:55 schreef Tetelepta het volgende:
Ik wil even duidelijk maken dat ik geen gast ben in Nederland, ik ben 100% Nederlander.
Maar serieus. Nee, ik heb niet het gevoel dat ik representatief moet zijn. Helaas word ik wel vaak geconfronteerd met negatieve vooroordelen omtrent mijn uiterlijk. Oude dametjes pakten vroeger hun tas stevig vast als ik langsliep.
Helaas oefen ik zelf ook wel die vooroordelen uit.... Ik voel mezelf Nederlander (familie woont al generaties hier) maar vreemd genoeg zal ik zelden 3e of 2e generaties allochtonen (turken marokkanen ed) in dienst nemen.
Raar eigenlijk, ik discrimineer zelf ook terwijl ik juist beter zou moeten weten !
quote:Dat doe ik niet. Het lag er zo dik bovenop, dat moest je toch wel zien dacht ik. Blijkbaar niet.
Op donderdag 27 februari 2003 21:08 schreef thurminator het volgende:[..]
Als jij 100% Nederlander bent, waarom maak jij je dan druk wat iedereen zegt over Molukkers...?
quote:En hou uit jij dat dan?
Op donderdag 27 februari 2003 23:48 schreef schatje het volgende:
Absoluut.
Lekker koken enzo
?
quote:Met mijn beperkte kennis van maleis (alles wat ik ken meegekregen van mijn opa) betekent het iets van 'ik schaam me voor je', en hormat is eer....
Op donderdag 27 februari 2003 18:46 schreef SunChaser het volgende:[..]
Kan iemand dat even voor me vertalen?
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 02:53 schreef Cici het volgende:
En spekkoek kook je niet, dat bak je.
quote:Ik mag niet eens in de buurt van de keuken komen als zij bezig is, dus vandaar
quote:Enak
quote:yeah! Ook een woordje maleis
Op vrijdag 28 februari 2003 14:03 schreef Fendy het volgende:[..]
Enak
Maar ok, voordat het helemaal offtopic gaat, het doet er niet aan toe hoe jij je voelt en jij niet "representatief" wilt zijn (dat ben je toch wel, of je wilt of niet, tis niet iets waar je voor kiest) maar als jij de spot drijft met rassen, tja dan kun je verwachten dat dat je niet in dank wordt afgenomen. ![]()
Def
Niemand hoeft representatief te zijn voor een hele bevolkingsgroep, tenzij je officieel tot vertegenwoordiger/woordvoerder van een bepaalde bevolkings-groep ben benoemd.
Vooralsnog is iedereen hier op Fok! in eerste instantie een idividu die namens zichzelf spreekt/post.
quote:Nee, dat hoeft niet. Ik heb ervoor gekozen om representatief te zijn voor mijn afkomst én tegelijkertijd een individu te zijn. Dat kan ook hoor! Ik draag de Molukse cultuur in mij en probeer mijn leven en levenswandel zoveel mogelijk in overeenstemming te laten zijn met deze cultuur. Respect voor je eigen cultuur en volk (bangsa) is daar een belangrijke schakel in. Daarom irriteer ik me eraan dat je jezelf te pas en te onpas spiegelt aan de Molukse bevolkingsgroep en een vreemd beeld overbrengt op de forumbezoekers aangaande Molukkers. Als je dan zo graag een eigen identiteit wilt vestigen op dit forum (in jouw geval meerdere identiteiten - Sunchaser) trek je dan niet op aan je Molukse achtergrond ('tjari muka', nog een Molukse term die je op mag laten zoeken), je wilt immers niet over één kam worden geschoren met 'de Molukkers'? En als Tetelepta een typetje is, dan is dit lang niet duidelijk voor iedereen, dus kun je op een gegeven moment reacties verwachten, aangezien je een raar beeld uitdraagt over Molukkers. Dat jij je familienaam gebruikt voor een typetje getuigt overigens van weinig respect voor je familie, maar dat terzijde.
En geile Indo? Dubbelbloed Molukkers zijn geen Indo's, maar dat wist je waarschijnlijk al. Of niet dan? Nog een geval van identiteitscrisis.
Maar goed, je moet het allemaal lekker zelf weten. Weet alleen dat je er mensen mee voor het hoofd stoot. Als je dat geen moer kan schelen, vooral doorgaan! Naar mij hoef je echt niet te luisteren hoor.
Hormat,
AA
PS: als je uitgegeind bent en je wilt antwoord op serieuze vragen over je achtergrond wil ik je best helpen hoor. After all, we're still 'satu bangsa, satu hati'.
PS: ik had een heel verhaal hier getypt, mail me maar even dan stuur ik het wel terug.
sunfactorx@hotmail.com
[Dit bericht is gewijzigd door Tetelepta op 01-03-2003 00:05]
quote:Ik ben nieuw hier en ik heb de bewegingen en grollen van Tetelepta/Sunchaser niet bijgehouden, als dat mogelijk was.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:49 schreef Tetelepta het volgende:
Ik ben een halfbloed, dus wel een geile Indo.
Waringin....
[Dit bericht is gewijzigd door Waringin op 08-07-2003 02:00]
quote:Wow, herkenning! Maar dan als Hindoestaan zijnde
Op donderdag 27 februari 2003 21:20 schreef Pikkebaas het volgende:
Ach, ik ben negroide en ik vind niet dat ik representatief ben voor de rest van mijn etnische groepering in Nederland. Godzijdank niet zeg, ik vind dat wel leuk, werken enzoMaar serieus. Nee, ik heb niet het gevoel dat ik representatief moet zijn. Helaas word ik wel vaak geconfronteerd met negatieve vooroordelen omtrent mijn uiterlijk. Oude dametjes pakten vroeger hun tas stevig vast als ik langsliep.
Helaas oefen ik zelf ook wel die vooroordelen uit.... Ik voel mezelf Nederlander (familie woont al generaties hier) maar vreemd genoeg zal ik zelden 3e of 2e generaties allochtonen (turken marokkanen ed) in dienst nemen.
Raar eigenlijk, ik discrimineer zelf ook terwijl ik juist beter zou moeten weten !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |