abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:25:35 #1
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8736825
Een tijdje geleden viel mijn pc uit toen ik BF1942 zat te spelen. Ik dacht eerst aan een probleem met mijn voeding, omdat ik net een nieuwe Geforce 4 had geinstalleerd en vrij veel harde schijven en cd/dvd spelers erin heb zitten.
Nadat ik mijn oude videokaart weer had overgezet, viel die nog steeds uit. Ook als ik software (volgens mij maakt het niet uit welke software) installeer. Dus ook mijn hd vervangen door een oude linux schijf en gekeken of ik daar Windows XP op kon zetten. En wederom viel de pc uit.
Zou dit aan mijn geheugen kunnen liggen (of moederbord). Ik heb jammergenoeg maar 1 geheugenmodule, dus kan dat nu niet testen. Hoe groot is de kans dat het het geheugen is en kan dat geheugen door een winkel getest worden?
pi_8736850
Hij valt echt helemaal uit??

Misschien is de voeding wel brak geworden, bij geheugen errors krijg je meestal veel foutmeldingen e.d.

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_8736890
als je je geheugen wilt testen: www.memtest86.com
het testen duurt wel best lang(10 uurtjes ofzo)
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:29:56 #4
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8736916
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:26 schreef D-Devil het volgende:
Hij valt echt helemaal uit??

Misschien is de voeding wel brak geworden, bij geheugen errors krijg je meestal veel foutmeldingen e.d.

Valt idd helemaal uit, alleen powerlampje blijft branden. De volgende als ik hem aanzet doet o.a. de videokaart het niet, maar moederbord geeft geen piepjes. De keer daarna start ie weer helemaal goed op. Nog een detail, als ik niets doe, blijft ie gewoon een hele nacht aanstaan..
pi_8737018
Als je geheugen tebarsten is gaat je mobo piepen.
pi_8737104
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:35 schreef Roellio het volgende:
Als je geheugen tebarsten is gaat je mobo piepen.
maar er kunnen ook fouten in je geheugen zitten, dan gaat je mobo niet piepen, maar kappen je aplicaties wel soms...
pi_8737128
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:39 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

maar er kunnen ook fouten in je geheugen zitten, dan gaat je mobo niet piepen, maar kappen je aplicaties wel soms...

Je pc gaat normaal niet uit, maar idd je apps kunnen ermee stoppen.

ontopic:

Stopt je FAN enzo ook?

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:44:05 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8737191
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:39 schreef Da_Koen het volgende:

[..]

Ik heb net dat progje op diskette gezet, en hij staat nu te checken
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:45:27 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8737219
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:40 schreef D-Devil het volgende:

[..]

<knip>

Stopt je FAN enzo ook?

Ja, in een keer geen stroom meer, dus alles (incl. fan) stopt ermee
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:45:29 #10
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_8737220
voeding niet helemaal fris? probeer een andere
processor wordt niet te heet? check even in bios
voeding moederbord kaputski?
Ga doorrrrrr!
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:47:36 #11
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8737270
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:45 schreef Ablaze het volgende:
voeding niet helemaal fris? probeer een andere
processor wordt niet te heet? check even in bios
voeding moederbord kaputski?
Ehmz, dan maar even een voeding halen. Het vreemde is dat het altijd gebeurt als ik een programma installeer. Processor is het niet, moederbord temp ook niet. Het is of geheugen of voeding of moederbord (geheugen en moederbord nog niet echt heel oud (nog geen jaar)).
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:49:18 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8737308
PS. tiep dit op mijn laptop... Echt een voordeel op zo'n moment
pi_8737349
Hmmm... Ik heb zelf meestal vrijdagavond problemen, maar dat heeft vermoedelijk een andere oorzaak

Maar serieus; de huidige systemen (Pentium II of hoger) hebben over het algemeen een dusdanig detectiesysteem dat niet je hele systeem plat gaat als alleen het geheugen defect is.

Ik vermoed dan ook dat het probleem meer in je mainboard of inderdaad powersupply te zoeken is, alhoewel me dat laatste sterk lijkt, aangezien je voeding het bij het opstarten veel zwaarder heeft dan als je al in windows zit.

Heb je het systeem misschien overgeklokt, of is het ontstaan na installatie van bepaalde software? Wellicht even een schone windows installatie ERNAAST zetten zodat je nix kwijt bent en toch kan testen.

en anders... Bij een gemiddelde computerzaak (de betere kleine zelfstandige that is...) lichten ze je systeem door voor tussen de 30 en 45 euro...

suc6!

[url=http://www.teambvd.com]Join TeamBVD[/url]
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:54:06 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8737395
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:51 schreef BVD_Floppus het volgende:
Hmmm... Ik heb zelf meestal vrijdagavond problemen, maar dat heeft vermoedelijk een andere oorzaak

Maar serieus; de huidige systemen (Pentium II of hoger) hebben over het algemeen een dusdanig detectiesysteem dat niet je hele systeem plat gaat als alleen het geheugen defect is.

Ik vermoed dan ook dat het probleem meer in je mainboard of inderdaad powersupply te zoeken is, alhoewel me dat laatste sterk lijkt, aangezien je voeding het bij het opstarten veel zwaarder heeft dan als je al in windows zit.

Heb je het systeem misschien overgeklokt, of is het ontstaan na installatie van bepaalde software? Wellicht even een schone windows installatie ERNAAST zetten zodat je nix kwijt bent en toch kan testen.

en anders... Bij een gemiddelde computerzaak (de betere kleine zelfstandige that is...) lichten ze je systeem door voor tussen de 30 en 45 euro...

suc6!

Ik heb het systeem niet overgeclocked, ben ook banger te worden dan mijn MB het begeven heeft. Ik heb net geprobeerd om vanaf XP cd op te starten en op een oude linux schijf windows te installeren. Andere hd's en cd-spelers ontkoppeld, zodat het daar niet aan kan liggen.
Halverwege de installatie als ik de partitie moet kiezen om Windows op te installeren houdt ie ermee op.
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:57:24 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8737449
Tot nu toe loopt die geheugentest goed... iemand een ideetje voor een nieuw mb?
Heb AMD 1900+ en op dit moment een asus A7V333 met 256 MB, 333 Mhz geheugen
pi_8737776
Hoog tijd voor een actuele virusscan?

Als je er echt geen bij de hand hebt, kun je online laten scannen (gratis) maar dies lang zo goed niet als Norton / McAfee e.d.

http://www.antivirus.com

Is denk ik het enige wat rest; behalve misschien je temperatuur monitoren. Als je CPU-fan het begeven heeft...

[edit]
tsjah; een nieuw mainboard... Ik moet zeggen dat je met Asus toch eigenlijk voor thuis zeker wel een goede keus hebt gedaan, maar pech kun je altijd hebben natuurlijk.

Wellicht een bordje met een nVidia nForce2 chipset? (zonder geïntegreerde video lijkt me) Anders even kijken wat er aan/afgeraden wordt op http://gathering.tweakers.net

[url=http://www.teambvd.com]Join TeamBVD[/url]
  woensdag 26 februari 2003 @ 21:19:58 #17
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8737914
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:15 schreef BVD_Floppus het volgende:
Hoog tijd voor een actuele virusscan?

Als je er echt geen bij de hand hebt, kun je online laten scannen (gratis) maar dies lang zo goed niet als Norton / McAfee e.d.

http://www.antivirus.com

Is denk ik het enige wat rest; behalve misschien je temperatuur monitoren. Als je CPU-fan het begeven heeft...

Nee, virus is het niet. heb er net een oude nieuwe harde schijf ingezet, en probeer te installeren vanaf een originele XP cd. temp is het ook niet, gemonitoord en gelogd
  donderdag 27 februari 2003 @ 18:52:26 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8757059
Geheugentest levert geen fouten op, maar als ik XP opnieuw wil installen knalt ie midden in de installatie weer uit... Kan iemand me vertellen hoe zeker het mijn MB is?
pi_8758984
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:28 schreef Da_Koen het volgende:
als je je geheugen wilt testen: www.memtest86.com
het testen duurt wel best lang(10 uurtjes ofzo)
10 uur is veel te lang joh. Hij staat alweer uit voor die 10 uur..
  vrijdag 28 februari 2003 @ 10:48:33 #20
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8768148
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 20:27 schreef CySt het volgende:

[..]

10 uur is veel te lang joh. Hij staat alweer uit voor die 10 uur..

Dat hield ie dus wel 10 uur vol, dat is het vreemde
pi_8771657
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:51 schreef BVD_Floppus het volgende:

suc6!

Je voeding heeft het niet het zwaarst bij het opstarten. Je voeding heeft het zwaar als je zware aplicaties draait. Als je een spel gaat spelen gaat je videokaart veel stroom vreten en als je voeding dat niet trekt klapt ie er uit. Ik zou het ook als eerste bij je voeding gaan zoeken.
pi_8774196
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:57 schreef Libris het volgende:
Tot nu toe loopt die geheugentest goed... iemand een ideetje voor een nieuw mb?
Heb AMD 1900+ en op dit moment een asus A7V333 met 256 MB, 333 Mhz geheugen
Sommige windows versies draaien niet goed op zo'n moederbord (of dat met XP ook het geval is weet ik niet). Maar er zijn wel met google ofzo programmaatjes op internet te vinden die dat kunnen verhelpen.
pi_8774273
Ik heb ook ooit eens zoiets gehad, toen was het mobo kaduuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')