abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8733452
Ik zie de laatste tijd steeds meer topics met tips over boeken en TV-programma's over allerlei R&P-gerelateerde onderwerpen. Is het misschien handig als we die in dit topic allemaal op een rijtje zetten?

Uiteraard blijft er verder mogelijkheid om documentaires of boeken die veel discussie oproepen hier te bespreken.

Als jullie het niks vinden, hoor ik het wel

Mijn eigen boekentip is btw De verborgen Taal van Eetstoornissen van Peggy Claude-Pierre. Heeft mij en mijn zusje erg geholpen met problemen verwant aan eetstoornissen.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8733606
Effe constructief meedenkend

Misschien is het wel een keigoed idee als alle hier genoemde boeken eveneens in een sticky topic geplaatst worden

pi_8733651
Dat is misschien wel een goed idee ja. Ik kijk even aan wat er gebeurt hier en kijk dan of ik het overzichtelijk kan rangschikken. Idee?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8733717
Lijkt mij een prima idee.

De boeken die ik zo weet en waar ik of nu mee werk of gebruikt heb zijn:

• Borderline persoonlijkheidsstoornis

• Handleiding voor training en therapie van Marsha Linehan

en

• zelfzorg bij de manisch depressieve stoornis" van Jos la Poutré
  • ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_8735391
    Ik zal eens kijken wat voor boeken ik heb voor school, dat zijn namelijk alleen maar boeken gerelateerd aan dit forum en misschien erg interessant voor de mensen hier .
    pi_8736411
    Goed idee, moet dat dan in dit topic of komt er een sticky topic voor?

#geen
    pi_8738957
    Lijkt mij een heel goed idee

Misschien dat er ook een aantal centrale topics kunnen komen over problemen die vaak voorkomen, om enig overzicht te behouden?

(Gewoon een ideetje dat me net te binnen schoot )

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
    PSV, de logische kampioen
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_8741867
    een linkje naar een ander topic wat over een programma gaat:
    [TV] Vader/moeder heeft zelfmoord gepleegd
      woensdag 26 februari 2003 @ 23:39:29 #9
    11170 jerney
    Een goedkoop avonturier
    pi_8742093
    ff een oude post van me copy pasten

Als konijn gilt, Truddi Chase:
    Bij deze vrouw wordt er op latere leeftijd MPS vastgesteld. In de loop van het boek herinnert ze zich steeds meer over haar verschrikkelijke jeugd, en dan vooral over het misbruik van haar stiefvader en de perverse (macht)spelletjes die hij met haar speelde. Ze heeft in de loop der tijd 92 persoonlijkheden ontwikkeld en haar "kern" is zo erg beschadigd dat die zich sinds haar tweede niet meer laat zien.

Eerste persoon meervoud, Cameron West:
    Ook weer een boek over MPS. Cameron lijkt 38 jaar lang een normaal leven te leiden, tot op een gegeven moment langzaam maar zeker steeds meer persoonlijkheden bovenkomen waardoor hij het misbruik herbeleeft. Hij leert te leven met 'de anderen' en dit proces wordt ook uitgebreid beschreven.

De stille kamer, Lori Schiller:
    Het levensverhaal van Lori Schiller, een vrouw die op haar zeventiende voor het eerst stemmen hoort. Niet alleen de schizofrene Lori vertelt haar verhaal, maar ook haar familie, huisgenote en behandelaar.

Het land prozac, Elizabeth Wurtzel:
    Verslag van haar strijd tegen de chronische depressie. Ze heeft een grappige manier van schrijven en kan zeer grof uit de hoek komen.

Ver heen, P.C. kuiper:
    Over een psychiater die zelf een psychotische depressie kreeg en hoe schilderen hem bij z'n genezingsproces hielp.

Deze boeken zijn trouwens allemaal autobiografisch

pi_9044324
    quote:
    Op woensdag 26 februari 2003 19:09 schreef juss het volgende:
    Ik zal eens kijken wat voor boeken ik heb voor school, dat zijn namelijk alleen maar boeken gerelateerd aan dit forum en misschien erg interessant voor de mensen hier .
    Fritz Riemann - Het wezen van de angst.

Gaat over de schizofrene/depressieve/neurotische en hysterische persoonlijkheden.
    Erg leuk om te lezen, kijken waar jij wat van hebt en waar je anderen in herkent .

dinsdag 11 maart 2003 @ 19:21:51 #11
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_9044356
    quote:
    Op woensdag 26 februari 2003 17:26 schreef DarkElf het volgende:
    Lijkt mij een prima idee.

De boeken die ik zo weet en waar ik of nu mee werk of gebruikt heb zijn:

• Borderline persoonlijkheidsstoornis

• Handleiding voor training en therapie van Marsha Linehan
    Is trouwens oa te verkijgen bij bol.com!

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 11-03-2003 19:36]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
      dinsdag 11 maart 2003 @ 19:23:19 #12
    8669 Qarinx
    Fashionista!
    pi_9044406
    Op net5 zondagavond rond de klok van 23.00 worden er vaak documentaires uitgezonden. Het verschilt vaak per onderwerp, maar regelmatig worden er "psychologische" thema's aangekaart.

Erg interessant altijd!

Beetje irritant, maar RLT4 gaat dezelfde dag en op hetzelfde tijdstip dus ook docu's uitzenden....ging bij RTL4 afgelopen zondag over transeksuelen..

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
    pi_9044695
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 19:23 schreef Qarinx het volgende:

Beetje irritant, maar RLT4 gaat dezelfde dag en op hetzelfde tijdstip dus ook docu's uitzenden....ging bij RTL4 afgelopen zondag over transeksuelen..

//offtopic// Dat was kei leuk //offtopic//
      dinsdag 11 maart 2003 @ 19:35:17 #14
    18875 BDisOKE
    Spend some quality time...
    pi_9044746
    misschien met linkjes naar waar je ze kan bestellen of naar een recentie/beschrijving oid.

Goed plan trouwens!

with a demon of mine...
    BDisOKE.nl mijn werk
    Mijn games...
    pi_9069454
    Mijn tip: het maandblad Psychologie Magazine. Website: http://www.psychologiemagazine.nl/
    Niet voor niets het tijdschrift van het jaar (2002). Leerzaam blad, leuke stukken, veel weetjes.
      vrijdag 14 maart 2003 @ 20:57:55 #16
    41913 Marialice
    beetje gek en is er trots op
    pi_9126648
    Ook een eetstoornisboek (anorexia): Slank, slanker, slankst van Jaap Spaans. Het is een zelfhulpboek, en ik heb er ooit een hoop aan gehad.

Trouwens een goed idee!

"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
      vrijdag 14 maart 2003 @ 22:40:15 #17
    22944 Breetai
    ....Relax....
    pi_9128751
    Laat ik maar een paar minder heftige boeken hier neerzetten. Niet iedereen hoeft vanalles over MPS of weet ik veel welke ziekte te kenne. Sommigen willen gewoon weer fijn verder waar ze gebeleven waren.

De volgende boeken hebben mij in ieder geval een stuk verder geholpen en een hoop inzicht verschaft.

Mihaly Csikszentmihalyi
    Flow, De psychologie van de optimale ervaring.
    ------------------------------------------------------------

Iedereen heeft wel eens in een flow gezeten: we voelen ons sterk, alert, verrichten moeiteloos ons werk, hebben het gevoel de situatie volledig meester te zijn en op de top van ons kunnen te presteren.
    Flow onthult hoe deze prettige ervaring te bereiken is, door uzelf doelen te stellen en uitdagingen aan te gaan. Het is de ideale inleiding tot dit opmerkelijke onderwerp en een boek dat de lezer kan leiden tot de werkelijke rijkdom van het bestaan.

Richard Bandler
    Use your brain for a change
    -----------------------------------

Een best wel aardige introductie tot NLP en hoe je de wanorde in je hersenen een beetje op orde kan krijgen.. Staan een hoop leuke dingen en leest best wel prettig weg. Jammer genoeg niet meer verkrijgbaar.

Robert Pirsig
    Zen and the Art of Motorcycle maintenance
    --------------------------------------------------------

Verplicht leesvoer voor elke techneut die zich afvraaagt waarom andere mensen niks over techniek willen leren. Er staat veel in over filosofie, over de zin van het leven, over waarden en over religie. De roman drukt het levensgevoel uit van de generatie van linkse intellectuelen die zich aan het begin van de jaren '80, teleurgesteld over het uitblijven van maatschappelijke veranderingen, terugtrok uit het politieke leven om zich aan levensbeschouwelijke zaken te wijden. Het succes van deze roman is onderwerp van veel studie geweest. Hoewel het tamelijk sentimenteel en betuttelend is, werd het een cultboek.

Daniel Reid
    The tao of health sex and longevity
    --------------------------------------------

Dit hoort eigenlijk meer in lifestyle thuis maar er zit natuurlijkook nog een filosofische kant aan het tao'isme. Verder wordt er een hle complete en positieve levenstijl in beschreven.
    Dit boek vormt een goede algemenr inleiding over het Tao'isme in al z'n facetten. Je hoeft het allemaal niet even seriieus te nemen maar er staan best wel nuttige dingen in over: voeding, beweging, sex, meditatie en meer van dit soort leuks.

=================
    Voor degenen die altijd zitten te janken dat ze geen vriendin kunnen krijgen of niet op een meisje af durfen te stappen, kan ik de website:
    http://www.fastseduction.com
    zeer aanraden. Deze site verschaft een hoop duidelijkheid voor de gemiddelde nerd waarom de ene wel makkelijk een meid kan versieren en wat werkt en wat absoluut niet werkt.
    Moraal van het verhaal: doe waar je zin in hebt en pak het rustig aan. Pak het daarentegen wel aan.

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
      zondag 16 maart 2003 @ 20:48:40 #18
    50720 Wrong
    Blinded by the lights..
    pi_9163538

Inhoud:
    Op een goede manier voor jezelf opkomen zonder anderen nodeloos te kwetsen. Voor veel mensen is dat moeilijk: zij hebben het afgeleerd om anderen te laten weten wat zij denken, voelen en willen, omdat zij bang zijn anderen te kwetsen. Met het werkboek 'Persoonlijke Effectiviteit' kunt u dat veranderen: u leert uw wensen zo te uiten dat u uzelf én anderen niet tekort doet. De voordelen zijn overduidelijk: u gaat makkelijker met mensen om, u doet geen dingen meer die u eigenlijk niet wilt, u beweegt u vrijer, kortom: u kunt zelf richting geven aan uw leven.

Doelgroep:
    Bestemd voor mensen die geinteresseerd zijn in persoonlijke ontwikkeling.

Beoordeling:
    Interessant zelfhulpboek voor mensen die assertiever willen functioneren. De titel van het boek suggereert een breed scala aan onderwerpen. Helaas blijft het beperkt tot assertiviteit.

Dizzy new heights..
      zondag 11 mei 2003 @ 16:07:57 #19
    22259 Fogerty
    slapende account
    pi_10354918
    Morgen bij de NCRV (Ned. 1) in Dokument:

Nooit meer krassen.
    "2-delige documentaire. Tien jaar na dato bezoekt Ireen van Ditshuyzen opnieuw de hoofdpersonen uit haar documentaire over kinderen en psychiatrie. Marissa, John en Jeannette worstelen nog steeds met de erfenis uit hun verleden. Afl.1. "

12-05-2003 23:00 - 23:45, Nederland 1

Ik denk dat er wel mensen zijn hier die dit interessant vinden, ikzelf ga niet kijken, en zeg er als waarschuwing maar alvast even bij dat ik zelfs van het voorfilmpje al niet bepaald vrolijk werd.

Hieperdepiep hoera!
      zondag 11 mei 2003 @ 16:17:08 #20
    54750 koala2002
    Lief beertje of toch niet?
    pi_10355148
    mmm, dit topic zocht ik nou net!
    ik vroeg me af of iemand hier nog meer films kent, als ik ook van jou/girl interupted....
    dit zijn namelijk de enige 2 die ik ken waarin de hoofdrolspeelster borderline heeft, ik vroeg me af of dr nog meer zijn, of films gelijk aan dit...
    alvast bedankt
    Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
    We're one, but we're not the same.
      zondag 11 mei 2003 @ 16:18:37 #21
    1405 addicted_to_jellybeans
    Nieuwsgierig Aagje
    pi_10355187
    Thanks Fogerty ik zag het ook, ik denk dat ik het opneem voor ouders ofzo , zelf kijk ik niet want ik wil niet te veel in de bezigheid psyhiatrie blijven hangen en twijfel ook of ik er wel echt vrolijk van word.
    We are the weirdo's mr - The Craft
      zondag 11 mei 2003 @ 19:18:23 #22
    49695 NemesisDivina
    The Queen of Darkness
    pi_10358115
    quote:
    Op zondag 11 mei 2003 16:07 schreef Fogerty het volgende:

Nooit meer krassen.
    "2-delige documentaire. Tien jaar na dato bezoekt Ireen van Ditshuyzen opnieuw de hoofdpersonen uit haar documentaire over kinderen en psychiatrie. Marissa, John en Jeannette worstelen nog steeds met de erfenis uit hun verleden. Afl.1. "

12-05-2003 23:00 - 23:45, Nederland 1

Ik denk dat er wel mensen zijn hier die dit interessant vinden, ikzelf ga niet kijken, en zeg er als waarschuwing maar alvast even bij dat ik zelfs van het voorfilmpje al niet bepaald vrolijk werd.

http://info.omroep.nl/ncrv?nav=zpgwGsHtGPHaCxB hier staat nog een beetje informatie over dit programma...
    KippKoRN I love you!
      zondag 11 mei 2003 @ 20:11:14 #23
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_10359148
    quote:
    Op zondag 11 mei 2003 16:07 schreef Fogerty het volgende:

Nooit meer krassen.

Ik was ook al van plan het te melden.

Dinsdag
    Vinger aan de pols
    22.38
    Ned 1

Gilles de la Tourette.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_10359192
    Fogerty (en moena), ik heb het ook even in het automutilatie-topic gemeld.
    Overigens ga ik zelf niet kijken.. bewust.
      maandag 12 mei 2003 @ 22:47:21 #25
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_10387559
    * KICK
    "Nooit meer krassen" begint zo.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: