abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8674291
Er staan te veel vrouwen voor de klas. Dat is ongunstig voor de ontwikkeling van jongens. Dat meent althans prof. Louis Tavecchio, hoogleraar kinderopvang in Amsterdam.

De oververtegenwoordiging van vrouwen in kinderopvang en basisonderwijs remt de ontwikkeling van jongens, vindt Tavecchio. Vooral 'vrouwelijke vrouwen' zouden niet zo goed overweg kunnen met de jongens in hun schoolbankjes. Waar de onderwijzeressen van structuur en orde houden, wijken jongens juist graag af van de gebaande paden. Vrouwelijke leerkrachten zouden daarvan 'in paniek' kunnen raken.

Meisjes voldoen veelal aan de gestelde norm van ijver en volgzaamheid, maar het is niet goed om dat dan ook maar van jongens te verlangen, oordeelt de hoogleraar.

(Dvhn)

I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
pi_8674322
En je eigen mening
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_8674342
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
En je eigen mening
Die stelling vind ik ronduit belachelijk natuurlijk!
I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
pi_8674355
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:52 schreef janique het volgende:

[..]

Waarom?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_8674373
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:52 schreef janique het volgende:

[..]

Zonder naar je profiel of zo te kijken, naar aanleiding van deze post... Je bent een vrouw zeker?
pi_8674423
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waarom?

Waarom?

Vrouwen die in paniek raken omdat jongetjes wat "kattekwaad" uitspoken?
Alsof vrouwen niets aankunnen. duh!
De man heeft zeker zelf een etterbak van een zoontje en toevallig een juf voor de klas van dat kind die nogal te zachtaardig is.

[Dit bericht is gewijzigd door janique op 23-02-2003 21:57]

zondag 23 februari 2003 @ 21:55:46 #7
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_8674430
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Zonder naar je profiel of zo te kijken, naar aanleiding van deze post... Je bent een vrouw zeker?

Fout
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_8674468
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:49 schreef janique het volgende:
Vrouwelijke leerkrachten zouden daarvan 'in paniek' kunnen raken.
Dan hoor je gewoon niet voor de klas te staan lijkt me.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zondag 23 februari 2003 @ 21:57:23 #9
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_8674504
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:55 schreef janique het volgende:

[..]

Waarom?

Vrouwen die in paniek raken omdat jongetjes wat "kattekwaad" uitspoken?
Alsof vrouwen niets aankunnen. duh!
De man heeft zeker zelf een etterbak van een zoontje en toevallig een juf voor de klas van dat kind die nogal te zachtaardig is.

Er staat nergens dat vrouwen niets aankunnen in het berichtje hoor.
pi_8674517
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er staat nergens dat vrouwen niets aankunnen in het berichtje hoor.

dat staat ook niet in mijn bericht hoor..
  zondag 23 februari 2003 @ 22:01:07 #12
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8674563
Als ik eerlijk ben heb ik meer aan vrouwen voor de klas gehad dan aan mannen. Behalve de vrouwen die de leerlingen niet aankonden uiteraard, die werden helemaal gek gemaakt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_8674587
helemaal bullshit is het niet hoor... van de 7 leraressen die ik heb gehad (al ik goed heb geteld) waren er maar liefst 3 die de orde een beetje konden handhaven en fatsoenlijk lesgaven...

en bij de leraren nergens last van....

dus in mijn geval klopt 't wel

pi_8674661
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:01 schreef eleven het volgende:
dus in mijn geval klopt 't wel
Bij mij ook. Alleen het geilen op een leraar gaat wat moeilijker dan op die ene dansjuffrouw met die grote geile tieten. Dat is het enige nadeel.
pi_8674694
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

en juffrouw natuurlijk...
pi_8674695
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:04 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Bij mij ook. Alleen het geilen op een leraar gaat wat moeilijker dan op die ene dansjuffrouw met die grote geile tieten. Dat is het enige nadeel.

da's ook weer zo... en de enige echte lekkere lerares bij ons op school heb ik nooit gehad...
pi_8674704
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:04 schreef Poepoog het volgende:

[..]

maar dat heeft weer weinig te maken met lesgeven...
pi_8674721
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:06 schreef Kjew het volgende:

[..]

en juffrouw natuurlijk...

welnee, in de verste verte niet
pi_8674737
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:07 schreef janique het volgende:

[..]

neuh....
pi_8675110
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:07 schreef janique het volgende:

[..]

Of een Opzij-abonnee natuurlijk
  zondag 23 februari 2003 @ 22:34:59 #21
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8675283
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:49 schreef janique het volgende:
Er staan te veel vrouwen voor de klas. Dat is ongunstig voor de ontwikkeling van jongens. Dat meent althans prof. Louis Tavecchio, hoogleraar kinderopvang in Amsterdam.

De oververtegenwoordiging van vrouwen in kinderopvang en basisonderwijs remt de ontwikkeling van jongens, vindt Tavecchio. Vooral 'vrouwelijke vrouwen' zouden niet zo goed overweg kunnen met de jongens in hun schoolbankjes. Waar de onderwijzeressen van structuur en orde houden, wijken jongens juist graag af van de gebaande paden. Vrouwelijke leerkrachten zouden daarvan 'in paniek' kunnen raken.

Meisjes voldoen veelal aan de gestelde norm van ijver en volgzaamheid, maar het is niet goed om dat dan ook maar van jongens te verlangen, oordeelt de hoogleraar.

(Dvhn)

bron? Wil kijken of er meer over te vinden is. (just curious)
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  Trouwste user 2022 zondag 23 februari 2003 @ 22:37:55 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_8675337
Vooral 'vrouwelijke vrouwen' zouden niet zo goed overweg kunnen met de jongens in hun schoolbankjes

Ik eis ook meer lesbienes.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 24 februari 2003 @ 11:27:34 #23
3542 Gia
User under construction
pi_8681122
Mannelijke leerkrachten zijn niet bestand tegen verleiderlijke blikken van jonge vrouwen.

Op de Havo probeerden we op die manier minder huiswerk te krijgen. Bij Frans lukte dat ook wel.

Verder hadden we een leraar Nederlands die regelmatig krijsend en overspannen de klas verliet, omdat hij 3 havo niet aankon.

Met de vrouwen geen probleem.

maandag 24 februari 2003 @ 11:35:34 #24
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_8681322
En toch kan ik mij er iets bij voorstellen: Vrouwen zijn toch over het algemeen iets zachter en meer van het 'samen praten' type, terwijl het onder jongens het gewoon is om zo af en toe met wat kracht/vechten de rangorde te bepalen...

Toen ik nog op de lagere school zat (heel lang geleden) lieten de (overwegend mannelijke) leerkrachten kleine vechtpartijtjes maar gewoon doodbloeden, na een paar minuten was het over en speelde iedereen weer met elkaar...

Nu krijgen de jongens die kans niet meer waardoor de emoties steeds hoger oplopen en dit ge-uit wordt in kontinu pesten of een ergere vorm van agressie buiten school...

Jongens hebben die vechtpartijen zo af en toe gewoon nodig, dus juffen: laat ze maar!

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_8681352
Hmm,

Topicstarter reageert iets te snel vanuit het eigen geslacht.

We laten ons teveel aanpraten dat man en vrouw zo fijn gelijk zijn, maar we vergeten dat we dat NIET zijn. En zeker niet als het gaat om rangorde gedrag.

Vrouwen zijn veel socialer en houden van orde en gemoedelijkheid in een groep.
Mannen zijn wat ondernemender en houden van risico's (het grootste deel van de darwin award genomineerden zijn mannen).

Ik zie het aan kennissen om me heen met kleine kinderen. Moeder is bezorgd en verzorgend, vader daarentegen biedt een kind meer uitdagingen en zegt dat het niet moet huilen omdat het zelf viel. Geen van beide is perfect maar de combinatie is goed.

Je zou dat kunnen doortrekken naar een leraar/lerares. Jongens willen eens iets anders en een leraar zou dat misschien aangrijpen tot een experiment. Leraressen zijn daar misschien wat huiverig voor omdat de orde dan verstoord is.

Ik heb het zelf ook wel meegemaakt op de HTS. Leraressen waren veel strenger en je moest alles volgens het boekje doen. Bij de leraren mocht je doen wat je wilde, als het maar leerzaam was.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')