abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 20 februari 2003 @ 08:13:00 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8600567
Vrijdag 22:00 True romance (17 reacties)
Met Christian Slater, Patricia Arquette, Dennis Hopper e.a (1993) YORIN Misdaad 7.6

Dankzij Tony Scott de beste Quentin Tarantino-verfilming, beter nog dan Pulp of Resevoir. Tony zei fuck you Quentin (*1)ik monteer jouw script in chronologische volgorde en ik maak er een happy end aan. De beste rollen voor iedereen, van Arquette tot Walken en van Hopper tot Brad Pitt. Verder Val Kilmer als Elvis. Oja: Gary Oldman en Samuel L. Jackson

En prima muziek, onder meer van de makers van James Brown is Dead, met de stem van Monique Sluiter.

Elke keer als ik de film zie krijg ik dezelfde kick.

(1) Hij heeft het aan QT voorgelegd natuurlijk en ook beide eindes gefilmd en het in de oorspronkelijk bedoelde volgorde gefilmd, maar het testpubliek wilde liever de TS-versie

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-02-2003 08:17]

pi_8600574
dat is idd en Eruugggg goede film.
Heb hem zeker al 10x gezien maar ie blijft zo goed.
Kijken is de boodschap
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
pi_8600625
Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar die alternatieve versie... Zou d'r ooit nog een director's cut van verschijnen?
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_8601009
Gary Oldman RoeleerT!

Maar Pulp Fiction blijft zijn beste. Een klassieker!

pi_8601056
Bedankt Sunny, ik ga 'm zeker weer kijken vrijdag. Trouwens ben ik de enige of zijn er meer die de casting van Christian Slater voor de hoofdrol nooit hebben begrepen?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:16:49 #6
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8605976
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 08:33 schreef RRRobert het volgende:
Zou d'r ooit nog een director's cut van verschijnen?
Die is er al een tijdje...
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_8606092
Geweldige film, met als hoogtepunt de speech van Dennis Hopper over Sicilianen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_8606140
het KAN bijna niet dat ik True Romance nog nooit gezien hebt

zou i.i.g. erg triest zijn als ik iets van Tarantino nog niet gezien zou hebben....maar verhaal komt me totaal onbekend over

maargoed vrijdag dus zeker kijken

al is het al alleen om Gary Oldman
(en er schijnt een superscene met Christopher Walken en Dennis Hopper in te zitten )

Nobody fucks with The Jesus
pi_8613261
Ik denk dat ik het hiermee eens ben. Eens kijken of de soundtrack te downloaden is, ik kan me nog herinneren dat de muziek erg sfeervol was.
  donderdag 20 februari 2003 @ 19:41:02 #10
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_8614471
Een van de betere road-movies. En inderdaad de monoloog van Dennis Hopper over Sicilianen is prachtig!
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  donderdag 20 februari 2003 @ 20:12:36 #11
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_8615185
2-disc special edition DVD?
CÜÜL!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  Redactie Frontpage donderdag 20 februari 2003 @ 20:47:17 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8615763
Hoe zit het met die DC dan? Ik meende dat de bioscoopversie de DC was (staat ook zo in het voorwoord van het scenarioboek dat ik van TR heb.)

Zover ik begrijp is de DC de complete ongecensureerde versie dus.

Dit is trouwens briljant

--------------------------------------------------------------------------------
Clifford Worley: You're Sicilian, ha?
Coccotti: Yeah, Sicilian.
Clifford Worley: Ya know, I read a lot. Especially about things... about history. I find that shit fascinating. Here's a fact I don't know whether you know or not. Sicilians were spawned by niggers.
Coccotti: Come again?
Clifford Worley: It's a fact. See, Sicilians have black blood pumpin' through their hearts. If you don't believe me you can look it up. Hundreds and hundreds of years ago, you see, the Moors conquered Sicily. And the Moors are niggers.
Coccotti: Yes...
Clifford Worley: So you see, way back then, Sicilians were like wops from northern Italy. They all had blonde hair and blue eyes, but uh, well, then the Moors moved in there, and uh, they changed the whole country. They did so much fuckin' with Sicilian women that they changed the whole bloodline forever. That's why blonde hair and blue eyes became black hair and dark skin. You know, it's absolutely amazing to me to think that to this day, hundreds of years later, that Sicilians still carry that nigger gene. Now this...
Coccotti: [laughs]
Clifford Worley: No, I'm quoting... history. It's written, it's a fact, it's written.
Coccotti: [laughs] I love this guy.
Clifford Worley: Your ancestors are niggers. Yeah, and your great-great-great-great grandmother fucked a nigger, yeah, and she had a half nigger kid... Now, if that's a fact, tell me, am I lying? Cause you, you're part eggplant.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-02-2003 21:02]

vrijdag 21 februari 2003 @ 15:11:10 #13
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_8631023
topfilm
Wanna see a joke, check a look-a-like
  Redactie Frontpage vrijdag 21 februari 2003 @ 21:47:54 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8638948
Zou ik 'm toch bijna vergeten
  vrijdag 21 februari 2003 @ 21:53:01 #15
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8639086
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:47 schreef SunChaser het volgende:
Zou ik 'm toch bijna vergeten
Ik wilde hem ook net omhoog schoppen.

kijken dus, mensen.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 21 februari 2003 @ 22:38:40 #16
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_8639962
Damn dat begint goed...............dat ik die nog nooit gezien had......

pffff echt weer een meesterlijke rol van Gary Oldman alleen is hij nu al dood

maar hij gaat alweer verder!

[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 21-02-2003 23:04]

pi_8641767
woei dat was m

jaaaaaaaa wat kan ik zeggen, dat ie van Quentin Tarantino is druipt er wel vanaf met als hoogtepunten de dialoog tussen Christopher Walken en Dennis Hopper en het einde dat alle 3 de 'partijen' zeg maar tegenover elkaar komen te staan en zich ff allemaal afknallen onder elkaar

verder is de muziek ERG cool, vooral dat ene melodietje dat je meteen met de opening hoort, dat zorgt er echt voor dat je meteen in de film zit
(zit het nu al te downloaden)

super acteurs ook, een mix tussen Pulp Fiction en Reservoir Dogs acteurs + nog wat extra......wat ook cool is, is dat superbekende acteurs toch maar een zeer klein tot klein rolletje hebben (Samuel L. Jackson, Gary Oldman)

tenslotte ben ik toch benieuwd naar de originele Tarantino montage, en als ik het goed begrijp zou Clarence dan dood zijn op het einde???? (vette heeft ie trouwens )

al met al een film die toch wel in het rijtje van Tarantino klassiekers past...... (toch blijft Reservoir Dogs bij mij op 1)

pi_8641845
oja nog iets: ik had dus nooit gedacht dat de vocals van Solar Stone - Solar Coaster dus uit deze film waren

de desbetreffende quote:
'I look back and am amazed that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record: you're so cool, you're so cool, you're so cool'

pi_8642069
Ik denk dat brad pitt hier zijn geniaalste rol ooit heeft neergezet!!
"bring back some beer....... and some ehhh cleaning products".

Hij blijft meesterlijk! (ik neem hem ook altijd weer op, terwijl ik hem dus al 2x blijk te hebben opgenomen, moet de dvd maar ns gaan halen)

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Redactie Frontpage zaterdag 22 februari 2003 @ 02:58:39 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8643567
Dit is een DVD die ik zou kopen idd.
pi_8645158
wel goede film, had wel wat meer snelheid in mogen zitten af en toe..
  zaterdag 22 februari 2003 @ 13:28:26 #22
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8647248
Balki kills me.

Lee: [on the phone] Who the fuck is Dick?
Elliot: Huh? You want me to suck his dick?

"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_8647543
Hij was weer zeer entertaining ja, vooral dat stukje van balki idd, ik was vergeten dat dat erin zat, echt hilarisch
Balki is trouwens zowiezo wel een leuke acteur in Langoliers vond ik em ook erg goed, eigenlijk ns kijken of ie niet in meer goeie films heeft gezeten die ik niet ken.
Heb ik trouwens een stukje gemist of was er iets anders aan de hand want ik kan me nog herinneren dat alabama eerst op tony soprano heel die shotgun leegschoot en daarna em er ook nog mee sloeg maar deze keer heb ik dat niet gezien..zou kunnen dat het kwam doordat ik niet altijd aan het opletten was. Vooral bij sfeer-films zoals deze (meestal bij tarantino-achtige films) vind ik reclames behoorlijk storend, vorige keer dat ik em op belgie zag was een stuk beter, ook nog ns qua beeldkwaliteit. Maar toch nog een topfilm!
pi_8660545
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 14:12 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Heb ik trouwens een stukje gemist of was er iets anders aan de hand want ik kan me nog herinneren dat alabama eerst op tony soprano heel die shotgun leegschoot en daarna em er ook nog mee sloeg maar deze keer heb ik dat niet gezien..zou kunnen dat het kwam doordat ik niet altijd aan het opletten was.
Ik heb deze keer niet gekeken (kheb 'm op video), maar dat hoort er inderdaad in te zitten.

Een van mijn favoriete films.

pi_8663776
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 14:12 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Hij was weer zeer entertaining ja, vooral dat stukje van balki idd, ik was vergeten dat dat erin zat, echt hilarisch
Balki is trouwens zowiezo wel een leuke acteur in Langoliers vond ik em ook erg goed, eigenlijk ns kijken of ie niet in meer goeie films heeft gezeten die ik niet ken.

Beverly hills cop..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')