abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 februari 2003 @ 21:53:12 #1
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8503240
quote:
VS wil Schiphol voor transport troepen
Gepubliceerd op zaterdag 15 februari 2003 14:10

De VS willen Schiphol gebruiken voor het vervoer van troepen en materiaal naar het Golfgebied ter voorbereiding op een mogelijke aanval op Irak. De Amerikaanse regering heeft daartoe een verzoek ingediend. Maandag laat het kabinet de Tweede Kamer weten of het dat verzoek inwilligt.
De keuze van de Amerikanen viel op Schiphol omdat de luchthaven een lange start- en landingsbaan heeft, zodat het geschikt is voor nachtelijke tussenstops van Boeing 747's, meldde Het Parool zaterdag. Ook het vliegveld in Eindhoven kan worden gebruikt voor de troepentransporten.

De VS heeft Nederland gevraagd, omdat Frankrijk, Duitsland en België tegen een oorlog in Irak zijn. De houding van de Nederlandse regering ten opzichte van de Amerikanen is coulanter. De belangrijkste bondgenoot van de VS, Groot-Brittannie, kampt op haar luchthavens met capaciteitsproblemen.

Het ministerie van Defensie bevestigde het Amerikaanse verzoek zaterdag. Het kabinet meldt maandag aan de Tweede Kamer wat het de Amerikanen zal antwoorden.

Naast de vliegvelden willen de Amerikanen voor de legertransporten wellicht ook gebruik maken van de Eemshaven, de spoorwegen en het opvangen van Amerikaanse militairen bij een tussenstop in Nederland.

Bronnen: Het Parool, ANP

Vooral doen jongens.. Lekker bruinwerken bij de Amerikanen.. We kunnen ook gewoon zelf Schiphol opblazen, dan hoeven we niet te wachten op de tegenacties van de Vrienden van Saddam...

Laat de Amerikanen lekker zelf hun voorbereidingen doen via hun eigen vliegvelden..

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zaterdag 15 februari 2003 @ 21:55:55 #2
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8503333
Laat ze lekker naar Eindhoven ofzo gaan, Schiphol veroorzaakt al zoveel geluidsoverlast hier

Als ze gewoon betalen kan het mij geen hol schelen

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8503710
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 21:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Bronnen: Het Parool, ANP

Vooral doen jongens.. Lekker bruinwerken bij de Amerikanen.. We kunnen ook gewoon zelf Schiphol opblazen, dan hoeven we niet te wachten op de tegenacties van de Vrienden van Saddam...

Laat de Amerikanen lekker zelf hun voorbereidingen doen via hun eigen vliegvelden..

Oh, dus je geeft wel toe dat Saddam een serieus gevaar is ?
  † In Memoriam † zaterdag 15 februari 2003 @ 22:12:14 #4
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8503824
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 22:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Of je bent voorzichtig en wilt geen enkel risico nemen met al die mensen die tegen de oorlog zijn..
  zaterdag 15 februari 2003 @ 22:13:26 #5
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8503858
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 22:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zucht.. Er zal eens niet iemand kort door de bocht gaan.. Als je zelf niet kunt bedenken wat ik bedoel, mag je er van mij je eigen uitleg aan geven. Nou, hoe ben ik voor je?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8503926
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 22:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Of je bent voorzichtig en wilt geen enkel risico nemen met al die mensen die tegen de oorlog zijn..

Al die mensen ? Die massa van 70.000 mensen in Amsterdam, waarbij dan waarschijnlijk ook nog gewoon mensen waren die aan het winkelen waren op de Kalverstraat en Nieuwendijk?

[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 15-02-2003 22:18]

pi_8503963
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 22:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Zucht.. Er zal eens niet iemand kort door de bocht gaan.. Als je zelf niet kunt bedenken wat ik bedoel, mag je er van mij je eigen uitleg aan geven. Nou, hoe ben ik voor je?

Sinds wanneer moet je hier telepatisch zijn om te begrijpen wat iemand bedoelt ? Als je niet bedoelt wat je schrijft, moet je het niet schrijven.
pi_8505784
quote:
De VS heeft Nederland gevraagd, omdat Frankrijk, Duitsland en België tegen een oorlog in Irak zijn.
Nou, de Amerikanen gebruiken toch lekker al enkele weken de Haven van Antwerpen om al hun oorlogsmateriaal te verschepen naar de Golf. Mogen ze al dankbaar genoeg voor zijn, want als het aan mij lag...
Everyone is A Rookie at Some Point.
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 00:17:39 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8507221
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 22:15 schreef HiZ het volgende:

Al die mensen ? Die massa van 70.000 mensen in Amsterdam, waarbij dan waarschijnlijk ook nog gewoon mensen waren die aan het winkelen waren op de Kalverstraat en Nieuwendijk?

Waar heb jij het nu over?
Denk je dat de *tegenstanders* van Bush en consorten vandaag in Amsterdam liepen te winkelen of protesteren?
  zondag 16 februari 2003 @ 02:49:53 #10
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_8509580
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 22:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Doe eens even niet zo kinderachtig
Ik neem aan dat je zelf ook wel beter weet.

Ook wel eens gehoord van mensen die principieel tegen demonstreren zijn. Of van mensen die lui zijn? Of mensen die geen tijd hebben, etc etc. Maar waarschijnlijk vind je dat allemaal zwakke argumenten het en geef je jezelf daarom maar het recht ze in te delen in de categorie die jou het best uitkomt. Of zit ik ernaast....?

Krekker is de bom!
pi_8511346
Het was gewoon een minidemonstratie, en uit wanhoop hebben ze iedereen die in de buurt liep maar meegeteld. Volgens mij had een demonstratie tegen hondenpoep nog meer mensen getrokken.
  zondag 16 februari 2003 @ 11:27:05 #12
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_8511568
ik vraag me af wanneer er een demonstratie voor de aanval op irak zou plaatsvinden

nou ja, van mij mogen ze schiphol gebruiken

August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_8511763
quote:
Op zondag 16 februari 2003 10:58 schreef HiZ het volgende:
Het was gewoon een minidemonstratie, en uit wanhoop hebben ze iedereen die in de buurt liep maar meegeteld. Volgens mij had een demonstratie tegen hondenpoep nog meer mensen getrokken.
Volgens mij heb jij teveel hondepoep in je ogen, en daardoor heb je geen beelden van deze demonstratie gezien.
pi_8512382
quote:
Op zondag 16 februari 2003 11:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij teveel hondepoep in je ogen, en daardoor heb je geen beelden van deze demonstratie gezien.

Ik heb wat beelden gezien, werkloos Nederland verzamelde zich in Amsterdan Centrum. Ik kreeg een beetje medelijden met deze mislukkelingen van onze maatschappij. Heel je leven op de bijstand teren is geen pretje.
pi_8512780
quote:
Op zondag 16 februari 2003 12:34 schreef Stroustrup het volgende:
Ik heb wat beelden gezien, werkloos Nederland verzamelde zich in Amsterdan Centrum. Ik kreeg een beetje medelijden met deze mislukkelingen van onze maatschappij. Heel je leven op de bijstand teren is geen pretje.
Wauw wat een goed perceptie niveau houdt jij erop na.

Denigrerende generaliserende opmerkingen maken over andersuitziende mensen, dat noem ik pas grote mislukkingen in de opvoeding binnen onze huidige samenleving. Moeten we allemaal in een smoking gaan demonstreren, zou het dan voor jou wel indrukwekkend geweest zijn. Wordt toch eens wakker, het draait helemaal niet om uiterlijk vertoon, ja helaas in het kapitalistische bedrijfsleven wel, maar in het gewone dagelijks leven niet, maar volgens mij heb je daar niet zoveel binding meer.

pi_8513235
quote:
Op zondag 16 februari 2003 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wauw wat een goed perceptie niveau houdt jij erop na.

Denigrerende generaliserende opmerkingen maken over andersuitziende mensen, dat noem ik pas grote mislukkingen in de opvoeding binnen onze huidige samenleving. Moeten we allemaal in een smoking gaan demonstreren, zou het dan voor jou wel indrukwekkend geweest zijn. Wordt toch eens wakker, het draait helemaal niet om uiterlijk vertoon, ja helaas in het kapitalistische bedrijfsleven wel, maar in het gewone dagelijks leven niet, maar volgens mij heb je daar niet zoveel binding meer.

Moet ik hieruit opmaken dat het bedrijfsleven ofwel werken niet hoort bij het 'gewone dagelijkse leven' voor jou ?
pi_8513932
quote:
Op zondag 16 februari 2003 13:29 schreef HiZ het volgende:
Moet ik hieruit opmaken dat het bedrijfsleven ofwel werken niet hoort bij het 'gewone dagelijkse leven' voor jou ?
Als jij dat hieruit kan opmaken vind ik dat heel knap. Dat hoort waarschijnlijk weer bij het generaliserend gedrag wat binnen fok! steeds meer mainstream wordt.

Ik heb een goed betaalde baan, zou zelfs een nog beter betalende baan kunnen hebben, maar dan moet ik meedoen met deze verkleedpartijen, daar doe ik zo min mogelijk aan mee. Dat werkt zelfs tegen mijn carriere kansen, maar dat boeit me niet, ik wil er een eigen mening op na houden en niet met de kudde meedoen.

FOK!fossiel zondag 16 februari 2003 @ 14:05:17 #18
8443 cptmarco
it's captain...
pi_8513966
Goh, dan is die nieuwe Polderbaan precies op tijd klaar.

Zou dit verzoek ook weer vallen onder het mom van het ene Nato land moet een andere helpen als ze er om vragen?

pi_8514030
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:05 schreef cptmarco het volgende:
Goh, dan is die nieuwe Polderbaan precies op tijd klaar.
Ze mogen er van mij gelijk nog wel een naast bouwen, misschien wil de VS ook wel wat meebetalen als ze ons land als doorvoerhaven mogen gebruiken naar het MO.
  zondag 16 februari 2003 @ 14:11:14 #20
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8514089
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 22:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

AL die mensen?

Nog geen 0,1% is gaan demonstreren. Als 'we' zo massaal tegen zouden zijn, waren er wel miljoenendemonstraties geweest.

Niet slechts een hele kleine met een paar duizend man in 1 stad.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8514365
Het weigeren van dit verzoek is naar mijn mening een schoffering en een klap in het gezicht van de Amerikanen. PVDA denk daaraan!

Ook als je tegen oorlog bent kun je dit moreel/rationeel toestaan. Een vreedzame oplossing -als die al mogelijk is- is alleen mogelijk door de militaire druk op Irak te maximaliseren.

pi_8514374
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

AL die mensen?

Nog geen 0,1% is gaan demonstreren. Als 'we' zo massaal tegen zouden zijn, waren er wel miljoenendemonstraties geweest.

Niet slechts een hele kleine met een paar duizend man in 1 stad.

Geloof je zelf in deze bullshit die je nu uitkraamt??
pi_8514438
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geloof je zelf in deze bullshit die je nu uitkraamt??

Bedenk dat voor die 50.000 demonstranten er miljoenen thuis gewoon op de bank bleven zitten die wel tijd hadden om te gaan, maar het blijkbaar gewoon niet wilden.
  zondag 16 februari 2003 @ 14:31:08 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8514522
ik zie het probleem niet zo ... Duitsland (toch erg tegen oorlog) geeft ook gewoon facilitaire steun (en hypocriet ook wapens leveren maar zonder personeel). Die oorlog komt er toch wel dus dan gewoon maar een graantje van meepikken toch.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 16 februari 2003 @ 14:32:59 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8514568
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Bedenk dat voor die 50.000 demonstranten er miljoenen thuis gewoon op de bank bleven zitten die wel tijd hadden om te gaan, maar het blijkbaar gewoon niet wilden.

men is de laatste jaren goweoon veels te verwend, als je de polls mag geloven is Nederland nog wel een van de meest oorlogzuchtige landen met liefst 36% wat voor de oorlog is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')