abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8493805
quote:
De Iraakse Verenigingenraad Nederland, waarbij 25 Iraakse verenigingen zijn aangesloten, organiseert vandaag een eigen demonstratie; juist om militaire acties tegen Sadam Hussein te eisen.

Abdul Azak, woordvoerder van de vereniging, zegt bang te zijn dat Irak de grote vredesdemonstratie in Amsterdam voor eigen propaganda gebruikt; ''de Iraakse tv zal de demonstratie niet alleen laten zien als een protest tegen de oorlog, maar vooral als een daad van solidariteit met het Iraakse bewind''. Volgens Azak zal het aantal doden, dat een inval van de VS veroorzaakt, beduidend lager liggen dan de slachtoffers die Hussein de afgelopen tijd onder zijn eigen bevolking heeft gemaakt.

Irakezen tégen Saddam, vóór het volk

DEN HAAG - Een kleine honderd Nederlandse Irakezen en sympathisanten hebben zich zaterdagmiddag verzameld voor het Centraal Station in Den Haag. Zij demonstreren tegen het regime van de Irakese leider Saddam Hussein, maar willen bovenal benadrukken dat het Irakese volk het grootste slachtoffer is in dit conflict.

Volgens woordvoerder A. Razaq van de Iraakse Verenigingsraad praten alle regeringen, politieke partijen, organisaties, vredesactivisten en media over Irak, maar is er te weinig aandacht voor de mening van de Irakezen zelf. Velen dragen een T-shirt met de tekst 'No to Saddam'.

Razaq: "Wij maken ons echt zorgen om de onvermijdelijke oorlog die de Verenigde Staten tegen Saddams regime zullen gaan voeren. Alleen het Iraakse volk zal het merendeel van de grootschalige schade en consequenties dragen." Volgens Razaq is Saddam als persoon het gevaarlijkste massavernietigingswapen dat ontwapend moet worden.

Zonder ingrijpen zal hij zijn volk blijven onderdrukken en angst onder hen zaaien. Dat betekent nog meer vluchtelingen die zich bij de drie miljoen in ballingschap levende Irakezen zullen voegen, aldus Razaq. De gemeenschap maakt zich ook zorgen over de oplopende staatsschuld die nu na twee oorlogen (tegen Iran en Koeweit) al 600 miljard dollar bedraagt.

Na de verdrijving van Saddam moeten de Amerikaanse en Britse troepen direct weer weg. Razaq en zijn organisatie zijn van mening dat het Iraakse volk met al zijn etniciteiten, religies, levensbeschouwingen en politieke partijen in staat zal zijn om een nieuwe regering te vormen.

De stoet met demonstranten zal zich in de loop van de middag begeven naar het Tweede-Kamergebouw aan het Plein. Daar zullen een aantal toespraken gehouden worden.

Als de Irakezen zélf al menen dat de aanval een noodzakelijk kwaad is, wie zijn die duizenden domme schapen in Amsterdam dan om 'No to Bush' in plaats van ' No to Saddam' shirtjes te dragen?
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 15 februari 2003 @ 13:58:53 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_8493870
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 13:54 schreef Berserker het volgende:

[..]

Als de Irakezen zélf al menen dat de aanval een noodzakelijk kwaad is, wie zijn die duizenden domme schapen in Amsterdam dan om 'No to Bush' in plaats van ' No to Saddam' shirtjes te dragen?

Massahysterie? Meebrullen met de domme massa dat het allemaal om olie gaat en dat George Bush zo dom is?

En dat zonder te weten hoeveel mensen er op dit moment dood gaan dankzij Saddam..

pi_8493917
quote:
Er zijn wel meer landen waar een (groot) deel van de bevolking de huidige machthebbers liever ziet vertrekken. Maar is dat dan meteen een rechtvaardiging voor een 3e partij om even een handje te komen helpen?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8493936
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Er zijn wel meer landen waar een (groot) deel van de bevolking de huidige machthebbers liever ziet vertrekken. Maar is dat dan meteen een rechtvaardiging voor een 3e partij om even een handje te komen helpen?

Nee, je hebt weer eens hardstikke gelijk Gurgeh. Laat ze maar stikken, die Irakezen.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_8493940
Inderdaad, de spijker op z'n kop. Mensen die er zelf gewoond hebben protesteren voor een oorlog terwijl de demonstranten tegen zijn. Dat doet bij mij een belletje rinkelen. Natuurlijk is niet elke in Nederland wonende Irakees voor een oorlog, en dan met name om familieleden die er nog wonen. Dat neemt niet weg dat ze Saddam maar al te graag weg willen hebben.

Nou weet ik zelf ook nog niet of ik nou wel of niet een oorlog wil, ik ben als het ware een zwevende oorlogskiezer, maar ik hecht veel meer waarde aan het oordeel van een ex-Irakees dan aan het oordeel van een demonstrant die nog nooit bedreigt is door Saddam, met alle respect.

pi_8493990
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:03 schreef Berserker het volgende:
Nee, je hebt weer eens hardstikke gelijk Gurgeh. Laat ze maar stikken, die Irakezen.
Ik stelde een vraag volgens mij.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 14:07:54 #7
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8494014
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet gerechtvaardigd zijn?

Jouw vraag stellen is hem beantwoorden...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8494040
quote:

[..]

Als er een paar 100 extreem-linkse Nederlanders naar China verhuizen, en er bij de Chinese regering op aandringen om de Nederlandse regering af te zetten, vind je dan ook dat China Nederland moet gaan aanvallen?

Ik ben overigens niet tegen een oorlog tegen Irak, maar wel graag onder de vlag van de VN en niet op de slippen van Bush en Rumsfeld.

zaterdag 15 februari 2003 @ 14:10:59 #9
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8494080
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:09 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Als er een paar 100 extreem-linkse Nederlanders naar China verhuizen, en er bij de Chinese regering op aandringen om de Nederlandse regering af te zetten, vind je dan ook dat China Nederland moet gaan aanvallen?

Als een paar duizend extreem-linkse Nederlanders in Adam gaat demonstreren tegen deze oorlog, vindt je dan ook dat de VS Irak maar niet aan moet vallen?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8494089
Je gaat je afvragen of ze (de Irakezen die hier beschreven worden) wel weten wat een oorlog allemaal met zich mee kan brengen.
Vooral deze eventuele oorlog lijkt me vrij onvoorspelbaar.
Ik vraag me ook af of het niet een beetje een fabeltje is dat alleen oorlog een middel is om Hussein daar weg te krijgen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_8494103
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 13:58 schreef qltel het volgende:

[..]

Massahysterie? Meebrullen met de domme massa dat het allemaal om olie gaat en dat George Bush zo dom is?

En dat zonder te weten hoeveel mensen er op dit moment dood gaan dankzij Saddam..

Waar het bij deze questie volgens mij om gaat is dat de VS het recht in eigen hand neemt en de VN volledig passeert. Het kan niet zo zijn dat de VN naar de pijpen van 1 lid danst. de VN is er om de belangen van allen te verdedigen. Ik ben ervoor dat Sadam wordt afgezet maar dan wel op een manier die door de westerse wereld gesanctioneerd is. Een goed plan is bijvoorbeeld om hem door de Saudies te laten vermoorden ipv door een westers land of door de Israelische mossad omdat zo een conflict met het west voorkomen wordt. Maar ik ben van mening dat we niet blind achter een land aan kunnen lopen waarvan de President niet het flauwste benul heeft waar Nederland uberhaupt ligt en waarvan de minister van buitenlandse zaken Frankrijk en Duitsland vergelijkt met Cuba(Castro) en Libie(Kadaffi).
Vanaf nu weer zonder auto
pi_8494119
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag volgens mij.

Op zaterdag 15 februari 2003 14:03 schreef Berserker het volgende:

Vraag --> antwoord.

pi_8494124
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:10 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Als een paar duizend extreem-linkse Nederlanders in Adam gaat demonstreren tegen deze oorlog, vindt je dan ook dat de VS Irak maar niet aan moet vallen?

Ik vind sowieso dat de VS Irak niet moet gaan aanvallen. Die demonstratie in Amsterdam zal mij worst wezen, daar ben ik op het moment ook bewust niet.
pi_8494157
Deze arme Irakezen worden nu vervolgens misbruikt door oorlogszuchtige mensen in het westen, zie je wel: ze willen het zelf.
Het is belangrijk wat zij vinden, maar niet belangrijker dan dat wat anderen vinden en het moet voor al niet misbruikt worden.

Het gaat om oorlog, de schade is onomkeerbaar - het is geen referendum ofzo.

zaterdag 15 februari 2003 @ 14:14:51 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8494158
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:13 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat de VS Irak niet moet gaan aanvallen. Die demonstratie in Amsterdam zal mij worst wezen, daar ben ik op het moment ook bewust niet.

Mja, van mij mogen ze.
Maar ik ben wel van mening dat er wel grotere gevaren zijn, zoals het echte terroristen-nest Saudi-Arabie. DAT moeten ze eens flink uit gaan roken.

Het enige valide argument vind ik dat als ze het nu niet doen, ze over een paar jaar met een Irak ala Noord-Korea zitten, dus MET kernwapens en iemand die bereid is ze grootschalig te gebruiken.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8494173
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:13 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Worst? Ik vind het goed dat mensen hun stem laten horen en hun zorg uitspreken.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 14:16:07 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8494175
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:14 schreef SCH het volgende:
Deze arme Irakezen worden nu vervolgens misbruikt door oorlogszuchtige mensen in het westen, zie je wel: ze willen het zelf.
Het is belangrijk wat zij vinden, maar niet belangrijker dan dat wat anderen vinden en het moet voor al niet misbruikt worden.

Maar de acties van Saddam tegen zijn eigen bevolking zijn wel omkeerbaar? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 15 februari 2003 @ 14:16:50 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8494188
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Worst? Ik vind het goed dat mensen hun stem laten horen en hun zorg uitspreken.

Ik vind ze verschrikkelijk hypocriet.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8494194
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:07 schreef X-Ray het volgende:
Waarom zou dat niet gerechtvaardigd zijn?

Jouw vraag stellen is hem beantwoorden...

Nee, de vraag stellen is niet hem beantwoorden. Je zou ook gewoon eens kunnen nadenken over de implicaties. Het feit dat er een groep mensen uit land X vinden dat de huidige machthebbers moeten wieberen vind ik an sich geen rechtvaardiging voor een andere mogendheid om zich er in te mengen.
Ook de VS vinden dat blijkbaar niet, behalve wanneer het ze uitkomt. Van plannen om Cuba even te 'verlossen' heb ik nog weinig gehoord, terwijl het in de VS stikt van de Cubanen die Castro maar al te graag zien vertrekken.

En om even te voorkomen dat mijn woorden weer opgevat worden als een verdediging van Saddam: Wat mij betreft mag Saddam ook weg daar, liever vandaag dan morgen. Maar wel op gefundeerde gronden, niet om valse sentimenten en eigengereidheid van de VS.

pi_8494198
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:11 schreef Doff het volgende:
Je gaat je afvragen of ze (de Irakezen die hier beschreven worden) wel weten wat een oorlog allemaal met zich mee kan brengen.
Inderdaad. Dat weten die hersenloze eikels op de Dam natuurlijk veel beter dan zij. Die hebben er immers gewoond, hebben er familie, kennis van het regime en de gang van zaken en zijn uiterst betrokken bij de situatie waarin het Iraakse volk verkeert.
pi_8494226
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:14 schreef SCH het volgende:

Bush heeft maar 1 wens en dat is afmaken wat zijn vader in de jaren 90 is begonnen (Dat was toen volgens mij voleldig gerechtigd Irak was immers koeweit binnengevallen). Al wordt irak helemaal onderstebovengekeerd en al houdt Blix over 2 maanden een heel verhaal over dat er absoluut geen wapen zijn, bush zal gewoon wat verzinnen en alsnog aanvallen.
En niet alleen om de olie, al moeten we niet vergeten dat het gewoon een texaanse olieboer blijft, maar het is ook prestige geworden voor he,. Geen oorlog is voor hem gezichtsverlies.

[Dit bericht is gewijzigd door scollon op 15-02-2003 14:19]

Vanaf nu weer zonder auto
  zaterdag 15 februari 2003 @ 14:18:38 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8494229
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, de vraag stellen is niet hem beantwoorden. Je zou ook gewoon eens kunnen nadenken over de implicaties. Het feit dat er een groep mensen uit land X vinden dat de huidige machthebbers moeten wieberen vind ik an sich geen rechtvaardiging voor een andere mogendheid om zich er in te mengen.
Ook de VS vinden dat blijkbaar niet, behalve wanneer het ze uitkomt. Van plannen om Cuba even te 'verlossen' heb ik nog weinig gehoord, terwijl het in de VS stikt van de Cubanen die Castro maar al te graag zien vertrekken.

En om even te voorkomen dat mijn woorden weer opgevat worden als een verdediging van Saddam: Wat mij betreft mag Saddam ook weg daar, liever vandaag dan morgen. Maar wel op gefundeerde gronden, niet om valse sentimenten en eigengereidheid van de VS.

Mja, maar die gronden zijn er best, en dat weet je. Dat hij verdreven gaat worden is dus positief, wat voor gedachte er ook achter zit. Ze zullen heus geen erger regime dan Saddam gaan installeren hoor...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8494231
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Maar de acties van Saddam tegen zijn eigen bevolking zijn wel omkeerbaar? .

Jazeker wel - maar de bevolking in Irak zelf is verschrikkelijk bang voor deze oorlog. Het enige wat zij vragen is om de sancties te stoppen. Daar hechten we ook geen waarde aan, waarom dan wel aan de Irakezen die veilig en droog hier zitten?
pi_8494250
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Jazeker wel

Zeg dat maar tegen de mensen wiens familieleden niet meer kunnen praten. Hun tongen zijn eraf gesneden.
pi_8494275
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:17 schreef Berserker het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat weten die hersenloze eikels op de Dam natuurlijk veel beter dan zij. Die hebben er immers gewoond, hebben er familie, kennis van het regime en de gang van zaken en zijn uiterst betrokken bij de situatie waarin het Iraakse volk verkeert.

Jij begrijpt niet helemaal wat ik bedoel volgens mij, ze kunnen dan weten hoe erg het daar is. Maar niemand, en dus ook zij niet, weten hoe ene oorlog zal verlopen en hoe erg het kan zijn. Dat ze Irakees zijn doet daar echt niets aan af...
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')