quote:De wethouder kan zoveel willen, maar als die overlast door blijft gaan, dan zijn er een hoop mensen die daar hun gezicht niet meer laten zien.
DEN BOSCH - De Brede Bossche School moet volgende week 's avonds weer opengaan. Wethouder Eigeman wil dat omdat hij de school te belangrijk vindt voor de wijk.Deze week werd bekend dat de school in de wijk Hambaken de lessen en andere activiteiten in de avond stopt. Een groep van 25 Marokkaanse jongeren zorgt voor overlast.
Veel bewoners voelen zich al langer geďntimideerd en bedreigd door de groep
De verslaggever van Omroep Brabant dacht dat het wel meeviel met die overlast en ging een kijkje nemen. Meteen werd hij door jochies van een jaar of 14 met stenen bekogeld. Toen hij die jongens wat wilde vragen bedreigden ze hem meteen en probeerden ze hem te intimideren met wat trappen die door moeten gaan voor karate-trappen.
Actie ondernemen wethoudertje, anders kun je heel het project van de Brede Bossche School door de plee spoelen
*zucht* ik begin er niet meer aan.....
Die hebben een andere "oplossing". De fluwelen handschoen erbij, en en passant de politie lastig vallen met een cursus:
quote:
DEN BOSCH - Alle politie-agenten in Den Bosch krijgen binnenkort een cursus over de Marokkaanse cultuur.Met die cursus moet de politie meer inzicht krijgen in de cultuur van de Marokkaanse gemeenschap.
In de Bossche binnenstad is regelmatig sprake van overlast, veroorzaakt door Marokkaanse jongeren.
quote:Minimaal 50
Op vrijdag 14 februari 2003 15:38 schreef DennisMoore het volgende:
Q: Hoeveel Marokkaanse jongeren passen er in een politiebusje?
quote:Niet want dat is generaliserend/dicriminerend/rechts
Op vrijdag 14 februari 2003 15:41 schreef valluga het volgende:
Bioscoop, school, discotheek ze worden allemaal gesloten door overlast van makakken..wanneer wordt er nu eens opgetreden??
Doorstrepen welke kop-in-het-zand-reden je wil aanbrengen...
quote:Wat is er mis met zo'n cursus? Ken uw tegenstander.
Op vrijdag 14 februari 2003 15:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Harde aanpak zou niet misstaan, maar dan ken je de gemeente Den Bosch nog niet.Die hebben een andere "oplossing". De fluwelen handschoen erbij, en en passant de politie lastig vallen met een cursus:
[..]
en over dat ze fluwelen handschoentjes hebben.. Nou ze zetten je zo voor niks 3 uur in de cel en dan gaan ze eens vragen wat er is gebeurd en wat jij er mee te maken hebt (gaat niet over brede school maar over ruit dat kapot was van een winkel)
quote:Ja dat vind jij, dat vind ik. Maar als je het ZEGT op fok! vallen er bepaalde lieden weer over je heen...
Op vrijdag 14 februari 2003 15:56 schreef valluga het volgende:
Dan is dat maar discriminerend/generaliserend/rechts , de overlast moet stoppen!
quote:Waar slaat zo'n cursus op? Moeten agenten er soms begrip voor gaan krijgen dat de binnenstad geterroriseerd wordt?
Op vrijdag 14 februari 2003 15:54 schreef Lod het volgende:[..]
Wat is er mis met zo'n cursus? Ken uw tegenstander.
Gewoon hard aanpakken die handel, daar heb je echt geen cursus over de Marokkaanse cultuur voor nodig.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 14-02-2003 16:01]
quote:Niet begrip krijgen dat er geterroriseerd wordt maar wel waarom en hoe het op te lossen. Geweld isn iet altijd de juiste oplossing.
Op vrijdag 14 februari 2003 15:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Waar slaat zo'n cursus op? Moeten agenten er soms begrip voor gaan krijgen dat de binnenstad geterroriseerd wordt?
Gewoon hard aanpakken die handel, daar heb je echt geen cursus over de Marokkaanse cultuur voor nodig.
quote:Zeik toch niet zo. Er is niemand hier die het er niet mee eens is dat je figuren die overlast veroorzaken moet aanpakken.
Op vrijdag 14 februari 2003 15:58 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ja dat vind jij, dat vind ik. Maar als je het ZEGT op fok! vallen er bepaalde lieden weer over je heen...
quote:Vertroetelen is zeker niet de juiste oplossing. Daar los je dit probleem helemaal niet mee op. De gemeente is al een hele poos bezig met de fluwelen handschoen, en het wordt met de dag duidelijker dat dat echt helemaal niets helpt.
Op vrijdag 14 februari 2003 16:00 schreef Lod het volgende:[..]
Niet begrip krijgen dat er geterroriseerd wordt maar wel waarom en hoe het op te lossen. Geweld isn iet altijd de juiste oplossing.
quote:Met kennis van de achtergronden kun je problemen anders veel effectiever aanpakken.
Op vrijdag 14 februari 2003 15:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar slaat zo'n cursus op? Moeten agenten er soms begrip voor gaan krijgen dat de binnenstad geterroriseerd wordt?
quote:Dus de politie moet zich verdiepen in elk boefje?
Op vrijdag 14 februari 2003 16:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Met kennis van de achtergronden kun je problemen anders veel effectiever aanpakken.
quote:Zo bedoelde ik het ook maar dat kwam er niet uit geloof ik.
Op vrijdag 14 februari 2003 16:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Met kennis van de achtergronden kun je problemen anders veel effectiever aanpakken.
quote:typisch geval van de zaken omdraaien. Mensen uit een andere cultuur wonen hier, passen zich niet aan, zorgen voor problemen en de NEDERLANDSE politie moet zich verdiepen in die cultuur..
Op vrijdag 14 februari 2003 16:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dus de politie moet zich verdiepen in elk boefje?
De politie heeft normaliter echt wel zinnigere dingen te doen dan het volgen van een cursus over de Marokkaanse cultuur.
Achtergronden of niet, aan de regels moet je je hier gewoon houden, of je nou Chinees, Marokkaan, Roemeen of Nederlander bent. En als grote groepen hele wijken onveilig maken dan moet je politie gewoon hard ingrijpen, zonder indoctrinatie-cursusjes...
Zo DAT is de manier ja...
Mensen uit een andere cultuur die hier wonen moet zich aanpassen en zorgen dat ze geen problemen veroorzaken.
Waarom altijd de zaken omdraaien?
quote:En waarom niet allebei? Allochtonen die integreren en de politie meer kennis van waarom sommige dat niet doen?
Op vrijdag 14 februari 2003 16:14 schreef HeatWave het volgende:[..]
typisch geval van de zaken omdraaien. Mensen uit een andere cultuur wonen hier, passen zich niet aan, zorgen voor problemen en de NEDERLANDSE politie moet zich verdiepen in die cultuur..
Zo DAT is de manier ja...
Mensen uit een andere cultuur die hier wonen moet zich aanpassen en zorgen dat ze geen problemen veroorzaken.
Waarom altijd de zaken omdraaien?
quote:De taak van de politie is het bestrijden van criminaliteit en overlast, niet het volgen van allerlei cursussen waardoor ze begrip zouden moeten krijgen voor die boefjes.
Op vrijdag 14 februari 2003 16:16 schreef Lod het volgende:[..]
En waarom niet allebei? Allochtonen die integreren en de politie meer kennis van waarom sommige dat niet doen?
Het is bij jullie echt van "ben je niet voor mij dan ben je tegen mij".
Omgedraaide wereld als je het mij vraagt. Gewoon hard aanpakken die handel. Jochies die constant met stenen lopen te gooien naar mensen die in dat gebouw moeten zijn, moet je gewoon aanpakken en straffen, geen aai over hun bol geven en lief vragen of ze de volgende keer geen stenen meer willen gooien...
quote:Weer fout, allochtonen (of wie dan ook) hoeven zich niet aan MIJ aan te passen om problemen te voorkomen, want die veroorzaak ik niet. Net als de politie.
Op vrijdag 14 februari 2003 16:16 schreef Lod het volgende:[..]
En waarom niet allebei? Allochtonen die integreren en de politie meer kennis van waarom sommige dat niet doen?
Het is bij jullie echt van "ben je niet voor mij dan ben je tegen mij".
Ik ben niet tegen allochtonen, ik ben tegen SLECHTE allochtonen die zich niet aanpassen en problemen veroorzaken. En ik zie niet in waarom IK of een ander die GEEN problemen veroorzaakt zich daarin moet verdiepen.
Wit/zwart/geel/allochtoon/autochtoon maakt niet uit problemen? Aanpakken.... geen excuses waarom etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |