abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8450683
Moest ik gisteren met mijn band in 013 (batvave) spelen als afsluiter tijdens een open podium, gaat er echt van alles fout! Krijg ik ineens kramp in mijn hand (altijd fijn als je drummer bent ) en kon ik mijn stokken niet eens meer fantsoenlijk vasthouden. Net nu heel de zaal afgeladen vol stond met bekenden

't was iig mooi klote, heb nog geprobeerd het beste ervan te maken, maar volgens mij was het niet echt gelukt. (al zei het publiek en mijn vrienden van wel)

Bovendien stond mijn monitor veel te hard, mijn orgen suizen nu nog steeds...

't was iig mooi klote, 't is te hopen dat die kramp snel over gaat en niet meer terug komt (bij een vorig optreden had ik er ook al last van, maar niet zo erg als deze keer)

pi_8450728
Altijd lullig voor bekenden, maar het is natuurlijk nog veel erger als het een optreden voor onbekenden is......
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 13 februari 2003 @ 09:19:28 #3
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_8450751
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:17 schreef Cynic het volgende:
Altijd lullig voor bekenden, maar het is natuurlijk nog veel erger als het een optreden voor onbekenden is......
idd bekende hebben je wel meer zien spelen. Onbekenden is het meestal de 1e keer. Dit kan crusiaal zijn voor meer optredens.
This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
  donderdag 13 februari 2003 @ 09:24:16 #4
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_8450796
ik vond het inderdaad ook een zeer gering optreden..

misschien beter om even een tijdje rustig aan te doen.. museatje hier, massagetje, goed gesprek met een vriend, etc..

/-=]
|o-0
~~~`
pi_8450815
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:19 schreef HARB het volgende:

[..]

idd bekende hebben je wel meer zien spelen. Onbekenden is het meestal de 1e keer. Dit kan crusiaal zijn voor meer optredens.

Dit was pas het 2e optreden van onze band. Maar het is natuurlijk altijd leuk als het ook goed gaat voor je vrienden enzo. Want bij het eerste optreden waren er bijna geen bekenden en toen ging het echt een stuk beter.
pi_8450835
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:25 schreef Scylla het volgende:
Oh, das wel naar...mijn medeleven!
tnx!
pi_8450860
Wat ook wel grappig is: (ik spreek uit ervaring) wanneer je niet zoveel optredens hebt, ben je dagen van tevoren al zenuwachtig en baal je enorm als het een keer wat minder gaat. Maar als je wat vaker speelt, dan weet je soms niet eens dat je moet spelen en gaat het een keer wat minder; volgende keer beter!

Maar ik weet dus hoe het voelt

It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 13 februari 2003 @ 09:32:52 #9
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_8450898
kramp in je hand is niet prettig! kramp sowieso niet en helemaal niet tijdens het spelen nee!
wat klote.... was het ook koud binnen of span je je handen te erg tijdens het spelen?!?
probeer zo veel mogelijk je hand te ontspannen en voor het concert een beetje je hand los maken, door bijvoorbeeld je hand en vingers te strekken en je vingers dan ergens tegen aan te duwen dan voel je de spieren lekker rekken dat helpt wel tegen kramp in je hand...
ik heb er genoeg ervaring mee namelijk! kramp is mijn middelste naam.. veel succes trouwens
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_8450966
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:32 schreef Hells_Angel het volgende:
kramp in je hand is niet prettig! kramp sowieso niet en helemaal niet tijdens het spelen nee!
wat klote.... was het ook koud binnen of span je je handen te erg tijdens het spelen?!?
probeer zo veel mogelijk je hand te ontspannen en voor het concert een beetje je hand los maken, door bijvoorbeeld je hand en vingers te strekken en je vingers dan ergens tegen aan te duwen dan voel je de spieren lekker rekken dat helpt wel tegen kramp in je hand...
ik heb er genoeg ervaring mee namelijk! kramp is mijn middelste naam.. veel succes trouwens
Bedankt voor de tip!

Het was behoorlijk heet in de zaal, dus aan de kou kan het niet liggen... Denk dat ik ook maar even naar de dokter ga, want ik begin te denken dat ik iets van RSI heb ofzo (zit nl ook voor mijn stage hele dagen achter een pc te werken fokken...

pi_8451042
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:12 schreef BigBear het volgende:
Bovendien stond mijn monitor veel te hard, mijn orgen suizen nu nog steeds...
Was er dan geen geluidsman aanwezig die em wat zachter kon draaien?
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
pi_8451069
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:43 schreef SuperJERK het volgende:

[..]

Was er dan geen geluidsman aanwezig die em wat zachter kon draaien?

Daar had ik al om gevraagd, hij had de gitaren al een stuk zachter gezet, maar de bas stond nog steeds mega hard(zo hard dat de monitor het af en toe niet aan kon) Ik had het eigenlijk nog een keer moeten vragen, maar dat heb ik dus niet gedaan. Achteraf stom van me
pi_8451233
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:45 schreef BigBear het volgende:

[..]

Daar had ik al om gevraagd, hij had de gitaren al een stuk zachter gezet, maar de bas stond nog steeds mega hard(zo hard dat de monitor het af en toe niet aan kon) Ik had het eigenlijk nog een keer moeten vragen, maar dat heb ik dus niet gedaan. Achteraf stom van me

Had ik in het begin ook. Ik had geen zin om moeilijk te gaan doen. En dan de volgende dag spijt hebben. Nu ben ik "zover" gegroeid dat ik alles gewoon goed afgesteld wil hebben.

En ik merk ook dat er geluidsmannen zijn die er verstand van hebben en je monitor al bijna zo instellen dat je er eigelijk zelf weinig aan hoeft te verstellen.

Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
pi_8451813
quote:
ben ik blij dat ik niet geweest ben
D'r stond een rij buiten, dus je was er waarschijnlijk toch niet ingekomen
  donderdag 13 februari 2003 @ 12:25:26 #16
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_8454356
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:30 schreef Cynic het volgende:
Wat ook wel grappig is: (ik spreek uit ervaring) wanneer je niet zoveel optredens hebt, ben je dagen van tevoren al zenuwachtig en baal je enorm als het een keer wat minder gaat. Maar als je wat vaker speelt, dan weet je soms niet eens dat je moet spelen en gaat het een keer wat minder; volgende keer beter!

Maar ik weet dus hoe het voelt

Als je niet zoveel speelt repeteer je je te pletter voor die optredens. Als je meer speelt repeteer je hooguit nieuwe nummers. De rest gaat toch wel goed
This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
pi_8456541
Volgende keer in de choice gaat t vast beter
pi_8459440
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 14:04 schreef Hondacivic het volgende:
Volgende keer in de choice gaat t vast beter
Zolang ik geen kramp heb, komt het allemaal wel goed
  vrijdag 14 februari 2003 @ 20:55:38 #19
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_8485540
orgen?
Asjemenou
  vrijdag 14 februari 2003 @ 21:08:18 #20
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_8485763
OORDOPPEN

Geweldig voor je oren, je hoort ook beter. Qua melodie is 't niet helemaal perfect omdat sommige toonhoogtes wat meer gefilterd worden dan anderen, maar als drummer maakt dat toch geen flikker uit.

Down[br]Under
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')