Waarom:? Ik vroeg het een keer en kan me herinneren dat mn instructeur zei dat het niet zo heel erg was...
Maar ondertussen ben ik wat lessen verder en zit het er zo ingebakken dat ik het ws weer moet afleren ![]()
Stomme vraag: wordt het gedoogd op je rijexamen dat je soms niet altijd 50 rijdt?
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 11-02-2003 14:02]
Dus nee, het wordt niet getollereerd
quote:zucht...
Op dinsdag 11 februari 2003 13:59 schreef Disher het volgende:
denk eens ff logisch na.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 14:00 schreef kwib het volgende:
Dat heeft mij m'n rijbewijs (of eigenlijk mijn afrijden) gekostDus nee, het wordt niet getollereerd
Ik ben iig al 2 keer gezakt omdat ik niet hard genoeg doortrok.
quote:Het zijn toch normale reacties op zo'n vraag.. het is een rijexamen, natuurlijk mag je niet te hard rijden.
Op dinsdag 11 februari 2003 14:00 schreef Kreator het volgende:
En nu weer normaal reageren svp....
quote:Het leven is hard, deal with it
Op dinsdag 11 februari 2003 14:00 schreef moredragons het volgende:[..]
quote:Tuurlijk mag dat wel. Als jij overal precies 50 gaat rijden heb je goed kans dat je zakt omdat je te voorzichtig bent. Ik heb tijdens mijn examen overal ruim 5km te hard gereden en de instructeur complimenteerde mij met mijn zekere indruk.
Op dinsdag 11 februari 2003 14:01 schreef Herfst het volgende:[..]
Het zijn toch normale reacties op zo'n vraag.. het is een rijexamen, natuurlijk mag je niet te hard rijden.
quote:doen ze daar ook al lastig over
Op dinsdag 11 februari 2003 14:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nee, maar instructeurs hebben volgens mij liever dat je 55 rijdt dan 45.Ik ben iig al 2 keer gezakt omdat ik niet hard genoeg doortrok.
quote:zal ik onthouden dat dit normale reacties zijn
Op dinsdag 11 februari 2003 14:01 schreef Herfst het volgende:[..]
Het zijn toch normale reacties op zo'n vraag.. het is een rijexamen, natuurlijk mag je niet te hard rijden.
quote:Als je instructeur te hard rijden in het verkeer aanziet voor zeker rijden dan is er toch echt iets mis.
Op dinsdag 11 februari 2003 14:02 schreef Kreator het volgende:[..]
Tuurlijk mag dat wel. Als jij overal precies 50 gaat rijden heb je goed kans dat je zakt omdat je te voorzichtig bent. Ik heb tijdens mijn examen overal ruim 5km te hard gereden en de instructeur complimenteerde mij met mijn zekere indruk.
quote:riiiggghhttt.... Meeste ongelukken/files komen omdat mensen te onzeker zijn in het verkeer, wanneer je netjes doorrijd, afentoe boven de snelheid, (bv als je het bordje buitendebouwdekom al ziet en vast wat meer snelheid maakt) komt dat zeker over. Zo zouden alle instructeurs moeten zijn.
Op dinsdag 11 februari 2003 14:04 schreef Herfst het volgende:[..]
Als je instructeur te hard rijden in het verkeer aanziet voor zeker rijden dan is er toch echt iets mis.
quote:precies, het gaat niet om het kunstje dat je overal een constante snelheid aan kunt houden. Het gaat erom dat je je zeker door het verkeer beweegt. Op een woonerf moet je stapvoets, dat betekend dat een voetganger je bij moet kunnen houden. Rijd jij zo langzaam, neen een klein gangetje mag, maar als je op een woonerf moet gaan schakelen, dan doe je iets niet goed
Op dinsdag 11 februari 2003 14:02 schreef Kreator het volgende:[..]
Tuurlijk mag dat wel. Als jij overal precies 50 gaat rijden heb je goed kans dat je zakt omdat je te voorzichtig bent. Ik heb tijdens mijn examen overal ruim 5km te hard gereden en de instructeur complimenteerde mij met mijn zekere indruk.
Mij is altijd geleerd dat de maximale snelheid, binnen bepaalde grenzen, afhang van het verkeer. Als iedereen op een lange doorgaande drukke weg 60 rijdt en jij blijft er voor hangen met presies 50 dan toon je geen inzicht in het verkeer. Echter, jakkert iedereen met 120 over dezelfde weg, dan moet jij toch 50 rijden (om en nabij dan he).
Lang verhaal kort, het gaat niet om het kunstje. Mijn moeder kan het kunstje ook, maar die had nooit een rijbewijs mogen krijgen
Kijk gewoon bij het afrijden goed in je spiegels, je spiegels zijn je vriend. Mijn fileparkeren ging ook fout, toch geslaagd. Ik had zelfs een ingreep op een voorrangskruising, maar hij vond mij redenering beter dan de regel (Ik meende dat die ander niet door de stilstaande vrachtwagen heen kon rijden en dat ik gelegenheidsvoorrang had).
En denk maar zo, hoe harder je rijdt, hoe meer weg je aflegt en hoe meer gekke dingen je tegen kan komen. Het is natuurlijk heel stoer en zo, maar liever had je de parkeerplaats van het cbr helemaal niet afgegaan. Neem dus je tijd, piep nergens voor of tussen, het is niet of je ergens op tijd moet zijn ofzo.
quote:Ja zo'n hint "mogen" ze 1x geven, ik kreeg die ook in de vorm van:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:39 schreef jozef444 het volgende:
Mja ben t wel eens met de vorige redenering, ik zat met mijn examen ook op een stukje waar je maar 30 mocht (gewone straat met veel drempels) ik ree daar rond de 30-40 tussen de drempels. Na de subtiele hint van de examinator "Goh zoveel drempels je zou bijna denken dat t een 30 km. zone is" ben ik 30 gaan rijden en was daarna gewoon geslaagd. Dus tis nie zo'n ramp als je maar bewust bent van waar je zit en welke snelheid gepast is
En ik reed toen 60/70 waar je 50 mocht, gewoon 50rijden, die borden staan er echt niet om je te pesten.
Kijk dat ik overal geen 60 moet rijden dat staat als een paal boven water denk ik zo ![]()
Maar soms een stukkie iets harder karren zodat het beter is voor doorstroming van verkeer bv zou het wel weer oke zijn ![]()
Eerstvolgende les ga ik het vragen aan me instructeur, vandaag vergeten, we hadden het alleen maar over die knuppel organisatie bij mij op school
quote:ik ook
Op woensdag 12 februari 2003 18:45 schreef El-Rico het volgende:
Je moet je gewoon 40 minuten inhouden en dan kan je je hele leven blazen.ik praat uit ervaring
Mjah gewoon stukkie snelweg met 180,...
Lijkt me nou trouwens met lessen en overal die 30km zones, dat als je 1 dorpje hebt je halve les voorbij is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |