abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8396609

The Real McKenzies zijn een Schots-Canadese Punkgroep uit Vancouver, British Columbia.
Zij maken erg leuke Punkrock met een Keltisch randje, een beetje zoals de Dropkick Murphy's, al is deze band tekstueel meer een arbeidersband, terwijl The Real McKenzies erg Schots-nationalistisch zijn. Alles draait om Schotland. Zij treden op in kilt, hebben bloedvergiftiging in hun whisky en hebben een doedelzakspeler.

Hun repetoir bestaat voor een redelijk deel uit door hun gearrangeerde Schotse 'traditionals', iets wat niet vreemd is voor Schotse groepen. Gerenomeerde folkgroepen als de Tannahill Weavers en Old Blind Dogs hebben dit immers ook. Daarnaast zit er voor de band een goede reden achter om zoveel traditionals te spelen. Gitarist Dirty Kurt verklaart het: We dont wanna cut into our drinkin time, so we spend as little time as possible in the studio.. Voila.

Zoals ik al zei zijn ze erg nationalistisch, maar op een leuke manier. Ze hebben al twee van de drie Schotse volksliederen gespeeld (Scots Wha' Ha'e en Flower of Scotland) en grote traditionals als Lock Lomond, Bonnie, Auld Lang Syne, Wild Mountain Tyme en MacPhersons Rant.
Hoewel ze veel rauwer en grover zijn dan de Dropkick Murphy's, is het een band die leuker wordt hoe meer je er naar luistert. Hun punk komt voort uit de jaren '80 (de invloed van bijvoorbeeld G.B.H. is goed te horen) en een band als bijv. Motörhead.

Hoe dan ook: The Real McKenzies zijn een echte aanrader voor iedereen die fan is van de Dropkick Murphy's en, ach, ook wel voor Flogging Molly fans.

De band heeft aangekondigd in de lente en zomer dit jaar naar Europa te komen. Met een beetje geluk komen ze in de buurt om hun laatste album, "Loch'd & Loaded", te promoten.

http://www.realmckenzies.com

[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 10-02-2003 20:31]

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_8396749
Heb er ooit mee opgetreden in rotterdam voordat ze beroemd werden was 2 jaar terug ofzo
All for nothing - Hardcore/Punkrock uit Rotterdam - http://www.afn.nu
pi_8396791
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:29 schreef fetcher het volgende:
Heb er ooit mee opgetreden in rotterdam voordat ze beroemd werden was 2 jaar terug ofzo
En, wat vond jij van ze?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_8396808
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:30 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

En, wat vond jij van ze?

Goed natuurlijk Ze weten er een flink feestje van te maken
All for nothing - Hardcore/Punkrock uit Rotterdam - http://www.afn.nu
pi_8401720
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:31 schreef fetcher het volgende:

[..]

Goed natuurlijk Ze weten er een flink feestje van te maken

Ik hoop ze zeker wel te kunnen zien! Maar, hoe Schots zijn ze? Zijn het gewoon Canadezen die het flink aandikken (de zanger klinkt wel Schots) of zijn (1 of meerdere) er geëmigreerde Schotten bij?
pi_8401839
Dat album zijn ze al wezen promoten....
Vorig jaar waren ze o.a. in de Melkweg en de Vera en Club Lek.
Check het nummer 'Bitch On The Money live in Club Lek (realvideo), die is erg tof. Je ziet dat ze nog de alcohol van de nacht ervoor aan het uitzweten zijn. De doedelzakspeler speelt belabberd en de zanger houdt het nauwelijks vol.... Toch was het erg gaaf, de avond ervoor in de Melkweg was ook tof. Vooral opvallend was dat ze nog dezelfde kleren aanhadden als de avond ervoor en dat een van de bandleden ineens een blauw oog had.... volgens mij waren ze stiekem nog met de dag ervoor bezig....!

Luister hier dat optreden in Real Audio. : de volgende nummers komen langs:
Traditional Cape Breton Reels / Scots W'Hae / Nessie / Lassie / King O'Glasgow / Loch Lommond / Auld Lang Syne / Whiskey Scots Whiskey / Pickeled / Auld Mrs.Hunt / Thistle Boy

Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_8404787
Cool, thanks! Dat de doedelzakspeler belabberd is wist ik al, maar ja, ik ben die dude van Tannahill Weavers gewend, die is echt geweldig.
pi_8405483
ik ken ze niet, maar na dit hier ga ik er eens wat van zoeken
pi_8411588
Zeker een leuk bandje, de zanger was toch sowieso een Schot?
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_8413299
Klinkt erg goed. Moet maar eens wat ervan aanschaffen. Ben altijd wel in voor dit soort muziek.

Heb je nog meer van zulk soort bands?

dinsdag 11 februari 2003 @ 18:09:31 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_8417173
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 14:22 schreef Diverse_Reality het volgende:
Zeker een leuk bandje, de zanger was toch sowieso een Schot?
Tja, hij heet McKenzie, maar dat wil niks zeggen. Kan net zijn dat zijn over-over-over-over-grootvader vanuit Skye naar Canada is getrokken. Maar zoals ik al zei: hij klinkt wel zo, dus als iemand het weet, ik wil hoor het graag.
pi_8419183
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 18:09 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Tja, hij heet McKenzie, maar dat wil niks zeggen. Kan net zijn dat zijn over-over-over-over-grootvader vanuit Skye naar Canada is getrokken. Maar zoals ik al zei: hij klinkt wel zo, dus als iemand het weet, ik wil hoor het graag.

De zanger zijn ouders komen uit Schotland. Hij is dus tweede generatie import Canadees. In de band zit er nog zo een en eveneens een import Ier. (bron: interview in Up Magazine 01)
pi_8420191
Lauwe band

krijg binnenkort cd, had al wat nummers

pi_8430857
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:29 schreef Kiff het volgende:

[..]

De zanger zijn ouders komen uit Schotland. Hij is dus tweede generatie import Canadees. In de band zit er nog zo een en eveneens een import Ier. (bron: interview in Up Magazine 01)

Ah, stoer. Dus ze zijn echt "true"

Thanks fer the info, laddie

Ik heb gister "Loch'd & Loaded" gehaald. Heerlijk album, maar wel kort. Nu nog "Clasg of the Tartans" zien te vinden. Hopelijk wordt de eerste eens opnieuw geperst.

pi_8430894
Hm, toch eens op letten op die band...
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_8436557
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 10:57 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ah, stoer. Dus ze zijn echt "true"

Minstens net zo 'true' als een in Amsterdam-west geboren en getogen Marrokaan die zingt over het leven in het Riff-gebied..... Best wel untrue dus eigenlijk, als je er over nadenkt.... Verder een toffe band natuurlijk. Clash Of The Tartans is ook leuk.
pi_8442398
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:07 schreef Kiff het volgende:

[..]

Minstens net zo 'true' als een in Amsterdam-west geboren en getogen Marrokaan die zingt over het leven in het Riff-gebied.....

Ik vind dat hem zelfs noemen een strafbaar feit zou moeten zijn. Nee, als er één Marokkaan is die we zwart willen maken... Afijn, we hebben het hier over Schotten. Ah, Schotland, waar men haring niet met uitjes maar met aardappel eet en je als vrouw een hoer bent als je wél een doek om je hoofd hebt.
pi_8480918
Van wat ik nu tot nu toe heb gehoord vind ik het toch wel beter dan de DKM. Kan natuurlijk ook komen omdat dit nieuw is voor mij dan en ik de DKM al goed ken. En hier zitten meer doedelzakken in, altijd een pluspunt!

Bagpipes are rad, lad.

pi_8505989
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 16:10 schreef =HellFire= het volgende:
Van wat ik nu tot nu toe heb gehoord vind ik het toch wel beter dan de DKM. Kan natuurlijk ook komen omdat dit nieuw is voor mij dan en ik de DKM al goed ken. En hier zitten meer doedelzakken in, altijd een pluspunt!

Bagpipes are rad, lad.

Zeker wel! Ik vind RM ook iets minder zeurderig. Bij DKM heb ik na een tijdje iets van "ja, nu weet ik wel hoe kut arbeiders het hadden". Whisky daarentegen is een iets beter houdbaar onderwerp.
pi_10693198

Jaaaa, even een topickijkje voor deze vette Schotse band! Ze hebben een nieuwe cd uitgebracht; Oot and Aboot. Klinkt weer lekker.

En stukken beter dan de nieuwe Dropkick Murphys trouwens...!

maandag 26 mei 2003 @ 19:38:25 #21
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10693384
quote:
Op maandag 26 mei 2003 19:27 schreef =HellFire= het volgende:
[afbeelding]

Jaaaa, even een topickijkje voor deze vette Schotse band! Ze hebben een nieuwe cd uitgebracht; Oot and Aboot. Klinkt weer lekker.

En stukken beter dan de nieuwe Dropkick Murphys trouwens...!

Ik zag hem staan! Morgen ga ik hem halen.

Wordt eens tijd dat deze band eens een tour gaat doen hier en gewoon in 013 of Nighttown ofzo staan.

pi_10693415
quote:
Op maandag 26 mei 2003 19:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik zag hem staan! Morgen ga ik hem halen.

Wordt eens tijd dat deze band eens een tour gaat doen hier en gewoon in 013 of Nighttown ofzo staan.

Kga hem denk ik ook wel halen, ben hem nu aan het downloaden en hij's fijn!

Ze komen naar de Deconstruction Tour, en daarna wellicht een Europe tour, aldus hun site, maar kan ik ook verkeerd begrepen hebben.

dinsdag 27 mei 2003 @ 12:02:49 #23
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10706675
Ik heb hem net gehaald!

Helaas weer dezelfde kwaal als Clash of the Tartans, namelijk dat je de doedelzak te weinig hoort. Had harder gemixt mogen worden. De nummers zijn wel weer cool. Iets minder 'straight forward' dan Loch'd & Loaded, dat wel. Ik ga hem op weg naar huis (zit nu op school ) eens helemaal beluisteren.

pi_10706693
ik ben half-schots
pi_10708185
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:02 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb hem net gehaald!

Helaas weer dezelfde kwaal als Clash of the Tartans, namelijk dat je de doedelzak te weinig hoort. Had harder gemixt mogen worden. De nummers zijn wel weer cool. Iets minder 'straight forward' dan Loch'd & Loaded, dat wel. Ik ga hem op weg naar huis (zit nu op school ) eens helemaal beluisteren.

Hm, ik vond het eigenlijk nog wel meevallen met het volume van de doedelzak. Klonkt hard genoeg, maarja. Ik heb hem op 192 kbps gehoord op de pc, wellicht klinkt het heel anders op de cd met een disc-man...

Nummer 12 (night of Scotland oid) klinkt trouwens heel vet!

En Cleany, heb je dan ook zo'n mooie achternaam? McClean ofzo?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')