abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8338117
Vandaag heb ik Judgement, van Anathema gekocht aan de hand van een review op allmusic.com
A Fine Day to Exit, vond ik al deprimerend maar die valt in het niets bij deze plaat.
Om de een of andere reden luister ik graag naar donkere en deprimerende muziek, en vroeg me af welke bands/artiesten en CD's er aan te bevelen zijn, aan de hand van dit voorbeeld.
Ik doel dus voornamelijk op rock en metal.
Doom/Death zoals Dimmu Borgir etc. neigen teveel naar 'herrie' in mijn oren. Behalve als ik me heel erg kut voel.
Overigens heb ik ook wat losse nummers(mp3) van Sentenced die goed bevallen. o.a. Excuse me while I kill myself en Killing me, Killing you.
Van deze band wil ik dus zeker meer horen.

Alvast bedankt

It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
pi_8338333
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:52 schreef RunawayTrain het volgende:
Om de een of andere reden luister ik graag naar donkere en deprimerende muziek, en vroeg me af welke bands/artiesten en CD's er aan te bevelen zijn, aan de hand van dit voorbeeld.
Als je Anathema mooi vindt en houdt van donkere muziek dan moet je eens luisteren naar My Dying Bride! Vooral het album The Angel and the Dark River kan ik aanraden!!!!! Hun andere albums zijn zeer zeker ook de moeite waard al zijn de de laatste paar albums soms een beetje te 'vernieuwend' bezig
Iets minder donker maar ook de moeite waard: Amorphis
  vrijdag 7 februari 2003 @ 20:05:37 #3
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8338343
Zoek eens naar Elend, Devill Doll of iets in de richting van Wappenbund.
Deprimerend genoeg?
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_8338762
De laatste twee pink floyd cd's heeft dezelfde sfeer..

verder heb ik me laten vertellen dat Lacrimas Profundere, Empyrium en Novembers Doom ook een beetje in de richting van die muziek komt.

pi_8340926
Bedankt voor de reacties!

My Dying Bride ken ik een klein beetje, klinkt idd erg goed.
Pink Floyd ken ik alleen van naam, maar ik hoor van veel mensen dat het bijzonder deprimerend is. Ook maar proberen dus.
En de andere genoemde bands/artiesten ook natuurlijk!

It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 22:54:43 #6
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8341709
The Provenance heeft net een cd uit en zou op Anathema lijken.

De latere albums van Katatonia.

My Dying Bride, vooral "Like Gods of the Sun" en "The Angel and the Dark River" aangezien je Doom/Death maar herrie vindt en de overige albums daar zeker onder vallen. (Dimmu Borgir is overigens geen Doom/Death maar Black Metal)

Paradise Lost, probeer de albums "Icon" en "Draconian Times" bijvoorbeeld.

Oke, ik lees net dat je MDB goed vind dus dan kun je andere Doom ook wel waarderen:

Cathedral, check "Forest of Equilibrium" en "Endtyme" eens.

Meer Doom: Winter, Morgion, Novembers Doom (Toffe melde deze al, lijkt erg op MDB)

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 07-02-2003 23:00]

pi_8341793
Ik zou je absoluut Amorphis aanraden (nr. Black Winter Day, of Alone. of Tuonela etc. als je ff wat mp3tjes wilt looten).
Sentenced ook aardig, To Die For..maar dat is geen echt doommetal, meer tja...wat lichter maar wel redelijk treurig,dark.
pi_8347418
de meeste namen zijn al genoemd in dit topic,

katatonia (komen binnekort uit met een nieuwe) (http://artists.mp3s.com/artists/224/katatoniacom.html),

tiamat - wildhoney (dat lijkt nog meer op pink floyd dan anathema, http://www.churchoftiamat.com/tiamat-filer/disco-filer/disco_left-filer/wildhoney.htm)

Green Carnation - Light of day, day of darkness (een nr van 60 min)

Devin Townsend - Terria (http://artists.mp3s.com/artists/240/devin_townsend1.html),

the gathering,

The blood divine,

pi_8347685
Opeth!
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_8348217
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 12:22 schreef gathering_storm het volgende:
Opeth!
opeth screamt al weer wat meer, dus dat zal wel vallen onder herrie bij hem?
pi_8348251
Joepie, nog meer!

Ik heb zelf wat nummers van My Dying Bridge gedownload afkomstig van de albums Like Gods of the Sun en The Angel and the Dark River.
Zelf zou ik het niet samen met Anathema in een hokje stoppen, maar bijde albums ga ik zeker kopen!

Van Paradise Lost heb ik ook een aantal nummers gedownload, afkomstig van de Albums Icon en Draconian Times.
Hier moet ik nog wat beter naar luisteren om een goed oordeel te kunnen geven.

Voor bijde geld dat ik het volume niet echt hoog kan zetten omdat m'n baas anders 'lichtelijk geirriteerd' raakt.

Nu ga ik weer verder downloaden.
Overigens koop ik alle albums die ik goed vind origineel, voordat mensen over die mp3's beginnen te zeuren.

pi_8348281
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 13:11 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

opeth screamt al weer wat meer, dus dat zal wel vallen onder herrie bij hem?

"Herrie" wil niet zeggen dat ik er niet naar luister, hoor.
Maar niet zo vaak als Anathema en dat soort muziek. Daar vind ik het wat te hard voor.
pi_8349041
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 13:13 schreef RunawayTrain het volgende:
Joepie, nog meer!

Ik heb zelf wat nummers van My Dying Bridge gedownload afkomstig van de albums Like Gods of the Sun en The Angel and the Dark River.
Zelf zou ik het niet samen met Anathema in een hokje stoppen, maar bijde albums ga ik zeker kopen!

Van Paradise Lost heb ik ook een aantal nummers gedownload, afkomstig van de Albums Icon en Draconian Times.
Hier moet ik nog wat beter naar luisteren om een goed oordeel te kunnen geven.

Voor bijde geld dat ik het volume niet echt hoog kan zetten omdat m'n baas anders 'lichtelijk geirriteerd' raakt.

Nu ga ik weer verder downloaden.
Overigens koop ik alle albums die ik goed vind origineel, voordat mensen over die mp3's beginnen te zeuren.

Probeer ook eens de albums Gothic en One second
van Paradise Lost. Mocht je dat goed vinden dan kan je door naar werkjes van Tiamat als Wildhoney en A deeper kind of Slumber. Valt dat ook in de smaak dan zijn zelfs verkenningen van de band Therion overweegbaar: denk aan Lepaca Kliffoth, Theli, Aárab zaraq lucid dreaming, Vovin, Crowning of Atlantis en Deggial.

suc6

salva cum reverentia
pi_8349422
oh ik vergeet ook nog in the woods met omni! super gaaf!

en als ik het zo lees mis je eigenlijk de beste albums van anathema nog, Eternity en de Silent Engima. Daarmee zijn ze eigenlijk zo groot geworden.

pi_8349665
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 14:40 schreef _Etter_ het volgende:
oh ik vergeet ook nog in the woods met omni! super gaaf!

en als ik het zo lees mis je eigenlijk de beste albums van anathema nog, Eternity en de Silent Engima. Daarmee zijn ze eigenlijk zo groot geworden.

Eternity wilde ik wel gaan kopen maar kon ik nergens vinden. Silent Enigma kende ik nog niet dus die zal ik opzoeken.

Nog even een vraagje over Pink Floyd.
De laatste twee albums, noemde iemand.
The Division Bell en Pulse zijn de laatste 2 titels die ik kan vinden, kan dat kloppen of zit ik er naast?

Therion. Deze band zou op Nightwish moeten lijken...
Nightwish vind ik geweldig, heb de 5 albums + de DVD From Wishes to Eternity.
Maar Therion vind ik er in de verste verte niet op lijken, en ik kan ook niet zeggen dat ik er veel aan vind.
Maar wellicht moet ik er nog eens goed naar luisteren.

pi_8349965
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 14:55 schreef RunawayTrain het volgende:

[..]

Eternity wilde ik wel gaan kopen maar kon ik nergens vinden. Silent Enigma kende ik nog niet dus die zal ik opzoeken.

Nog even een vraagje over Pink Floyd.
De laatste twee albums, noemde iemand.
The Division Bell en Pulse zijn de laatste 2 titels die ik kan vinden, kan dat kloppen of zit ik er naast?

Therion. Deze band zou op Nightwish moeten lijken...
Nightwish vind ik geweldig, heb de 5 albums + de DVD From Wishes to Eternity.
Maar Therion vind ik er in de verste verte niet op lijken, en ik kan ook niet zeggen dat ik er veel aan vind.
Maar wellicht moet ik er nog eens goed naar luisteren.

Ik vind Therion beter dan Nightwish.
Beluister Vovin van hen eens.

Overigens is elke geëntameerde mening hier een subjectief verhaal
In gangbaar Nederlands: Kom tot je eigen oordeel na beluistering van de muziek. Meningen en beoordelingen kunnen verschillen daar verschillende individuen er een verschillende smaak op na kunnen houden.

salva cum reverentia
pi_8350522
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:11 schreef hoppe het volgende:

[..]

Ik vind Therion beter dan Nightwish.
Beluister Vovin van hen eens.

Overigens is elke geëntameerde mening hier een subjectief verhaal
In gangbaar Nederlands: Kom tot je eigen oordeel na beluistering van de muziek. Meningen en beoordelingen kunnen verschillen daar verschillende individuen er een verschillende smaak op na kunnen houden.

Het kan heel goed dat ik Therion, na langer luisteren toch kan waarderen. Gebeurt me wel vaker dat muziek niet in een keer aanslaat.
Maar dat zijn vaak wel de bands en artiesten die het langst houdbaar zijn, in mijn geval.
Nightwish vond ik in het begin ook niet veel bijzonders maar nu ben ik letterlijk verslaafd aan hun muziek.
Daarom probeerde ik Therion, want volgens velen komt het overeen met Nightwish. En ook in de database van Gnoosic.com staan ze naast elkaar.
Toch maar wat langer luisteren en kijken of ik wat meer mp3's kan vinden.
En in dit dorp genaamd Almere vindt je dit soort CD's ook niet snel.
pi_8350787
De band is al eerder in dit topic genoemd maar probeer eens wat te vinden van Lacrimas Profundere. Lijkt als 2 druppels water op Anathema.
Van Anathema is de Alternative 4 CD ook goed te pruimen. Heel depressief.

De laatste 2 CD's van Pink Floyd zijn: Momentary lapse of reason en The Division Bell. P.U.L.S.E is een live CD.
Als ik jou was zou ik toch wat van de CD's Echoes, Atom heart mother, Ummagumma en A saucerful of secrets van Pink Floyd zoeken.
Elend is ook heel depressief en zwaar. En als je echt zelfmoordneigingen wilt kweken download je alles van Klaus Schulze. Depressie gegarandeerd

Hoi _Etter_

I find it kinda funny, I find it kinda sad. The dreams in which I'm dying are the best I ever had
pi_8350805
ik vind juist therion best saai worden na een tijdje...
pi_8350930
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 16:07 schreef qntal het volgende:
De band is al eerder in dit topic genoemd maar probeer eens wat te vinden van Lacrimas Profundere. Lijkt als 2 druppels water op Anathema.

De laatste 2 CD's van Pink Floyd zijn: Momentary lapse of reason en The Division Bell. P.U.L.S.E is een live CD.
Als ik jou was zou ik toch wat van de CD's Echoes, Atom heart mother, Ummagumma en A saucerful of secrets van Pink Floyd zoeken.
Elend is ook heel depressief en zwaar. En als je echt zelfmoordneigingen wilt kweken download je alles van Klaus Schulze. Depressie gegarandeerd

Hoi _Etter_

hoi mike

Elend vind ik niet zo zwaarmoedig, kan je beter beyond dawn nemen (pity love) of neurosis, dan heb je tenminste een band waarna je na een live concert dat ook hebt

pi_8351422
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 16:07 schreef qntal het volgende:

Hoi _Etter_

Dan ga ik nu naar Lacrimas Profundere zoeken.
Elend kon ik niet vinden met kazaa, zoals wel vaker voorkomt met onbekende bands(voor het grote publiek iig).
Pink Floyd is alom bekend dus daar zal het meeste wel van te vinden zijn.
Klaus Schulze zal wel weer zo'n typisch geval van "search finished without results" worden.

Ben net trouwens ff het centrum ingeweest en heb The Cold White Light van Sentenced gekocht.

[edit]
The Cold White Light begint al lekker vrolijk hé...

[Dit bericht is gewijzigd door RunawayTrain op 08-02-2003 17:01]

pi_8351716
ik ben afgehaakt bij sentenced na 'north from here' dus ik zou het niet weten
pi_8351908
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:14 schreef _Etter_ het volgende:
ik ben afgehaakt bij sentenced na 'north from here' dus ik zou het niet weten
Hmm, de rest van Sentenced ken ik niet. Maar mag ik hieruit vernemen dat je de albums voor North From Here beter vindt?
pi_8352090
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:26 schreef RunawayTrain het volgende:

[..]

Hmm, de rest van Sentenced ken ik niet. Maar mag ik hieruit vernemen dat je de albums voor North From Here beter vindt?

Eigenlijk alleen north from here. Maar dit is wel tech metal cd en met krijsen enzo. Denk dat jij dit wel herrie zal vinden.
pi_8352106
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:39 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen north from here. Maar dit is wel tech metal cd en met krijsen enzo. Denk dat jij dit wel herrie zal vinden.

Ligt geheel aan m'n stemming.
Toch maar zoeken wanneer ik tijd heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')