abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8562077
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat speelt ook mee inderdaad. Ook in Belgie met Jahjah.
Verder is het natuurlijk zwaar paradoxaal, want Jahjah predikt de ant-integratie maar is zelf, afgaande op zijn taalvaardigheid en opleiding, wel aardig geintegreerd.
Het feit dat hij (naar horen zeggen) geen baan heeft wijt ik eerder aan zijn onhandelbare karakter, lange tenen en voorliefde voor de slachtofferrol.

Hij is inderdaad werkloos, volgens eigen zeggen kan hij geen werk krijgen vanwege het racisme. Volgens mij is dat totale waanzin.

Iemand met zo'n diploma, en iemand die het Nederlands redelijk tot goed beheerst moet makkelijk een baan kunnen vinden, als hij/zij enige moeite onderneemt.

Denk dat het inderdaad zijn opvliegende en onhandelbare karakter is, in combinatie met de slachtofferrol die hij momenteel aanneemt om zijn standpunten duidelijk te maken.

Hij heeft overigens ook een tijdje in Nederland gewerkt. In het Zeeuws-Vlaamse Sluis, in een café/restaurant geloof ik.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 februari 2003 @ 16:40:46 #202
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8562614
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hij is inderdaad werkloos, volgens eigen zeggen kan hij geen werk krijgen vanwege het racisme. Volgens mij is dat totale waanzin.

Iemand met zo'n diploma, en iemand die het Nederlands redelijk tot goed beheerst moet makkelijk een baan kunnen vinden, als hij/zij enige moeite onderneemt.

Denk dat het inderdaad zijn opvliegende en onhandelbare karakter is, in combinatie met de slachtofferrol die hij momenteel aanneemt om zijn standpunten duidelijk te maken.

Hij heeft overigens ook een tijdje in Nederland gewerkt. In het Zeeuws-Vlaamse Sluis, in een café/restaurant geloof ik.

Als ik het zou horen dat zo'n Jahjah zeurt over dat hij geen baan zou krijgen, zou ik hem als supermarkt zo een baan aanbieden. Als hij dan weigert dat echt OVERAL laten publiceren. Hij kan best een baan krijgen, maar het zal wel onder zijn niveau zijn...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_8562645
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:40 schreef freud het volgende:

[..]

Als ik het zou horen dat zo'n Jahjah zeurt over dat hij geen baan zou krijgen, zou ik hem als supermarkt zo een baan aanbieden. Als hij dan weigert dat echt OVERAL laten publiceren. Hij kan best een baan krijgen, maar het zal wel onder zijn niveau zijn...

Hij zal zich al snel te goed voelen. Het lijkt me overduidelijk dat Jahjah als hij 2 dagen even de moeite neem zo een baan heeft gevonden, maar dan moet hij dat wel willen natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 16:43:37 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8562693
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:40 schreef freud het volgende:

[..]

hij heeft nu toch een baan bij de AEL in Belgie? of is dat vrijwilligerswerk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_8562769
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:43 schreef Re het volgende:

[..]

hij heeft nu toch een baan bij de AEL in Belgie? of is dat vrijwilligerswerk

Dat is geen baan lijkt me. Of hij er geld mee verdient weet ik niet, maar hij krijgt nog wel een uitkering. Dat is in ieder geval wat ik vernomen heb uit de Vlaamse kranten.
pi_8790426
quote:
AEL-Nederland is tegen drugs, de sharia en Israël

Islamitsche feesten moeten nationale feestdagen worden en op middelbare scholen moeten leerlingen Turks en Arabisch als eindexamenvak kunnen kiezen. De staat Israël moet als bolwerk van het zionisme worden ontmanteld.

Dit zijn enkele programmapunten van de afdeling Nederland van de Arabisch-Europese Liga (AEL). De Nederlandse afdeling treedt morgen officieel naar buiten. De omstreden AEL bestaat al in België; in het bijzonder is zij actief in Antwerpen. Vooral allochtone jongeren voelen zich tot de partij aangetrokken.

De AEL noemt zichzelf een democratische en islamitische partij. De sharia, de islamitische wetgeving, wordt afgewezen. Andere opvallende punten in het Nederlandse programma zijn het verbod op prostitutie en drugs. Koffieshops moeten worden gesloten. De partij noemt haar programma 'gematigd islamitisch'. Zij maakt zich sterk voor het multiculturalisme. Van de AEL-NL moeten migranten de Nederlandse taal leren en loyaal zijn aan Nederland. De AEL-NL pleit voor integratie met behoud van eigen taal en cultuur.

De Nederlandse tak zal voorlopig worden geleid door Jamil Jawad (38), een politicoloog in dienst van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. AEL-NL wil meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. De vier (interim-)bestuurders zijn bij elkaar gebracht door Abu Jahjah, de leider van de AEL, die de oprichting van de Nederlandse afdeling vanuit Antwerpen heeft geregisseerd. De andere drie bestuursleden zijn de journaliste Naïma Elmaslouhi (23), de Haagse ondernemer Nabil Marmouch (28) en Abderrahim Achamrouk (23), die commerciële economie studeert aan de Hogeschool Holland in Diemen. Deze drie zijn van Marokkaanse afkomst, Jawad is een zoon van een Iraakse antropoloog en een Nederlandse verpleegster. Allen bezitten ze de Nederlandse nationaliteit. De AEL-NL heeft circa 300 leden. De meesten zijn student, in Nederland geboren Marokkanen.

Door de - vergeefse - zoektocht naar een charismatisch gezicht werd de oprichting enkele keren uitgesteld. Columnist Mohammed Benzakour en Ali Eddaoudi, publicist en islamitisch geestelijk verzorger, hebben het aanbod van Abu Jahjah de AEL-NL te leiden, afgeslagen. Benzakour staat echter wel sympathiek tegenover de AEL-NL en houdt het voor mogelijk dat hij in de toekomst bereid is de AEL-NL te leiden.

www.nrc.nl

zaterdag 1 maart 2003 @ 11:23:06 #207
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8790511
Wat heeft Abou Jahjah verder met Nederland te maken?

Dat heeft hij ook al tal van keren proberen uit te leggen; hij woont in België en de nederlandse AEL bepaalt haar eigen beleid.

ps: aantal mensen hier willen heel snel weer hun vooroordelen uiten (zo te lezen)

pi_8790533
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 11:23 schreef Nyrem het volgende:
Wat heeft Abou Jahjah verder met Nederland te maken?

Dat heeft hij ook al tal van keren proberen uit te leggen; hij woont in België en de nederlandse AEL bepaalt haar eigen beleid.

De vier (interim-)bestuurders zijn bij elkaar gebracht door Abu Jahjah, de leider van de AEL, die de oprichting van de Nederlandse afdeling vanuit Antwerpen heeft geregisseerd.

En hij gaat vanaf dit weekend op 'tour' door Nederland om de AEL-NL te promoten. Laten we wel wezen, technisch gezien heb je misschien gelijk, maar de AEL is en blijft voorlopig natuurlijk Abu Jahjah, of het nu België is of Nederland.

zaterdag 1 maart 2003 @ 11:35:30 #209
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8790623
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 11:26 schreef Kozzmic het volgende:
En hij gaat vanaf dit weekend op 'tour' door Nederland om de AEL-NL te promoten. Laten we wel wezen, technisch gezien heb je misschien gelijk, maar de AEL is en blijft voorlopig natuurlijk Abu Jahjah, of het nu België is of Nederland.
Gezien hun vergeefse zoektocht naar een "charismatisch leider" hier in NL zal JahJah wellicht langer dan hij zelf verwacht had hier de kar moeten trekken.
Oh.
Ok.
pi_8790872
Benzakour...verbaast me niets, die azijnpisser
Eddaoudi zou ook een lekkere zijn...gaat kompleet over de rooie als er kritiek geuit wordt...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8790921
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:01 schreef milagro het volgende:
Eddaoudi zou ook een lekkere zijn...gaat kompleet over de rooie als er kritiek geuit wordt...
Columnist Mohammed Benzakour en Ali Eddaoudi, publicist en islamitisch geestelijk verzorger, hebben het aanbod van Abu Jahjah de AEL-NL te leiden, afgeslagen.
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_8790927
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:07 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Columnist Mohammed Benzakour en Ali Eddaoudi, publicist en islamitisch geestelijk verzorger, hebben het aanbod van Abu Jahjah de AEL-NL te leiden, afgeslagen.

Benzakour sluit niet uit later alsnog beschikbaar te zijn.

Het verbaast me niets dat zij benaderd zijn, dus...

pi_8790941
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Benzakour sluit niet uit later alsnog beschikbaar te zijn.

Het verbaast me niets dat zij benaderd zijn, dus...

Noch een bevestiging
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
  zaterdag 1 maart 2003 @ 12:24:11 #214
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8791082
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:01 schreef milagro het volgende:
Nee dat is Hirsi Ali..
  zaterdag 1 maart 2003 @ 12:27:55 #215
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8791150
Ach verder een goede zaak dat er ook voor deze stroming in de nederlandse samenleving een soort van klankbord komt; dit zal denk ik een positieve uitwerking hebben op de integratie.

Verder is het een partij die gebaseerd is op de westerse democratie en nederlandse grondwet; de islamitsche wetgeving wordt ook (terecht) afgewezen.

pi_8791158
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:09 schreef Sokrates het volgende:

[..]

Noch een bevestiging

zucht...het verbaast me niet dat zij beanderd zijn, dat ze het vooralsnog hebben afgewezen heb ik ook gelezen....
pi_8791167
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:27 schreef Nyrem het volgende:
Ach verder een goede zaak dat er ook voor deze stroming in de nederlandse samenleving een soort van klankbord komt; dit zal denk ik een positieve uitwerking hebben op de integratie.

Verder is het een partij die gebaseerd is op de westerse democratie en nederlandse grondwet; de islamitsche wetgeving wordt ook (terecht) afgewezen.

een afvallige moet haar mond houden... hoe democratisch is dat?
pi_8791237
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:29 schreef milagro het volgende:

[..]

een afvallige moet haar mond houden... hoe democratisch is dat?

En jij vindt dat die mensen hun mond moeten houden, hoe democratisch is dat ?
pi_8791289
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:33 schreef gelly het volgende:

[..]

En jij vindt dat die mensen hun mond moeten houden, hoe democratisch is dat ?

Nee dat vind ik niet, gelly, dat wil jij lezen dat ik dat vind..

Ik zeg enkel dat jahjah een wolf in schaapskleren is.
Die een dubbele agenda heeft en niet werkelijk begaan is met de Marokkaanse jongeren.
Laat hem maar komen en door de mand vallen

pi_8791314
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:36 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee dat vind ik niet, gelly, dat wil jij lezen dat ik dat vind..

Ik zeg enkel dat jahjah een wolf in schaapskleren is.
Die een dubbele agenda heeft en niet werkelijk begaan is met de Marokkaanse jongeren.
Laat hem maar komen en door de mand vallen

Of hij een wolf in schaapskleren is weet ik niet, maar verbieden vind ik zowiezo onzin. Laat de AEL maar meedoen met verkiezingen e.d. Dan zal men zien dat alle commotie om niks is geweest.
pi_8791364
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Of hij een wolf in schaapskleren is weet ik niet, maar verbieden vind ik zowiezo onzin. Laat de AEL maar meedoen met verkiezingen e.d. Dan zal men zien dat alle commotie om niks is geweest.

wat lul je nu over verbieden, wie heeft het daar dan over nu

niemand mag niemand de mond snoeren en Jahjah riep, net als Eldaouddi dat een afvallige geenr echt vans preken heeft en de mond moet houden over de Islam.

pi_8791419
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:41 schreef milagro het volgende:

[..]

wat lul je nu over verbieden, wie heeft het daar dan over nu

Doe eens niet zo opgefokt joh. Lees dit topic maar terug, daar wordt het een paar keer voorgesteld.
pi_8791469
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Doe eens niet zo opgefokt joh. Lees dit topic maar terug, daar wordt het een paar keer voorgesteld.

Ja maar nu wordt het niet genoemd, dus hoef je het niet aan te halen..zeker niet te insinueren dat ik hem de mond zou willen snoeren c.q. de AEL graag verboden zou zien...

Ik ga wat leuks doen..

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 01-03-2003 12:53]

zaterdag 1 maart 2003 @ 13:14:26 #224
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8791993
quote:
''Ik vind dat Israel moet verdwijnen''. Elmaslouhi kan het zich voorstellen dat sommige joodse Nederlanders zich angstig voelen door leuzen als 'Hamas, Hamas, joden aan het gas' die sommige Marokkaanse jongeren wel eens scanderen. ''Dat zijn geen effectieve uitspraken, maar ik keur die ook niet af''.
Die Fahnen hoch, die Reihen fest geschlossen
AEL marchiert mit ruhig festem Schritt.

''De oorzaken van criminaliteit zijn sociaal-economisch van aard. Relatief meer Marokkaanse jongens komen in aanraking met de politie. Logisch. Marokkanen vormen de sociale en economische onderlaag. Ik wil dat Nederland ook voor mijn zoontje leefbaar wordt. Daarvoor moeten wij niet getolereerd worden, maar gerespecteerd en geaccepteerd''.
Mooie woorden van een ondernemer met een strafblad wegens openlijke geweldpleging en wapenbezit, die Hirshi Ali het liefst zou zien verdwijnen.

De politie heeft volgens hen niets te zoeken bij de bijeenkomsten. ''Geuniformeerde agenten kunnen provoceren bij jongeren'', zegt Marmouch.
''De Muslim Defense League zal ook mensen die ons beledigen en stigmatiseren zoals Ayaan Hirsi Ali, eindeloos achtervolgen met juridische processen''.

Gelly, dank je die blauwe kleur aan moderatorschap of aan stuiptrekkingen?

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 01-03-2003 13:31]

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_8792495
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 13:14 schreef SportsIllustrated het volgende:Elmaslouhi kan het zich voorstellen dat sommige joodse Nederlanders zich angstig voelen door leuzen als 'Hamas, Hamas, joden aan het gas' die sommige Marokkaanse jongeren wel eens scanderen. ''Dat zijn geen effectieve uitspraken, maar ik keur die ook niet af''.
Waar komt deze informatie vandaan?
quote:
''De oorzaken van criminaliteit zijn sociaal-economisch van aard. Relatief meer Marokkaanse jongens komen in aanraking met de politie. Logisch. Marokkanen vormen de sociale en economische onderlaag. Ik wil dat Nederland ook voor mijn zoontje leefbaar wordt. Daarvoor moeten wij niet getolereerd worden, maar gerespecteerd en geaccepteerd''. Mooie woorden van een ondernemer met een strafblad wegens openlijke geweldpleging en wapenbezit, die Hirshi Ali het liefst zou zien verdwijnen.
Om wie gaat het hier?
  zaterdag 1 maart 2003 @ 13:51:32 #226
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8792537
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 13:47 schreef rroloff het volgende:

[..]

Waar komt deze informatie vandaan?

Om wie gaat het hier?

Die informatie komt uit het Zaterdags Bijvoegsel van de NRC.

Het gaat om Nabil Marmouch (28).
Marmouch geldt als de Actionman van de AEL. Zijn bijnaam heeft hij te danken aan zijn felle inzet bij de mde door hem geinitieerde demonstratie tegen de installatie van Ayaan Hirshi Ali als Kamerlid voor de VVD. (...)Hij kwam voor het eerst in aanraking met de politie wegens openlijke geweldpleging. Hij belandde voor twee maanden in een jeugdinrichting. Op zijn zeventiende 'zat'hij een maand uit wegens vuurwapenbezit.

- Inmiddels is hij winkelier in elektronica-artikelen en bouwer van websites voor kleine middenstanders. Maar hij schijnt nog altijd niet veel van de wet begrepen te hebben.
Maar hij is wel erg zielig, want hij is naast racisten opgegroeid!

Nog een blijk van uniek inzicht dat ons nog veel vreugde zal gaan schenken:
'Zij' geven 'ons' de schuld van alles wat hier misgaat, net als de joden de zondebok waren voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog, vindt hij. ''Ik voel me hier niet meer gewenst''.
Abderrahim Achamrouk (23), student commerciele economie.

Natuurlijk kun je je wel met de Joden vereenzelvigen als het je goed uitkomt, maar ondertussen wel ''tegen Israel'' zijn.
Overigens meen ik me te kunnen herinneren dat Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog niet meer mochten studeren. Dit is een student commerciele economie - een studie die hem geen windeieren zal gaan leggen. Waar zeiken ze toch allemaal over?

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 01-03-2003 13:59]

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 1 maart 2003 @ 13:54:00 #227
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8792559
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:24 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Nee dat is Hirsi Ali..

Jahjah gaat gelijk dreigen met geweld.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8792599
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 13:51 schreef SportsIllustrated het volgende:
- Zaterdags Bijvoegsel van de NRC.

- Om Nabil Marmouch.

Dank voor de informatie, SportsIllustrated.
pi_8792756
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 13:54 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Jahjah gaat gelijk dreigen met geweld.

Volgens Jahjah kán een moslim geen aggressor zijn, nooit en is is volgens hem ook nooit voorgekomen in de geschiedenis.
De moslim gebruikt alleen geweld als hij bedreigd wordt.
Verder beweert hij dat een moslim per definitie een democraat is.
En dat een moslim simpelweg nooit discrimineert, enkel gediscrimineerd wordt.

Lachen met die Jahjah

zaterdag 1 maart 2003 @ 14:11:57 #230
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8792801
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Volgens Jahjah kán een moslim geen aggressor zijn, nooit en is is volgens hem ook nooit voorgekomen in de geschiedenis.
De moslim gebruikt alleen geweld als hij bedreigd wordt.
Verder beweert hij dat een moslim per definitie een democraat is.
En dat een moslim simpelweg nooit discrimineert, enkel gediscrimineerd wordt.

Lachen met die Jahjah

Ja, het zou bijna lachwekkend zijn, ware het niet dat er genoeg sukkels zijn die hem zullen volgen.

Hij kent zijn eigen geliefde Koran dus ook niet:
Sura 5:51 commands Muslims not to take Jews and Christians as friends.
Sura 9:29 commands Muslims to fight against Jews and Christians until they either submit to Allah or else agree to pay a special tax.
Sura 2:65-66 and Sura 5:60 contain references to Jews as "apes and swine to be despised and rejected."

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8792869
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, het zou bijna lachwekkend zijn, ware het niet dat er genoeg sukkels zijn die hem zullen volgen.

Sura 9:29 commands Muslims to fight against Jews and Christians until they either submit to Allah or else agree to pay a special tax.
Sura 2:65-66 and Sura 5:60 contain references to Jews as "apes and swine to be despised and rejected."

Precies...dus zo slim als men zegt dat hij is, is hij niet...

Was een week of wat geleden eeninterview met hem, met die twee gasten van de VPRO...Levy & een lastige-perzische-naam-die-ik-niet- onthouden-kan....

Die twee gasten lagen in een deuk om Jahjah's wijze van redeneren...
een ware geloofsidioot, altijd alles in een kringetje redeneren..
"Allez, de moslim heeft nog nooit als eerste aangevallen, want een moslim kan geen aggressor zijn, dus als hij aanvalt is het altijd omdat de ander hem een reden gegeven heeft"

Ja duh!!!!
Alleen de reden is blijkbaar al snel gegeven

pi_8792937
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 14:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Spoort de Koran aan tot haat en agressie?
  zaterdag 1 maart 2003 @ 22:50:23 #233
15717 Festen
or is just me?
pi_8801966
quote:
De vraag is helemaal niet of deze stroming een klankbord moet hebben, maar welke. Natuurlijk hebben moslims het recht om een eigen partij op te richten, en met een groeiend aantal moslims in Nederland was dat alleen een kwestie van tijd. Maar deze partij wordt zeker geen aanwinst voor onze democratie.

Een schreeuwerige protestpartij die geen oplossingen aandraagt anders dat "autochtonen moeten zich aanpassen aan ons", die het leren van lokale taal als extraatje ziet, die integratie afwijst ("is fascisme"), die hun eigen anti-semitisme nauwelijks kunnen bedwingen, die vol zit met begrip voor terroristisch geweld tegen Amerika. Het ideaal van de AEL is een mini-apartheid (eigen taal, eigen cultuur, eigen religie, eigen wijken) binnen de grote Europese steden. Ze zijn anti-Westers, maar niet te beroerd om te profiteren van datzelfde Westen. En zo'n tegenstelling zal op langere termijn alleen maar tot meer geweld leiden.

De partij probeert juist datgene wat een normale maatschappij samenbindt (gemeenschappelijke taal en cultuur) af te schaffen, en alleen te kijken naar de wet. Libanon is een voorbeeld van een zeer succesvol land waar al die culturen vredig naast elkaar hebben geleefd in de afgelopen decennia, vandaar natuurlijk ook de inspiratie van Jahjah.

Maar goed, als voorbeeld van een typische "allochtoon" krijgt Jahjah in Nederland gegarandeerd het voordeel van de twijfel. Bij de NOS & Co is het woord populisme of ophitsen nog steeds niet gevallen, het gaat om "emancipatie".

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_8809941
Nu bij Buitenhof.
  zondag 2 maart 2003 @ 12:50:22 #235
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8810559
-edit-

kap eens met dat links/rechts geneuzel

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 02-03-2003 13:00]

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  zondag 2 maart 2003 @ 12:51:53 #236
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8810590
Ik denk dat de AEL bij een volgende verkiezingen heel wat zetels zal gaan halen, Abu Jaja komt heel goed over.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8810601
Zou die Jahjah wel weten dat "zijn" Libanon door Syrië al 10 jaar bezet wordt ?
pi_8810771
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik denk dat de AEL bij een volgende verkiezingen heel wat zetels zal gaan halen, Abu Jaja komt heel goed over.
Hij is een populist, hij weet zich goed te draaien tussen wat zijn achterban wil horen en wat 'maatschappelijk verantwoord' is om op TV te zeggen. Wat dat betreft zie ik toch wel weer een sterke overeenkomst met Fortuyn.
  zondag 2 maart 2003 @ 13:05:46 #239
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8810806
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:03 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hij is een populist, hij weet zich goed te draaien tussen wat zijn achterban wil horen en wat 'maatschappelijk verantwoord' is om op TV te zeggen. Wat dat betreft zie ik toch wel weer een sterke overeenkomst met Fortuyn.

ja dat klopt, daarom ook... ieder ander wordt afgeschoten om zulke taal, Jajah kan het zeggen, omdat hij het op een bijzonder slimme en aardige manier doet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 maart 2003 @ 13:06:40 #240
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8810816
Hoe durft die misselijke terrorist te praten over kolonisatie? Die verrekte Arabieren zijn pissig omdat een klein lapje grond door Joden wordt beheerst dat is de provocatie die het terrorisme van de Palestijnen uitlokt. Dat is de reden waarom al die rotte Arabieren hun kelen schor schelden op de Joodse staat. En dat die schoft van een JarJar dan spreekt over apartheid terwijl z'n standpunt is dat segregatie ook goed kan zijn.

Hoe komt het dat deze kwal zoveel krediet heeft opgebouwd bij de media? Omdat ze hem een serieuze woordvoerder achten voor de Arabische minderheden? Omdat ze denken hem nog langer te kunnen uitmelken, hem nog wat meer baude uitspraken kunnen laten doen die lekker van het scherm afspatten?

Wat is die Witteman toch eigenlijk ook een vuile smeerlap. Zou me niks verbazen als 'ie regelmatig bij Gretta Duisenberg op de koffie gaat.

Edit: Robh, kap eens met die ongein! Ik maak zelf wel uit welke verbanden ik leg tussen links en rechts, heb ik jouw hulp niet bij nodig.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  zondag 2 maart 2003 @ 13:11:33 #241
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8810895
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:06 schreef OK_DAN het volgende:
Hoe durft die misselijke terrorist te praten over kolonisatie? Die verrekte Arabieren zijn pissig omdat een klein lapje grond door Joden wordt beheerst dat is de provocatie die het terrorisme van de Palestijnen uitlokt. Dat is de reden waarom al die rotte Arabieren hun kelen schor schelden op de Joodse staat. En dat die schoft van een JarJar dan spreekt over apartheid terwijl z'n standpunt is dat segregatie ook goed kan zijn.

Hoe komt het dat deze kwal zoveel krediet heeft opgebouwd bij de media? Omdat ze hem een serieuze woordvoerder achten voor de Arabische minderheden? Omdat ze denken hem nog langer te kunnen uitmelken, hem nog wat meer baude uitspraken kunnen laten doen die lekker van het scherm afspatten?

Wat is die Witteman toch eigenlijk ook een vuile smeerlap. Zou me niks verbazen als 'ie regelmatig bij Gretta Duisenberg op de koffie gaat.

Ik keur zijn ideëen niet goed, maar mensen uitsluiten is p.d. verkeerd... ik denkdat hij heel veel symphatisanten krijgt, omdat veel mensen zullen denken, daar zit wel wat in....... Als Israël zo nog ff doorgaat met het terreurbeleid krijgen mensen als Jajah snel meer aanhang en niet alleen bij arabieren.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-03-2003 13:12]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8810899
quote:

Jahjah is hot, mede dankzij het feit dat hij volop besproken wordt in de media en bijvoorbeeld op Internetfora. Daar werk jij ook aan mee. Je kan een TV-programma dan niet verwijten dat ze hem uitnodigen zodat duidelijker wordt wie of wat hij is. Er zat nota bene een Nederlands politicus en een 'Israeloloog' aan tafel, voldoende mogelijkheid om hem van repliek te dienen dus.
  zondag 2 maart 2003 @ 13:17:57 #243
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8811015
quote:

Edit: Robh, kap eens met die ongein! Ik maak zelf wel uit welke verbanden ik leg tussen links en rechts, heb ik jouw hulp niet bij nodig.

Kap jij eens met die ongein.

De links/rechts discussie voer je maar in een ander topic. Snappie?

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 2 maart 2003 @ 13:19:36 #244
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8811037
Ja, en dan hebben ze als Israeloloog zo'n verminkt mannetje wat amper te verstaan is en Hans van Mierlo als gezapige regent die dan zegt "foei, jullie zijn allebei een beetje fout." Maar uiteindelijk wel de kant van de terroristen kiezen door te zeggen dat de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij Israël ligt.

En Witteman stelt al jaren geen kritische vragen meer, zelfingenomen presentatortje.

Edit: Nee robh, ik bediscusieer helemaal geen links of rechts in dit topic. Ik benoem iets. Jij moet niet jezelf niet zo laten kennen door berichten die niet in jouw politieke straatje passen van het forum te verwijderen. Ik heb hier een topic over geopend in Feedback, ga daar je zegje maar doen.

pi_8811093
Van Mierlo en Jahjah lieten duidelijk zien in een fantasiewereld te vertoeven waarin de sterkste partij (Israël in het Palestijnse coflict, de VS op het wereldtoneel) door een ongeschreven wet worden geacht altijd de concessies te doen. De zwakke partij mag doen en laten wat ie wil, bij rechte van hun zwakheid. Van Mierlo als diplomaat, en Jahjah als voormalig Hezbollah terrorist kunnen alleen bestaan dankzij de terughoudendheid van de sterke partijen alle middelen die ze hebben in te zetten en schijt te hebben aan de gevolgen.

Van Creveld wist als militair historicus wel beter, de zwakkeren doen in de echte wereld de concessies. En als ze dat niet doen is het een kwestie van tijd tot de sterkeren hun daartoe dwingen.

zondag 2 maart 2003 @ 13:27:52 #246
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8811180
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:19 schreef OK_DAN het volgende:
Ja, en dan hebben ze als Israeloloog zo'n verminkt mannetje wat amper te verstaan is en Hans van Mierlo als gezapige regent die dan zegt "foei, jullie zijn allebei een beetje fout." Maar uiteindelijk wel de kant van de terroristen kiezen door te zeggen dat de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij Israël ligt.

En Witteman stelt al jaren geen kritische vragen meer, zelfingenomen presentatortje.

De discussie was ietwas gezapig idd.... Ik had ook liever iemand ,als bijvoorbeeld Balkenende, die wat scherper van de tongriem is gesneden, tegenover Jajah gezien.. Jajah is trouwens iemand met de unieke capaciteiten van iemand die een keiharde, slechte ,of radicale boodschap op zo'n manier kan brengen dat velen er ,ongeacht wat hij zegt, ermee accoord gaan..hij heeft een zelden vertoond charisma... .

Zijn organisatie kan heel erg groot worden, let op mijn woorden.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8811893
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

De discussie was ietwas gezapig idd.... Ik had ook liever iemand ,als bijvoorbeeld Balkenende, die wat scherper van de tongriem is gesneden, tegenover Jajah gezien.. Jajah is trouwens iemand met de unieke capaciteiten van iemand die een keiharde, slechte ,of radicale boodschap op zo'n manier kan brengen dat velen er ,ongeacht wat hij zegt, ermee accoord gaan..hij heeft een zelden vertoond charisma... .

Wat is dat nou voor een uitspraak. Alles kan namelijk.
Zeg dan gewoon "Zijn organisatie wordt heel groot", daar kun je i.e.g. op afgerekend worden.
  zondag 2 maart 2003 @ 14:30:22 #248
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8812560
quote:
Op zondag 2 maart 2003 14:00 schreef Solaris het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een uitspraak. Alles kan namelijk.
Zeg dan gewoon "Zijn organisatie wordt heel groot", daar kun je i.e.g. op afgerekend worden.

Het ligt er met name aan wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren... Een uit de hand lopend conflict in Irak en een voortzetting van het terreurbeleid in Israël spelen de AEL in de kaart. Een snelle en geweldsloze machtswisseling in Irak, een palestijnse staat en vrede in het midden-oosten zal de aantrekkingskracht van de AEL verminderen... Extremistisch handelen, doet extremisme uitlokken..

Ik vond de uitspraken van van Crefeld met zijn "etnische zuiveren van Israël" , wel erg ondiplomatiek... deze zeer onbehoorlijke uitlatingen speelden Jajah alleen in de kaart., hij hoefde alleen maar te zwijgen en van Crefeld sloeg zichzelf knock out...

Ik heb overigens bij Jajah vaak heel sterk het gevoel"ja daar zit wat in " en " daar ben ik het wel mee eens.." Maar als je zijn woorden dat wat laat bezinken en er wat dieper over nadenkt zie je pas de keerzijde...

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8812738
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Vooralsnog valt het nog wel mee met het potentieel. Maximaal 800.000 moslims in Nederland, die zeker niet allemaal het 'gedachtengoed' van de AEL aanhangen. En dan wordt het getal van 800.000 ook nog betwist...
quote:
Dat getal is op zichzelf al dubieus, aldus migratieonderzoeker Jeroen Doomernik, omdat de godsdienstige overtuiging van inwoners van Nederland al jaren niet meer wordt geregistreerd: «Het CBS gaat er voetstoots vanuit dat migranten uit landen met een islamitische meerderheid allemaal islamieten zijn en de koepelorganisaties gaan er op hun beurt vanuit dat die moslims ook nog allemaal praktiserend zijn. Zo komen ze aan die zogenaamde achterban van achthonderdduizend mensen, maar dat getal is uit de lucht gegrepen.»

Uit: http://www.groene.nl/2003/0306/ab_moslims.html

zondag 2 maart 2003 @ 14:46:05 #250
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_8812878
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:22 schreef CeeJee het volgende:
Van Mierlo en Jahjah lieten duidelijk zien in een fantasiewereld te vertoeven waarin de sterkste partij (Israël in het Palestijnse coflict, de VS op het wereldtoneel) door een ongeschreven wet worden geacht altijd de concessies te doen. De zwakke partij mag doen en laten wat ie wil, bij rechte van hun zwakheid. Van Mierlo als diplomaat, en Jahjah als voormalig Hezbollah terrorist kunnen alleen bestaan dankzij de terughoudendheid van de sterke partijen alle middelen die ze hebben in te zetten en schijt te hebben aan de gevolgen.
Hier ben ik het volkomen mee eens.
Onbegrijpelijk dat van Mierlo ooit Minister van Staat geworden is.
  zondag 2 maart 2003 @ 15:39:43 #251
15717 Festen
or is just me?
pi_8813743
quote:
Op zondag 2 maart 2003 14:39 schreef Kozzmic het volgende:
Vooralsnog valt het nog wel mee met het potentieel. Maximaal 800.000 moslims in Nederland, die zeker niet allemaal het 'gedachtengoed' van de AEL aanhangen.
Klopt, de Koerden in ons land zijn bijvoorbeeld voornamelijk alevieten, vaak links, en zeker niet fanatiek in hun godsdienst.

Aan de andere kant heeft een partij als de SP landelijk "maar" 36.000 leden, een aantal dat je binnen de moslim gemeenschap snel bij elkaar gesprokkeld hebt. En zeker binnen de grote steden (waar autochtonen binnenkort een minderheid zulen vormen) kunnen ze hun stem laten gelden.

De AEL is trouwens tegen prostitutie, dus geniet van de Amsterdamse Wallen zolang het nog kan.
Zelfs de voorvechters van huidige multi-culturele ideaal lijken niet stil te staan bij de echte consequenties, als allochtonen zich politiek gaan engageren.

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_8814124
Een grijze wolf in schaapskleren...
pi_8814532
Als de AEL net zo eendrachtig wordt als de orginele Arabische Liga is wordt het nog vermakelijk tijdens de bijeenkomsten of eventuele Tweede-Kamerdebatten.

Arabische Liga deze week:

quote:
The acrimonious exchange, which was broadcast live across the region, began when Colonel Gaddafi addressed the delegates.

He said Saudi Arabia's King Fahd had been ready to "strike an alliance with the devil" when American troops were deployed to protect the kingdom after Iraq invaded Kuwait in 1990.

Crown Prince Abdullah interrupted, retorting: "Saudi Arabia is not an agent of colonialism".

"Who exactly brought you to power?" he asked the Libyan leader.

"You are a liar and your grave awaits you," he said, before Egyptian state television pulled the plug on the broadcast.

En dat zijn staatshoofden.
  zondag 2 maart 2003 @ 16:36:15 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8814746
quote:
Op zondag 2 maart 2003 15:39 schreef Festen het volgende:

[..]

... En zeker binnen de grote steden (waar autochtonen binnenkort een minderheid zulen vormen) kunnen ze hun stem laten gelden.

een foute aanname meen ik, Surinamers en Antillianen vormen vooralsnog een net zo grote groep als Marokkanen en Turken en die zie ik nou niet zie snel AEL stemmen, jij wel?
pi_8814802
De Arabisch-Europese Liga (AEL) heeft tot taak Nederland "terug te duwen naar een multicultureel land". Dat zei AEL-voorzitter Abou Jahjah zondag in het tv-programma Buitenhof. Hij wijst het af dat migranten zich volledig aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Abou Jahjah, die in België met zijn beweging omstreden is, wil dat moslims integreren met behoud van eigen identiteit.

Abou Jahjah is in Nederland om lezingen te verzorgen bij het naar buiten treden van de Nederlandse tak van de AEL. Abou Jahjah maakte zondag duidelijk dat hij de leiders van de Nederlandse afdeling bij elkaar heeft gezocht, maar zich "bijna niet" met het partijprogramma heeft bemoeid. Daarin worden onder meer drugs, prostitutie en de staat Israël afgewezen.

Abou Jahjah gaf aan dat mensen geen vrees moeten hebben voor de AEL. "Wij zijn moslim-democraten." Hij riep zijn volgelingen op "burgerschap met rechten en plichten" te tonen door volop mee te doen aan het maatschappelijke debat.

Hij toonde zich ontevreden over de "criminalisering" van de islam. De vermeende onderdrukking van de islamitische vrouw, zoals critici van de islam beweren, noemde Abou Jahjah "misbruik van de islam". (nu.nl)

Merkwaardig dat die man zoveel media aandacht krijgt...

pi_8815378
Jahjah was verantwoordelijk voor het opruien van de rassenrellen in Belgie heel simpel.
  zondag 2 maart 2003 @ 17:18:38 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8815439
quote:
Op zondag 2 maart 2003 17:15 schreef DimeBag het volgende:
Jahjah was verantwoordelijk voor het opruien van de rassenrellen in Belgie heel simpel.
zover ik weet is er één keertje met een stuk of 100 man een keer een eenzijdige rel geweest.. maar ik kan het mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')