quote:De enige waarheid is jouw waarheid. En kan voor een aantal mensen dezelfde waarheid zijn.
Op vrijdag 7 februari 2003 14:38 schreef Koerok het volgende:
Ja, anything goes, die ken ik ja.
Waarheidszoeking gaat om het vinden van zaken die voor iedereen gelden (dat niet iedereen het snapt of kan accepteren is een tweede). Waarheid moet in principe overdraagbaar zijn. Jij hebt het over zaken als smaak en associatie. Daar heb ik niks tegen, maar noem het geen waarheid aub.
Als je een boom ziet in een abstract schilderij, dan is dat toch ook geen waarheid? (Over zo\'n waarheid heb ik het i.i.g. niet)
Dit betekent echter niet dat je er niet over kunt communiceren.
quote:Zij geven meer hun visie op dit onderwerp, en ik deel deze visie.
Op vrijdag 7 februari 2003 14:51 schreef Viola_Holt het volgende:
Maar die boeken en die mensen hebben de waarheid niet in pacht en geven ook alleen maar een mening weer.
quote:Ah...
hoe langer we hierover discussieren hoe verder we van elkaar af komen te liggen lijkt wel. Zeker door bovenstaande quote ben ik je even helemaal kwijt.
quote:Ik zeg alleen dat jou subjectieve gevoel bij een verhaal of schilderij, niks met waarhedi te maken heeft. Iemand KAN het daar inderdaad met je over eens zijn (dan hebben jullie op dat moemnt hetzelfde gevoel, maar als dat niet zo is, dan geeft dat helemaal niks. Maar bij de vraag welk pedaal de rem en welke het gas is, maakt dat dus wel uit. je moet bepaalde zaken scheiden en niet alles in verband willen brengen met waarheidszin.
Op vrijdag 7 februari 2003 14:53 schreef MacMeester het volgende:
De enige waarheid is jouw waarheid. En kan voor een aantal mensen dezelfde waarheid zijn.
quote:Ok. Dus het is een visie, geef er maar een naam aan.
Op vrijdag 7 februari 2003 14:56 schreef MacMeester het volgende:Zij geven meer hun visie op dit onderwerp, en ik deel deze visie.
Alleen is deze visie niet aan twijfel onderhevig in jouw geval !
Als in eerdere posts: waar is deze visie of dit geloof op gebaseerd ?
[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 07-02-2003 15:05]
Mijn eerste Fok topic van 3+ delen
quote:Als jij iemand kent en deze heeft enorm veel pijn (emotioneel). Jij gaat er op af en probeert deze persoon te helpen al is het maar een beetje, zonder daarvoor iets terug te vragen of te verwachten. Je merkt dat jouw hulp welkom is en mede door jouw hulp wordt deze pijn minder. Jij gaat daarna weer terug naar huis. Hoe voel je je dan?
Op vrijdag 7 februari 2003 15:03 schreef Viola_Holt het volgende:
Ok. Dus het is een visie, geef er maar een naam aan.
Alleen is deze visie niet aan twijfel onderhevig in jouw geval !
Als in eerdere posts: waar is deze visie of dit geloof op gebaseerd ?
Dat gevoel komt voor mij in de buurt van geloof. Geloof is net als drugs, alleen je voelt het van binnenuit komen zonder dat je een naald moet zetten, een pilletje slikt of een lijntje snuift.
Geloof geeft je zulke gelukkige momenten dat je het daarvoor ook doet...
Heb je daar wat aan?
quote:Dan voel ik me goed.
Op vrijdag 7 februari 2003 15:21 schreef MacMeester het volgende:Als jij iemand kent en deze heeft enorm veel pijn (emotioneel). Jij gaat er op af en probeert deze persoon te helpen al is het maar een beetje, zonder daarvoor iets terug te vragen of te verwachten. Je merkt dat jouw hulp welkom is en mede door jouw hulp wordt deze pijn minder. Jij gaat daarna weer terug naar huis. Hoe voel je je dan?
quote:Nog niet echt. Dat betekent weer dat maar een beperkt aantal mensen hier wat mee hebben en dat kan niet de bedoeling zijn van god naar mijn idee.
Dat gevoel komt voor mij in de buurt van geloof. Geloof is net als drugs, alleen je voelt het van binnenuit komen zonder dat je een naald moet zetten, een pilletje slikt of een lijntje snuift.
Geloof geeft je zulke gelukkige momenten dat je het daarvoor ook doet...Heb je daar wat aan?
Of hij moet een chronisch "cellen-tekort" hebben.
En volgens deze beschrijving is geloof nog steeds op een persoonlijk gevoel gebaseerd wat niets met een god te maken hoeft te hebben.
quote:Ja, we proberen nu MacMeester aan te moedigen de basis van zijn geloofsgevoel te onthullen.
Op vrijdag 7 februari 2003 17:36 schreef Kogando het volgende:
Oh, we gaan weer door..
quote:
t-TV1 vr 07 feb 16:20:31
Amerikaanse wetenschappers hebben met
een hersenscan bij proefpersonen
godservaringen geregistreerd en
gelokaliseerd.Recent onderzoek wees uit dat bij de
meeste mensen religieuze en mystieke
ervaringen in het laboratorium opge-
wekt kunnen worden door elektro-
magnetische stimulatie van de
hersenen.Neuroloog Michael Persinger denkt dat
het stimuleren van de temporaalkwab,
ter hoogte van de slaapkwab, mystieke
ervaringen teweegbrengt. Volgens
Persinger worden de mystieke ervarin-
gen opgewekt om onze doodsangst te
doen afnemen.
quote:Ok...het topic kan dicht. Dit lijkt me genoeg bewijs !
Op vrijdag 7 februari 2003 21:28 schreef speknek het volgende:[..]
quote:Jij gelooft al net zo zeer als ik in de quasi-zekerheden van de bètawetenschappen...
Op vrijdag 7 februari 2003 21:28 schreef speknek het volgende:[..]
quote:Ik ben helaas zelf bètawetenschapper.
Op vrijdag 7 februari 2003 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
Jij gelooft al net zo zeer als ik in de quasi-zekerheden van de bètawetenschappen...
quote:En het support de meningen die ik hierover altijd te berde heb gebracht op Fok!...
Op vrijdag 7 februari 2003 21:37 schreef speknek het volgende:[..]
Ik ben helaas zelf bètawetenschapper.
Nouja nu moet het natuurlijk nog uitvoeriger getest worden, maar het is een interessant feit. En support zeker mijn geloof dat het brein ons alles qua perceptie is.
quote:Je was ons ver vooruit Ryan3 !
Op vrijdag 7 februari 2003 22:13 schreef Ryan3 het volgende:[..]
En het support de meningen die ik hierover altijd te berde heb gebracht op Fok!...
quote:Ja, als jullie maar eens vaker naar mij zouden luisteren hè...
Op vrijdag 7 februari 2003 22:17 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Je was ons ver vooruit Ryan3 !
Ik bedoel, je kan het dus opwekken met experimenten, maar waar komt dan die ervaring vandaan zónder stimulatie?
quote:chemtrails in "het lichaam van Christus" !
Op vrijdag 7 februari 2003 22:47 schreef matthijn99 het volgende:
Maar zou dat kunnen betekenen dat Kogando en de zijnen op 1 of andere manier bloot staan aan een zekere elektromagnetische stimulatie en de ongelovigen niet?Ik bedoel, je kan het dus opwekken met experimenten, maar waar komt dan die ervaring vandaan zónder stimulatie?
quote:Prikkels zijn natuurlijk altijd zelfopwekbaar. Zoals ze zeggen, je moet er voor open staan.
Ik bedoel, je kan het dus opwekken met experimenten, maar waar komt dan die ervaring vandaan zónder stimulatie?
quote:Natuurlijke selectie en variatie binnen de soort...
Maar zou dat kunnen betekenen dat Kogando en de zijnen op 1 of andere manier bloot staan aan een zekere elektromagnetische stimulatie en de ongelovigen niet?Ik bedoel, je kan het dus opwekken met experimenten, maar waar komt dan die ervaring vandaan zónder stimulatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |