abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2003 @ 15:27:47 #1
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8313567
Vroeg het me gewoon af... Ben geen metalhead, zal het ook nooit worden (sorry Summoner), want ik ben een "Radiohead". Portishead is ook goed.

Maar toch, laatst heb ik een cd'tje van Morgul [Sketch of Supposed Murderer] aangeschaft (komt door Summoner) en die vond ik toch bijzonder tof en heb daarna gelijk de andere cd [The Horror Grandeur] besteld.

... Don't infect me with your poison...
  donderdag 6 februari 2003 @ 15:42:36 #2
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8313876
Okeeeej, niet allemaal tegelijk graag...

Jullie "metalheads" gaan me toch niet vertellen dat jullie deze niet kennen, he?!

Of zijn jullie pas na 24:00 uur actief...?

donderdag 6 februari 2003 @ 15:43:55 #3
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8313901
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 15:42 schreef Ronny2K het volgende:
Okeeeej, niet allemaal tegelijk graag...

Jullie "metalheads" gaan me toch niet vertellen dat jullie deze niet kennen, he?!

Of zijn jullie pas na 24:00 uur actief...?

Of 12:00 uur. Of 00:00 uur...

Excuses, stage wordt vermoeiend. De mens maakt fouten...

pi_8313940
ik ken aardig wat metalbands, waaronder ook veel relatief onbekenden maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van morgul gehoord heb. sorry

ik ben er trouwens ook niet zeker van of ik mijzelf aangesproken moet voelen met de term "metalhead", maar dat is een ander verhaal.

phol ende uuodan uorun zi holza, du uuar demo balderes uolun sin uos birenkit
  donderdag 6 februari 2003 @ 16:01:04 #5
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8314242
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 15:45 schreef sleipnir het volgende:
ik ken aardig wat metalbands, waaronder ook veel relatief onbekenden maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van morgul gehoord heb. sorry

ik ben er trouwens ook niet zeker van of ik mijzelf aangesproken moet voelen met de term "metalhead", maar dat is een ander verhaal.

Nou, het schijnt dus Black Metal te zijn. Het is redelijk goed verstaanbaar. Allemaal van die frazen zoals: "It's a fucking disgrace, how the sane and unable rule the world. I need to disconnect and scatter my violence perfect!".

Ik heb dus van Summoner gehoord dat het hier om een Noor gaat, die alles in z'n eentje doet. Alle stemmen, alle instrumenten...

pi_8314264
ik begin nu wel geïntereseerd te raken. kzal eens kijken of ik ergens wat muziek van ze/hem kan vinden.
phol ende uuodan uorun zi holza, du uuar demo balderes uolun sin uos birenkit
  donderdag 6 februari 2003 @ 16:14:12 #7
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8314613
Al wat gevonden?

Ik denk dat je het wel tof vind. Moet haast wel. Zelfs Summoner (de Zornologie Student) vindt het tof, vertelde hij me (een jaar geleden dan). Hoop dat hij vandaag of morgen nog online komt.

Hij kan je er vast meer over vertellen (en mij ook).

donderdag 6 februari 2003 @ 23:05:04 #8
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8322672
He fijn een Morgul topic! En nog wel van mijn kameraad R2K, die met deze albums zijn eerste stappen richting een metalliefhebbend level gezet heeft (of tenminste een beetje).

Je vergeet kennelijk dat ik niet zomaar een "metalhead" ben, ik ben een 'advanced metalhead' en daardoor beheers ik het genre op een griezelig hoog niveau (bla bla bla)! Morgul zit dan wel op het vrij grote Century Media label, maar is vreemd genoeg nog vrij underground.

Het gaat idd om een enkele Noor, maar echt Black Metal is het niet tenminste de laatste twee albums niet meer. Er zit zeker nog Black Metal in de sound verwerkt (check track 3 van "Sketch..."), maar Morgul is een van de meest karakteristieke Dark Metal bands.

Ik denk dat je de oude Sadist en midperiode Samael dan ook wel kan waarderen, ik zal je daar es wat van laten horen.

vrijdag 7 februari 2003 @ 08:50:34 #9
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_8326209
Is best!

Verheug me er nu al op. Zaterdag a.s. misschien?

dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:44:56 #10
18413 Summoner
pi_14043138
Ik zoek nog steeds de eerste twee albums van Morgul, maar die zijn echt niet te vinden!
pi_14043991
ik heb net in een ander topic wat gepost over Morgul... nl. in Avantgarde Metalbands
met daarbij het vriendelijke verzoek om hier ook wat info over deze band te plaatsen.

De website Je krijgt alleen een plaatje met 'Coming soon'... geen idee hoe lang dat plaatje er al staat.

Hier een deel van de biography die ik voor jullie gemak vertaald heb...
Morgul heeft twee demo-tapes uitgebracht, nl. "Vargvinter" en "In Gowns flowing wide". Deze tapes zijn alleen in de underground verspreid, maar hebben de band toch een deal opgeleverd met Napalm Records.
Voor dit label hebben ze twee albums uitgebracht, te weten, "Lost In Shadows Grey" en "Parody of the Masses". Deze albums overtuigen doordat ze eruit sprongen door de muzikale kwaliteiten en niet alleen door een bepaald imago. Vooral dit 2de album, opgenomen in de Abyss Studios door Mikael Hedlund (Hypocrisy) heeft Morgul een hoop aandacht gegeven. Het duurde niet lang voordat ze door de media bestempeld werden als de verborgen schat van de black metal en een goed alternatief voor diegenen die vonden dat Dimmu Borgir te gepolijst klonk.
In 1999 heeft Morgul getekend bij Century Media en ze hebben toen aan nieuw materiaal gewerkt dat de band de ietwat overbevolkte black metal-scene deed ontstijgen. Gedurende de opnamen voor "The Horror Grandeur" zijn de twee bandleden hun eigen weg gegaan door persoonlijke redenen. Dit zorgde ervoor dat Jack D Ripper als enige tot op heden de verantwoording draagt voor Morgul's muziek.
Terwijl Morgul nooit de invloeden ontkent heeft van bands als Iron Maiden, Judas Priest, Metallica, Slayer, Celtic Frost en Possessed, alsmede hedendaagse bands als Emperor of Cradle Of Filth, zijn ze er in geslaagd om een nieuwe weg in te slaan met de nieuwe composities. Zonder enige twijfel heeft de zware atmosfeer op "The Horror Grandeur" veel weg van duistere sound-tracks en donkere klassieke nummers. Toch heeft Jacks interesse voor kille industriële muziek in de trant van Field of the Nephilim of Rob Zombie en voor de 'griezelige' kant van traditionale Russische en Hongaarse volksmuziek, er voor gezorgd dat het album een verrassend origineel avontuur is van het beste van de black/death- en de kille industriële geluids-collages.

Hier de volledige engelse biografie.

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 00:54:48 #12
18413 Summoner
pi_14044194
Mooi werk, bas-beest!

Cradle of Filth invloeden hoor ik er overigens totaal niet in. Gelukkig maar.

pi_14044421
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 00:54 schreef Summoner het volgende:
Mooi werk, bas-beest!

Cradle of Filth invloeden hoor ik er overigens totaal niet in. Gelukkig maar.

nee, ik ook niet echt eigenlijk, pfew..... maar zo staat het dus in die engelstalige biografie...

[off-topic]
Heb je Madder Mortem - Mercury al? Zo ja, hoe is die???
* bas-beest heeft alleen Deadlands en All Flesh is Grass

ik weet dat het niet mag, en ik zal die albums ook meteen kopen als ik ze zie, maar 'Lost in the Shadows' en 'Parody of the Masses' komen nu langzamerhand binnen in mp3-formaat

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 01:45:54 #14
18413 Summoner
pi_14044470
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 01:37 schreef bas-beest het volgende:
Heb je Madder Mortem - Mercury al? Zo ja, hoe is die???
* bas-beest heeft alleen Deadlands en All Flesh is Grass
Argh, nog een plaat die ik mis. Er is nog zo verschrikkelijk veel dat ik moet kopen, ik heb een wishlist met daarop 1100 titels, en dan alleen van bands waar ik nog niets van heb...
  woensdag 22 oktober 2003 @ 16:27:25 #15
18413 Summoner
pi_14055894
Aanschouw de tekst van een van mijn favoriete Morgul nummers: Dead For a While
quote:
I am back
Looking not well at all
Empty and hollow
Not what I used to be
Misery made of flesh
I have dwelled in the arms of misfortune
I have been trapped in it grasp
I've dwelled in the arms of misfortune
I've been trapped in its grasp
I've walked the path of disfunction for many a mile
I have been dead for a while
Do you know how they hurt with cruelty?
With such ease and simplicity even in your sleep
And from the other side of sanity
It is like fire burning my flesh, like spears piercing my heart
Confused clowns constantly fucking my mind
Up, down and from behind.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 23:31:13 #16
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_14067678
Morgul - Lost in Shadows Grey is definately mijn favoriete BM plaat tot nu toe...
**Insert cool Signature here**
  donderdag 23 oktober 2003 @ 01:37:44 #17
18413 Summoner
pi_14070725
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:31 schreef Ethereal het volgende:
Morgul - Lost in Shadows Grey is definately mijn favoriete BM plaat tot nu toe...
Wow, jij hebt hem! Waar heb je hem weg? Probeer hem eens te beschrijven, please?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')