abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2003 @ 23:18:57 #1
19284 B
van benbenieuwd
pi_8303171
Dimitri from Paris

(disco/jazz/house)
relaxd/vrolijk/ontspannend/swingend

quote:
Deze man maakt furore, daar kan je niet omheen. Meegesleurd in de opleving van de Franse scene, maar toch dat tikkeltje anders, is een bijzonder man, en hij luistert naar de naam Dimitri from Paris. Wat onmiddellijk opvalt bij Dimitri from Paris is zijn diepe doordrongenheid van 70ies en 80ies funk en soul gekoppeld met dat typisch Franse kitscherige sexistisch allusionisme, waar ook Bob Sinclair zo goed mee overweg kan. Dimitri from Paris kent zijn roots en dat laat hij zien. Hij mag er fier op zijn, want zijn roots zijn stevig. Denk maar aan de Free Ton Style track van begin 1997 met de subtiele verwijzingen naar een track van MFSB, Mysteries of the world uit 1980. Groots is dit, een meesterwerkje, een pareltje !

Wel, met dit gegeven in het achterhoofd, kan U zich uiteraard voorstellen dat we uitkeken naar deze compilatie door de hand van meester Dimitri himself geselecteerd. Bij de eerste blikken op de tracklist echter wel verbazing ! Jawel, Monsieur Dimitri blijft ons verbazen ! We vinden op zijn compilatie zowel Björk (Isobel) als de Brand New Heavies (Sometimes) terug ! Toegegeven dat het gaat over twee uitstekende tracks zijn we toch wat verbaasd over de plaats tussen de andere tracks. Jawel, en hier begint inderdaad het vingerlikken ! Monsieur Dimitri brengt bijzonder leuke en knappe nummers bijeen als Cheb Khaled met N'ssi N'ssi, U.F.O. en Spy's Spice, Karma en High Priestess , Second Crusade en May the funk be with you, Sir Raymond Mang en Number One om u maar enkele namen te noemen. Absolute topper voor ons is Captain Dobbey van Teddy G. Bijzonder grappig nummer met een verfrissende allusie op klassieke muziek, hmmm, heerlijk !
Dimitri's de-luxe house of funk is een terechte titel voor deze compilatie ! De-luxe is het juiste woord op de juiste plaats ! Zowel als verwijzing naar de kwaliteit van de muziek als het kader voor deze muziek, nl. de uitgelezen whiskey en coctail jazzbars waar deze muziek o zo op zijn plaats is.

Monsieur Dimitri's De Luxe house of funk : eigenlijk nu al een essential. Een echte must voor de muziekliefhebber ! bron: http://www.freestylegrooves.com

woensdag 5 februari 2003 @ 23:21:12 #2
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_8303217
Tip ter kennisneming aangenomen ;-) mp3.rin.ru here I come
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_8303307
Maar is even kijken wat voor een knakker dit is, even uhhh "kopen"!
E-?
  donderdag 6 februari 2003 @ 00:12:07 #4
19284 B
van benbenieuwd
pi_8304164
Hij heeft ook veel remixen gemaakt
  donderdag 6 februari 2003 @ 08:24:07 #5
19284 B
van benbenieuwd
pi_8306554

deze is echt omni mega vet sick lauw rofol
  donderdag 6 februari 2003 @ 18:48:48 #6
19284 B
van benbenieuwd
pi_8317577
Heeft er al iemand geluisterd naar deze muziek!!!!! want ik geef die tip niet voor jan tokkus
  donderdag 6 februari 2003 @ 19:08:54 #7
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8317993
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 18:48 schreef B het volgende:
Heeft er al iemand geluisterd naar deze muziek!!!!! want ik geef die tip niet voor jan tokkus
Daar ben ik een jaar of zes terug al mee begonnen hoor ...

Beste CD is en blijft voor mij "Sacre Bleu" ... destijds op de Champs d'Elysee (of hoe je dat ook schrijft) in Parijs bij de FNAC gekocht ... die plaat brengt dus voor mij wel speciale herinneringen naar boven ...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 6 februari 2003 @ 19:24:16 #8
19284 B
van benbenieuwd
pi_8318309
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 19:08 schreef Weakling het volgende:

[..]

Daar ben ik een jaar of zes terug al mee begonnen hoor ...

Beste CD is en blijft voor mij "Sacre Bleu" ... destijds op de Champs d'Elysee (of hoe je dat ook schrijft) in Parijs bij de FNAC gekocht ... die plaat brengt dus voor mij wel speciale herinneringen naar boven ...

pi_8319751
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 08:24 schreef B het volgende:
[afbeelding]
deze is echt omni mega vet sick lauw rofol
deel 2 is ook niet verkeerd
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  donderdag 6 februari 2003 @ 23:38:19 #10
19284 B
van benbenieuwd
pi_8323324