abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:54:24 #1
7752 LiquidSoul
Brabantse Drent
pi_8281137
Heb net het interview met Saddam gezien. Het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar ik vond het wel degelijk een interview om eens goed bij stil te staan.

Wie heeft het ook gezien en wat is je mening ervan?

dinsdag 4 februari 2003 @ 21:55:54 #2
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8281167
Uit het andere topic:

Wat een leuk interview, zeg. Even wat commentaar:

• Met zijn manier van antwoorden kan hij wel bij het CDA.
  • Het duurde wel 30 (ja echt der-tig!) minuten voor hij over zionisten begon.
  • Maar goed dat Saddam Hoessein nu ook eindelijk inziet dat de wereld vrede en veiligheid wenst, helaas net te laat, maar toch.
  • De MP zal nu wel een harde hebben.
  • kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
    1 kernfysicus
      dinsdag 4 februari 2003 @ 22:03:58 #3
    14482 nixan
    Vlekkenkampioen
    pi_8281333
    Hij lult over vrede dat het een aard heeft, daarbij voor het gemak vergetend wat hij 12 jaar geleden flikte in Koeweit.

(Dit neemt niet weg dat ik de aanstaande oorlog overbodig vind)

and then?
    pi_8281644
    Inderdaad jammer dat ze niet over Koeweit begonnen. Dan was het hele interview een stuk geloofwaardiger geweest.
    I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
    pi_8283552
    Leuk dat ie zich zo kon identificeren met wereldvrede.

Die Brit die hem mooi bij het handje nam en zelfs mister president noemde vond het blijkbaar ook noodzakelijk dat Saddam en de vredesbewegingen 1 front gingen vormen.

Ook erg genoten van de nabespreking bij Nova waarin Oltmans zichzelf Pro-Amerikaans noemde.

pi_8283644
    quote:
    Op dinsdag 4 februari 2003 23:36 schreef battlesickloner het volgende:

waarin Oltmans zichzelf Pro-Amerikaans noemde.
    Je zou eens wat meer van die man moeten lezen, je zult verbaasd zijn kleine battlesickloner.
    pi_8283718
    quote:
    Op dinsdag 4 februari 2003 23:41 schreef schatje het volgende:
    Je zou eens wat meer van die man moeten lezen, je zult verbaasd zijn kleine battlesickloner.
    Ach, hij is niet dom en ik zou best eens met hem van gedachten willen wisselen (handjes boven tafel ) maar er zit ook zoveel venijn in die man, wat vandaag ook weer te merken was.

Maar hoewel ik hem soms hoog inschat, op andere momenten blaat ie dan weer zo'n onzin

Trouwens, heeft iemand ook aandachtig gelet op de lichaamstaal van Saddam ? Soms keek ie zo schichtig om zich heen, en af en toe trok ie een gezicht dat ik toch sterke vermoedens had dat ie bewust aan het liegen was.

Maar, zou het de real stuff geweest zijn die we vanavond te zien kregen ?

pi_8283902
    quote:
    Op dinsdag 4 februari 2003 21:54 schreef LiquidSoul het volgende:
    Heb net het interview met Saddam gezien. Het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar ik vond het wel degelijk een interview om eens goed bij stil te staan.
    Vond het eigenlijk totaal ongeloofwaardig. Tony Benn is niet de juiste man om hem te interviewen, maar snap het wel vanuit de positie van Irak. Niet een kritische vraag heb ik gezien.

Saddam kwam op mij over als een kat in het nauw.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
    pi_8284217
    Doordat de interviewer fel tegen de bevrijding van Irak is, is het inderdaad wel een heel eenzijdig interview geworden. Jounalistiek zeer slecht.
    Maar blijkbaar sloot het genoeg aan bij de belevingswereld van de NOS/NPS om het zonder commentaar uit te zenden.
    De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
      woensdag 5 februari 2003 @ 00:19:53 #10
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_8284279
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 00:15 schreef Tikorev het volgende:
    Doordat de interviewer fel tegen de bevrijding van Irak is, is het inderdaad wel een heel eenzijdig interview geworden. Jounalistiek zeer slecht.
    Maar blijkbaar sloot het genoeg aan bij de belevingswereld van de NOS/NPS om het zonder commentaar uit te zenden.
    Interviewer was geen beroeps-journalist, maar Tony Benn, de ex-minister van Buitenlandse Zaken van de UK, vandaar dus.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 5 februari 2003 @ 00:20:01 #11
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_8284281
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 00:15 schreef Tikorev het volgende:
    ja hoor

Ik vroeg me gelijk af welke van de 8 Saddams dit was, hij zag er erg magertjes uit deze keer

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 00:25:43 #12
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_8284378
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 00:20 schreef Re het volgende:

[..]

Ik vroeg me gelijk af welke van de 8 Saddams dit was, hij zag er erg magertjes uit deze keer

Hij is erg ziek (geweest?). Hij had kanker aan zijn lever geloof ik.

Leukste vond na de tijd bij Nova hoe Mient Jan Faber op zijn plek werd gezet door Oltmans. Beetje moreel verhaaltje ophangen over Saddam en dat je zijn regering niet mag ontmoeten en dan niets over Amerika zeggen. Oltmans

woensdag 5 februari 2003 @ 00:33:09 #13
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8284507
    Mja, de kwaliteit is in ieder geval beter dan dat van de pro-Amerikaanse CNN-journalisten die Bush zonder enig weerwoord interviewen.

Het volledige interview (tekst)
    Zembla

woensdag 5 februari 2003 @ 00:34:02 #14
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_8284528
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 00:25 schreef NorthernStar het volgende:
    Leukste vond na de tijd bij Nova hoe Mient Jan Faber op zijn plek werd gezet door Oltmans. Beetje moreel verhaaltje ophangen over Saddam en dat je zijn regering niet mag ontmoeten en dan niets over Amerika zeggen. Oltmans
    Ik heb Nova gemist, is Mient Jan Faber van het Interkerkelijk Vredesberaad voor de oorlog tegen Irak? Allemachtig.
      † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 00:38:49 #15
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_8284617
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 00:34 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ik heb Nova gemist, is Mient Jan Faber van het Interkerkelijk Vredesberaad voor de oorlog tegen Irak? Allemachtig.

Interkerkelijk..
      † In Memoriam † woensdag 5 februari 2003 @ 00:43:02 #16
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_8284688
    quote:

idd grandioos.
    pi_8284700
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 00:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Interviewer was geen beroeps-journalist, maar Tony Benn, de ex-minister van Buitenlandse Zaken van de UK, vandaar dus.

Dat is toch geen reden om zo'n slap en eenzijdig interview geheel uit te zenden. Dan hadden ze bijvoorbeeld stukken van dat interview moeten uitzenden met tussendoor commentaar erbij van één of meerdere experts die niet alleen pro-Saddam zijn.

Van de State of the Union van Bush kan de NOS amper één minuut uitzenden, maar voor een eenzijdig propaganda interview met een massamoordenaar hebben ze er zelfs een extra Zembla voor over.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
    pi_8285795
    quote:
    Op dinsdag 4 februari 2003 23:45 schreef battlesickloner het volgende:

Trouwens, heeft iemand ook aandachtig gelet op de lichaamstaal van Saddam ? Soms keek ie zo schichtig om zich heen,

Yeps, hij zat steeds te frommelen met een pen en een boek, maar slaagde er desondanks in om rustig over te komen.
    Dat schichtig om zich heen kijken zoals jij het noemt, hij keek steeds naar een persoon links van hem, vermoedelijk een aangever die bv een teken gaf het antwoord af te bouwen, want hij is zoals bekend vrij lang van stof.
    Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
    pi_8285827
    quote:
    Op dinsdag 4 februari 2003 22:16 schreef ChillyWilly het volgende:
    Inderdaad jammer dat ze niet over Koeweit begonnen. Dan was het hele interview een stuk geloofwaardiger geweest.
    Hoezo dat?
    Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
    pi_8285977
    quote:
    ik vond eerder dat Oltmans erg venijnig en gemeen werd opgemerkt dat de egards van Aziz hem toch wel leken te bevallen.

Kwam ie met een verhaaltje dat die vent niet over Vitenam begon te lullen

pi_8286284
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 00:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat is toch geen reden om zo'n slap en eenzijdig interview geheel uit te zenden. Dan hadden ze bijvoorbeeld stukken van dat interview moeten uitzenden met tussendoor commentaar erbij van één of meerdere experts die niet alleen pro-Saddam zijn.

Integrale uitzending was een voorwaarde om de beelden te krijgen. Dit moet je de NOS niet verwijten. Het was duidelijk: de uitzending in Zembla, de nabeschouwing in Nova. Je kan de NOS ook de schuld van alles geven...
    quote:
    Van de State of the Union van Bush kan de NOS amper één minuut uitzenden, maar voor een eenzijdig propaganda interview met een massamoordenaar hebben ze er zelfs een extra Zembla voor over.
    Was toch (vooraf iig) een uiterst relevant gegeven: Het gekwaak van Bush zie je dagelijks op tv (over eenzijdig gesproken), Hoessein zelden (aan het woord dan). Des te teleurstellender dat het interview zo slecht was en dat Hoessein echt he-le-maal niets te melden had. De enige minieme lichtpuntjes waren imho dat er geen oorlogsretoriek over zijn lippen kwam en dat ie Al Qaida publiekelijk afwees.
    Slaapt winter
    en zomer
    pi_8286324
    Toen ik het interview aan't kijken was, had ik net een jointje op en was ik in vredelievende stemming... ik vond het allemaal geweldig en ik zou bijna beginnen denken dat hij het allemaal meende ... maar gelukkig is er nog altijd dat gezonde sprankeltje paranoia dat ervoor zorgde dat ik toch maar ff wegzapte.
    Al bij al heb ik het idee dat Saddam iets of wat gematigder is of iig overkomt. Of dit nou aan z'n leeftijd, z'n ziekte of de groeiende oorlogsdreiging ligt, weet ik niet, maar ik vertrouw 'm voor geen meter.
    pi_8286640
    Het interview was primair gericht op een Arabisch publiek. Vergeet niet dat Saddam ook in een groot gedeelte van de Arabische wereld slecht ligt/lag. In dat opzicht werd ie met dit interview in staat gesteld een hoop reparatiewerk te verrichten, ik denk/vrees dat ie daar aardig in is geslaagd.
    Saddam heeft het verschrikkelijk slim gespeeld, en Tony Benn heeft zich behoorlijk laten misbruiken.
      woensdag 5 februari 2003 @ 09:39:28 #24
    10275 DaBuzzzzz
    Mooie woonspulletjes
    pi_8286707
    quote:

[..]

Media exposure verhoudingen van Saddam vs. Bush zijn krom ja..... Maar wel zwaar in het voordeel van de heer Bush...

En Pro Saddam????? Anti orlog bedoel je!!.. En wat is daar mis mee???

Redeneer man!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
      woensdag 5 februari 2003 @ 09:59:36 #25
    16625 robh
    Lucas & Gea Review Crew ©
    pi_8286948
    quote:

Dat was afgesproken. Of compleet uitzenden óf geen interview.
    Martin Drent, onze profeet.
    Vol gas met Burdy!
    .
    Pimpen met je FOK!-tag
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')