Mark
quote:Klopt, was op Radar vorige week.
Op zaterdag 1 februari 2003 23:32 schreef Archie het volgende:[..]
Tuurlijk niet, SMS maar gewoon naar een andere foon!! Je betaald gelijk, ook al ontvangt die andere het SMS nooit!!
De term pob staat voor Per Ontvangen Bericht en daarmee wordt bedoelt het bericht wat bijv. idols naar je verstuurt. Jij betaalt daar 70ct voor. Nadat je hebt gestemd krijgje een sms datje stem is verwerkt (kost je 70ct) en misschien nog een bedank-sms (kost je weer 70ct).
Wanneer je stemt kost jouw dat 20ct ofzo. Alsje dan vervolgens je telefoon uitzet en die 2 dagen ofzo niet aanzet, krijg jij dus niet die bevestigings-sms en de bedank-sms. En dus worden die ooknie in rekening gebracht want het is Per ONTVANGEN Bericht. En das fundamenteel iets anders dan Per DOOR IDOLS VERSTUURD Bericht.
Heeft iemand met een beltegoedkaart het al geprobeerd?
Tlijkt me overigens ook ongelofelijk dat ze 2 x 70ct van je beltegoed af kunnen schrijven op het moment dat je telefoon uitstaat...
Kunje ook zien bij Nokia's waarje 'Ontvangstbevestiging' hebt ingeschakeld. Zodra het smsje aankomt krijgt de verstuurder een berichtje dat het smsje is aangekomen. Wanneer de ontvanger een aantal dagen zijn telefoon niet aanzet en het smsje dus 'verloopt', dan krijgt de verstuurder een berichtje dat het smsje 'Expired' is.
En zodra dat gebeurt is met een door Idols verstuurt smsje, dan zulje dat smsje nooit hebben ontvangen en dus kunnen ze het je niet in rekening brengen.
quote:kan nog simpeler, gewoon een simpel sms programmaatje gebruiken en wie dan ook als bedank nummer neer zetten. worx for me.
Op zaterdag 1 februari 2003 23:25 schreef mabit het volgende:
even een theorie, ik heb het niet zelf uitgetest...als je sms naar idols kun je een favorieten nomineren, hetgeen bekend mag zijn. Dit kost een x aantal cent plus de ksoten voor het normaal versturen van een smsje... Het zogenaamde reverse billing principe...
Hoe werkt dit in het algemeen je stuurt een smsje naar een (vaak 4 cijferig) nummer om je aan te melden, bijv "file aan". Je betaald nu iedere keer als je de info ontvangt 70 cent ofzo...
Bij idols betaal je dus eigenlijk voor het bedank smsje wat je krijgt nadat je gestemd hebt. Dit bedank smsje wordt dus pas verstuurd na de uitzending. Zet je je telefoon uit in de tussentijd, dan zal het bedank smsje voor jou op de smsc server blijven staan.
Echter een smsje heeft gemiddeld een bewaartijd van 2 of 3 x 24 uur. Dat wil zeggen dat na een dag of 3 het smsje wordt gewist, en als het wordt gewist hoef je er natuurlijk niet voor te betalen. Lijkt mij.
Handig om eens uit te proberen misschien, jammer dat ik er pas na de uitzending aan dacht, maar het zou mooi zijn om op zon manier de stemming een klein beetje te beinvloeden
ik gebruik zelfs sms-bombers. meteen 800 stemmen in 1 keer, hoppaaaaaaaa
quote:Dus daaaarom ging Jim door!
Op vrijdag 28 februari 2003 16:01 schreef MiRRoRMaN het volgende:[..]
kan nog simpeler, gewoon een simpel sms programmaatje gebruiken en wie dan ook als bedank nummer neer zetten. worx for me.
ik gebruik zelfs sms-bombers. meteen 800 stemmen in 1 keer, hoppaaaaaaaa
Kben nu wel benieuwd welk sms-programmaatje jij gebruikt, waarbij je het afzendnummer kunt bepalen...
Ik ben ook wel benieuwd trouwens met welk programma je die SMS-bommen kunt sturen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |