quote:Mogen sneeuwballen wel?
Op donderdag 30 januari 2003 15:07 schreef robh het volgende:
Kunnen we het moddergooien naar elkaar achterwege laten?
quote:In WO II zijn er ernstigere dingen geroepen. Betekent dat dat het respectvol is?
Op donderdag 30 januari 2003 15:07 schreef kwib het volgende:
Ik wel, aangezien ik het al eerder in het nieuws ben tegengekomen (o.a. in de AEL discussies)
quote:Erhm, ik ben je even kwijt. Waar heb je het over? Mijn post met WOII vergelijken???
Op donderdag 30 januari 2003 15:10 schreef Farzin het volgende:[..]
In WO II zijn er ernstigere dingen geroepen. Betekent dat dat het respectvol is?
En er is maar 1 waarheid, en die valt niet te ontkennen...
quote:Kun je dat verduidelijken? Ik krijg altijd jeuk namelijk als ik dit soort dingen lees en niet precies weet waar het over gaat
Op donderdag 30 januari 2003 15:15 schreef RaVeDaVe het volgende:En er is maar 1 waarheid, en die valt niet te ontkennen...
quote:Tja, dat zei ik ook. Maarja, dat is volgens mij door een mod verkeerd begrepen
Op donderdag 30 januari 2003 15:15 schreef RaVeDaVe het volgende:
Ik ontken geen racisme, maar om voor ieder wissewasje dat punt weer aan te snijden vind ik persoonlijk een zwaktebod.En er is maar 1 waarheid, en die valt niet te ontkennen...
Er is dus maar 1 waarheid, en als het goed is is die voor iedereen hetzelfde. Diep van binnen, als je eerlijk bent weet je zelf wat er goed en slecht is.
Je weet dat moord verkeerd is, toch? dan lijkt me de rest niet zo moeilijk.
quote:Nee, jij zei dat het wèl respectvol was omdat iemand anders in het AEL topic dat ook al had gezegd. Dat mag natuurlijk geen excuus zijn om de meest domme uitlatingen te doen.
Op donderdag 30 januari 2003 15:12 schreef kwib het volgende:
Erhm, ik ben je even kwijt. Waar heb je het over? Mijn post met WOII vergelijken???
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 30-01-2003 16:04]
quote:En hierdoor (zelfs al heb je 100% gelijk) kan hij geen oprechte mening hebben over bush en amerika?
Op donderdag 30 januari 2003 14:53 schreef BAZZA het volgende:
Het gaat allemaal om preventie, en daar is Mandela met zijn regering enorm in tekortgeschoten.
Mandela is een geweldig symbool, maar is/was een slechte staatsman.
[..]
Dat staat er nogal los van, me dunkt..
quote:Tja de waarheid doet soms pijn
Op donderdag 30 januari 2003 15:02 schreef Nyrem het volgende:Dit meen je toch niet echt serieus?
Je hebt zeker weer verlof van het Pieter Baan?
Of je bent heel jong en onwetend... of oud en dom
quote:Okee, ik heb schijnbaar een hoofdstuk overgeslagen in dit verhaal want volgens mij snappen een heleboel mensen elkaar niet (waaronder Robn, Farzin en mijn eigen persoontje)
Op donderdag 30 januari 2003 15:22 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee, jij zei dat het wèl respectvol was omdat iemand anders in het AEL topic dat ook al had gezegd. Dat mag natuurlijk geen excuus zijn om de meest domme uitlatingen te doen.
Dan even mijn standpunt in een politiek correcte vorm gegoten:
Mandela vindt dat de houding van Bush tegenover Irak racistische trekjes heeft (zie nieuwsbericht). Dit is in mijn ogen een simpele en zeer voorbarige conclusie welke niet is gebaseerd op enige uitspraken of feiten. Bush mag Saddam niet (understatement), maar dit komt om een aantal zaken. Ten eerste omdat Saddam volgens Bush beschikt over voor hem verboden wapens. Ten tweede (minder officieel) heeft Saddam een moordcomplot tegen Bush Sr. gepland. Hier zou ik ook niet vrolijk van worden. Ten derde staat Saddam de VS's olie in de weg.
De laatste 2 reden zijn GEEN goede reden om een oorlog te ontketen. Maar dat zegt Nelson niet. Hij begint gelijk over "racisme". Mijn reactie hierop was iets in de trent van "Het is zwak dat een neger die niet zijn zin krijgt gelijk over "racisme" begint. Negeren die vent "
Dit was en is nog steeds mijn mening. Mandela geeft verder (in het nieuwsbericht) geen argumenten of feiten dat Bush puur racistisch bezig is en daarom is dit niets anders dan stemmingmakerij.
Hopelijk schept dit wat duidelijkheid
quote:Nee, iedereen heeft zijn eigen waarheid, of beter misschien er zijn meerdere versies van de waarheid mogelijk. Ligt maar net van uit welk standpunt je het bekijkt
Op donderdag 30 januari 2003 15:20 schreef RaVeDaVe het volgende:
Slaat alleen maar op de ondertitel "de waarheid is variabel"
dat is dus de reinste onzin.
Feiten zijn feiten en die zijn niet te weerleggen.
Als er iets gebeurt, dan IS dat zo, en iemand die dat ontkent, danwel zijn verklaring niet juist neerlegt, spreekt dan niet de waarheid.Er is dus maar 1 waarheid, en als het goed is is die voor iedereen hetzelfde. Diep van binnen, als je eerlijk bent weet je zelf wat er goed en slecht is.
Je weet dat moord verkeerd is, toch? dan lijkt me de rest niet zo moeilijk.
quote:Ik geloof dat Mandela racisme niet zo'n 'wissewasje' vindt; 30 jaar door racisme ontrecht vastgezeten en gemarteld worden.
Op donderdag 30 januari 2003 15:15 schreef RaVeDaVe het volgende:
Ik ontken geen racisme, maar om voor ieder wissewasje dat punt weer aan te snijden vind ik persoonlijk een zwaktebod.En er is maar 1 waarheid, en die valt niet te ontkennen...
quote:Nee hoor, hij had gezegd dat Amerika zich misschien weinig aantrekt van Koffi Annan omdat hij zwart is. Nogmaals, dit was een vraag, lees het bericht nog maar eens dooor.
Op donderdag 30 januari 2003 15:30 schreef kwib het volgende:
Mandela vindt dat de houding van Bush tegenover Irak racistische trekjes heeft (zie nieuwsbericht).
quote:En dat is dus generalisatie, omdat je zegt dat een neger heel snel over racisme begint.
"Het is zwak =knip=. Negeren die vent"
quote:Eerlijk zijn, dan hou je er maar 1 over...
Nee, iedereen heeft zijn eigen waarheid, of beter misschien er zijn meerdere versies van de waarheid mogelijk. Ligt maar net van uit welk standpunt je het bekijkt
Maar dat is het probleem van deze wereld, niemand is nog eerlijk.
Eerlijkheid duurt het langst, maar ja, then again, money makes the world go round...
Het stropt behoorlijk aan alle kanten... maar als iedereen eerlijk zou zijn, zou er niets aan de hand zijn. (of niet?)
[edit]
quote:Zo schilder je jezelf wel erg dom af...
Dus hij herkent racisme toch wel eerder dan ons hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door RaVeDaVe op 30-01-2003 15:37]
quote:Leg mij dan eens uit waar "racisme" in het Irak-conflict hoort, want ik kan het nergens kwijt
Op donderdag 30 januari 2003 15:33 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ik geloof dat Mandela racisme niet zo'n 'wissewasje' vindt; 30 jaar door racisme ontrecht vastgezeten en gemarteld.
Dus hij herkent racisme toch wel eerder dan ons hoor.
quote:mijn versie van de waarheid is voor mij de absolute waarheid. je kunt niet in iedere situatie objectief naar een situatie kijken, zeker niet als je je er zelf midden in bevind......
Op donderdag 30 januari 2003 15:34 schreef RaVeDaVe het volgende:[..]
Eerlijk zijn, dan hou je er maar 1 over...
"jouw versie van de waarheid", mocht die afwijken van de "absolute" waarheid, is dan een leugen, hoewel jij erin geloofd.Maar dat is het probleem van deze wereld, niemand is nog eerlijk.
Eerlijkheid duurt het langst, maar ja, then again, money makes the world go round...
Het stropt behoorlijk aan alle kanten... maar als iedereen eerlijk zou zijn, zou er niets aan de hand zijn. (of niet?)
Ik snap wel wat je bedoelt, maar irl werkt het m.i. zo niet.
Ik geloof dat zowel Bush als Saddam beiden heilig overtuigd zijn dat ze wat ze doen (of niet) het enige juiste is.
Iedereen heeft een eigen mening over wat de absolute waarheid is
Over dat racisme, ik wil niet veel zeggen maar Bush heeft 2 zwarte mensen in z'n administratie die erg belangrijk zijn. Condoleeza Rise, and Powell.
[Dit bericht is gewijzigd door Intelect op 30-01-2003 15:48]
quote:Lees het nieuwsbericht voor je praat.
Op donderdag 30 januari 2003 15:36 schreef kwib het volgende:
Leg mij dan eens uit waar "racisme" in het Irak-conflict hoort, want ik kan het nergens kwijt
quote:
Waarom gedragen de VS zich zo arrogant? Is het omdat de secretaris-generaal van de VN nu zwart is? Ze deden dit nooit toen de secretarissen-generaal blank waren.
quote:Zo geloof ik dus niet dat Saddam niet weet dat hij fout bezig is..
Ik geloof dat zowel Bush als Saddam beiden heilig overtuigd zijn dat ze wat ze doen (of niet) het enige juiste is.
Iedereen heeft een eigen mening over wat de absolute waarheid is
quote:*leest bericht nog eens door*
Op donderdag 30 januari 2003 15:34 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee hoor, hij had gezegd dat Amerika zich misschien weinig aantrekt van Koffi Annan omdat hij zwart is. Nogmaals, dit was een vraag, lees het bericht nog maar eens dooor.
[..]
Okee, dus het negeren van het zwart , erhm, iemand van Afrikaanse origine die momenteel de respectabele functie van Hoofd van de VN bekleedt heet dus "racisme" ??
Als de heer Annan blank was en Bush deed het zelfde, hoe zou het dan heten?
quote:Dit is geen generalisatie, maar een zwakte van een persoon, in dit geval iemand van Afrikaanse origine (beter woord?)
En dat is dus generalisatie, omdat je zegt dat een neger heel snel over racisme begint.
Het is toch ook zwak als iemand van een minderheid even zijn zin niet krijgt en gelijk beweerd dat diegene gediscrimineerd wordt? Diegene moet gewoon met argumenten de discussie voeren, niet gelijk van dit soort kreten gebruik gaan maken. Daar schiet niemand wat mee op.
[edit]
Het feit dat Bush niet altijd naar de heer Annan luistert komt misschien omdat ze het gewoon niet met elkaar eens zijn? Dat heeft verder niks met rasicme/discriminatie te maken. Gewoon een meningsverschil.
[Dit bericht is gewijzigd door kwib op 30-01-2003 15:45]
quote:En een uitspraak als
Op donderdag 30 januari 2003 15:34 schreef Farzin het volgende:
En dat is dus generalisatie, omdat je zegt dat een neger heel snel over racisme begint.
quote:is dan weer niet generaliserend/stigmatiserend? Als we elke zin op een weegschaaltje moeten leggen, wordt dit forum wel erg saai.
Op donderdag 30 januari 2003 15:22 schreef kamagurka het volgende:
Amerikanen zijn de nazi's van deze tijd![]()
quote:Ik "weet" dat wel, maar dat doet er verder niets toe....nogmaals ik snap wel wat je bedoelt, maar m.i. is dat niet op alle gevallen toepasbaar
Op donderdag 30 januari 2003 15:40 schreef RaVeDaVe het volgende:[..]
Zo geloof ik dus niet dat Saddam niet weet dat hij fout bezig is..
volgens mij weet hij dat drommels goed, en is Bush de enige die er wat aan wil doen... Dus in mijn optiek is Bush wat Irak betrefd goed bezig...
Saddam is gewoon gevaarlijk. Je kan mij niet wijsmaken dat hij dat zelf niet weet (of zelf dat jij het niet weet)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |