abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2003 @ 11:00:44 #1
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8181558
Zag dat er nog geen topic voor was aangemaakt, dus voor de liefhebbers (als die er zijn)

Zet hier je weetjes enzo neer en je reviews van liedjes.

Mijn weetje om af te trappen:
Ene Esther Hart doet zowel met de Nederlandse voorrondes als de Engelse mee. Buiten haar medeweten stuurden de producers het door haar ingezongen liedje (titel effe kwijt) naar de Engelse voorrondes. Daar zit het nu bij de laatste 8

Extra frappant: Ze kozen dus een ander nummer voor de NL inzending...

Die heb ik gehoord op radio 2, net als de Engelse inzending. Uiteraard niet mijn smaak. Maar ze zijn allebei goed genoeg voor de top 10 gelukkig...

De NL inzending heet 'One night' en is best een lekker uptempo nummer in Songfestival stijl...

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_8181599
Vanaf 2004 is de opzet ook anders:

De organisator van het Eurovisie-songfestival, de European Broadcasting Union (EBU), heeft vanochtend bekend gemaakt dat het Eurovisie-songfestival vanaf 2004 een gedaanteverwisseling zal ondergaan.

Op dit moment is er een maximum aan het aantal deelnemende landen. In de nieuwe opzet kunnen alle Europese landen deelnemen. Op vrijdagavond zal dan een kwalificatieronde plaatsvinden en een dag later zal de grote finale worden gehouden. Hoeveel landen er precies aan die finale mee gaan doen wordt niet gemeld en ook de manier waarop ze worden geselecteerd zullen worden is nog onduidelijk.
Alle landen die op de eerste dag aantreden, kunnen via televoting hun stem uitbrengen voor de uiteindelijke winnaar.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 30 januari 2003 @ 13:39:02 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8184014
quote:
televoting
Dat ze daar nog geen smsvoting van gemaakt hebben zeg..
pi_8184036
Wij zenden iets Waals... en naar het schijnt is het niet al te goed.
Volgend jaar trouwens 2 dagen, dat wordt helemaal overkill.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8184055
Wat mij betreft mogen ze die publieksvoting wel helemaal afschaffen, want met de muzikale prestaties heeft het vaak weinig te maken: "Cyprus geeft tien punten aan Griekenland", elk jaar weer.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_8184082
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 13:40 schreef Zander het volgende:
Wat mij betreft mogen ze die publieksvoting wel helemaal afschaffen, want met de muzikale prestaties heeft het vaak weinig te maken: "Cyprus geeft tien punten aan Griekenland", elk jaar weer.
Daar halen ze denk ik voor een groot gedeelte hun inkomsten uit..
En volgens mij zijn die proffesionele jurys net zo subjectief.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 00:22:47 #7
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_8197499
Blue skies are for free
And the sun will shine for you and me

(heb hem als ringtone!)

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_8242335
Heeft iemand het nog gezien? Ik heb er geen woorden voor, zo slecht was het. Geen enkel nummer met 'ziel'. Lege ritmische klanken, niet meer en niet minder. Dit wordt weer een drama.
  maandag 3 februari 2003 @ 00:02:55 #9
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_8245944
quote:
Op zondag 2 februari 2003 20:21 schreef Disorder het volgende:
Heeft iemand het nog gezien? Ik heb er geen woorden voor, zo slecht was het. Geen enkel nummer met 'ziel'. Lege ritmische klanken, niet meer en niet minder. Dit wordt weer een drama.
eens
alleen het winnende liedje stak nog enigszins boven de droevenis uit
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_8248692
Het was net op de radio.

Ik geloof niet dat we hier ook maar ooit een Songfestival mee kunnen winnen. Wat een nietszeggend nummer.

Hopelijk komen er nog wat betere (Blue skies are for free vind ik zelfs al beter dan dit, maar ik verwacht niet dat dat nummer die ronde gaat winnen wegens niet serieus genoeg.).

pi_8249610
Ik vind het hele Nationaal Songfestival één grote aanfluiting. Als je hoort wat voor nummers er allemaal NIET tot de laatste 30 zijn toegelaten, dan ga je echt met je oren klapperen. Daar zitten echt heel goede nummers bij die de wel toegelaten nummers totaal doen verbleken.

Zo had Linda Estelle (ex-T-Spoon) een supermooie ballad ingestuurd dat geschreven was door Margriet Eshuijs en Maarten Peters. Maar die werd dus niet toegelaten door Jerney Kaagman. Overigens was Maarten Peters dus heel erg pissed op Jerney.

Een andere ex-T-Spoon zangeres doet dit jaar wel weer mee. Ingrid Simons (de vocalist van No Time 2 Waste) doet dit jaar weer mee met Ebonique. Ik hoop dat ze door gaan, want "Heatwave" is wel een heel erg lekker nummer. Heel anders dan "So Much Love", maar net zo goed. Het nummer is geschreven door twee Maltesen die de nr 8 van 2000 hadden geschreven en vorig jaar op de tweede plek eindigden met het door hun geschreven nummer "7th Wonder".

Trouwens... een ex-collega van Joel (ja die uit Idols) doet volgende week mee. Joey, die dus ook in All of Us zat, doet samen met Sally (uit Close II You) mee met een nummer.

[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 03-02-2003 10:27]

Sex is like Nokia: Connecting People
  maandag 3 februari 2003 @ 16:19:44 #12
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8256237
Ik heb stukjes gezien (ach ja Idols op de andere zender )

Wanstaltig slecht! geen woorden voor. Wat een amateurisme werd daar ten toon gespreid!

CJ, heb jij geen demo van het afgewezen liedje? Ze hadden dat liedje toch voor een ander land kunnen proberen? Dat doet men wel vaker (zie ook openingspost)

pi_8258872
quote:
Op maandag 3 februari 2003 16:19 schreef Vamos het volgende:
CJ, heb jij geen demo van het afgewezen liedje? Ze hadden dat liedje toch voor een ander land kunnen proberen? Dat doet men wel vaker (zie ook openingspost)
Helaas ben ik niet in het bezit van een demo. Maar ik hoop 'm gauw binnen te krijgen en dan zal ik even een stukje online zetten.
Sex is like Nokia: Connecting People
pi_8287795
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 10:44 schreef Cyberchannel het volgende:
Een goede morgen,

Chat vanmiddag tussen 16:00 een 18:00uur met de winnaars van de voorronden van het songfestival. Kijk op www.songfestival.nl Bij de chatsessie is ook een webcam aanwezig!

Groetjes Bart Slijkerman
TROS Cyberchannel

zaterdag 8 februari 2003 @ 23:49:07 #15
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_8359191
Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij hebben de kijkers en de jury van de voorrondes van het Nationale Songfestival nog steeds niet door wat een echt songfestival liedje is. Ik heb vanavond zitten kijken en ik viel weer van mn stoel van verbazing. De zogenaamde "vakjury" gaf heel veel punten aan dat hele kleffe liedje van die 2 jochies. Gelukkig werden ze het niet en kozen ze voor Esther Hart. Dat is dus wel een tyisch songfestivalliedje. Maar het eerste liedje van vanavond van die jongen en dat meisje (ik weet ff niet meer hoe ze heten) met "give it up", dat is dus een liedje dat bij uitstek geschikt is om hoge ogen te gooien op t songfestival. Let wel, ik zeg dus niet dat dit een goed liedje is maar het is een truttig liedje want de laatste jaren hebben alleen maar tutholaliedjes gewonnen. Als t om echte kwaliteit gaat dan zou "she would" natuurlijk moeten gaan maar daarmee maak je gewoon geen schijn van kans.
Er gaat niks boven Urk
pi_8359612
Ebonique
  zondag 9 februari 2003 @ 00:37:01 #17
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_8360138
ik heb er nog helemaal niks van meegekregen op Esther Hart - One More Night na toen ik er langs zapte

wat een topliedje
erg leuk!

heb hem nu ook al in goede versie op me pc

blijft erg hangen

pi_8443948
dit topic loopt niet echt storm zo te zien

wie zong dat she would ook alweer ?

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  woensdag 12 februari 2003 @ 23:30:07 #19
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8447902
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:01 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
dit topic loopt niet echt storm zo te zien

wie zong dat she would ook alweer ?

Het topic op het TV/Film forum loopt beter ja...
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 februari 2003 @ 20:52:24 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_8654305
Wat een heerlijke baggermuziek weer vanavond.

Mooie opmerking van Cornald Maas : "Je lijkt Eucalypta wel."

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 22 februari 2003 @ 20:57:35 #21
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_8654383
Beth Gaat winnen namens spanje! VIVA ESPAÑA Y VIVA BETH!
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 februari 2003 @ 21:04:56 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_8654519
Hé Gordon.

Weer één van m'n favorieten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 februari 2003 @ 21:06:44 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_8654565
Wat heerlijk smakeloos.

pi_9648331
Het nummer van HOLLANDA op TRT KIJK KIJK KIJK!!
pi_9651256
Tatu gaat toch winnen!
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')