abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8244888
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand die verkracht is per definitie fout.

Echter een pedo (fiel, sexueel, whatever) is altijd fout als hij sex heeft volgens zijn geaardheid. Sex met kinderen is ook fout als er geen sprake is van verkrachting.
Het komt namelijk heel vaak voor dat een kind instemt met het hebben van sex met een volwassen persoon. En ook dan is de volwassene fout en strafbaar.

Veel pedofielen denken er net zo over en kiezen er dus voor geen seks met een kind te hebben. Er is toch zeker meer dan alleen seks, natuurlijk.

Wettelijk gezien heb je natuurlijk sowieso gelijk; seks met iemand onder de 16 jaar is per definitie verkrachting (of iig strafbaar) hier in Nederland.

Persoonlijk ben ik er niet zeker van of het wel altijd fout en schadelijk zou zijn voor ieder kind. In veel gevallen denk ik zeker wel. Zeker met de manier waarop er door de huidige maatschappij tegenaan wordt gekeken. Maar ik heb de neiging te denken dat in sommige gevallen, en dan heb ik het over jonge mensen met een vergevorderd maatschappelijk bewustzijn in een 'gezonde' thuissituatie, het helemaal niet fout of schadelijk hoeft te zijn. Dat er jonge mensen zijn die verlangen naar seks staat vast en ook dat er jonge mensen zijn die verlangen naar seks met mensen die (veel) ouder zijn dan henzelf is een feit. Dat laatste brengt grote risico's met zich mee in de maatschappij waarin we nu leven, maar zelfs nu denk ik dat er mensen en situaties zijn waarin het wel mogelijk is. Maar dat is puur theoretisch redeneren; ik heb die persoon en situatie nog niet gevonden en acht de kans ook niet groot die te vinden. En dan nog; ben ik wel in staat om te beoordelen of de situatie inderdaad wel goed is?

Gelukkig is er meer dan seks alleen

pi_8245939
quote:
Op zondag 2 februari 2003 22:29 schreef YoungSimba het volgende:

Veel pedofielen denken er net zo over en kiezen er dus voor geen seks met een kind te hebben. Er is toch zeker meer dan alleen seks, natuurlijk.

Het lijkt mij dat pedofielen contact met kinderen helemaal zouden moeten vermijden. Niet in verleiding komen etc. Geen baan in het onderwijs, niet bij de scouting, etc. Het vlees is zwak.
quote:
..dat er jonge mensen zijn die verlangen naar seks met mensen die (veel) ouder zijn dan henzelf is een feit.
Jonge mensen als in 'kinderen'? Ik geloof daar helemaal niets van!
Iemand van 16+, of zelfs 18+ moet doen wat ie zelf wil natuurlijk. Maar beneden die leeftijd, nee.
  maandag 3 februari 2003 @ 08:14:09 #153
3542 Gia
User under construction
pi_8248519
quote:
Op zondag 2 februari 2003 22:29 schreef YoungSimba het volgende:

Maar ik heb de neiging te denken dat in sommige gevallen, en dan heb ik het over jonge mensen met een vergevorderd maatschappelijk bewustzijn in een 'gezonde' thuissituatie, het helemaal niet fout of schadelijk hoeft te zijn

Je wilt toch niet beweren dat jongeren die sex hebben gehad met een oudere/volwassene en daarna psychische problemen hebben gekregen geen goed maatschappelijk bewustzijn hebben of geen 'gezonde' thuissituatie.

Kijk, een kind kan op zijn 12de, 13de sexueel bewust worden (zelfs al eerder), en dan akkoord gaan met sex, indien een volwassene dit voorstelt. In de meeste gevallen zal dit kind hier later problemen mee krijgen, psychisch, en zich misbruikt voelen. Hetgeen ook gebeurd is.
In geen geval mag dan gesteld worden dat het kind bij voorbaat labiel was of iets dergelijks.

De volwassene is altijd fout.

pi_8250599
De straf is TE LAAG. Of, anders gezegt, deze straf had de eerste of de tweede keer al opgelegt moeten worden.
  maandag 3 februari 2003 @ 12:56:10 #155
43119 Opinion
It's only MY opinion.....
pi_8252009
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand die verkracht is per definitie fout.

Verkrachters hebben net zoveel (of net zo weinig, net hoe je het ziet) recht op 'erkenning' en bespreekbaarheid van het onderwerkp als pedofielen.
Pedofielen hebben een probleem met hun sexualiteit: Ze vallen op
mensen die daar (nog) niet klaar voor zijn en er door geschaad
kunnen) worden.
Verkrachters hebben ook een probleem met hun sexualiteit: Ze kunnen
zichzelf niet beheersen waneer hun 'slachtoffer' niet vrijwillig mee wil
werken aan het bevredigen van de verkrachters behoeften.
Dat pedofielen behoeftes hebben, daar niks aan kunnen doen en die niet altijd in praktijk hoeven te brengen lijkt mij duidelijk.
Maar het is verkeerd om verkrachters daar 'onder' te stellen, want die kunnen ook niks doen aan hun behoeftes, ook al lijken die meer op de behoeftes van 'gewone' volwassen mensen.

Beide groepen ondernemen activiteiten naar aanleiding van behoeftes.
In beide gevallen zijn de activiteiten verkeerd.
In beide gevallen kunnen de daders niks doen aan de behoeftes.
Logische conclusies:
In beide gevallen de behoeftes erkennen en hulp geven om te gaan met die behoeftes.
In beide gevallen de aandacht leggen op de activiteit, niet op de oorzaak.

De kern is niet het weghalen van de oorzaak (behoeftes), of het (al dan niet heel zwaar) bestraffen van het gevolg (verkrachten / pedosexualiteit), maar het weghalen van de overgang daartussen. Mensen die de behoeftes hebben, moeten daar mee om leren gaan en voorkomen dat ze over gaan tot vreselijke dingen als verkrachtingen (van vrouwen of van kinderen).

Lijkt mij dus een logische eerste stap om pedofielie als zodanig te erkennen en eventueel bespreekbaar maken. Moeten we wel erg goed oppassen dat het voor iedereen duidelijk is dat we het alleen over de behoeftes hebben, niet over de acties.

Ben trouwens niet tegen (chemische) castratie, voor zover ik heb begrepen, de meeste pedofielen ook niet.

Have an opinion, any opinion, just [b]your[/b] opinion. See, think, opinionize! [br]I don't care what your opion is, you just got to have one. Any opinion that is [u]your[/u] (wellthought) opinion is a [u]good[/u] opinion!!!
pi_8260520
quote:
Op maandag 3 februari 2003 00:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat pedofielen contact met kinderen helemaal zouden moeten vermijden. Niet in verleiding komen etc. Geen baan in het onderwijs, niet bij de scouting, etc. Het vlees is zwak.

Dat is nergens voor nodig. Net zo min als dat het nodig is voor hetero-/homofielen.
quote:
Jonge mensen als in 'kinderen'? Ik geloof daar helemaal niets van!
Iemand van 16+, of zelfs 18+ moet doen wat ie zelf wil natuurlijk. Maar beneden die leeftijd, nee.
Geloof het of niet, het is nu eenmaal zo. Of je het 'gezond' vindt, is wat anders. Ennuh, wie ben jij om voor iemand anders te bepalen (om bij je voorbeeld te blijven, bv. iemand van 14 jaar) te bepalen wat die met zijn of haar leven doet?
pi_8260971
quote:
Op maandag 3 februari 2003 08:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Je wilt toch niet beweren dat jongeren die sex hebben gehad met een oudere/volwassene en daarna psychische problemen hebben gekregen geen goed maatschappelijk bewustzijn hebben of geen 'gezonde' thuissituatie.

Nee, dat zeg ik zeker niet. Ten eerste heb ik maar twee dingen genoemd die in mijn ogen een vereiste zouden zijn, maar dat is uiteraard maar een zeer beperkte weergave. Ik zou een hele lijst op kunnen noemen waaraan ik denk dat een situatie zou moeten voldoen, maar in de praktijk kan er dan nog altijd iets zijn waarvan ik zou denken dat het alsnog niet okay is. En daarbij komt natuurlijk nog altijd de vraag of ik uberhaupt wel in staat ben een dergelijke beoordeling te maken. Daar kan je wel tegenover stellen dat in princiepe niemand die beoordeling kan maken; ook als het gaat om volwassen personen. Het kan altijd nare gevolgen hebben voor iemand.
quote:
Kijk, een kind kan op zijn 12de, 13de sexueel bewust worden (zelfs al eerder), en dan akkoord gaan met sex, indien een volwassene dit voorstelt.
Je vergeet hier een situatie die erg veel voorkomt; dat het seksueel bewuste kind aan een volwassene voorstelt het bed in te duiken.
quote:
In de meeste gevallen zal dit kind hier later problemen mee krijgen, psychisch, en zich misbruikt voelen.
Met de huidige kijk op seks op jonge leeftijd, heb je zeker gelijk. Zelfs in het geval als het kind degene was die het initiatief heeft genomen. Er komt een enorme druk op je te staan van buitenaf ("het is absoluut 'not done'", "je dacht misschien dat je het wilde, maar eigenlijk wilde je het niet", "je zal wel gebrainwashed zijn", weetikwat) en je moet wel heel erg sterk in je schoenen staan om je dan vast te blijven houden aan je eigen gevoelens, aan je vertrouwen in jezelf en het als een positieve ervaring te beschouwen. Veel mensen zullen dat niet kunnen en die lopen dan ook een groot risico om daarmee in de knoop te komen. Maar er zijn ook mensen die dat wel aan kunnen. Of je al op een jonge leeftijd kan bepalen of iemand die druk aan zal kunnen, is wat anders. Een sterk ontwikkelt seksueel en vnl. ook maatschappelijk bewustzijn (dus op die leeftijd al weten wat zelf te willen en hoe 'men' daar over denkt) lijken mij in ieder geval een vereiste.
quote:
Hetgeen ook gebeurd is.
In geen geval mag dan gesteld worden dat het kind bij voorbaat labiel was of iets dergelijks.
De volwassene is altijd fout.
Hoewel ik van mening ben dat jonge mensen zeker niet volledig onbekwaam zijn en dus ook, op z'n minst gedeeltelijk, verantwoordelijk zijn voor hun daden en beslissingen, is de volwassene in situaties als deze ook naar mijn mening uiteindelijk hoofdverantwoordelijke. En dat is een enorme verantwoordelijkheid. Een verantwoordelijk die menigeen simpelweg niet durft te nemen en het hele seks gedoe dus maar aan de kant schuift. Het gaat tenslotte om iemand van wie je houdt, dus het laatste wat je wil is diegene op welke manier dan ook benadelen. Best wel wrang, want het is nu ook juist net die liefde die je op een fysieke manier wilt delen, dus op een positieve manier uitdragen. Dat nu juist dat zulke negatieve gevolgen kan hebben...
pi_8261441
quote:
Op maandag 3 februari 2003 12:56 schreef Opinion het volgende:

[..]

Verkrachters hebben net zoveel (of net zo weinig, net hoe je het ziet) recht op 'erkenning' en bespreekbaarheid van het onderwerkp als pedofielen.
Pedofielen hebben een probleem met hun sexualiteit: Ze vallen op
mensen die daar (nog) niet klaar voor zijn en er door geschaad
kunnen) worden.
Verkrachters hebben ook een probleem met hun sexualiteit: Ze kunnen
zichzelf niet beheersen waneer hun 'slachtoffer' niet vrijwillig mee wil
werken aan het bevredigen van de verkrachters behoeften.
Dat pedofielen behoeftes hebben, daar niks aan kunnen doen en die niet altijd in praktijk hoeven te brengen lijkt mij duidelijk.
Maar het is verkeerd om verkrachters daar 'onder' te stellen, want die kunnen ook niks doen aan hun behoeftes, ook al lijken die meer op de behoeftes van 'gewone' volwassen mensen.

Hmm, ik denk dat ik het hier wel redelijk mee eens ben. Wel een kanttekening; verkrachtingen hoeven, naar ik weet, lang niet altijd een seksuele achtergrond te hebben, maar dat is verder niet echt relevant hierbij. Verder een grotere kanttekening; je vergelijkt hier het hebben van 'verlangens' die iemand per definitie benadelen als ze in de praktijk gebracht worden met verlangens die voortkomen uit een geaardheid en absoluut niet iemand hoeven te benadelen als ze in de praktijk gebracht worden (er is meer dan seks alleen en ook seks hoeft niet altijd nadelige gevolgen te hebben; de bedoeling is nog altijd dat het een plezierig gebeuren is, lijkt me).

Eigenlijk ben het dus helemaal niet met je eens, realiseer ik me. Verkrachten (welke geaardheid de betreffende persoon ook heeft of van welk geslacht leeftijd het slachtoffer ook is) kan je op deze manier niet vergelijken met het hebben van een geaardheid.

quote:
Beide groepen ondernemen activiteiten naar aanleiding van behoeftes.
Dat doen we allemaal.
quote:
In beide gevallen zijn de activiteiten verkeerd.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Pedofiele gevoelens tot uiting brengen hoeft zeker niet iemand te benadelen (integendeel).
quote:
In beide gevallen kunnen de daders niks doen aan de behoeftes.
Logische conclusies:
In beide gevallen de behoeftes erkennen en hulp geven om te gaan met die behoeftes.
Daar kan ik me wel in vinden.
quote:
In beide gevallen de aandacht leggen op de activiteit, niet op de oorzaak.
Hmm, als het gaat om mensen met de neiging tot verkrachten, is het misschien wel verstandig om te kijken naar de oorzaak als het gaat om het leren ermee om te gaan. Misschien valt de oorzaak te achterhalen en valt er iets mee te doen.
quote:
Lijkt mij dus een logische eerste stap om pedofielie als zodanig te erkennen en eventueel bespreekbaar maken. Moeten we wel erg goed oppassen dat het voor iedereen duidelijk is dat we het alleen over de behoeftes hebben, niet over de acties.
Hier ben ik het zeer zeker mee eens, behalve dan het laatste. Maar ik denk dat we hier een ander beeld hebben van 'acties'.
quote:
Ben trouwens niet tegen (chemische) castratie, voor zover ik heb begrepen, de meeste pedofielen ook niet.
LOL! Natuurlijk zijn de meeste pedofielen, net als ieder ander, daar wel tegen. Ik in ieder geval wel. Het heeft ten eerste echt geen enkele zin (sterker; het kan juist tot mensen leiden die wel een gevaar voor de samenleving vormen) en ten tweede zie ik geen enkele reden mijn seksuele verlangens te minderen. Ik ben wel blij met die verlangens (jij niet?). Geen gekloot met mijn zakie, om het zo maar even te zeggen.
pi_13339953
Paedophiles are to be electronically tagged in the UK for the first time in a move that could prompt a revolution in the treatment and monitoring of sex offenders.
A British company is to hold talks with Ministers in the next few weeks with a view to launching a Home Office-backed trial involving between 100 and 500 child sex offenders. It is also talking to government officials in the United States, Italy and Ireland and is to tag a number of paedophiles who have volunteered to wear the device.

bron : http://observer.guardian.co.uk/uk_news/story/0,6903,1046614,00.html

wellicht een aardig systeem om ook in Nederland in te voeren.

zondag 21 september 2003 @ 18:39:27 #160
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13339990
Koos, kun je daar niet een apart topic voor aanmaken? Valt best een goede discussie over te voeren denk ik
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 21 september 2003 @ 19:36:14 #161
2375 plato242
Hebben ze Sharon al begraven?
pi_13341217
Mensen hebben recht op een neiuwe kans. Mensen zijn van nature goed. Je moet ze alleen helpen en kansen geven.
Een goede baan, inkomen, huisvesting en goede begeleiding helpen daarbij.

Iemand castreren of ballen afhakken lijkt verdacht veel op islamtisch strafrecht. Ik meen me te herinneren dat er hier heel veel mensen zijn die dat toch niet willen.

Je mag wel zonder reden buitenlanders haten maar je mag niks negatiefs over amerika zeggen...Vreemd...
pi_13341422
quote:
Op zondag 21 september 2003 19:36 schreef plato242 het volgende:
Mensen hebben recht op een neiuwe kans. Mensen zijn van nature goed. Je moet ze alleen helpen en kansen geven.
Niet altijd. Er lopen er genoeg rond die wat mij betreft al hun kansen hebben verspeeld. Ik ben bang dat die mooie droom voor maar weinig mensen uitkomt. Ik ken geen exacte cijfers, maar het lijkt me sterk dat pedofielen ineens hun gevoelens met gemak kunnen onderdrukken na een langdurige therapie. Het is, denk ik, een afwijkende seksuele voorkeur die nou eenmaal niet getolereerd mag worden.
pi_13343034
quote:
Op zondag 21 september 2003 19:36 schreef plato242 het volgende:

Iemand castreren of ballen afhakken lijkt verdacht veel op islamtisch strafrecht. Ik meen me te herinneren dat er hier heel veel mensen zijn die dat toch niet willen.

Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot... allemaal van nature goede mensen
Mensen zijn van nature slecht zul je bedoelen.
Zodra we honger hebben slaan we elkaar de koppen in.

Je hebt echt 0,0 zicht op de realiteit.

pi_13343286
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 15:35 schreef Kogando het volgende:

[..]

Als je dan op straat in elkaar getrapt word heb je bijv. geen recht meer op hulp van de politie..

dat lijkt me sterk

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 21 september 2003 @ 21:10:45 #165
16625 robh
pi_13343538
Aantal offtopic reacties verwijderd.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 21 september 2003 @ 21:34:14 #166
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13344251
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 15:28 schreef Minisuisse het volgende:
100% terecht vind ik...
Ik heb dit al in meerdere topics geroepen, en ik doe het nu weer:

Elke popuul c.q. personage heeft recht op vergiffenis, hoe erg de daad ook is geweest. Als deze man niet op vrije voeten komt, kan hij nooit iets betekenen voor de ouders van het slachtoffer, en heeft hij bv. nooit de kans om het goed te maken met ze...

En castratie ??? Dat is natuurlijk onzin, dat is blijk van onvertrouwen in betreffende persoon

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 21 september 2003 @ 21:35:58 #167
16625 robh
pi_13344298
quote:
Op zondag 21 september 2003 21:34 schreef BansheeBoy het volgende:

Elke popuul c.q. personage heeft recht op vergiffenis, hoe erg de daad ook is geweest. Als deze man niet op vrije voeten komt, kan hij nooit iets betekenen voor de ouders van het slachtoffer, en heeft hij bv. nooit de kans om het goed te maken met ze...

En castratie ??? Dat is natuurlijk onzin, dat is blijk van onvertrouwen in betreffende persoon

Hij moet het bij 22 ouders goedmaken. Beetje onbegonnen werk hè
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 21 september 2003 @ 21:35:58 #168
2375 plato242
Hebben ze Sharon al begraven?
pi_13344300
quote:

[..]

Je mag wel zonder reden buitenlanders haten maar je mag niks negatiefs over amerika zeggen...Vreemd...
pi_13344364
quote:

[..]

Onvertrouwen in betreffende persoon???
Vreemd he? Als ie kleine kinderen verkracht is dat een klein neveneffect.

Mensen zijn van nature slecht, en dat blijkt maar weer van keer op keer.

pi_13344378
quote:
Op zondag 21 september 2003 21:35 schreef plato242 het volgende:

[..]

Mensen die van jazz houden zijn lowlifes

maandag 22 september 2003 @ 12:15:21 #171
13462 BansheeBoy
pi_13355699
quote:
Op zondag 21 september 2003 21:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Onvertrouwen in betreffende persoon???
Vreemd he? Als ie kleine kinderen verkracht is dat een klein neveneffect.

Ik vind dat juist niet vreemd, het is gewoon een logisch gevolg daarvan...
quote:
Mensen zijn van nature slecht, en dat blijkt maar weer van keer op keer.
Daar ben ik het niet mee eens. Elke postduif weet zichzelf op juiste waarde te schatten, dit geldt uiteraard ook voor de mens...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_13356895
quote:
Op zondag 21 september 2003 21:35 schreef robh het volgende:

[..]

Hij moet het bij 22 ouders goedmaken. Beetje onbegonnen werk hè

Hij kan het nooit goedmaken natuurlijk. Niet bij 1 ouderstel of 1 slachtoffer. Dat speelt dan ook niet mee in de strafmaat.
  maandag 22 september 2003 @ 13:14:21 #173
13462 BansheeBoy
pi_13356994
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:09 schreef Coone het volgende:

[..]

Hij kan het nooit goedmaken natuurlijk. Niet bij 1 ouderstel of 1 slachtoffer. Dat speelt dan ook niet mee in de strafmaat.

Hoezo kan hij het nooit goedmaken ??? Hij kan toch berouwtonen en wat terugdoen voor de familie van de slachtoffers ??? Al is het maar peetoom o.i.d. worden van de broertjes/zusjes van het slachtoffer, ik noem maar iets geks...

Iedereen moet wat mij betreft de kans krijgen om zijn fouten te herstellen en om berouw te tonen...

maandag 22 september 2003 @ 13:17:10 #174
16625 robh
pi_13357047
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:

Hoezo kan hij het nooit goedmaken ??? Hij kan toch berouwtonen en wat terugdoen voor de familie van de slachtoffers ??? Al is het maar peetoom o.i.d. worden van de broertjes/zusjes van het slachtoffer, ik noem maar iets geks...

Iedereen moet wat mij betreft de kans krijgen om zijn fouten te herstellen en om berouw te tonen...

Ja hoor BansheeBoy. Gewoon rustig de slachtofferskinderen bij hem op schoot zetten en hem 10 keer sorry laten zeggen...
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13357065
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zullen we dat nou maar niet doen
quote:
Oh sure, die kans moet ook iedereen krijgen en berouw tonen en daden stellen om dat aan te tonen is okay. De enige complicatie is: je kunt niet van ouders en slachtoffers verlangen dat dat voor hen genoeg is. Misschien wel maar die kans is logischerwijs klein. Goedmaken in de zin dat het voor de nabestaanden goed is, is vrijwel onmogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')