quote:ja je hebt gelijk
Op vrijdag 31 januari 2003 12:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat ook helemaal niet van belang. het gaat niet over hoe je in deze situatie bent gekomen, maar wat je kunt doen om er weer uit te komen.
quote:soms wel
Op vrijdag 31 januari 2003 12:20 schreef DarkElf het volgende:[..]
ja je hebt gelijk
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:22 schreef miss_sly het volgende:[..]
soms wel
Laat de moed nou niet hangen!! Kop op nou.
Kan het niet aanzien........
Trouwens, hoe gaan jullie eigenlijk zaken voor de baby kopen? Bedje enzo?
edit: babyspullen hebben we al. Vrijwel alles... Van mijn ouders gekregen (die hebben ook vrijwel niks).
en wat heb je al gedaan van de dingen die je ZELF kunt doen? heb je al lijstjes gemaakt? bijvoorbeeld al contact opgenomen met instanties waar je achterstand/schuld hebt? daar kun je zelf ook de situatie uitleggen en vragen of ze mee kunnen denken aan een oplossing....
ACTIE!
quote:dan nog maar een keer, want je reageert iedere keer erg selectief:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:38 schreef leviathanfd het volgende:
Voordat we een echt lijstje kunnen maken moeten we precies weten wat de inkomsten zijn. Die duidelijkheid hebben we niet. We hebben ook geen betalingsachterstanden. Met het geld wat we binnenkrijgen (of beter gezegd moeten binnenkrijgen) kunnen we alles betalen. Alleen kleding en eten gaat dan niet meer. als het goed is (en er niet weer iets fout is gegaan) krijg ik nu 8 weken betaald van het UWV. Dus we zitten een maand "safe". De huur voor Februarie is nl al betaald.
Die baan in Milaan zag er goed uit. iets voor een startende ICT'er met een goed salaris.
heb je een lijst van de uitgaven? daarin kun je zien of er nog wat te schrappen valt (vast wel, dat is bijna overal ook al denken mensen zelf van niet) en waardoor je dus geld vrij kunt maken voor eten bijvoorbeeld...
Bij wat voor bedrijf is die baan in Millaan? hoe kom je aan die advertentie?
Het was allemaal wel heel hard werken en knap vermoeiend, maar het is nog veel vermoeiender om iedere nacht te liggen piekeren over deurwaarders etc.
Misschien is verhuizen naar een plek waar nog wel werk te vinden is (meer richting westen) en waar nog goedkopere huurwoningen te vinden zijn (Almere?) toch een optie. Kan je echt niet onder je huidige huurcontract uit???? Zoek desnoods een onderhuurder.
En wat het levensonderhoud betreft; in deze overconsumerende samenleving heb je als je goed zoekt nauwelijks geld nodig om je te kleden en te eten. Denk aan kringlopen, emmausstichtingen, kledingbeurzen etc. Daarnaast gooien veel supermarkten in hun containers naast het pand enorm veel nog verpakt en goed eetbaar eten weg (b.v. 1 dag over de datum van pannekoekenmeel, geen vlees natuurlijk). Ga groentenmarkten af net voor sluitingstijd etc.
Klinkt misschien allemaal wat slebbie, maar ik ken wel een paar mensen die het zelfs uit overtuiging doen (niet willen meedoen aan overtrokken consumptiemaatschappij).
Succes en sterkte, er komen vast weer betere tijden!
quote:Onze uitgaven bestaan voor het grootste deel uit kosten voor de Nutsbedrijven (130 ¤per maand!!!), belastingen en verzekeringen. We kunnen CZ (77 ¤ per maand!!!) en de inboedelverzekering (29 ¤ per maand) natuurlijk niet schrappen.
Op vrijdag 31 januari 2003 12:48 schreef miss_sly het volgende:[..]
dan nog maar een keer, want je reageert iedere keer erg selectief:
heb je een lijst van de uitgaven? daarin kun je zien of er nog wat te schrappen valt (vast wel, dat is bijna overal ook al denken mensen zelf van niet) en waardoor je dus geld vrij kunt maken voor eten bijvoorbeeld...
Bij wat voor bedrijf is die baan in Millaan? hoe kom je aan die advertentie?
Edit: lasten worden iets minder. We krijgen vermoedelijk kwijtschelding voor de gemeentelijk belastingen en waterschap.
quote:sjezus, je moet echt verhuizen man! zolang je die ¤ 640,00 aan huur niet schrapt, kom je echt nergens.
Op vrijdag 31 januari 2003 12:56 schreef leviathanfd het volgende:[..]
Onze uitgaven bestaan voor het grootste deel uit kosten voor de Nutsbedrijven (130 ¤per maand!!!), belastingen en verzekeringen. We kunnen CZ (77 ¤ per maand!!!) en de inboedelverzekering (29 ¤ per maand) natuurlijk niet schrappen.
Die baan in Milaan heb ik bij een uitzend/detacherings bureau gezien.Edit: lasten worden iets minder. We krijgen vermoedelijk kwijtschelding voor de gemeentelijk belastingen en waterschap.
edit: ¤ 640,00 = fl. 1.410,37
Ik heb een administratieve baan gekregen zonder administratieve opleiding, sterker nog, mijn opleiding heeft er weinig mee te maken. Daarbij komt ook dat ik voor 25% arbeidsongeschikt ben.
Ik heb de baan gekregen via www.denationalevacaturebank.nl
als je daar je cv zet, komen de werkgevers naar jou toe! Zet ook je cv op monsterboard en aanverwante sites, dit verbeterd je kansen aanmerkelijk! Gewoon blijven proberen, want je weet, de aanhouder wint!
quote:Bij Maaslandbeheer zit je ook particulier. En je moet 2 X een maandhuur als premie betalen en nog andere bedragen. Ik heb in mijn studententijd via Maasland gehuurd.
Op vrijdag 31 januari 2003 16:20 schreef fokje het volgende:
http://www.maaslandbeheer.nl/tehuur/680-n.htm, als je dat wil. Wel klein denk ik.
edit; en ik weet ook niet hoe oud die advertentie is.
Op de websites staat mijn CV ook.
quote:ze komen niet naar jou toe, je moet je op elke mogelijke vacaturebank inschrijven
Op vrijdag 31 januari 2003 16:30 schreef leviathanfd het volgende:[..]
Op de websites staat mijn CV ook.
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 31-01-2003 16:51]
Edit: oops...opleiding vergeten:
VWO: Nl, Eng, Du, Aard, Gesch, Bio, Wisk. A.
WO: Propedeuse Gezondheidswetenschappen (BGK)
Edit 2: Het gak heeft eindelijk betaald. Van 2 december tot 20 Januarie 1100 Euro.
Plus: Comptia+ (moet examen nog doen, 180 ¤)
Ben ook bezig met MCSE boeken en Linux.
[Dit bericht is gewijzigd door leviathanfd op 31-01-2003 17:57]
quote:Och, voel je niet geroepen om je je te verantwoorden tegenover mij of wie dan ook hier. Ik doe slechts een eventuele tip van de hand, je weet zelf het best of het wat is of niet. Een buitenstaander heeft altijd makkelijk praten.
Bij Maaslandbeheer zit je ook particulier. En je moet 2 X een maandhuur als premie betalen en nog andere bedragen. Ik heb in mijn studententijd via Maasland gehuurd.
De woning heeft alleen maar een woon/slaapkamer. Niks appart.Op de websites staat mijn CV ook.
Succes en sterkte.
quote:sjezus...volgens mij ben jij nu echt niet in de positie om eisen te stellen hoor...haal je kop eens uit het zand en onderneem actie man!
De woning heeft alleen maar een woon/slaapkamer. Niks appart.
En probeer goedkoper te wonen door een urgentieverklaring af te dwingen, desnoods via jullie huisarts.
quote:Vraag schuldsanering aan bij de volksbank en laat hen een tijdje je geld beheren. Zij kunnen ook zorgen voor begeleiding en aanschrijven van instanties.
Op zaterdag 1 februari 2003 00:25 schreef leviathanfd het volgende:
In sommige gevallen mag je eisen stellen. Een kamer van 20 m2 is gewoon niet genoeg voor een kleerkast, een bed, een kinderbed, een tv, 2 pc's, een bankstel, 3 mensen, 3 katten, etc...
Hoe dan ook, Maasland is onbetrouwbaar en heel erg duur. We hebben nu niet eens geld om te verhuizen als het moet. Betaal jij 2 maanden opzegtermijn, 2 maanden premie en de huur???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |