abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8201734
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat ook helemaal niet van belang. het gaat niet over hoe je in deze situatie bent gekomen, maar wat je kunt doen om er weer uit te komen.
ja je hebt gelijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator vrijdag 31 januari 2003 @ 12:22:00 #152
5428 crew  miss_sly
pi_8201753
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:20 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk

soms wel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_8201757
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

soms wel

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8201773
Topic starter is erg moedeloos op dit moment
We hebben hem met zijn allen toch al genoeg ideeen gegeven en ik kan niet zeggen dat ie er al wat van geprobeerd heeft.

Laat de moed nou niet hangen!! Kop op nou.
Kan het niet aanzien........

Trouwens, hoe gaan jullie eigenlijk zaken voor de baby kopen? Bedje enzo?

vrijdag 31 januari 2003 @ 12:31:22 #155
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8201861
In de tijd dat mijn vriendin zwanger werd ging het financieel erg goed (lees: 2200 NETTO per maand). Het is allemaal pas misgegaan na de verhuizing. De kleine was en IS nog steeds absoluut gewenst. het was ook gepland.
Je kunt niet altijd zien hoe je na een tijd financieel er aan toe bent. Bij ons zag alles goed uit.
En over de tips die ik heb gekregen: daar wordt (gedeeltelijk) aangewerkt. Ik heb al contact gehad met meerdere instanties. Die kunnen echter nog niet veel omdat we als eerste naar de sociale dienst moeten. Daarvoor moeten we echter nog alle loonspecificaties van de werkgever van mijn vriendin krijgen. Die heeft ze nl nooit gehad.
Over Milaan: ik heb een vacture gezien waarvoor ik aan alle eisen voldoe. Ik weet zeker dat als ik reageer dat ik die baan heb. Maar Milaan....

edit: babyspullen hebben we al. Vrijwel alles... Van mijn ouders gekregen (die hebben ook vrijwel niks).

Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  Moderator vrijdag 31 januari 2003 @ 12:35:27 #156
5428 crew  miss_sly
pi_8201921
wat is dat voor baan in Milaan dan?
leg eens wat meer uit!

en wat heb je al gedaan van de dingen die je ZELF kunt doen? heb je al lijstjes gemaakt? bijvoorbeeld al contact opgenomen met instanties waar je achterstand/schuld hebt? daar kun je zelf ook de situatie uitleggen en vragen of ze mee kunnen denken aan een oplossing....

ACTIE!

vrijdag 31 januari 2003 @ 12:38:57 #157
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8201969
Voordat we een echt lijstje kunnen maken moeten we precies weten wat de inkomsten zijn. Die duidelijkheid hebben we niet. We hebben ook geen betalingsachterstanden. Met het geld wat we binnenkrijgen (of beter gezegd moeten binnenkrijgen) kunnen we alles betalen. Alleen kleding en eten gaat dan niet meer. als het goed is (en er niet weer iets fout is gegaan) krijg ik nu 8 weken betaald van het UWV. Dus we zitten een maand "safe". De huur voor Februarie is nl al betaald.
Die baan in Milaan zag er goed uit. iets voor een startende ICT'er met een goed salaris.
  Moderator vrijdag 31 januari 2003 @ 12:48:24 #158
5428 crew  miss_sly
pi_8202156
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:38 schreef leviathanfd het volgende:
Voordat we een echt lijstje kunnen maken moeten we precies weten wat de inkomsten zijn. Die duidelijkheid hebben we niet. We hebben ook geen betalingsachterstanden. Met het geld wat we binnenkrijgen (of beter gezegd moeten binnenkrijgen) kunnen we alles betalen. Alleen kleding en eten gaat dan niet meer. als het goed is (en er niet weer iets fout is gegaan) krijg ik nu 8 weken betaald van het UWV. Dus we zitten een maand "safe". De huur voor Februarie is nl al betaald.
Die baan in Milaan zag er goed uit. iets voor een startende ICT'er met een goed salaris.
dan nog maar een keer, want je reageert iedere keer erg selectief:

heb je een lijst van de uitgaven? daarin kun je zien of er nog wat te schrappen valt (vast wel, dat is bijna overal ook al denken mensen zelf van niet) en waardoor je dus geld vrij kunt maken voor eten bijvoorbeeld...

Bij wat voor bedrijf is die baan in Millaan? hoe kom je aan die advertentie?

pi_8202184
Het zal vast al wel gezegd zijn; heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb je al geprobeerd om schoonmaakwerk te vinden? Of geeft dat ook problemen met je ogen.
Meestal is schoonmaakwerk toch wel te vinden al dan niet bij particulieren. Zorg b.v. voor meerdere werkhuizen of twee (schoonmaakbaantjes). Desnoods zwart, naast je uitkering. Op zich is dit natuurlijk niet de bedoeling, maar in sommige gevallen breekt nood wetten.
Zelf hebben wij ook een periode gehad dat onze vaste lasten uitstegen boven de inkomsten (wat wil je, met drie kinderen en allebei een parttime baan). Mijn man heeft toen een tijdje een tweede baan gezocht en gevonden bij een schoonmaakbedrijf. Werd nog niet eens zo slecht betaalt omdat het 's nachts was. (wel wit trouwens).
Hij heeft dit ca. 1,5 jaar gedaan en het heeft ons er echt bovenop geholpen. In de tussentijd ben ik doelgericht aan mijn carriere gaan werken met resultaat. Daarna was het niet meer nodig.

Het was allemaal wel heel hard werken en knap vermoeiend, maar het is nog veel vermoeiender om iedere nacht te liggen piekeren over deurwaarders etc.

Misschien is verhuizen naar een plek waar nog wel werk te vinden is (meer richting westen) en waar nog goedkopere huurwoningen te vinden zijn (Almere?) toch een optie. Kan je echt niet onder je huidige huurcontract uit???? Zoek desnoods een onderhuurder.
En wat het levensonderhoud betreft; in deze overconsumerende samenleving heb je als je goed zoekt nauwelijks geld nodig om je te kleden en te eten. Denk aan kringlopen, emmausstichtingen, kledingbeurzen etc. Daarnaast gooien veel supermarkten in hun containers naast het pand enorm veel nog verpakt en goed eetbaar eten weg (b.v. 1 dag over de datum van pannekoekenmeel, geen vlees natuurlijk). Ga groentenmarkten af net voor sluitingstijd etc.
Klinkt misschien allemaal wat slebbie, maar ik ken wel een paar mensen die het zelfs uit overtuiging doen (niet willen meedoen aan overtrokken consumptiemaatschappij).

Succes en sterkte, er komen vast weer betere tijden!

Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
  vrijdag 31 januari 2003 @ 12:56:38 #160
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8202309
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

dan nog maar een keer, want je reageert iedere keer erg selectief:

heb je een lijst van de uitgaven? daarin kun je zien of er nog wat te schrappen valt (vast wel, dat is bijna overal ook al denken mensen zelf van niet) en waardoor je dus geld vrij kunt maken voor eten bijvoorbeeld...

Bij wat voor bedrijf is die baan in Millaan? hoe kom je aan die advertentie?

Onze uitgaven bestaan voor het grootste deel uit kosten voor de Nutsbedrijven (130 ¤per maand!!!), belastingen en verzekeringen. We kunnen CZ (77 ¤ per maand!!!) en de inboedelverzekering (29 ¤ per maand) natuurlijk niet schrappen.
Die baan in Milaan heb ik bij een uitzend/detacherings bureau gezien.

Edit: lasten worden iets minder. We krijgen vermoedelijk kwijtschelding voor de gemeentelijk belastingen en waterschap.

vrijdag 31 januari 2003 @ 15:30:08 #161
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_8205268
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:56 schreef leviathanfd het volgende:

[..]

Onze uitgaven bestaan voor het grootste deel uit kosten voor de Nutsbedrijven (130 ¤per maand!!!), belastingen en verzekeringen. We kunnen CZ (77 ¤ per maand!!!) en de inboedelverzekering (29 ¤ per maand) natuurlijk niet schrappen.
Die baan in Milaan heb ik bij een uitzend/detacherings bureau gezien.

Edit: lasten worden iets minder. We krijgen vermoedelijk kwijtschelding voor de gemeentelijk belastingen en waterschap.

sjezus, je moet echt verhuizen man! zolang je die ¤ 640,00 aan huur niet schrapt, kom je echt nergens.

edit: ¤ 640,00 = fl. 1.410,37

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  vrijdag 31 januari 2003 @ 16:13:58 #162
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_8206303
1 advies: neem toch de baantjes aan die minder betalen dan de ww.
Het is makkelijker om van baan naar baan te gaan dan van ww naar een baan!
Ga gewoon dagjeswerk doen voor een uitzendbureau.
Je zegt dat je een oogafwijking hebt, neem contact op met het CWI om te vragen of je voor een gedeeltelijke waouitkering in aanmerking komt. Zij zullen dan met alle macht proberen om je weer aan het werk te helpen via een reintegratieproject!
That's the way the cookie crumbles
  vrijdag 31 januari 2003 @ 16:19:11 #163
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8206421
Voor de zoveelste keer: De uitzendbureaus hebben geen werk. Anders had ik wel al iets.
Voor alles heb je papieren nodig. Voor fabriekswerkt mts, voor administratief werk meao.
Dat heb ik niet.
pi_8206442
http://www.maaslandbeheer.nl/tehuur/680-n.htm, als je dat wil. Wel klein denk ik.
edit; en ik weet ook niet hoe oud die advertentie is.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 16:26:05 #165
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_8206570
Gewoon blijven proberen, het is een kwestie van geluk hebben, op de juiste tijd, op de juiste plaats zijn.

Ik heb een administratieve baan gekregen zonder administratieve opleiding, sterker nog, mijn opleiding heeft er weinig mee te maken. Daarbij komt ook dat ik voor 25% arbeidsongeschikt ben.
Ik heb de baan gekregen via www.denationalevacaturebank.nl
als je daar je cv zet, komen de werkgevers naar jou toe! Zet ook je cv op monsterboard en aanverwante sites, dit verbeterd je kansen aanmerkelijk! Gewoon blijven proberen, want je weet, de aanhouder wint!

vrijdag 31 januari 2003 @ 16:30:20 #166
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8206691
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:20 schreef fokje het volgende:
http://www.maaslandbeheer.nl/tehuur/680-n.htm, als je dat wil. Wel klein denk ik.
edit; en ik weet ook niet hoe oud die advertentie is.
Bij Maaslandbeheer zit je ook particulier. En je moet 2 X een maandhuur als premie betalen en nog andere bedragen. Ik heb in mijn studententijd via Maasland gehuurd.
De woning heeft alleen maar een woon/slaapkamer. Niks appart.

Op de websites staat mijn CV ook.

pi_8206999
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:30 schreef leviathanfd het volgende:

[..]

ze komen niet naar jou toe, je moet je op elke mogelijke vacaturebank inschrijven

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 31-01-2003 16:51]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 31 januari 2003 @ 16:43:18 #168
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_8207008
in welke sector zoek je werk? Wat is je opleiding?
  vrijdag 31 januari 2003 @ 16:53:14 #169
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8207239
Ik sta ingeschreven bij ongeveer 20 websites.
Ik zoek werk in meerdere richtingen. Ik richt me niet op 1 richting.
ICT, verkoop, commercieel. Kortom, alles waarvoor ik in aanmerking kom en wat mogelijk is. Dit hangt dus ook af van het aanbod op de arbeidsmarkt.
Ik solliciteer 20-30 keer per week!

Edit: oops...opleiding vergeten:
VWO: Nl, Eng, Du, Aard, Gesch, Bio, Wisk. A.
WO: Propedeuse Gezondheidswetenschappen (BGK)

Edit 2: Het gak heeft eindelijk betaald. Van 2 december tot 20 Januarie 1100 Euro.
Plus: Comptia+ (moet examen nog doen, 180 ¤)
Ben ook bezig met MCSE boeken en Linux.

[Dit bericht is gewijzigd door leviathanfd op 31-01-2003 17:57]

pi_8209280
quote:

[..]

Bij Maaslandbeheer zit je ook particulier. En je moet 2 X een maandhuur als premie betalen en nog andere bedragen. Ik heb in mijn studententijd via Maasland gehuurd.

Och, voel je niet geroepen om je je te verantwoorden tegenover mij of wie dan ook hier. Ik doe slechts een eventuele tip van de hand, je weet zelf het best of het wat is of niet. Een buitenstaander heeft altijd makkelijk praten.

Succes en sterkte.

zaterdag 1 februari 2003 @ 00:17:23 #171
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_8214953
quote:

[..]

sjezus...volgens mij ben jij nu echt niet in de positie om eisen te stellen hoor...haal je kop eens uit het zand en onderneem actie man!
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  zaterdag 1 februari 2003 @ 00:25:32 #172
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8215078
In sommige gevallen mag je eisen stellen. Een kamer van 20 m2 is gewoon niet genoeg voor een kleerkast, een bed, een kinderbed, een tv, 2 pc's, een bankstel, 3 mensen, 3 katten, etc...
Hoe dan ook, Maasland is onbetrouwbaar en heel erg duur. We hebben nu niet eens geld om te verhuizen als het moet. Betaal jij 2 maanden opzegtermijn, 2 maanden premie en de huur???
  Redactie Frontpage zaterdag 1 februari 2003 @ 00:29:00 #173
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8215116
Ik heb geen zin om alles door te lezen dus wellicht dubbel:
Het CWI kan je wellicht helpen met omscholen en het ook bekostigen.

En probeer goedkoper te wonen door een urgentieverklaring af te dwingen, desnoods via jullie huisarts.

zaterdag 1 februari 2003 @ 00:32:56 #174
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8215166
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 00:25 schreef leviathanfd het volgende:
In sommige gevallen mag je eisen stellen. Een kamer van 20 m2 is gewoon niet genoeg voor een kleerkast, een bed, een kinderbed, een tv, 2 pc's, een bankstel, 3 mensen, 3 katten, etc...
Hoe dan ook, Maasland is onbetrouwbaar en heel erg duur. We hebben nu niet eens geld om te verhuizen als het moet. Betaal jij 2 maanden opzegtermijn, 2 maanden premie en de huur???
Vraag schuldsanering aan bij de volksbank en laat hen een tijdje je geld beheren. Zij kunnen ook zorgen voor begeleiding en aanschrijven van instanties.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 00:35:12 #175
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8215197
Ik heb al eerder gezegd (no offence sunchasor) dat het cwi pas cursussen geeft bij fase 2. Daar kom ik nooit aan. Ik heb 6 maanden recht op ww. Ze hebben gezegd dat het gak niet zo gek is om een cursus te betalen...
En urgentie... Er zijn geen banen hier en ook geen woningen (meer). Ik heb ook nog aardige hoogtevrees (geen flat dus). Mensen die hier urgent zijn met 3 kinderen krijgen woningen met 1 of 2 slaapkamers aangeboden. En dat na 1 1/2 jaar.
Het is ook geen kwestie van uitgaven meer, maar meer een van inkomsten.
Ik zou het liefste gewoon werken. Ik zit in principe al 5 maanden thuis...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')