abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8061294
Hij is morgen op TV5 te zien en ik vond het wel een mooie gelegenheid om er een topicje over te openen. Ik heb hem enkele jaren geleden op NL3 gezien en het was een van de weinige films waarbij ik op het eind ooit een traantje moest wegpinken.

Het is een waargebeurd verhaal (namelijk dat van de regisseur Louis Malle uit zijn jeugd) over 2 jongens op een school die vrienden worden, 1 ervan is Joods. De titel van de film was overigens de inspiratie voor Reservoir Dogs, omdat Tarantino blijkbaar zijn Frans niet zo goed beheerste.

Hij heeft ooit nog in de top 250 van IMDb gestaan, maar daar is ie ondertussen uitgevallen. Ik weet dat ze op TV5 in het Frans uitzenden, dat vind ik zelf ook wat lastig film kijken (zelfs al heb ik Frans gehad op school), maar beslis zelf maar of je het aandurft.

De film is overigens genomineerd geweest voor een Oscar (buitenlandse film en scenario) en heeft o.a. een BAFTA en Gouden Leeuw (Venetie) gewonnen

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_8061472
Bij mij komt tv5 de laatste tijd bij sommige programma's en films met nederlandse ondertitels. Ik weet niet of het met deze film ook het geval is maar laatst een film gekeken waar ik het op tv5 normaal niet waag.
  donderdag 23 januari 2003 @ 05:19:13 #3
9140 Dzjelaiz
Web standards guru ;-)
pi_8061580
En de inspiratie voor de titel Reservoir Dogs van Tarantino ooit! Hij had het niet helemaal goed verstaan ofzo in de videotheek waar ie werkte...
These strange things happen all the time...
pi_8065638
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 03:30 schreef sampoo het volgende:
Bij mij komt tv5 de laatste tijd bij sommige programma's en films met nederlandse ondertitels. Ik weet niet of het met deze film ook het geval is maar laatst een film gekeken waar ik het op tv5 normaal niet waag.
wow! dat zou erg mooi zijn, ze zijn namelijk bezig in een maand een hoop films van Louis Malle te vertonen...

en Dzjelaiz: beter lezen

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  donderdag 23 januari 2003 @ 18:27:04 #5
9140 Dzjelaiz
Web standards guru ;-)
pi_8071381
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 13:08 schreef MadScientist het volgende:
en Dzjelaiz: beter lezen
Sorry, kwam door het tijdstip denk ik...
Heb even op de TV5 teletekst gekeken, maar stond niet bij dat deze film ondertiteld werd, wel andere programma's...
These strange things happen all the time...
pi_8076147
subtiel kickje. hij begint na het journaal op tv5.

ik vrees dat er geen ondertiteling bij zit, maar ik ga het toch proberen

vrijdag 16 december 2005 @ 08:57:41 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33125046
Topfilm met een erg mooi einde. Om één of andere reden raakt dit me meer dan al die vrij pathetische Amerikaanse holocaustfilms.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2005 @ 13:38:40 #8
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33132396
Film is zeer oké inderdaad. Laat op subtiele wijze de gevolgen van het Nazi-regime zien.
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')