Ik heb in april een kinder blokhutje besteld voor mn dochter. Dit huisje kwam pas na een hoop gezeur in september. In september hebben we meteen dat ding neergezet, goed in de beits van Rambo, dus niet een lullig beitsje zou je denken. Maar na een paar weken bleek dat het hout nog niet uitgewerkt was en ontstonden er naden en kieren. Volgens het bedrijf was er niks aan de hand, voor de winter zou dit uitgewerkt zijn en konden we gewoon de winter door. Ze vonden het ook niet nodig dat er iemand kwam kijken voor een blokhutje die geen €500,- heeft gekost.
Doordat hang en sluitwerk ontbrak hebben we die zelf gekocht en dat geld terug gekregen. Dus daar deden ze niet moeilijk over. Maar nu staat het huisje er zo bij, en wil het bedrijf niks meer met me te maken hebben... iemand enig idee wat ik hier nou weer mee moet?
Als dit hier niet op zn plaats staat kan iemand het dan ff verhuizen?
quote:ik denk gezet-gekregen.... anders zou je niet klagen over dingen die niet goed zijn gezet...
Op woensdag 22 januari 2003 16:23 schreef modestus het volgende:
was het een bouwpakket... of heb je het compleet-in-elkaar-gezet gekregen?
quote:De wanden, deur en dakdelen waren allemaal al in elkaar gezet. Het was alleen maar een kwestie van tegen elkaar en op elkaar zetten en zelf een vloertje er in maken. Er zat geen hout voor het vloertje bij, dus dat haddenw e zelf gekocht, 18mm multiplex met daar laminaat op. Zet je verdomme het huisje van de grond af, zodat het niet zo snel zou rotten heb je dit
Op woensdag 22 januari 2003 16:23 schreef modestus het volgende:
was het een bouwpakket... of heb je het compleet-in-elkaar-gezet gekregen?
quote:haha
Op woensdag 22 januari 2003 16:26 schreef moussy het volgende:[..]
De wanden, deur en dakdelen waren allemaal al in elkaar gezet. Het was alleen maar een kwestie van tegen elkaar en op elkaar zetten en zelf een vloertje er in maken. Er zat geen hout voor het vloertje bij, dus dat haddenw e zelf gekocht, 18mm multiplex met daar laminaat op. Zet je verdomme het huisje van de grond af, zodat het niet zo snel zou rotten heb je dit
Wel rot voor je... breekijzer is misschien ook wel een goeie, die maakt er in ieder geval werk van, komen ze niet meer om je heen..
quote:of Willibrord..
Op woensdag 22 januari 2003 16:43 schreef Willaaam het volgende:
Ook dat nog! das het leuksteWel rot voor je... breekijzer is misschien ook wel een goeie, die maakt er in ieder geval werk van, komen ze niet meer om je heen..
Consumentenbond bellen lijkt me wel een goed idee en als je het helemaal niet meer ziet zitten is Kassa altijd ook wel een goed (fatsoenlijk) programma.
quote:Tsja err... dat wordt willi bellen he
Op woensdag 22 januari 2003 19:01 schreef moussy het volgende:
Breekijzer stond gewoon leuk in mn topic titelAangezien het blokhutten bedrijf universo geen grote bank is of andere grote instantie doet ie dr toch niks mee.
quote:Ga ik doen, ook al vind ik die chazia helemaal niks
Op woensdag 22 januari 2003 20:25 schreef Bluezz het volgende:
Moussy, ik zag op bij toeval net op de site van rtl4 dat er een nieuw programma komt over consumentenklachten, je moet je zo snel mogelijk opgeven.
Hier:http://www.rtl.nl/actueel/dekatindezak
quote:In ieder geval iets inschakelen, tis toch belachelijk hoe je hutje er nu uitziet!
Op woensdag 22 januari 2003 20:51 schreef moussy het volgende:
Ga ik doen, ook al vind ik die chazia helemaal niks![]()
ik hou helemaal niet van dat tv gedoe, maar weet ook niet wat anders te doen![]()
quote:Ik heb ze net een laatste mailtje gestuurd met wéér het hele verhaal er in en daarin heb ik ze 1!! werkweek de tijd gegeven voor reactie en als er dan geen reactie met een oplossing is gegeven, ga ik over tot verdere stappen, zoals de kat in de zak ik zie het niet zitten om met mn porum op tv te komen, dat gaat heel wat beeldbuizen kosten
Op woensdag 22 januari 2003 20:55 schreef Bluezz het volgende:[..]
In ieder geval iets inschakelen, tis toch belachelijk hoe je hutje er nu uitziet!
Hou ons op de hoogte!
Het probleem ligt dus bij het tuincentrum waar we het huisje besteld hadden. Die heeft niet onze klachten doorgespeelt en er zelf maar wat van gemaakt. Ik heb nml vandaag bericht gekregen op mijn mail, tegenstrijdig aan de verhalen van het tuincentrum.
quote:
LS,
In april/mei 2002 heb ik het kinderhuisje type 260 via Groenrijk Julianadorp bij u besteld. Na een hoop telefoontjes en gevraag is dit speelhuisje pas in augustus/september aan mij geleverd.
Toen dit huisje aankwam bleek er geen hang en sluitwerk bij te zitten en bleek er een groot gat te zitten in de dakbedekking. We hebben nieuwe dakbedekking gekregen van Groenrijk Julianadorp, dus dat was opgelost. Het hang en sluitwerk hebben we zelf aangeschaft, maar dat geld hebben we later terug gekregen. Bij dit bedrag zat ook een kleine bijdrage voor al het ongemak dat we hadden. We spreken hier overigens over een bedrag van totaal €20,- Het huisje begon namelijk kieren te vertonen na een aantal weken die zo goed en zo kwaad als dat ging dicht gemaakt zijn met kit.
Het huisje staat goed in de beits van het merk Rambo, maar evengoed bleven er kieren komen. Weer is er contact opgenomen met Universo door ons, of Groenrijk hier over. Het was niet noodzakelijk dat er iemand bij zo komen om de "schade" te bekijken, omdat het om een blokhutje gaat van beneden de 500 euro. Ook is er gevraagd of het zou kunnen komen omdat de binnenkant nog niet gebeitst was. Volgens de medewerker van Groenrijk die op dat moment aanwezig was, kon dit niet het geval zijn. Het zou eerder het hout zijn dat nog niet uitgewerkt was, maar dat zou voor de winter over zijn. En dan van de zomer was er helemaal niets meer aan de hand en kon onze dochter eindelijk genieten van haar eigen speelhuisje.
Wat is nu het geval.... Het hout van het huisje is zo gaan "werken" dat er enorme gaten zijn ontstaan. Het dakje is zo uitgezet dat de dakbedekking over de totale lengte gescheurd is. Het huisje maar ook het kinderbankje dat er in stond is totaal beschimmeld. Zou dit hout nog recht trekken , wat in mijn ogen niet meer gaat omdat de openingen enorm groot zijn, mag mijn dochter niet meer in dit huisje, omdat schimmels schadelijk zijn voor de gezondheid.
Ik zal bij dit mailtje 6 foto's voegen over de staat van het huisje. Hierna verwacht ik zeker binnen een week een reactie te krijgen met een oplossing. Als dat niet het geval is ben ik genoodzaakt om andere stappen te ondernemen. Nu na ruim een half jaar heen en weer geslingerd te worden tussen wel en niet nodig en uiteindelijk met een beschimmeld huisje te zitten ben ik het helemaal zat. Mijn dochter heeft maar een paar weken plezier gehad van het huisje en voor dat bedrag dat ik hier voor heb moeten betalen vind ik dat véél te kort.
moussy
quote:nu maar proberen of het een ander huisje kan worden ipv geld terug
Goedemorgen,
Ten eerste betreuren wij het uiteraard dat er bij u een tuinhuisje/kinderspeelhuisje staat, dan niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Het huisje zoals dat bij u in de tuin staat, mag absoluut niet en het lijkt mij dan ook verstandig dat u terug gaat naar de Groenrijk waar het huisje gekocht is en dan moeten zij u zonder pardon het volledige bedrag van het huisje retour betalen. Aan de hand van de foto's die u gemaakt heeft, kunnen wij niets anders doen dan u volledig gelijk te geven en dus de klacht te honoreren. Wel is het ietwat vreemd dat de klacht bij onze klachtenafdeling volledig onbekend is. Ook het gegeven dat wij niet zouden komen kijken omdat het om een blokhutje beneden de 500 € gaat is niet juist: Alle klanten, ongeacht de hoogte van het aankoopbedrag hebben het recht om een klacht in te dienen als zij niet tevreden zijn, en wij hebben de plicht om de oorzaak van die klacht te onderzoeken en om, indien de klacht terecht is, een oplossing aan te bieden.
Het lijkt ons verstandig om nu dus terug te gaan naar de Groenrijk, eventueel met een kopie van deze mail, en daar uw geld terug te vragen. Zij kunnen dan op hun beurt het tuinhuisje weer claimen bij ons. Het lijkt ons niet noodzakelijk om heel het tuinhuisje mee retour te zenden, het mag uiteraard wel maar de bijgevoegde foto's zijn voor ons voldoende bewijs dat uw klacht terecht is en dus wordt gehonoreerd. Wij zullen op onze beurt deze foto's doorspelen naar de fabrikant zodat deze het een en ander mee kan nemen in hun evaluatie omtrent dit product.
Met vriendelijke groet en vertrouwende erop dat uw klacht zo alsnog naar tevredenheid is afgehandeld, verblijven wij,Dhr *naam*
quote:Nog niet terugggebeld?
Op vrijdag 24 januari 2003 11:17 schreef moussy het volgende:
Ik heb groenrijk al gebelt, als het goed is belt die jongen die bij de blokhutjes hoort me terug maar die is zo snel als dikke stront door een dunne trechter
wel hele dikke stront dan
quote:Nu wel
Op vrijdag 24 januari 2003 15:27 schreef gateway het volgende:[..]
Nog niet terugggebeld?
quote:
wel hele dikke stront dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |