abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:43:15 #1
37548 Ajax_master
Ajax (CL)kampioen 2002/2003
pi_8035594
Nu zero er aankomt kunnen we het weer hebben over dit creepy spel/film. Wat verwacht je vna Zero?

IK denk dat kwa creepy RE op de Gamecube niet kan overtreffen, algemeen is in een oud huis wat enger dan op straat en in een trein

Wel wordt het mischien mooier dan RE op de GC ( kan het nog mooier )

Maar RE op de Gamecube vond ik toch het engste wat ik ooit gezien/gedaan had(goliath of scream is er niks bij)
Dat huis, waar je achter de ramen schaduwen ziet van zombies, je hoort ze rammelen, je komt vaak een monster tegen: Lisa, Je bent 100 keer langs een gang gegaan en je ziet het als ''veilig'' Dan springen er 2 honde door het raam, of kruipen 4 zombies door het glas enzo. heerlijk die graphics

pi_8035865
Hoe zit het eigenlijk met Resident Evil Online? Komt die ook op de pc uit? Een erg tof idee, je mag het namelijk met z'n 4-en tegelijk opnemen tegen zombies en ander gespuis. Co-operative mode dus. Dat sfeertje in die trailer deed me denken aan de living dead-films.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:56:24 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8035921
Resident Evil is een verdomd mooi spel, alleen zit ik elke keer weer te klooien met die 3D besturing. Op één of andere manier kan ik er maar niet aan wennen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_8036220
Ik wacht alvast... en inderdaad dit is één van de games die grafische kwaliteit met verhaal en gameplay kan mixen (maar idd het schieten e.d. is nog wat onstabiel) ( geluid van enkele kamers verder op voorhand horen is ook altijd sfeergevend )
pi_8036260
RE op de gamecube...
duuuude...
dat is een scary spel

dat zeg ik echt niet vaak, en ik heb veeel spellen gehad, maar soms
stop ik toch wel ff... (no more ammo, strange noises on the otherside of the room, what do you do:
"turn off the computer and turn on ur pc! "

maar jah, het kna mooier, over 4 kleine jaartjes komt er een RE game voor de gamecube (alleen maar, dus geen andere consols) en dan heb je de zelfde graphics, alleen dan gewoon in 3th person view, (nu zijn het ook wel allemaal echte polygonen, maar is alles statisch)
dan dus niet meer, dan is alles ""echt, echt" en de dynamic lightning ook (cant hardly wait)

edit:
in het begin ben ik een keer zo hard geschrokken,
in een gang waar eerst tegen de ruiten aan word geklopt (op de eerste floor, redleijk in het begin)
dan denk je dat er iets door het raam komt, maar er komt dus niks,

maar als je later terug door die gang loopt, (je rent dan toch, want jah, je hebt zogenaamd alles al gehad) dan springt er in eens zo'n hond door de ruiten... schrik

[Dit bericht is gewijzigd door ixl85 op 21-01-2003 22:10]

pi_8036311
Er is/was maar een echt resi en dat was deel 1
Na deel 3 vond ik het niet echt spannend meer.
Maar als je de eerdere delen nog nooit gespeeld heb kan ik hem zeker aanraden.
pi_8036383
Nog nooit een resident eveil spel gespeeld, ook niet vanplan
Ik houd niet zo van horror!!!!
  woensdag 22 januari 2003 @ 07:51:25 #8
37548 Ajax_master
pi_8041442
IK had ook een keer iets engs:

Ik had RE een klein stukje gezien bij een andere vent(ik had he mnog niet wegens budget) in de courtyard, an zie je zo'n vent opgehangen, wij denken dat de touw elk moment kon knappen maar nee hij blijft zo,
Later heb ik het spel ook en loop langs die opgehangde vent en zeg hallo, en in een keer wordt die vent levend!

Ik scrok me doood want dit had ik niet verwacht,

Eindredactie Games woensdag 22 januari 2003 @ 08:04:28 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_8041456
geef mij maar silent hill
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 22 januari 2003 @ 09:04:58 #10
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_8041780
wow,....ik kan zelf ook niet wachten. Heb vorig weekend Resident Evil op Gamecube uitgespeeld. Ik moest het nog met Chris doen. Ben zelf een zwaar RE fan en weet dat zero erg cool gaat worden. Begin maart ligt deze titel bij mij thuis. Characterswitching wanneer je wilt spreekt me erg aan en ben ook erg benieuwd wat er aan deel 1 voorafging !

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_8042042
Ha, eindelijk een centraal Resident Evil topic! Als grote RE-fan moet ik hier nu toch een verhaaltje plaatste.

Het eerste deel van RE heb ik toendertijd op de PC gespeeld, ik had toen net een 3Dfx kaart gekocht en er toe maar meteen dit spel bijgehaald (ik had gehoord dat het erg populair was op de PSX). Wat een openbaring was dit spel! Het was gruwelijk eng (nadat in het begin die honden door het glas naar binnen sprongen had ik een schone onderbroek nodig), de puzzels waren leuk en het feit dat je continu bijna zonder ammo zat verhoogde de spanning nog meer. Maar het allerleukste was het verhaal! Wat begint als een onrealistisch horrorverhaal ontwikkelt zich al snel richting een X-files aflevering. Toen ik het zwembad had laten leeglopen en ik voor het eerst de laboratoria betrad viel mijn bek bijna open van verbazing.

Ik heb vervolgens een PSX gekocht en de twee daarop volgende delen gespeeld, deel 2 was meer van hetzelfde en deel 3 viel een beetje tegen. Al maakte die continu opduikende Nemesis het wel weer spannend. Op de PS2 heb ik Code Veronica gespeeld, ik was een beetje sceptisch, maar dit spel bracht toch het gevoel van deel 1 weer naar boven. Zeker aangezien de Mansion uit deel 1 er weer in voorkomt. Ander pluspunt was de grote van het spel, minstens dubbel zo groot als de vorige delen.

De nieuwste delen op de Gamecube heb ik (helaas) nog niet gespeeld. Ik heb de remake van Resident Evil wel thuis liggen (gewonnen met een prijsvraag). Waarschijnlijk al ik wel een GC als deel Zero en 4 uitzijn. Als RE online een beetje goede reviews krijg zal ik hem zeker halen!

Kortgezegd, het concept van RE is gewoon goed, het verhaal, de actie en vooral de spanning maken deze reeks een topspel. Zelfs de minpunten hebben onder andere hun charme gekregen; het vreselijke heen en weer geloop om een puzzel op te lossen, de animatie van deuren die opengaan, de waardeloze besturing en de soms irritante vijanden (met als toppunt die motten uit RE:CV)

Ow ja, en de film was ook kewl!!!!!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 22 januari 2003 @ 09:36:28 #12
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_8042102
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 09:30 schreef Strolie75 het volgende:

De nieuwste delen op de Gamecube heb ik (helaas) nog niet gespeeld. Ik heb de remake van Resident Evil wel thuis liggen (gewonnen met een prijsvraag). Waarschijnlijk al ik wel een GC als deel Zero en 4 uitzijn. Als RE online een beetje goede reviews krijg zal ik hem zeker halen!

Ow ja, en de film was ook kewl!!!!!

Ben het met je eens, maar ik moet je wat vertellen. De remake van deel 1 is amper een remake. Scoorde op Famitsu niet voor niets 38/40. Trust me,....haal een Cube en RE0 straks in maart en ga ze gamen,....deel 4 komt voorlopig toch niet uit. Je weet letterlijk niet wat je meemaakt als je een RE game in je Cube doet....echt niet....

Ps,..ik vond Code Veronica ook erg goed

woensdag 22 januari 2003 @ 10:01:57 #13
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_8042429
My 2 cents:
Voor elke gamer die van angstaanjagende games houdt, gelden de Resident Evil-titels zo'n beetje als de standaardwerkjes waaraan alle andere survival-horror games kunnen worden getoetst. Toegegeven, Resident Evil (R.E.) is niet de grondlegger van het genre, want die eer is namelijk voorbehouden aan 'Alone in the Dark'. Het mag daarentegen wel gezegd worden dat de gamesreeks van Capcom net zoveel voor de survivor-horror heeft gedaan als Quake of Doom voor de 3D-shooters.

Nu was de eerste Resident Evil-game op de Playstation in zijn tijd een waanzinnig coole game. Het werd alom geprezen om de grimmige uitstraling, de gruwelijke monsters en het kenmerkende naargeestige sfeertje. Als het ècht eng moest zijn, dan was Resident Evil de 'King of Creepiness'.

Bekijk de screenshots

We zijn een flink aantal jaren verder, en na een aantal vervolgen en een handje vol halfbakken spin-offs leek het de mensen van Capcom wel geinig om terug te keren naar het spel waar het destijds allemaal mee begonnen was. Je raadt het al: voor Resident Evil op de Gamecube gaan we terug naar het beruchte huis uit de allereerste R.E.-game!

Nu is deze versie voor de Gamecube niet zomaar een opgedirkte update van de Playstation-klassieker, maar de makers van deze game hebben dit spel uitgebreid met nieuwe vijanden, véél betere graphics en geluid en een omvangrijkere verhaallijn. Denk dus niet dat je dit spel meteen uitspeelt als je bekend bent met de originele versie op de Playstation, want ditmaal is er heel wat meer loos...

Graphics
R.E. op de Gamecube ziet er wel zo ontzagwekkend mooi uit, dat ik niet anders kan zeggen dan: bekijk de screenshots en download vooral enkele van de filmpjes. Dan zul je ervan overtuigd raken: Resident Evil is op dit moment zo'n beetje het summum op het gebied van graphics. Je loopt rond in oogverblindende en supersfeervolle omgevingen, en de monsters uit het spel zien er werkelijk adembenemend goed (dus eng!) uit. Vooral de lichteffecten zullen je regelmatig versteld doen staan...

Bekijk hier waanzinnig mooie Resident Evil-filmpjes

Atmosfeer en geluid
Dankzij de loeiend mooie graphics is Resident Evil een spel met heel veel sfeer, maar gecombineerd met de realistische geluiden en de gierend spannende muziek wordt er een omgeving gecreeërd die alleen kan worden omschreven als 'angstaanjagend'. Wat dat betreft was het spelen van R.E. op de Gamecube een verademing: iedereen de deur uit, gordijnen dicht, telefoon uitzetten en gruwelen maar!

Gameplay
Ja, da's nou jammer... Hebben de fijne mensen van Capcom zo'n beetje alles aan Resident Evil verbeterd, om de Gamecube-incarnatie zo up-to-date mogelijk te maken, en dan besluiten ze om de middeleeuws aanvoelende besturing nagenoeg onveranderd te laten. En laat dat nou nèt een grote bron van ergernis zijn in zo'n beetje alle survival-horrorgames van Capcom! Er zijn wel kleine veranderingen doorgevoerd in de gameplay, maar de minuscule controller van de Gamecube zorgt er aan de andere kant voor dat je na een tijdje spelen last van je duimen krijgt.

Conclusie
Het spelen met Resident Evil op de Gamecube kun ik het beste vergelijken met het weerzien met een oude vlam. Je ex-geliefde ziet er stukken beter uit dan voorheen, en tijdens het weerzien voel je weer een beetje de kriebels die ze je vroeger ook al gaf.

Maar zelfs haar verblindende looks kunnen niet verhullen dat ze een aantal van haar oude streken nog steeds niet is kwijtgeraakt. Had ze deze fratsen afgeleerd, dan zou ik haar ten huwelijk gevraagd hebben, want sodejanus...wat is ze mooi....

Links:
Resident Evil
Adults get scared too

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  Eindredactie Games woensdag 22 januari 2003 @ 11:04:03 #14
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_8043345
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 22:09 schreef CaptainMiller het volgende:
Er is/was maar een echt resi en dat was deel 1
Na deel 3 vond ik het niet echt spannend meer.
Maar als je de eerdere delen nog nooit gespeeld heb kan ik hem zeker aanraden.
1 was idd in die tijd leuk...nu allang niet meer...het is gewoon niet meer spanned..

en by the way..ik durf me linker teelbal erop te verwedden dat RE zero zeker naar andere consoles komt...Capcom is wel money minded...en dan krijgen de andere consoles natuurlijk extra's

pi_8046294
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 09:36 schreef Chocobo het volgende:
haal een Cube en RE0 straks in maart en ga ze gamen,....deel 4 komt voorlopig toch niet uit. Je weet letterlijk niet wat je meemaakt als je een RE game in je Cube doet....echt niet....
Ik weet het! Maar het ontbreekt me gewoon aan tijd! Ik heb nog een aantal games die ik wil uitspelen op de PC en PS2 en ik kom er met moeite aan toe!

Ik ga binnenkort wel de GBA SP kopen, ik zit toch 2 uur per dag in de trein.

Dat is het probleem, heb je eindelijk de financiele middelen om alles te kopen wat je wilt heb je geen tijd meer om te gamen.

pi_8046940
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 11:04 schreef donald_dick het volgende:

[..]

1 was idd in die tijd leuk...nu allang niet meer...het is gewoon niet meer spanned..

Nee, omdat je hem kent.
Maar al kijk ik bijv. over 10 jaar terug op de games dan ga ik waarschijnlijk zeggen dat ik deel 1 het spannends vond omdat toen alles nog nieuw was.Maar ik moet eerst dan ff deel 4 spelen.
Vind het trouwens jammer dat ie niet op Ps2 uitkomt maar we kijken uit naar 0 en online want dat zag er ook wel cool uit.
Samen met Cho zombie's afslachten is altijd leuk
  Eindredactie Games woensdag 22 januari 2003 @ 14:44:06 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_8047699
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 14:07 schreef CaptainMiller het volgende:

[..]

Nee, omdat je hem kent.
Maar al kijk ik bijv. over 10 jaar terug op de games dan ga ik waarschijnlijk zeggen dat ik deel 1 het spannends vond omdat toen alles nog nieuw was.Maar ik moet eerst dan ff deel 4 spelen.
Vind het trouwens jammer dat ie niet op Ps2 uitkomt maar we kijken uit naar 0 en online want dat zag er ook wel cool uit.

wat ik beodel..dat deel 1 leuk was in die tijd met die techniek...als ik nu RE vergelijk met SH wint SH het op alle fronten.. duws dan heb ik het over RE2 V SH1
  woensdag 22 januari 2003 @ 14:44:39 #18
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_8047709
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 14:07 schreef CaptainMiller het volgende:

[..]

woensdag 22 januari 2003 @ 15:28:46 #19
37548 Ajax_master
pi_8048557
Waar zijn jullie van geschrokken?
Mijn verhalen zie je hierboven,

Was het lisa: De chick van het spel met prachtig gezicht(en) ??

Of de Crimson heads?

Of mischien toch de kerker met dat graf vol met bloed

pi_8048703
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 15:28 schreef Ajax_master het volgende:
( 1997 )
Toen die honden door het raam springden, bij deel 1 dus
pi_8048730
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 15:37 schreef CaptainMiller het volgende:
( 1997 )
Toen die honden door het raam springden, bij deel 1 dus

Toen had ik echt een schone onderbroek nodig.

woensdag 22 januari 2003 @ 18:15:29 #22
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_8051659
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 15:28 schreef Ajax_master het volgende:
Mijn verhalen zie je hierboven,

Was het lisa: De chick van het spel met prachtig gezicht(en) ??

Of de Crimson heads?

Of mischien toch de kerker met dat graf vol met bloed

Lisa is erg ranzig ! Ze was ook erg eng ! Die komt in de psone versie niet eens voor
pi_8052715
Ik hoop dat ze resident evil online ook voor de pc uitbrengen...net als alle andere voorgaande delen van de resident evil-serie (behalve code veronica).

Waar ik geschrokken was is als Alexia van een mooi vrouw in een soort vuur zichzelf transformeert in zo'n mutant die lijnen met vuur maakt.. en dan met een opera-liedje op achtergrond. (Code Veronica)

Ja die Lisa is zoooooooooooooo eng... terwijl ze vroeger schijnbaar knap was.

donderdag 23 januari 2003 @ 08:17:21 #24
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_8061793
Weet iemand de exacte release van RE zero op Cube ? Was het nou 7 maart?
  donderdag 23 januari 2003 @ 08:21:44 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8061810
Wees eens niet zo lui en kijk zelf op nintendo.nl
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')