abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 januari 2003 @ 17:13:03 #1
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_8008908
Het is weer raak in Australië:
quote:
Nederlandse toerist dood na val van waterval in Australië

TOWNSVILLE, 20 jan. (AP) - Een 19-jarige Nederlandse toerist is maandag verongelukt na een val van een waterval in het noordoosten van Australië.

Een reisgenoot haalde de jongeman uit het bassin onderaan de waterval en probeerde hem te reanimeren. Het slachtoffer, wiens identiteit nog niet is vrijgegeven, overleed echter kort na aankomst in het ziekenhuis. De politie zei geen aanwijzingen te hebben voor opzet.

Het ongeluk gebeurde bij de Murray Falls in de buurt van Tully, 150 kilometer ten zuiden van het toeristenoord Cairns. De dertig meter hoge waterval, te bereiken na een wandeling van een uur door het regenwoud, is een populaire bestemming van zowel toeristen als lokale bewoners.

Het is de derde keer in een maand tijd dat een Nederlandse toerist in het noorden van de Australische deelstaat Queensland slachtoffer wordt van een ongeluk. Eerder deze maand kwam een Nederlander om het leven tijdens het snorkelen voor de kust van Cairns en eind december raakte een Nederlandse toeriste gewond bij een aanval van een hamerhaai.

Op verzoek van de krant waarvoor ik werk ben ik een artikel aan het voorbereiden over reisgevaren in Australië.
Denk daarbij aan krokodillen, haaien, slangen en andere linke beesten, aan gevaarlijke trips en tours en aan niet geheel van risico ontblote bezigheden als duiken, skydiven en bungyjumpen.
Ik kan uit eigen ervaring putten, maar ben ook benieuwd naar andermans ervaringen.
Ben je gewaarschuwd voor de aanwezigheid van krokodillen toen je ging zwemmen in Kakadu?
Werd je aan je lot overgelaten tijdens je duikcursus?
Werd je uiteindelijk zo relaxed en roekeloos dat je, achteraf gezien, onverantwoorde risico's hebt genomen?
Dat soort dingen dus.
Niet overdrijven graag.

Alvast bedankt!

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  maandag 20 januari 2003 @ 17:27:52 #2
30620 -Kraiden-
-={ ...... }=-
pi_8009153
ik ga volgend jaar ook naar Australie, moet me wel even goed voorbereiden zo te zien. niet zo'n zin om verminkt of in een kist terug te komen =/
-={ .................................................................................................................................... }=-
pi_8009167
Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt zal het zo'n vaart niet lopen.
  maandag 20 januari 2003 @ 17:35:24 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8009293
Ik hoop dat de kop van je stukje iig niet "reisgevaren in Australië" gaat worden, want ik vind het nogal panisch overkomen...

Ik heb zelf geen ervarimg die kant op, succes ermee!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8009317
Ik ga deze week naar Canberra,heb daar gewoond en moet er naar toe voor familie omstandigheden, alleen de wijk, Fisher heeft nog geen stroom en gas, Brand een beetje daar nu. Is echt erg en ik heb zelf al heel wat bosbranden meegemaakt maar dit spant toch de kroon.
pi_8009338
Ik was aan de oostkust precies in het siezoen dat de Box jellyfish aan de kust was. Je moest overal een schaatspak aan met zwemmen en ze waarschuwden ervoor. Was wel een grappig gezicht hoor. Je voelde je net James bond

Maar mijn ervaring is dat je wel aardig gewaarschuwd wordt. Het zal ook wel schelen als je goed voorbereid op reis gaat. Dus veel lezen enz......

maandag 20 januari 2003 @ 17:38:45 #7
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_8009358
quote:
Op maandag 20 januari 2003 17:35 schreef Hik het volgende:
Ik hoop dat de kop van je stukje iig niet "reisgevaren in Australië" gaat worden, want ik vind het nogal panisch overkomen...
Wordt het ook niet. Nuanceren is m'n vak.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  maandag 20 januari 2003 @ 17:39:58 #8
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_8009382
gevaren? brand!

Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 20 januari 2003 @ 17:42:17 #9
20741 generalist
Watch me do it!
pi_8009441
Ben er 3 keer geweest en ik moet zeggen dat het hetzelfde is als naar Spanje gaan, alleen spreken ze in Australië wel Engels (makkelijk ), let met beter op de toeristen wat betreft veiligheid en is het schoner en leuker.

M.a.w. het is een normaal vakantieland. Je kan dan wel gaan Jumpen en Skydiven en duiken, maar dat kan overal. De kwallen zijn ook in andere landen te krijgen.
Giftige spinnen kom je bijna niet tegen (alleen tijdens een rainforrest-walk) en kroko's alleen als je een bepaalde tour gaat doen.
Je moet wel oppassen, maar dat moet je altijd wanneer je ergens bent waar je niet bekend met de omgeving bent.

Zoals gezegt, je wordt goed begeleid (beter dan ik in andere landen meegemaakt heb) en men is vriendelijk.

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_8009524
Ja bij mijn neven en een tante staat het vuur in de achtertuin. Die bomen klappen uit elkaar en de bladeren worden door de harde wind de stad in geblazen. dus het brand er echt overal. Zelfs in het centrum, Civic en Woden is het goed aan de gang. Voor morgen is er echter weer 37Gr en harde wind voorspeld dus daar gaan we weer. zelfs de Brandweer kazerne bij ons op de hoek is in vlammen opgegaan. 3 jaargeleden gebouwd. Maar er was geen mankracht aanwezig om te blussen. Op dit moment volgens de laaste berichten zijn er 413 huizen verwoest. 4 doden, 179 gewonden met brandwonden en 61 gewonden door ademhalings problemen
pi_8018092
Ik ben 2 keer in Australie geweest, vooral de 1e keer wel wat gevaren tegen gekomen.

Ik logeerde bij een oom en tante in Sydney, we gingen een dag naar de Blue Mountains, mijn oom, tante, nicht en ik. We gingen een redelijk zware wandeling maken langs de Wenthworth falls. Bij de waterval waren mensen aan het abseilen, daar stonden we even bij te kijken. We liepen weer door, we moesten een stukje door de waterval heen lopen, hier lagen wel stenen maar die waren nogal glad. Mijn tante gleed uit op zo'n steen en brak haar enkel. Het bot stak er echt helemaal uit en het bloede verschrikkelijk.
Daar stonden we. Terug konden we niet, was zeker 1,5 uur klimmen en klauteren naar boven. Mijn oom had zijn mobiel in de auto laten liggen dus we konden ook niet bellen.
Gelukkig kwam er een man langs met een mobiel en er was bereik!!! Dus ambulance gebeld. Na ongeveer 2 uur wachten kwamen er mensen van de ambulance en de Police Rescue Squad. Eerst hebben ze een spalk om het been van mijn tante gemaakt, toen hebben we gekeken wat we konden doen. Terug naar boven konden we niet, veel te ver en onmogelijk om mijn tante boven te krijgen. Toen hebben ze een helicopter laten komen. Mijn tante op een soort brancard gebonden. We moesten nog een stuk naar beneden waar een open plek was, hier kon de helicopter mijn tante oppikken. Half uur later kwam de helicopter, die heeft mijn tante samen met een man van de ambulance opgehesen.
Mijn oom, nicht, overige mensen van ambulance, police rescue sqaud en ik zijn terug naar boven gelopen. Ongeveer 1,5 uur later waren we boven en zijn we naar het ziekenhuis gegaan waar mijn tante geopereerd werd. Na 2 dagen kwam ze weer naar huis.

Ik was toen echt verschrikkelijk geschrokken, de mensen van de police rescue squad hebben toen aan me gevraagd om foto's te maken want er was eigenlijk nooit werk van hun uitgebreid gefotografeerd. Dat heb ik dus gedaan en later een serie naar hun opgestuurd, de mensen van de ambulance wilden de serie ook wel en de man die langs kwam met de mobiele telefoon ook

Met dit "avontuur" hebben we ook nog de krant gehaald, Sydney Morning Herald geloof ik maar dat kan ook een andere krant geweest zijn.

Verder, let ontzettend goed op dat je genoeg drinkt, vooral als je actief bent in de hitte. Bijvoorbeel in de Kings Canyon. Hier kan het makkelijk 40 graden zijn, de stenen kunnen wel 70 graden worden als de zon er de hele dag op staat. Draag ook altijd een zonnehoedje.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 21 januari 2003 @ 00:12:07 #12
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8018285
Ik zou ook wel een keer naar Australie willen, maar ben echt als de dood voor alle reptielen en insecten die je daar tegen kan komen... maar dat valt dus wel mee???
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8018457
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 00:12 schreef Qarinx het volgende:
Ik zou ook wel een keer naar Australie willen, maar ben echt als de dood voor alle reptielen en insecten die je daar tegen kan komen... maar dat valt dus wel mee???
Je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken. En als je een slang ziet niet proberen Steve -Crocodile hunter- Irwin na te doen
  dinsdag 21 januari 2003 @ 00:23:04 #14
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8018503
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 00:21 schreef Light het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken. En als je een slang ziet niet proberen Steve -Crocodile hunter- Irwin na te doen

Ik kijk wel uit!!!

Maar tis dus echt zo dat ze voor je neus de straat oversteken....
Brrrrrrrr

Ik wil me zelf graag een hartverlamming besparen

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8023400
quote:
Op maandag 20 januari 2003 17:28 schreef Roellio het volgende:
Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt zal het zo'n vaart niet lopen.
Inderdaad. Als je je gezonde verstand thuis laat dan kun je ook in de Belgische Ardennen verongelukken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 17:10:53 #16
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_8030076
Er verongelukken hier in Nederland ook genoeg mensen, dus wat dat betreft. Het valt alleen inderdaad wel op dat er 2 nederlanders zijn overleden in australie de laatste maand en 1 is verwond. Ik ga in September naar Australië en die verhalen schrikken me niet af. Gebruik inderdaad je gezonde verstand en een oingelukje kan overal gebeuren!
G'day mates, I'm in Australia!!!
  dinsdag 21 januari 2003 @ 22:01:37 #17
8997 tomroes
heeft altijd gelijk
pi_8036062
Ik ben op een dirtroadje tussen Canberra (ACT) en Tumut (NSW) bijna met mijn Volkswagen Kombi en een vriend een ravijn ingereden na een lekke band. Gelukkig stopte de auto met slippen toen er pas 1 wiel over de rand was...
  dinsdag 21 januari 2003 @ 22:09:05 #18
8997 tomroes
heeft altijd gelijk
pi_8036289
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 17:10 schreef Catkin_ het volgende:
Er verongelukken hier in Nederland ook genoeg mensen, dus wat dat betreft. Het valt alleen inderdaad wel op dat er 2 nederlanders zijn overleden in australie de laatste maand en 1 is verwond. Ik ga in September naar Australië en die verhalen schrikken me niet af. Gebruik inderdaad je gezonde verstand en een oingelukje kan overal gebeuren!
En ga vooral NIET naar Queensland

Wie kent btw nog de "backpacker murders"?
http://members.tripod.com/ahrens/serial/miltmrdr.html

Toen ik in Australie zat (begin 2002 tot augustus) zijn er trouwens:

-1 meisje opgegeten door een krokodil, dood
-Meisje van brug geduwd, dood
-Twee ontvoerd in NT
-Meisje ontvoerd in NSW (Tumut, toen ik er zat). Niet meer teruggevonden.

pi_8040921
Is Australië nu ineens een no-go vakantieland.

Als je gewoon een beetje normaal doet, en je af en toe je gezonde verstand gebruikt dan zal het allemaal wel loslopen.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 22 januari 2003 @ 11:09:18 #20
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_8043420
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 22:09 schreef tomroes het volgende:

[..]

En ga vooral NIET naar Queensland

Wie kent btw nog de "backpacker murders"?
http://members.tripod.com/ahrens/serial/miltmrdr.html

-Twee ontvoerd in NT

Niet naar Queeensland is een beetje moeilijk, aangezien ik op Cairns vlieg
Daarnaast heb je hier ook de kans ontvoerd te worden of ergens vanaf te vallen (al is het maar de trap thuis). Hier rijden per jaar ook weer een aantal mensen zich dood en ga zo maar door...

Beetje gezond verstand gebruiken. Dan kan er nog wel wat gebeuren, maar waar niet!

pi_8048556
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 22:09 schreef tomroes het volgende:

-Twee ontvoerd in NT

Over dat meisje. Ik zat toen in Bundaburg waar dat meisje van de brug was geduwd was best wel creapy. Al die engelse meiden werden gebeld en iedereen was vet in paniek omdat niemand thuis wist dat zij het niet waren zeg maar. Was beroofd voor paar dollar ofzo. Dus zulke dingen gebeuren overal zal ik maar zeggen.
pi_8048696
Ik vind die titel ook maar niks. Alsof juist Australie een gevaarlijke plek zou zijn. Dat is onzin natuurlijk. Van een waterval vallen kan overal gebeuren, bij bungee jumpen idem dito (ik denk dat je dan beter onderzoek kan gaan doen in Nieuw Zeeland, waar veel meer aan dit soort activiteiten wordt gedaan). En aangevallen worden door een hamerhaai is een uitzonderlijke situatie. Volgens mij zijn er andere plekken op Aarde waar dit soort incidenten veel meer voorkomen. Zuidelijk Afrika bijvoorbeeld, omdat daar veel minder maatregelen worden getroffen om badgasten te beschermen tegen haaien.
Gevaren met snorkelen is ook niet iets dat typisch voor Australie is. Ik vind het dus een beetje raar, die titel en het idee dat het juist in Australie zo gevaarlijk is.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8050800
Ik vind het ook een beetje overdreven de titel dan. Ik ben er maar 6 weken geweest dus is niet zo lang als de meeste van jullie. Maar ik heb me eigenlijk geen enkel moment onveilig gevoeld. Alleen tijdens een bargevechtje in Arlie beach met een paar ozzys. Was eigenlijk het enige gekke wat er gebeurt was. Dus gewoon eigenlijk.
pi_8050844
Denk dat je dat programma op Yorin even in de gaten moet houden.

Horrorvakanties in ....

Australie zal ook nog wel aan bod komen.

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  woensdag 22 januari 2003 @ 18:28:17 #25
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_8051891
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 17:25 schreef Shogen het volgende:
Denk dat je dat programma op Yorin even in de gaten moet houden.

Horrorvakanties in ....

Australie zal ook nog wel aan bod komen.

Australië is daarin al aanbod geweest. Kwamen allemaal erg leuke beestjes in voor die toch wel erg snel dodelijk waren. Maar dan nog. In elk land kan je voor iets komen te staan wat je in dat programma kan verwerken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')