quote:Op verzoek van de krant waarvoor ik werk ben ik een artikel aan het voorbereiden over reisgevaren in Australië.
Nederlandse toerist dood na val van waterval in AustraliëTOWNSVILLE, 20 jan. (AP) - Een 19-jarige Nederlandse toerist is maandag verongelukt na een val van een waterval in het noordoosten van Australië.
Een reisgenoot haalde de jongeman uit het bassin onderaan de waterval en probeerde hem te reanimeren. Het slachtoffer, wiens identiteit nog niet is vrijgegeven, overleed echter kort na aankomst in het ziekenhuis. De politie zei geen aanwijzingen te hebben voor opzet.
Het ongeluk gebeurde bij de Murray Falls in de buurt van Tully, 150 kilometer ten zuiden van het toeristenoord Cairns. De dertig meter hoge waterval, te bereiken na een wandeling van een uur door het regenwoud, is een populaire bestemming van zowel toeristen als lokale bewoners.
Het is de derde keer in een maand tijd dat een Nederlandse toerist in het noorden van de Australische deelstaat Queensland slachtoffer wordt van een ongeluk. Eerder deze maand kwam een Nederlander om het leven tijdens het snorkelen voor de kust van Cairns en eind december raakte een Nederlandse toeriste gewond bij een aanval van een hamerhaai.
Alvast bedankt!
Ik heb zelf geen ervarimg die kant op, succes ermee!
Maar mijn ervaring is dat je wel aardig gewaarschuwd wordt. Het zal ook wel schelen als je goed voorbereid op reis gaat. Dus veel lezen enz......
quote:Wordt het ook niet. Nuanceren is m'n vak.
Op maandag 20 januari 2003 17:35 schreef Hik het volgende:
Ik hoop dat de kop van je stukje iig niet "reisgevaren in Australië" gaat worden, want ik vind het nogal panisch overkomen...
M.a.w. het is een normaal vakantieland. Je kan dan wel gaan Jumpen en Skydiven en duiken, maar dat kan overal. De kwallen zijn ook in andere landen te krijgen.
Giftige spinnen kom je bijna niet tegen (alleen tijdens een rainforrest-walk) en kroko's alleen als je een bepaalde tour gaat doen.
Je moet wel oppassen, maar dat moet je altijd wanneer je ergens bent waar je niet bekend met de omgeving bent.
Zoals gezegt, je wordt goed begeleid (beter dan ik in andere landen meegemaakt heb) en men is vriendelijk.
Ik logeerde bij een oom en tante in Sydney, we gingen een dag naar de Blue Mountains, mijn oom, tante, nicht en ik. We gingen een redelijk zware wandeling maken langs de Wenthworth falls. Bij de waterval waren mensen aan het abseilen, daar stonden we even bij te kijken. We liepen weer door, we moesten een stukje door de waterval heen lopen, hier lagen wel stenen maar die waren nogal glad. Mijn tante gleed uit op zo'n steen en brak haar enkel. Het bot stak er echt helemaal uit en het bloede verschrikkelijk.
Daar stonden we. Terug konden we niet, was zeker 1,5 uur klimmen en klauteren naar boven. Mijn oom had zijn mobiel in de auto laten liggen dus we konden ook niet bellen.
Gelukkig kwam er een man langs met een mobiel en er was bereik!!! Dus ambulance gebeld. Na ongeveer 2 uur wachten kwamen er mensen van de ambulance en de Police Rescue Squad. Eerst hebben ze een spalk om het been van mijn tante gemaakt, toen hebben we gekeken wat we konden doen. Terug naar boven konden we niet, veel te ver en onmogelijk om mijn tante boven te krijgen. Toen hebben ze een helicopter laten komen. Mijn tante op een soort brancard gebonden. We moesten nog een stuk naar beneden waar een open plek was, hier kon de helicopter mijn tante oppikken. Half uur later kwam de helicopter, die heeft mijn tante samen met een man van de ambulance opgehesen.
Mijn oom, nicht, overige mensen van ambulance, police rescue sqaud en ik zijn terug naar boven gelopen. Ongeveer 1,5 uur later waren we boven en zijn we naar het ziekenhuis gegaan waar mijn tante geopereerd werd. Na 2 dagen kwam ze weer naar huis.
Ik was toen echt verschrikkelijk geschrokken, de mensen van de police rescue squad hebben toen aan me gevraagd om foto's te maken want er was eigenlijk nooit werk van hun uitgebreid gefotografeerd. Dat heb ik dus gedaan en later een serie naar hun opgestuurd, de mensen van de ambulance wilden de serie ook wel en de man die langs kwam met de mobiele telefoon ook
Met dit "avontuur" hebben we ook nog de krant gehaald, Sydney Morning Herald geloof ik maar dat kan ook een andere krant geweest zijn.
Verder, let ontzettend goed op dat je genoeg drinkt, vooral als je actief bent in de hitte. Bijvoorbeel in de Kings Canyon. Hier kan het makkelijk 40 graden zijn, de stenen kunnen wel 70 graden worden als de zon er de hele dag op staat. Draag ook altijd een zonnehoedje.
quote:Je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken. En als je een slang ziet niet proberen Steve -Crocodile hunter- Irwin na te doen
Op dinsdag 21 januari 2003 00:12 schreef Qarinx het volgende:
Ik zou ook wel een keer naar Australie willen, maar ben echt als de dood voor alle reptielen en insecten die je daar tegen kan komen... maar dat valt dus wel mee???
quote:Ik kijk wel uit!!!
Op dinsdag 21 januari 2003 00:21 schreef Light het volgende:[..]
Je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken. En als je een slang ziet niet proberen Steve -Crocodile hunter- Irwin na te doen
Maar tis dus echt zo dat ze voor je neus de straat oversteken....
Brrrrrrrr
Ik wil me zelf graag een hartverlamming besparen
quote:Inderdaad. Als je je gezonde verstand thuis laat dan kun je ook in de Belgische Ardennen verongelukken.
Op maandag 20 januari 2003 17:28 schreef Roellio het volgende:
Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt zal het zo'n vaart niet lopen.
quote:En ga vooral NIET naar Queensland
Op dinsdag 21 januari 2003 17:10 schreef Catkin_ het volgende:
Er verongelukken hier in Nederland ook genoeg mensen, dus wat dat betreft. Het valt alleen inderdaad wel op dat er 2 nederlanders zijn overleden in australie de laatste maand en 1 is verwond. Ik ga in September naar Australië en die verhalen schrikken me niet af. Gebruik inderdaad je gezonde verstand en een oingelukje kan overal gebeuren!
Wie kent btw nog de "backpacker murders"?
http://members.tripod.com/ahrens/serial/miltmrdr.html
Toen ik in Australie zat (begin 2002 tot augustus) zijn er trouwens:
-1 meisje opgegeten door een krokodil, dood
-Meisje van brug geduwd, dood
-Twee ontvoerd in NT
-Meisje ontvoerd in NSW (Tumut, toen ik er zat). Niet meer teruggevonden.
Als je gewoon een beetje normaal doet, en je af en toe je gezonde verstand gebruikt dan zal het allemaal wel loslopen.
quote:Niet naar Queeensland is een beetje moeilijk, aangezien ik op Cairns vlieg
Op dinsdag 21 januari 2003 22:09 schreef tomroes het volgende:[..]
En ga vooral NIET naar Queensland
Wie kent btw nog de "backpacker murders"?
http://members.tripod.com/ahrens/serial/miltmrdr.htmlToen ik in Australie zat (begin 2002 tot augustus) zijn er trouwens:
-1 meisje opgegeten door een krokodil, dood
-Twee ontvoerd in NT
Beetje gezond verstand gebruiken. Dan kan er nog wel wat gebeuren, maar waar niet!
quote:Over dat meisje. Ik zat toen in Bundaburg waar dat meisje van de brug was geduwd was best wel creapy. Al die engelse meiden werden gebeld en iedereen was vet in paniek omdat niemand thuis wist dat zij het niet waren zeg maar. Was beroofd voor paar dollar ofzo. Dus zulke dingen gebeuren overal zal ik maar zeggen.
Op dinsdag 21 januari 2003 22:09 schreef tomroes het volgende:
Toen ik in Australie zat (begin 2002 tot augustus) zijn er trouwens:-1 meisje opgegeten door een krokodil, dood
-Twee ontvoerd in NT
Horrorvakanties in ....
Australie zal ook nog wel aan bod komen.
quote:Australië is daarin al aanbod geweest. Kwamen allemaal erg leuke beestjes in voor die toch wel erg snel dodelijk waren. Maar dan nog. In elk land kan je voor iets komen te staan wat je in dat programma kan verwerken!
Op woensdag 22 januari 2003 17:25 schreef Shogen het volgende:
Denk dat je dat programma op Yorin even in de gaten moet houden.Horrorvakanties in ....
Australie zal ook nog wel aan bod komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |