[Dit bericht is gewijzigd door bluebellyfluff op 18-01-2003 13:54]
hoe wel Drumm & Bass op zijn tijd ook super is
En de OST's van Cowboy Bebop en Vision of Escaflowne.
quote:Hiphop/rap met niet te snelle BPM.. (Vooral 2pac is goed als je stoned bent, ook al hou je niet van die negermuziek
Op zaterdag 18 januari 2003 13:46 schreef jodela het volgende:
Wat is goeie muziek om een jointje bij te roken of als je stoned bent?
Dj Shadow is ook erg goed te pruimen op de 'geestverruimende' momenten
.. maar eigenlijk blow ik zelden meer.
etc etc etc
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 18-01-2003 15:44]
I Am The World Trade Center
Tips: Analogous en Aurora Borealis
Koop de cd "Cirque" van Biosphere en je hebt de ultieme blowmuziek te pakken
Verder doet Royksopp (met een umlaut op de o) het ook altijd erg goed.
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 15:49 schreef Noayla_ het volgende:
en met de rest uit dit topic, moet je toch een heel eind komen
quote:ö
Op zaterdag 18 januari 2003 15:49 schreef Noayla_ het volgende:
[numlock aan] -> alt 148 -> ö
Maar ook Velvet Underground en soloplaten van Lou Reed doen 't zeker weten goed
The Murrays (mijn vroegere bandje) wordt ook vaker gedefinieerd als 'blowmuziek',
MP3's zijn te vinden op de website
blow ze
Ow ja, Gomez, Jimmy White, Howe Gelb, Giant sant, Calexico en The Cruel Sea (Three legged dog) is ook erg fijn
*draait sticky & The Cruel Sea*
Om bij te chillen: reggea en dub!!!!
quote:Klassiek gaat beter samen met grote hoeveelheden alcohol. En geweld...
Op zondag 19 januari 2003 13:31 schreef Brick_Top het volgende:
Ben me toevallig nu wat aan het verdiepen in klassiek. Maar ook dat werkt weer prima bij een dikke koker. Vooral als je alle instrumenten(groepen) gaat analyseren.
Niet bij blowen.
IMHO
quote:
Op zondag 19 januari 2003 13:39 schreef Type het volgende:[..]
Klassiek gaat beter samen met grote hoeveelheden alcohol. En geweld...
Niet bij blowen.
IMHO
quote:oei oei oei
Op zaterdag 18 januari 2003 15:43 schreef Zander het volgende:
Ik vul nog even aan: Tortoise, Stereolab, the Herbaliser, Motorpsycho, The Orb, The Meters, die 'In Sound From Way Out' - EP van de Beastie Boys, Money Mark, Amon Tobin, Ozric Tentacles, 'Ole' van John Coltrane, Air is inderdaad ook een goede.
verder:
-Pole
-Basic Channel en Chain Reaction
-Arovane
-John Coltrane - A love Supreme (pas bij combinatie met alcohol op voor religieuze ervaringen )
quote:Alcohol vervreemd de werkelijkheid. Je voelt je dus helemaal wegzweven op bijv de Nocturnes van Chopin.
Op zondag 19 januari 2003 13:48 schreef Brick_Top het volgende:[..]
![]()
Welke redenen heb je daarvoor?
En om eerst iemand af te tuigen, of passioneel te nemen -waarmee ik bedoel iemand keihard verkrachten-, en tijdens of na dat bijv de 9e van Beethoven luisteren, of de Ode to Joy, dat geeft een gigantisch gevoel van macht. Of juist het pure van de klassieke muziek kalmeert je...
Lees "A clockwork orange" van Anthony Burgess, en je zal me begrijpen
Bij wiet, blowen, daar voel je je relaxt, rustig. Of juist hyper. Dan heb je OF iets nodig om wakker te blijven (DnB doet het dan heel goed), OF iets nodig om bij te chillen (lounge bijv)
Als je dan zoiets puurs als klassiek gaat luisteren, dan voegt dat niets toe aan je gevoel. Dat gevoel heb je nml al gekregen van de wiet...
IMHO dan he
Verder werkt klassiek ook niet bij sex. Daar werkt folk (heel rustige folk) weer beter bij. Ik noem als voorbeeld Loreena McKennit.
Picture this: een (donker)blonde schoonheid, jou persoonlijke Vuurgodin, een zolderkamer met een groot raam, een bed tegen de muur, en een zon die recht naar binnen schijnt door dat raam. Je bent je kapot aan het zweten, maar dat komt niet alleen door de zon, als je me begrijpt. En op de achtergrond hoor je Skellig, van Loreena. Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen: dan voel je je goed.
Klassiek werkt dan wel weer bij romantiek. Chopin en een romantisch diner voor 2. Heerleyckheid...
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:32 schreef Type het volgende:[..]
Alcohol vervreemd de werkelijkheid. Je voelt je dus helemaal wegzweven op bijv de Nocturnes van Chopin.
En om eerst iemand af te tuigen, of passioneel te nemen -waarmee ik bedoel iemand keihard verkrachten-, en tijdens of na dat bijv de 9e van Beethoven luisteren, of de Ode to Joy, dat geeft een gigantisch gevoel van macht. Of juist het pure van de klassieke muziek kalmeert je...
Lees "A clockwork orange" van Anthony Burgess, en je zal me begrijpenBij wiet, blowen, daar voel je je relaxt, rustig. Of juist hyper. Dan heb je OF iets nodig om wakker te blijven (DnB doet het dan heel goed), OF iets nodig om bij te chillen (lounge bijv)
Als je dan zoiets puurs als klassiek gaat luisteren, dan voegt dat niets toe aan je gevoel. Dat gevoel heb je nml al gekregen van de wiet...IMHO dan he
Verder werkt klassiek ook niet bij sex. Daar werkt folk (heel rustige folk) weer beter bij. Ik noem als voorbeeld Loreena McKennit.
Picture this: een (donker)blonde schoonheid, jou persoonlijke Vuurgodin, een zolderkamer met een groot raam, een bed tegen de muur, en een zon die recht naar binnen schijnt door dat raam. Je bent je kapot aan het zweten, maar dat komt niet alleen door de zon, als je me begrijpt.En op de achtergrond hoor je Skellig, van Loreena. Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen: dan voel je je goed.
Klassiek werkt dan wel weer bij romantiek. Chopin en een romantisch diner voor 2. Heerleyckheid...
quote:Het ligt niet aan de combinatie van de twee, maar meer aan het opvolgen van de een na de ander.
Op zondag 19 januari 2003 21:13 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Aan deze redenatie mogen velen een voorbeeld nemen. Ik zal alleen nooit met jou klassiek gaan luisteren en alcohol nemen.
Ze hebben elkaar niet nodig, maar kunnen zeer goed samenwerken. En hoe heerlijk is dat. Het is net een goed huwelijk, maar dan zonder de sex.
Goa dus, dat roels.
Deftones - Digital Bath
Deftones - Knife Party
Deftones - Passenger
Deftones - Change (In The House Of Flies)
Deftones - Pink Maggit
Incubus - The Warmth
Boards Of Canada - 1969
verder thievery corporation, ook erg chille lounge/dnb/jazz
dnb is ook chill (aphrodite enzo)
of eels, bizarre rock met vage teksten
-edit-
ow vergeet ik bijna jazzanova en de blue note remix project
En o ja, ik zet ook graag een albumpje van Monty Python op tijdens het smoken
morcheeba - bullet proof
rammstein - smurf
bomfunck mc's - freestyler
ik zal zometeen eens door m'n muziekcollectie rausen, dan post ik nog wel ff een 'lijstje'
quote:zeker wel... van bigbang tot alles of niets is feitelijk onvermijdelijk...
Op zaterdag 18 januari 2003 15:10 schreef Viola_Holt het volgende:
Def P, het ware aardverhaalhiphop met een boodschap
ruige cd. zoiezo alle nederhop
quote:Op zeker, vooral als je er een potje bij gaat schaken, echt spacend.
Dj Shadow is ook erg goed te pruimen op de 'geestverruimende' momenten
Lekker hoor!
Laters!
AA
Maar ik zweer bij Dubbing, dus dat zijn:
Lee Scratch Perry
Rebel MC
Gondwana
dat soort muziek (alleen gondwana heeft ook K*T nummers gemaakt
quote:Hmm, K&D idd, Thievery Corp. Heerlijk.
Op woensdag 12 maart 2003 10:52 schreef tktijntje het volgende:
kruder & dorfmeister (en dan de K&D sessions of peace orchestra van Kruder)verder thievery corporation, ook erg chille lounge/dnb/jazz
dnb is ook chill (aphrodite enzo)
Qua DnB had ik Squarepusher al genoemd... Vooral omdat daar soms wazigere dingetjes door zitten
En ik dacht ineens aan "Godspeed You! Black Emperor"
Ook een leuk idee, hoewel misschien iets te klassiek. (waarom ik geen klassiek luister als ik stoned ben, staat op pagina 1 bij 50 posts/pagina)
Veder vind ik dan lekkere reggea muziek ook wel gaaf...
Lekker op de bank, bak m&m's er bij, glaasje cola, peukje
Das ghaaaff
quote:Underworld!!!!!!
Op zaterdag 18 januari 2003 13:46 schreef jodela het volgende:
Wat is goeie muziek om een jointje bij te roken of als je stoned bent?
electronische zooi is erg leuk, Chemical Brothers, Underworld, Squarepusher, Aphex Twin, enz enz.
En uiteraard ska en (dub)-reggae. Vooral King Tubby is erg gaaf.
Ouwe Rock, zoals Hendrix, Hawkwind, the Doors, enz.
ik vind Manu Chao ook altijd erg gaaf.
eigenlijk wordt alles wel leuker
etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |