abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7957095
Het komt de laatste tijd echt enorm veel terug, daarom even dit aparte topic hierover en alléén dit topic (en eventuele andere delen , zodat andere topics hiervan (hopelijk) verschoond kunnen blijven.

Dit soort reacties hoop ik in andere topics dus te vermijden:

quote:
Eminem, dat zijn geen echte instrumenten, gewoon wat beats waar iemand 10 minuten voor achter een computer/synthesizer heeft gezeten.
Voor DJ gedoe, hetzelfde verhaal.
Bij alternatieve muziek (punk, metal etc.) wordt teminste nog moeite gedaan, echte instrumenten, artiesten die meer kunnen als achter een computer of synth. zitten.
pi_7957151
Oeh, reltopic. *In handen wrijft* Don't fuck with Eminem en Tiesto! .

[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 17-01-2003 18:56]

pi_7957204
En o ja : alternatieve muziek sucks en is voor door de maatschappij uitgekotste schooiers. .
pi_7957222
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:56 schreef LoekB het volgende:
En o ja : alternatieve muziek sucks en is voor door de maatschappij uitgekotste schooiers. .
Kun je nog normaal gaan discussiëren of zit je gewoon te wachten op een: -edit: offtopic- ?
pi_7957227
Hm

In het begin van de vorige eeuw woedde een gelijksoortige discussie over fototoestellen [meestal waren het de schilders die beweerden dat een persoon die gebruik maakte van een fototoestel nooit creatief bezig kon zijn]

ik zie wel parallellen.

Mijn opvatting: zonder creativiteit en feeling kom je met de computer muzikaal net zo ver als met een gitaar of drumstel: namelijk nergens.

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_7957236
Alle rockmuziek is 'boeren'muziek.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 17 januari 2003 @ 18:58:03 #7
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_7957253
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:51 schreef .. het volgende:
Bij alternatieve muziek (punk, metal etc.) wordt teminste nog moeite gedaan, echte instrumenten, artiesten die meer kunnen als achter een computer of synth. zitten
[..]
Dat doet me aan mijn moeder denken. Die zegt ook altijd dat klassieke muziek tenminste echte muziek is.

Wordt muziek minder mooi als er minder moeite voor gedaan wordt?? (Als dat inderdaad zo is, want twee akkoorden spelen op een gitaar is nou ook niet bijzonder ingewikkeld)

You're asking for peace, but you never stop fighting
pi_7957258
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:57 schreef Seborik het volgende:

[..]

Kun je nog normaal gaan discussiëren of zit je gewoon te wachten op een: -edit: offtopic- ?

Hoezo? Dat is mijn mening toch? Je mag hier toch ook zeggen dat r&b voor gladde pooiers is?

[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 17-01-2003 18:59]

pi_7957270
krijg het maar voor elkaar om in 10 minuten een nummer te maken dat goed in elkaar zit en iedereen aan het dansen krijgt. Ik weet 100% zeker dat het de eerste de beste beginneling niet lukt. Ga met je tijd mee, als je een pc als instrument kan gebruiken, why not do so?

En dan ben ik nog geeneens een liefhebber, laat staan een kenner...

overigens veel hardcore/punk nummers zijn ook erg makkelijk en ZEKER in 10 minuten te maken. Maar omdat je daar de noten op een gitaar achter elkaar zet i.p.v. met behulp van een computer, is dat wel goed? Wat een onzin!

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
  vrijdag 17 januari 2003 @ 18:59:06 #10
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7957274
hoezo is dat geen muziek? Alsof het makkelijk is om complete digitale nummers te maken. Veel van de muziek die ik luister is zo verschrikkelijk complex en origineel dat ik het meer in de buurt van kunst vind komen. Het is allebei muziek, alleen in verschillende vormen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_7957275
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:58 schreef LoekB het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is mijn mening toch? Je mag hier toch ook zeggen dat r&b voor gladde pooiers is?

Nee, je kan hier praten over wat er in de eerste post staat.
  vrijdag 17 januari 2003 @ 18:59:27 #12
42332 schizow666
You want something heavier?
pi_7957282
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:56 schreef LoekB het volgende:
ja je zou ook eens aardig kunne doen.. je weet niet eens waar je over praat dus ga nu maar een BrEeZaH pakke en stampe in de tempel
80mg methadone 8mg klonopin 120mg resotril 1.5 grams KB 4 grams mersh I just ate about 160mg inderal I drank some 151 8mg klonopin the mix [04:49] I told u I was hardcore
  vrijdag 17 januari 2003 @ 18:59:40 #13
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_7957285
Oh ja kijk hier even:

http://www.kvr-vst.com

En is computermuziek niet ingewikkeld??

You're asking for peace, but you never stop fighting
  vrijdag 17 januari 2003 @ 19:00:35 #14
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7957297
Hoe zit het dan trouwens met artiesten als Fear Factory die muziekale muziek met digitale muziek (geniaal) combineren? Zijn dat dan halve echte artiesten?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_7957302
-edit: niet schelden of op de man spelen-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 17-01-2003 19:01]

pi_7957304
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:57 schreef zwijntje het volgende:
Hm

In het begin van de vorige eeuw woedde een gelijksoortige discussie over fototoestellen [meestal waren het de schilders die beweerden dat een persoon die gebruik maakte van een fototoestel nooit creatief bezig kon zijn]

ik zie wel parallellen.

Mijn opvatting: zonder creativiteit en feeling kom je met de computer muzikaal net zo ver als met een gitaar of drumstel: namelijk nergens.

precies! it's all about creativity! hoe zich dat dan ook uit.
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_7957311
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:59 schreef schizow666 het volgende:

[..]

ja je zou ook eens aardig kunne doen.. je weet niet eens waar je over praat dus ga nu maar een BrEeZaH pakke en stampe in de tempel

inderdaad.., slaat helemaal nergens op echt dom..
pi_7957318
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:58 schreef LoekB het volgende:

[..]

Hoezo? Dat is mijn mening toch? Je mag hier toch ook zeggen dat r&b voor gladde pooiers is?

-edit: offtopic-

En ik kan wel degelijk genieten van electronische muziek. En dat het geen instrument is vind ik onzin.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 17-01-2003 19:03]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_7957324
Yawn, zo lust ik er nog wel een paar... een loze discussie, dit. Het gaat om het eindresultaat, en of je dat nou met traditionele instrumenten bewerkstelligt of met samplers of andere electronica, dat boeit helemaal niet. Computers en digitale apparatuur zijn allang gemeengoed in nagenoeg elke serieuze studio, ook degenen waar rockplaten worden opgenomen. Verder is het vooral een kwestie van smaak. Natuurlijk kun je met een pc even snel een deuntje in elkaar flansen, maar op een traditioneel instrument kun je net zo goed even snel drie akkoorden achter elkaar zetten en het een 'compositie' noemen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 17 januari 2003 @ 19:02:49 #20
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_7957355
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 19:00 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

precies! it's all about creativity! hoe zich dat dan ook uit.

true
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_7957363
Ik denk dat PC's wel instrumenten zijn... Ze worden doorgaans alleen extreem slecht bespeeld.

Een gitaar is een instrument, maar als je er niet meer dan behoorlijk mee kan omgaan, kan je er geen goede muziek mee maken... En zo werkt het imo ook met computers enzo.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_7957377
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:59 schreef Seborik het volgende:

[..]

Nee, je kan hier praten over wat er in de eerste post staat.

Mja, je hebt gelijk, sorry.

Ik vind het belachelijk dat bepaalde mensen alleen kijken naar hoe de muziek is gemaakt. Het gaat er bij mij om hoe het klinkt, het maakt me echt geen fuck uit of het uit een 'instrument' komt of uit een 'computer' . Met een gitaar kun je ook in '5 minuten' (mensen denken nog steeds dat alle trance e.d. in 5 minuutje in elkaar geflanst is) een simpel liedje maken... En ook vind ik dat een computer vaak betere geluiden kan maken dan b.v. een gitaar.

[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 17-01-2003 19:06]

pi_7957389
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 19:01 schreef Zander het volgende:
Yawn, zo lust ik er nog wel een paar... een loze discussie, dit. Het gaat om het eindresultaat, en of je dat nou met traditionele instrumenten bewerkstelligt of met samplers of andere electronica, dat boeit helemaal niet. Computers en digitale apparatuur zijn allang gemeengoed in nagenoeg elke serieuze studio, ook degenen waar rockplaten worden opgenomen. Verder is het vooral een kwestie van smaak. Natuurlijk kun je met een pc even snel een deuntje in elkaar flansen, maar op een traditioneel instrument kun je net zo goed even snel drie akkoorden achter elkaar zetten en het een 'compositie' noemen.
Helemaal mee eens. .
  vrijdag 17 januari 2003 @ 19:04:35 #24
18679 syndr0me
Breaking FFL!
pi_7957390
Een PC is zeker een instrument.
Een goed voorbeeld is Dj Neophyte, hij heeft voor zijn laatste niet veel meer gebruikt als 1 Synthesizer en 1 Drumcomputer. Daarmee heeft hij een heel hard hardcore album gefixed.. .
-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
pi_7957393
Wat een eensgezindheid, waar blijven de 'haters' toch?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')