Dit soort reacties hoop ik in andere topics dus te vermijden:
quote:
Eminem, dat zijn geen echte instrumenten, gewoon wat beats waar iemand 10 minuten voor achter een computer/synthesizer heeft gezeten.
Voor DJ gedoe, hetzelfde verhaal.
Bij alternatieve muziek (punk, metal etc.) wordt teminste nog moeite gedaan, echte instrumenten, artiesten die meer kunnen als achter een computer of synth. zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 17-01-2003 18:56]
quote:Kun je nog normaal gaan discussiëren of zit je gewoon te wachten op een: -edit: offtopic- ?
Op vrijdag 17 januari 2003 18:56 schreef LoekB het volgende:
En o ja : alternatieve muziek sucks en is voor door de maatschappij uitgekotste schooiers..
In het begin van de vorige eeuw woedde een gelijksoortige discussie over fototoestellen [meestal waren het de schilders die beweerden dat een persoon die gebruik maakte van een fototoestel nooit creatief bezig kon zijn]
ik zie wel parallellen.
Mijn opvatting: zonder creativiteit en feeling kom je met de computer muzikaal net zo ver als met een gitaar of drumstel: namelijk nergens.
quote:Dat doet me aan mijn moeder denken. Die zegt ook altijd dat klassieke muziek tenminste echte muziek is.
Op vrijdag 17 januari 2003 18:51 schreef .. het volgende:
Bij alternatieve muziek (punk, metal etc.) wordt teminste nog moeite gedaan, echte instrumenten, artiesten die meer kunnen als achter een computer of synth. zitten
[..]
Wordt muziek minder mooi als er minder moeite voor gedaan wordt?? (Als dat inderdaad zo is, want twee akkoorden spelen op een gitaar is nou ook niet bijzonder ingewikkeld)
quote:Hoezo? Dat is mijn mening toch? Je mag hier toch ook zeggen dat r&b voor gladde pooiers is?
Op vrijdag 17 januari 2003 18:57 schreef Seborik het volgende:[..]
Kun je nog normaal gaan discussiëren of zit je gewoon te wachten op een: -edit: offtopic- ?
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 17-01-2003 18:59]
En dan ben ik nog geeneens een liefhebber, laat staan een kenner...
overigens veel hardcore/punk nummers zijn ook erg makkelijk en ZEKER in 10 minuten te maken. Maar omdat je daar de noten op een gitaar achter elkaar zet i.p.v. met behulp van een computer, is dat wel goed? Wat een onzin!
quote:Nee, je kan hier praten over wat er in de eerste post staat.
Op vrijdag 17 januari 2003 18:58 schreef LoekB het volgende:[..]
Hoezo? Dit is mijn mening toch? Je mag hier toch ook zeggen dat r&b voor gladde pooiers is?
quote:ja je zou ook eens aardig kunne doen.. je weet niet eens waar je over praat dus ga nu maar een BrEeZaH pakke en stampe in de tempel
Op vrijdag 17 januari 2003 18:56 schreef LoekB het volgende:
En o ja : alternatieve muziek sucks en is voor door de maatschappij uitgekotste schooiers..
En is computermuziek niet ingewikkeld??
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 17-01-2003 19:01]
quote:precies! it's all about creativity! hoe zich dat dan ook uit.
Op vrijdag 17 januari 2003 18:57 schreef zwijntje het volgende:
HmIn het begin van de vorige eeuw woedde een gelijksoortige discussie over fototoestellen [meestal waren het de schilders die beweerden dat een persoon die gebruik maakte van een fototoestel nooit creatief bezig kon zijn]
ik zie wel parallellen.
Mijn opvatting: zonder creativiteit en feeling kom je met de computer muzikaal net zo ver als met een gitaar of drumstel: namelijk nergens.
quote:inderdaad.., slaat helemaal nergens op echt dom..
Op vrijdag 17 januari 2003 18:59 schreef schizow666 het volgende:[..]
ja je zou ook eens aardig kunne doen.. je weet niet eens waar je over praat dus ga nu maar een BrEeZaH pakke en stampe in de tempel
quote:-edit: offtopic-
Op vrijdag 17 januari 2003 18:58 schreef LoekB het volgende:[..]
Hoezo? Dat is mijn mening toch? Je mag hier toch ook zeggen dat r&b voor gladde pooiers is?
En ik kan wel degelijk genieten van electronische muziek. En dat het geen instrument is vind ik onzin.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 17-01-2003 19:03]
quote:true
Op vrijdag 17 januari 2003 19:00 schreef TrashNSk8 het volgende:[..]
precies! it's all about creativity! hoe zich dat dan ook uit.
Een gitaar is een instrument, maar als je er niet meer dan behoorlijk mee kan omgaan, kan je er geen goede muziek mee maken... En zo werkt het imo ook met computers enzo.
quote:Mja, je hebt gelijk, sorry.
Op vrijdag 17 januari 2003 18:59 schreef Seborik het volgende:[..]
Nee, je kan hier praten over wat er in de eerste post staat.
Ik vind het belachelijk dat bepaalde mensen alleen kijken naar hoe de muziek is gemaakt. Het gaat er bij mij om hoe het klinkt, het maakt me echt geen fuck uit of het uit een 'instrument' komt of uit een 'computer' . Met een gitaar kun je ook in '5 minuten' (mensen denken nog steeds dat alle trance e.d. in 5 minuutje in elkaar geflanst is) een simpel liedje maken... En ook vind ik dat een computer vaak betere geluiden kan maken dan b.v. een gitaar.
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 17-01-2003 19:06]
quote:Helemaal mee eens.
Op vrijdag 17 januari 2003 19:01 schreef Zander het volgende:
Yawn, zo lust ik er nog wel een paar... een loze discussie, dit. Het gaat om het eindresultaat, en of je dat nou met traditionele instrumenten bewerkstelligt of met samplers of andere electronica, dat boeit helemaal niet. Computers en digitale apparatuur zijn allang gemeengoed in nagenoeg elke serieuze studio, ook degenen waar rockplaten worden opgenomen. Verder is het vooral een kwestie van smaak. Natuurlijk kun je met een pc even snel een deuntje in elkaar flansen, maar op een traditioneel instrument kun je net zo goed even snel drie akkoorden achter elkaar zetten en het een 'compositie' noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |