abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7928180
quote:
Marokkaanse straatbende ongrijpbaar
MAYKE CALIS

AMSTERDAM - De crimineelste Marokkaanse straatbende uit Amsterdam-West bestaat uit 24 jongens van ongeveer achttien jaar. De bende kent geen leiders en de leden testen elkaar voortdurend uit. Criminaliteit, ook onderling, is aan de orde van de dag.

Dat schrijft Frank van Gemert, onderzoeker van Regioplan, in zijn rapport In de greep van de groep.

De harde kern is ongrijpbaar voor politie, justitie en hulpverleners. Gemiddeld zijn deze jongeren 33 keer per persoon met de politie in aanraking gekomen, sinds de tweede helft van de jaren negentig - één van de jongens liefst 202 keer.

Om de harde kern heen hangt steevast een grote groep jongens van veertig tot vijftig personen; meisjes doen nooit mee. Verveling drijft hen bijeen op hangplekken in de buurt. Ze zoeken vertier door elkaar en hun omgeving uit te dagen. Als daardoor problemen ontstaan tussen een groepslid en een bewoner, een winkelier of een politieman, dan duikt de hele groep er binnen een mum van tijd als één man bovenop. Het lukt de politie soms pas na de grootste moeite een bendelid te arresteren.

Een politieman die twee jongens wilde aanhouden die zonder helm op een brommer reden waarvan ook het kentekenplaatje ontbrak, zag bijvoorbeeld hoe andere jongens er met de brommer vandoor gingen, tijdens een worsteling die ontstond. Het lukt de agent om brommerrijder vast te houden door hem te bedreigen met een busje pepperspray.

De harde kern heeft het vooral gemunt op leden van het zogeheten toezichtteam, dat gelieerd is aan de politie. Dit team, dat bestaat uit jongens die de wijk kennen en in de buurt wonen, surveilleert in winkelstraten. Toen een van de teamleden een Marokkaans bendelid vorig jaar maart aansprak op zijn gedrag, kreeg hij een kopstoot. Het teamlid deed aangifte. Toen hij in het weekend uitging op het Leidseplein, werd hij opgewacht door diezelfde bendeleden, in elkaar geslagen en in de Leidsegracht gegooid. De politie was snel ter plekke en hield de jongens aan.

'Korte tijd later werden ze heengezonden, hoewel het delict omschreven staat als poging tot doodslag en de jongens geregisteerd stonden.'

bron: Parool
http://www.parool.nl/1042697443379.html

Schande dat deze randdebielen nog steeds vrij rondlopen. Het is belachelijk dat Justitie niet in staat is deze jongens aan te pakken. Hier word je als politieman of vrouw natuurlijk moedeloos van.

pi_7928211
Als justitie het niet doet, moet je het zelf maar doen. Vandaar ook mn nieuwe honkbalknuppel in mn auto.
Big dick.
  donderdag 16 januari 2003 @ 12:56:12 #3
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_7928214
quote:
De politie was snel ter plekke en hield de jongens aan.

'Korte tijd later werden ze heengezonden, hoewel het delict omschreven staat als poging tot doodslag en de jongens geregisteerd stonden.'

Eigen schuld van de politie, nu moeten ze niet zeggen dat ze ongrijpbaar zijn.

Het is wel schandelijk dat ze nog steeds vrij rondlopen!

pi_7928220
Ze zijn dus wel grijpbaar, maar worden telkens weer vrijgelaten/heengezonden.
pi_7928236
*kuch* vogelvrij verklaren *kuch*
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
  donderdag 16 januari 2003 @ 12:57:35 #6
7817 Gstar
JUST THE PRODUCT
pi_7928238
Als de "kern" nou eens een zelfmoordaanslag pleegde.. dan zaten we met een beetje geluk alleen nog maar met de "rand"ebielen
pi_7928252
FF 100 ME'rs optrommelen, jongeren opppakken en in een opvoedkamp stoppen
pi_7928255
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:56 schreef Halinalle het volgende:
Ze zijn dus wel grijpbaar, maar worden telkens weer vrijgelaten/heengezonden.
Recidivisten en jeugdcriminaliteit keihard aanpakken is de oplossing, niet het troetelbeleid dat de afgelopen jaren is gevoerd.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7928263
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:56 schreef HassieBassie het volgende:
Als justitie het niet doet, moet je het zelf maar doen. Vandaar ook mn nieuwe honkbalknuppel in mn auto.
Hehe. En jij slaat er wel even 50 van je af?
pi_7928280
Rondlopend wild noem ik dat. Daar moet je gewoon op jagen en even flink wat opvoeding buiten de maatschappij om in stampen.
pi_7928291
Ik wacht meer reacties van de fokkers af........
pi_7928313
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:58 schreef Poepoog het volgende:

[..]

In dit geval kunnen we ze beter afknallen, denk ik.
Weinig kans dat daar ooit nog een fatsoenlijke partij burgers uitgroeit.
Ik ben tegen wapenbezit, maar soms jeuken m'n handen behoorlijk.

(trouwens, mogen we dit wél kut-marokkanen noemen?)

pi_7928352
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:01 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

(trouwens, mogen we dit wél kut-marokkanen noemen?)

Nee, want ik ben ook Marokkaan, en haal het tevens ook niet in mijn hoofd om Kut-Nederlander te roepen.
pi_7928369
En dat een van die jongens 202 (!) keer in aanraking gekomen is met de politie en nog steeds vrij rondloopt stoort mij het meest. Ik bedoel, hoe ver moet iemand gaan voordat men doorheeft dat hij of zij opgesloten moet worden.
pi_7928375
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:58 schreef Poepoog het volgende:

[..]

1 voor 1. Je moest eens weten hoe makkelijk ze achter je aan lopen als je met een mooie telefoon op straat loopt. Dan komt niet de hele groep hoor.. en die ene kan je wel hebben als je hem onverwacht met een knuppel op zn harses slaat En het mooie is dat ze ook geen aangifte doen..
Big dick.
pi_7928404
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:05 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

1 voor 1. Je moest eens weten hoe makkelijk ze achter je aan lopen als je met een mooie telefoon op straat loopt. Dan komt niet de hele groep hoor.. en die ene kan je wel hebben als je hem onverwacht met een knuppel op zn harses slaat En het mooie is dat ze ook geen aangifte doen..

Succes. Ik zal je foto wel zien op Hart van Nederland. Heb je al een uitvaartverzekering?
pi_7928460
*Zucht* Wat word ik onderhand ziek van die lui. En de politie laat ze ook gewoon gaan ook nog... Waarschijnlijk spreken ze ook geen woord Nederlands. Maar ja, je mag hier natuurlijk weer niks over zeggen want dan ben je in Nederland een rassist .

[Dit bericht is gewijzigd door BoneCrusher op 16-01-2003 13:13]

donderdag 16 januari 2003 @ 13:13:07 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7928502
Wat is de bedoeling van dit topic? "Boe en bah" roepen of discussieren over deze situatie
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:15:14 #19
17729 SP
I hate my interests
pi_7928544
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:04 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Nee, want ik ben ook Marokkaan, en haal het tevens ook niet in mijn hoofd om Kut-Nederlander te roepen.

Wat een onzin!

Gaat het over Marokkanen? Ja
Gedragen ze zich kut? Ja

Dan zijn deze lui Kut-Marokkanen of mis ik iets?

Gedraagt een man zich kut --> Kut-vent
Gedraagt een vrouw zich kut ---> Kut-wijf
Gedraagt een aap zich kut --> Kut-aap
Gedraagt een kut zich kut --->Kut-kut

we moeten niet zo overdreven reageren...

pi_7928549
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:13 schreef robh het volgende:
Wat is de bedoeling van dit topic? "Boe en bah" roepen of discussieren over deze situatie
Allebei
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7928687
Het leger inschakelen, 't zooitje omsingelen en inpakken.
Eigen brokjes eerst.
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:23:17 #22
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7928701
Wordt het misschien toch eens een keer tijd voor opvoedkampen. Laat het leger die lui maar eens onderhanden nemen, misschien leren ze dan een beetje manieren.

Regering ga eens zorgen voor strengere straffen. Het heeft geen zin als burgers deze mensen op hun gedrag aanspreken.(of kan de F-side zich misschien eens positief bewijzen en deze gasten wat manieren bijbrengen)

donderdag 16 januari 2003 @ 13:23:57 #23
39446 303
(C) Roland
pi_7928719
Begrijp niet hoe de politie geen grip kan hebben op de jongeren, ze zijn gemiddeld meer dan 30 keer aangehouden (je hebt dus al hun gegevens) en die eikel die al meer dan 200 keer is aangehouden?

Kan dat zomaar, 200 keer??? Hebben we daar geen gevangenissen voor?

Allemaal oppakken en de cel in, klaar. Waar slaat dit op?

quote:
Wordt het misschien toch eens een keer tijd voor opvoedkampen.
Opvoedkampen? Heeft weinig zin op die leeftijd, een strafkamp is veel beter
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_7928743
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:15 schreef SP het volgende:

[..]

Wat een onzin!

Gaat het over Marokkanen? Ja
Gedragen ze zich kut? Ja

Dan zijn deze lui Kut-Marokkanen of mis ik iets?

Gedraagt een man zich kut --> Kut-vent
Gedraagt een vrouw zich kut ---> Kut-wijf
Gedraagt een aap zich kut --> Kut-aap
Gedraagt een kut zich kut --->Kut-kut

we moeten niet zo overdreven reageren...

Is die Marokkaan in NL geboren? --> Ja!
Wordt er op tv Kut-Nederlander geroepen als die zich misdraagt? --> Nee!

Ben jij nu heel dom bezig? --> Ja!

donderdag 16 januari 2003 @ 13:26:46 #25
39446 303
(C) Roland
pi_7928786
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:24 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Is die Marokkaan in NL geboren? --> Ja!
Wordt er op tv Kut-Nederlander geroepen als die zich misdraagt? --> Nee!

Ben jij nu heel dom bezig? --> Ja!

Laat je niet zo upjutten man, en het zijn wel kutmarokanen net zoals ze in Marokko kutnederlanders zouden zeggen als een groep Nederlanders daar hetzelfde deed.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')