abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7927599
quote:
Datum: 16-01-2003

(bron: Persbericht FC Utrecht)

FC Utrecht verlengt de aflopende contracten van zes spelers niet. Dat hebben Arno Arts, Marinus Dijkhuizen, Igor Gluscevic, Arco Jochemsen, Robert Roest en Harald Wapenaar in een persoonlijk gesprek met de directie van de club te horen gekregen. Het zestal moet na dit seizoen uitzien naar een andere club.

FC Utrecht verkeert in financieel zwaar weer en had al aangekondigd dat dit te merken zou zijn bij de besprekingen met mensen met een aflopend contract.
Hoewel er deels ook sportieve argumenten zijn betreurt directeur technische zaken de huidige maatregelen: Het wordt nu voor iedereen duidelijk en tastbaar dat we genoodzaakt zijn stevig in te grijpen en als die maatregelen niet puur en alleen uit sportieve overwegingen kunnen worden genomen, is dat extra pijnlijk.
De spelers reageerden wisselend op het slechte nieuws. Arno Arts: Ik had hiermee wel rekening gehouden. Ik betreur het dat ik in mijn periode bij FC Utrecht niet de kans heb gehad te bewijzen welke waarde ik voor het elftal kan hebben. Ik hoop nu dat ik nog een club kan vinden, want ik zou nog graag twee jaar betaald voetbal willen spelen.
Marinus Dijkhuizen was niet verrast door het besluit van de club en Arco Jochemsen had zelf al te kennen gegeven dat hij FC Utrecht na dit seizoen zou gaan verlaten. Die beslissing had ik, ongeacht een eventuele nieuwe aanbieding, voor mezelf toch al genomen. De manier waarop de trainer mij wil gebruiken strookt niet mijn sportieve ambities.
Robert Roest was liever op sportieve gronden beoordeeld. Jammer dat het zover heeft moeten komen. Ik was hier graag gebleven, al had ik dan wel de afweging gemaakt of ik nog een jaar op de bank had willen zitten, zoals nu het geval is.
Igor Gluscevic had het nieuws voelen aankomen. Ik ben niet verrast. De berichten die wij kregen, gaven aan dat je dit kon verwachten. Ik ben hier gekomen als een heer. De club heeft op mijn sportieve prestaties niets aan te merken. Dus ik ga me tot het einde van het seizoen tot het uiterste inzetten om hier ook weer te vertrekken als een heer.
Ook aanvoerder Harald Wapenaar toonde zich realist. De club heeft meermalen aangegeven dat ze mij graag had willen houden, maar dat daarvoor door de financiële situatie geen enkele mogelijkheid bestaat. Ik ga me nu nog een half jaar vol overgave inzetten voor de club en dan zien wel wat er gaat gebeuren.

2 bepalende spelers weg, ervaren bankzitters weg, geen geld meer, natrappende ex-voorzitters etc.

Maar het bestuur wat verantwoordelijk is zit er nog steeds....

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_7927738
Zes ervaren, maar dure spelers weg. Dat heeft altijd zijn invloed op de prestaties komend seizoen, maar ook dit seizoen. Het zorgt voor enorme onrust, zeker omdat ook Kuijt en Bosschaart op de nominatie staan verkocht te worden.

In het kader van de verjonging is het misschien nog wel gunstig dat je van die zes af bent. Vier dure en ervaren bankzitter heb je weinig aan, als je krap bij kas zit.
Wapenaar vind ik geen topkeeper, het verlies van Gluscevic is wel vervelend voor FC Utrecht natuurlijk.

Als er geld is, en ze kunnen jongeren met mogelijkheden halen dan hoef je het nog allemaal niet zo somber in te zien op termijn, hebben ze geen geld of halen ze nu jongens die mislukken... tsja... dan is het voor FC Utrecht.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 16 januari 2003 @ 12:28:54 #3
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_7927742

en die zien we nooit meer te-rug!

pi_7927751
Wapenaar weg ????? Waarom . Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Een club met zo'n ambitie doet zoiets gewoon niet.
pi_7927794
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:29 schreef Poepoog het volgende:
Wapenaar weg ????? Waarom . Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Een club met zo'n ambitie doet zoiets gewoon niet.
Ambitie of niet. Als je geen geld hebt dan houdt het allemaal op, kun je nog zoveel ambitie hebben.
Spelers als Wapenaar verdienden gewoon veel te veel bij Utrecht, en die contracten kunnen ze nu dus niet meer verlengen, omdat ze simpelweg dergelijke salarissen niet meer kunnen betalen.
Wapenaar vind ik ook geen echt goede keeper overigens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7927855
quote:
Wapenaar vind ik geen topkeeper, het verlies van Gluscevic is wel vervelend voor FC Utrecht natuurlijk.

Als er geld is, en ze kunnen jongeren met mogelijkheden halen dan hoef je het nog allemaal niet zo somber in te zien op termijn, hebben ze geen geld of halen ze nu jongens die mislukken... tsja... dan is het voor FC Utrecht.

Wapenaar is een van de beste keepers van NL, hij pakt elk seizoen punten voor de FC. Gluscevic heeft veel goals gescoord, en ik heb altijd een zwak voor m gehad omdat ie binnen een jaar vloeiend nederlands sprak, en nooit zeurde over geld etc.

Rene Ponk zal Wapenaar vervangen, in principe helemaal geen slechte keeper, dus dat valt mee, en vervangers voor Gluscevic zullen zijn Paulus Roiha en/of Donny de Groot waarvan de laatste enorm veel scoort in de GG-divisie bij Emmen....

Tsja, ik word er toch een beetje moedeloos van, in Breda sponsort de gemeente gewoon weer even, maar dat hoeven we in Utrecht niet te verwachten met oma Brouwer als burgemeester...

pi_7927857
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ambitie of niet. Als je geen geld hebt dan houdt het allemaal op, kun je nog zoveel ambitie hebben.
Spelers als Wapenaar verdienden gewoon veel te veel bij Utrecht, en die contracten kunnen ze nu dus niet meer verlengen, omdat ze simpelweg dergelijke salarissen niet meer kunnen betalen.
Wapenaar vind ik ook geen echt goede keeper overigens.

Voor Utrecht was ie goed (genoeg ) Maar ze kunnen hem nu toch een minder contract aanbieden?
pi_7927879
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:34 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Voor Utrecht was ie goed (genoeg ) Maar ze kunnen hem nu toch een minder contract aanbieden?

Wapenaar een beetje kennende zal hij daar niet snel mee akkoord gaan

Utrecht heeft toch ook nog Ponk?

pi_7927889
quote:
Maar ze kunnen hem nu toch een minder contract aanbieden?
Zelfs dat schijnt niet meer mogelijk te zijn
quote:
Utrecht heeft toch ook nog Ponk?
Yep, en jeugdinternational Michel Vorm...
pi_7927938
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wapenaar is een van de beste keepers van NL, hij pakt elk seizoen punten voor de FC.

Wapenaar vind ik vooral met zijn waffel een topkeeper. Op het veld niet echt. Utrecht heeft met Ponk nog een redelijke reserve-keeper achter de hand. Vind hem zeker niet veel minder als Wapenaar.
quote:
Gluscevic heeft veel goals gescoord, en ik heb altijd een zwak voor m gehad omdat ie binnen een jaar vloeiend nederlands sprak, en nooit zeurde over geld etc.
Inderdaad. Gluscevic is een prima speler. Zonder dat hij weggaat bij Utrecht, en zonde dat hij waarschijnlijk de Nederlandse competitie verruild voor een kleurloze buitenlandse club in de marge.
quote:
Rene Ponk zal Wapenaar vervangen, in principe helemaal geen slechte keeper, dus dat valt mee, en vervangers voor Gluscevic zullen zijn Paulus Roiha en/of Donny de Groot waarvan de laatste enorm veel scoort in de GG-divisie bij Emmen....
Dat zijn geen verkeerde spelers in principe, al heeft Gluscevic wel een hele brok aan ervaring. Overigens is het ook niet uitgesloten dat Kuijt vertrokt, als dat zou gebeuren zie ik het wel somber in voor de voorhoede van Utrecht. Als Gluscevic vertrekt kun je er Donny de Groot neer zetten, die doet het dit jaar goed bij Emmen, en vorig seizoen bij Volendam scoorde hij ook al makkelijk.
quote:
Tsja, ik word er toch een beetje moedeloos van, in Breda sponsort de gemeente gewoon weer even, maar dat hoeven we in Utrecht niet te verwachten met oma Brouwer als burgemeester...
Het gesponsor van NAC, zonder dat NAC nou eindelijk eens beleid gaat voeren ben ik ook al een tijdje kotsbeu eigenlijk.
pi_7927959
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:35 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zelfs dat schijnt niet meer mogelijk te zijn
[..]

Yep, en jeugdinternational Michel Vorm...

Ja jeugdinternational. Dat zegt niks. Hoe heet die ene keeper van Fortuna een paar seizoenen geleden die ook in Jong Oranje zat? Zegers? Hij zit nu toch ook bij Heracles ofzo.
  donderdag 16 januari 2003 @ 12:54:12 #12
30919 mitt
Michael Corleone
pi_7928179
Tragisch voor zo'n mooie club.

Zeker als je bedenkt dat Kuyt en Bosschaart ook weg zouden kunnen gaan.

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_7928285
Wel een goede keuze lijkt mij. Wapenaar is toch een middelmatige keeper en Gluscevic kwam met veel tamtam binnen maar heeft het niet waar kunnen maken. Het zijn in ieder geval geen bepalende spelers en ze zijn makkelijk te vervangen uit de eigen jeugd.
pi_7928337
Er stond zaterdag al zoiets in het UN.
erg jammer. Zeker van Wapenaar en Gluscevic. Kunnen ze die Roiha of Vreven niet gewoon verkopen.
Ik hoop stiekum dat in ieder geval Wapenaar toch nog blijft.
Die man heeft zo veel uitstraling dat is ongeevenaard. En daarbij is het echt een goede keeper.

Overigens heeft Utrecht jong talent genoeg in huis. En is Joost Broerse ook al vastgelegd voor volgend seizoen.

pi_7928360
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:00 schreef SCH het volgende:
Gluscevic kwam met veel tamtam binnen maar heeft het niet waar kunnen maken.
Hij werd twee keer topscorer van FC Utrecht. Dus hij heeft het zeker waargemaakt.
pi_7928381
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:03 schreef Frenkie het volgende:
Er stond zaterdag al zoiets in het UN.
erg jammer. Zeker van Wapenaar en Gluscevic. Kunnen ze die Roiha of Vreven niet gewoon verkopen.
Ik hoop stiekum dat in ieder geval Wapenaar toch nog blijft.
Die man heeft zo veel uitstraling dat is ongeevenaard. En daarbij is het echt een goede keeper.

Overigens heeft Utrecht jong talent genoeg in huis. En is Joost Broerse ook al vastgelegd voor volgend seizoen.

Roiha is nu juist wel een heel goede speler. Over Vreven ben ik het meer dan 1OO pct met je eens maar die zal wel aan de beveiligingsdienst van Utrecht worden toegevoegd. Wapenaar heeft wel uitstraling maar is geen loyale speler en een zeer overschatte doelman, heeft veel punten verspeeld voor Utrecht.
pi_7928396
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:04 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Hij werd twee keer topscorer van FC Utrecht. Dus hij heeft het zeker waargemaakt.

Nou dat zegt echt niet alles. Hij heeft niet gebracht wat Utrecht van hem verwachtte.
pi_7928458
quote:
Nou dat zegt echt niet alles. Hij heeft niet gebracht wat Utrecht van hem verwachtte.
Ehhh ??? Juist wel.... hij heeft meer goals gemaakt in minder tijd dan bv. een Michael Mols....
pi_7928467
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:06 schreef SCH het volgende:
Roiha is nu juist wel een heel goede speler.
Hij is zo goed dat hij niet eens een basisplaats kan afdwingen tegen een (volgens jou) overschatte voetballer als Gluscevic..
quote:
Over Vreven ben ik het meer dan 1OO pct met je eens maar die zal wel aan de beveiligingsdienst van Utrecht worden toegevoegd.
Over de inzet van Vreven en zijn mentaliteit ben ik lovend, alleen hij maakt domme fouten. Da's minder.
quote:
Wapenaar heeft wel uitstraling maar is geen loyale speler en een zeer overschatte doelman, heeft veel punten verspeeld voor Utrecht.
Hij heeft juist veel punten gepakt. En hij is mateloos populair in Utreg. Houden die gast
pi_7928476
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat verwachtte Utrecht dan van hem? Dat ie Utreg even kampioen zou maken?
pi_7928484
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:07 schreef SCH het volgende:
Niet..???
Igor scoorde meer dan spelers als Mols of de Jong. En is wel niet zo populair als Mols, maar wel minstens zo doeltreffend. Ik denk dat je je hierin toch vergist.
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:14:13 #22
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_7928521
Arts, Jochemsen, Dijkhuizen en Roest kan ik goed begrijpen. Geen basisspelers of zelfs uitgeleend en behoorlijk aan de leeftijd.

Maar Gluscevic en vooral Wapenaar??? Ik begrijp dat het dure krachten zijn, maar als je sportief iets wil neerzetten, dan moet er natuurlijk wel een kwalitatief goede selectie staan. Je wilt uiteraard niet Fortuna of Sparta achterna.....

Daarbij komt ook nog dat het waarschijnlijk is dat Bosschaart en Kuyt aan het eind van het seizoen weggaan.....

Als je ziet wat je achter de hand hebt als vervanging voor komend seizoen.....

Ponk, redelijke keeper, maar geen top, Donny de Groot en Paulus Roiha beide zijn talenten maar moeten zich beiden nog bewijzen in de Eredivisie, Broerse voor het middenveld, leuke speler maar geen top.

Dit zijn geen goede ontwikkelingen voor de FC

pi_7928525
Gluscevic vind ik toch een goede speler voor FC Utrecht.

En zo'n Roiha verkopen, zet dat maar uit je hoofd. De hele transfermarkt ligt op zijn gat, en ik kan me niet voorstellen dat er clubs veel geld gaan neertellen voor een reserve van FC Utrecht.

Wapenaar vind ik overigens maar een middelmatig keepertje. Ponk is zeker niet minder.

pi_7928568
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 13:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gluscevic vind ik toch een goede speler voor FC Utrecht.
Gluscevic is duur omdat hij van buiten de EU komt. En Wapenaar heeft een hoog salaris sinds hij terugkwam uit Italie. Hij zal wel een verlaagde aanbieding krijgen.
  donderdag 16 januari 2003 @ 13:16:37 #25
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_7928580
quote:
Gluscevic kwam met veel tamtam binnen
Igor kwam helemaal niet met veel tam-tam binnen ... werd als reservespeler ergens in Spanje opgeduikeld en was een hele positieve verrassing dat hij zoveel scoorde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')