abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7855601
Dit is een auto die vrij speciaal is, omdat 1552 ( een Tuningbedrijf uit california) wou laten zien hoe mooi iets kon zijn wat VW nooit heeft gemaakt, Namelijk een Jetta (Bora) Coupe, ik zeg er vantevoren bij dat geld bij dit Project niet gespaard werd. Hij heet project X omdat 1552 design alles iedere week op internet had gezet, maar ze zeiden alleen dat het heel speciaal was, maar niet wat het zou gaan worden. er komt een opgevoerd 24V VR6 blok in met, 6 bak en 4 motion, nu heeft hij nog gewoon voorwielaandrijving met een 12V VR6

Men neme een Golf GTi 1.8 T en gaan zagen...

dan zaag je ff door... tot je de zijkanten eraf hebt..

dan houd je dit over

dan pak je een Bora

en haal je ook daar vannalles af

je verplaatst even de B-stijl

en je last de zijkant van de Golf erin.

resultaat..

even schuren...

..voor het spuiten is ook handig

verlagen en dikke velgen eronder om te kijken hoe het wordt

bijna klaar.. er zitten nog plexi glazen achter ruiten in. en er moeten nog onzettend veel details veranderd worden..

een TT klepje.

het nieuwe raam.

het interieur met VEEL alcantara en leer

En het totaal plaatje.. hij is Mooooooi!

Let op deze auto is dus nog niet klaar.. de 4motion en het andere blok komt er nog in, daarom ga ik kijken of ik dit een beetje up-to dat kan houden

2825cc Single Turbo Beast
pi_7855778
Erg mooi,....

Dit is de originele, zoek de verschillen,.....

pi_7855905
De achterkant lijkt meer op een civic coupe dan op ook maar 1 coupe die VW ooit heeft uitgebracht
pi_7856068
Ziet er al een stuk leuker uit
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 12 januari 2003 @ 16:08:01 #5
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7856112
Erg ambitieus maar daar en tegen ook zeer zeker geslaagd. rezpect to the builders
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_7856190
mooie bak

wel vaag dat er op bijna elke foto weer andere velgen onder zitten

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_7856310
heel erg netjes..... volgens my moeten de designers van deze auto maar es gaan soliciteren bij vw
pi_7856385
Erg gaaf, doet me een beetje denken aan die one-off Peuogot 306 T16 Coupé van Ecosse...

Maar wat ik me bij dit soort projecten wel afvraag is of ze net zo stevig zijn als normale productieauto's...

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zondag 12 januari 2003 @ 16:25:44 #9
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7856457
quote:
Op zondag 12 januari 2003 16:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Erg gaaf, doet me een beetje denken aan die one-off Peuogot 306 T16 Coupé van Ecosse...

Maar wat ik me bij dit soort projecten wel afvraag is of ze net zo stevig zijn als normale productieauto's...

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Damn vind deze dan nog net iets gelikter, maar dat komt misschien omdat deze al af is. Mooi kleurtje btw
pi_7860883
quote:
Op zondag 12 januari 2003 16:25 schreef jacco het volgende:

[..]

Damn vind deze dan nog net iets gelikter, maar dat komt misschien omdat deze al af is. Mooi kleurtje btw

welke auto? die Ecosse heeft een Audi kleur met parelmoer ipv metallic eroverheen, en de VW is Audi Nimbus grijs (van de TT cabrio)
  zondag 12 januari 2003 @ 21:09:26 #11
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7861678
quote:
Op zondag 12 januari 2003 20:30 schreef Ultimora het volgende:

[..]

welke auto? die Ecosse heeft een Audi kleur met parelmoer ipv metallic eroverheen, en de VW is Audi Nimbus grijs (van de TT cabrio)

Die peugeot van Ecosse bedoel ik, mooi groen is niet lelijk
pi_7879030
quote:
Op zondag 12 januari 2003 21:09 schreef jacco het volgende:

[..]

Die peugeot van Ecosse bedoel ik, mooi groen is niet lelijk

De deuren en b-stijlen daarvan zijn van een 306 hatchbak, die zijn langer dan de gewone deuren, zodat het een echte coupé is, en geen Alfa 156 achtige coupé lookalike.
En het blok dat daar in ligt is ook erg bruut...een T16 2,1 liter viercylinder met 360 pk...wat ervoor zorgt dat deze Peugot sneller is dan een Ferarri 355!

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 13 januari 2003 @ 19:53:46 #13
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7879130
quote:
Op maandag 13 januari 2003 19:49 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

De deuren en b-stijlen daarvan zijn van een 306 hatchbak, die zijn langer dan de gewone deuren, zodat het een echte coupé is, en geen Alfa 156 achtige coupé lookalike.
En het blok dat daar in ligt is ook erg bruut...een T16 2,1 liter viercylinder met 360 pk...wat ervoor zorgt dat deze Peugot sneller is dan een Ferarri 355!

[afbeelding]

Op papier sneller of in werkelijkheid, want denk dat het kwa gewicht wel wat scheelt. Waardoor de Ferrarie alsnog sneller is.
pi_7880110
quote:
Op maandag 13 januari 2003 19:53 schreef jacco het volgende:

[..]

Op papier sneller of in werkelijkheid, want denk dat het kwa gewicht wel wat scheelt. Waardoor de Ferrarie alsnog sneller is.

Zowel op papier als in werkelijkheid.
Het interieur is nogal gestript namelijk, waardoor 'ie niet zo heel veel weegt.
Let wel, het gaat hier om accelleratie in een rechte lijn, tot 160mph (257km/h). Ik denk dat die Ferrari met wegligging en topsnelheid wel een stuk beter scoort dan de Peugot.
pi_7880441
Zou je denken

Het is leuk als ze supersnel zijn die auto's (en er mooi uitzien zoals deze twee), maar een echte auto moet vooral lekker in de bochten rijden.

pi_7886797
hmmm. Vindt het niet zo schokkend. Ik zie weinig concrete verschillen tussen dit project en een bora, en het blijft een VW... Technisch gezien wel een mooi stukje vakmanschap.
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_7887497
Ziet er aardig uit, alleen jammer van de saaie voorkant en het VW-logo...
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_7891151
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 09:47 schreef Darth-Vader het volgende:
Ziet er aardig uit, alleen jammer van de saaie voorkant en het VW-logo...
nouja die saaie voorkant, klopt wel, maar de aut is dus nog niet af he! er komt waarschijnlijk een volledige project zwo bodykit op..

zelfde auto no logo... alleen nog even wat lassen en dat zit dan ook weer mooi

nog even met het tijdelijke plexi glas raam

dinsdag 14 januari 2003 @ 18:48:28 #19
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_7896296
Vind vooral de koplampen erg geslaagd, nu de motorkap ff afmaken, en dan heb je toch beste een mooie v oorkant
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 januari 2003 @ 20:12:43 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7897938
Leuk project... . Mooie kleur ook!
pi_7898610
Vlak voor de introductie van de Golf IV/Bora heeft VW op een (ik dacht Amerikaanse) autoshow een concept gepresenteerd, dat achteraf gezien gewoon een 2 deurs Bora was. Ik weet niet meer hoe dit model heette en kan ook zo snel geen plaatje vinden.
Ik zoek nog wel even verder .

-edit-
De Volkswagen CJ bedoelde ik dus:

[Dit bericht is gewijzigd door matthijn99 op 14-01-2003 20:57]

pi_7904166
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 20:12 schreef Kreator het volgende:
Leuk project... . Mooie kleur ook!
pssst http://users.pandora.be/ir_fuel/TT/03_IMG.jpg

mooie kleur idd

pi_7905940
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 20:45 schreef matthijn99 het volgende:
Vlak voor de introductie van de Golf IV/Bora heeft VW op een (ik dacht Amerikaanse) autoshow een concept gepresenteerd, dat achteraf gezien gewoon een 2 deurs Bora was. Ik weet niet meer hoe dit model heette en kan ook zo snel geen plaatje vinden.
Ik zoek nog wel even verder .

-edit-
De Volkswagen CJ bedoelde ik dus:
[afbeelding]

Dat was die Bora Coupe met een W8 motor en 4motion toch?
pi_7908470
ik denk trouwens dat die oranje kleur op de TT V6 ook op tuning gebied echt veel gebruikt gaat worden... en dat hij nimbus grijs was, en dat dat van de tt komt was al eerder vermeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')