abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7887676
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 09:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Das LucasArts

Wat is er tegen LucasArts . (ok het is geen Sierra maar valt toch redelijk goed in het straatje ).
Don't think you are. Know you are.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 10:02:52 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7887742
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 09:59 schreef GHansie het volgende:

[..]

Wat is er tegen LucasArts .

Niks, behalve dat het geen Sierra is
  dinsdag 14 januari 2003 @ 10:03:35 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7887759
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 09:56 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

btw, er zijn nog meer Sierra games die hier amper bekend zijn, bij die Adventure game top10 stonden een aantal die ik niet eens ken en ik speel(de) toch een hoop van die games.

Welke dan? Ik kan me eigenlijk amper voorstellen dat er nog Sierra-adventures zijn die ik niet heb gespeeld
pi_7887782
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 09:56 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

bij die Adventure game top10 stonden een aantal die ik niet eens ken en ik speel(de) toch een hoop van die games.

Welke top10? (url?). Namen is ook goed, heb ik weer wat te doen de komende weken nml. .
Don't think you are. Know you are.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 10:07:46 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_7887815
The truth was in here.
pi_10092375
Op verzoek en met gewijzigde titel weer open.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10092860
Voor de mensen die de oude games nog hebben liggen en die onder nieuwere Operating Systems willen spelen, zie de volgende interssante (open source) projecten:

http://sarien.sourceforge.net (voor de hele oude AGI-games)
http://freesci.linuxgames.com (voor de nieuwere SCI-games, ook voor Windows)
http://scummvm.sourceforge.net (eigenlijk off-topic, maar voor de volledigheid )

Let wel dat dit alleen herschreven engines zijn. Om de games te kunnen spelen heb je nog altijd de originele (legale) games nodig! Uiteraard kunnen de engines ook gebruikt worden met de vele te vinden fan-games, die vaak wel gratis zijn.

Ten slotte is er voor Sierra Adventure liefhebbers een on-line community waarin men in de huid van een van de vele characters (ook een aantal NPC's) kan kruipen, een nick kan aannemen en rond kan lopen in de diverse Sierra-werelden, om vervolgens te socializen met fellow Sierra fans:

http://www.goodoldadventures.com

Je hoeft je daarvoor niet te registreren.

Dan is er nog de volgende site die (zeer fraaie) remakes heeft gemaakt van King's Quest I en II:

http://www.tierraentertainment.com/

Ze zijn tevens bezig met een remake van Quest for Glory II.

Zie tenslotte ook http://www.hero6.com voor een project die als doel heeft om een game te maken in de stijl van de Quest for Glory series.

Kortom: al heeft Sierra zelf gepoogd hun Adventures-verleden de nek om te draaien (), het is on-line gelukkig nog altijd levendiger dan ooit!

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 29-04-2003 14:38]

Ars longa, vita brevis
pi_10092961
en wat dachten jullie dan van Torins Passage? echt een heel cool spel

pi_10093036
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 14:38 schreef BigBear het volgende:
en wat dachten jullie dan van Torins Passage? echt een heel cool spel
Nooit gespeeld. Wel een trailer ervan gezien. Van Al Lowe, de bedenker van Leisure Suit Larry. (Al bevatte Torin's Passage wel veel onschuldigere humor dan de LSL's. )

Bijna alle Sierra-games zijn cool. En ik heb nog lang niet alle Sierra Adventures gespeeld. Maar ik kan wel zeggen dat ik van al die Sierra Adventures de Quest for Glory reeks nog altijd de leukste vond!

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 29 april 2003 @ 14:43:27 #35
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_10093088
Loom, ook erg cool, wel erg kort helaas
pi_10093162
Gabriel Knight!

edit:- Damn.. je kunt al niet eens meer fatsoenlijk doorlinken...

[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 29-04-2003 15:02]

pi_10093165
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 14:43 schreef Wunk het volgende:
Loom, ook erg cool, wel erg kort helaas
Zeker een mooi spel, maar dat was van LusasArts (toen trouwens nog LusasFilm geheten). Voor LucasFilm/LucasArts-adventures bestaat ook een apart topic:

Lucasarts Adventures

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 29-04-2003 14:51]

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 29 april 2003 @ 14:50:26 #38
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_10093255
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 14:46 schreef Bombie het volgende:
Gabriel Knight!
GK Rules!
pi_10098488
Adventure game maker

Hiermee kan je zelf Sierra games maken. Die 'engine' is vrijgegeven nu geloof ik, klik zelf maar.

pi_10106466
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 18:34 schreef FluxC5 het volgende:
Adventure game maker

Hiermee kan je zelf Sierra games maken. Die 'engine' is vrijgegeven nu geloof ik, klik zelf maar.

Cool! Die is dus voor games gebaseerd op Sierra's SGI-engine. Er is ook een ontwikkelomgeving voor AGI-based (de nog oudere) adventure-games: http://agistudio.sourceforge.net/

Tevens is er nog een hele mooie en uitgebreide tool om Point&Click Adventure Games te maken die niet op Sierra-engines zijn gebaseerd. Deze heet AGS (Adventure Game Studio). De Tierra remakes van King's Quest I en II die ik eerder noemde zijn daarmee gemaakt. Ook het Hero6-project maakt gebruik van deze development tool. Vrij te gebruiken, zelfs voor commercieel gebruik, mits de licentievoorwaarden worden gerespecteerd. AGS is te vinden op deze site:
http://www.adventuregamestudio.co.uk

Ars longa, vita brevis
  woensdag 30 april 2003 @ 13:13:21 #41
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_10110512
Pre-1996 Sierra... Met afstand de beste game developer ooit

Gabriel Knight en Quest for Glory zijn toch wel mijn favorieten, alhoewel Leisure Suit Larry, Space Quest en King's Quest ook onwijs geweldig zijn

pi_10112220
quote:
Op woensdag 30 april 2003 13:13 schreef Leshy het volgende:
Pre-1996 Sierra... Met afstand de beste game developer ooit
Inderdaad bergafwaarts gegaan. En dat ze (ja, off-topic, dat geen adventures) Babylon 5: Into the Fire hebben gecancelled, nadat ze zover waren gekomen met het ontwikkelen ervan, dat vergeef ik ze voorlopig niet.

Homeworld (ook geen adventure) beschouw ik daarentegen wel weer als lichtpuntje.

Terug naar de adventures.

quote:
Gabriel Knight en Quest for Glory zijn toch wel mijn favorieten, alhoewel Leisure Suit Larry, Space Quest en King's Quest ook onwijs geweldig zijn
Ik hoor me toch zoveel over Gabriel Night, dat ik me daar wellicht eens wat meer in moet gaan verdiepen. Hoewel ik ook wel slechte verhalen hoorde over het laatste deel (deel drie, toch?).
Ars longa, vita brevis
  woensdag 30 april 2003 @ 19:55:07 #43
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_10117455
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:48 schreef motown het volgende:
Ik hoor me toch zoveel over Gabriel Night, dat ik me daar wellicht eens wat meer in moet gaan verdiepen. Hoewel ik ook wel slechte verhalen hoorde over het laatste deel (deel drie, toch?).
Als ik één persoon mocht aanwijzen als beste game designer ooit, dan was het Jane Jensen wel, de schrijfster van de Gabriel Knight serie. Het zijn lekker ouderwetse point-and-click adventures, maar met een ongelooflijk sterke verhaallijn - waarschijnlijk de beste mix tussen realiteit en fictie in een spel

Ik weet niet of er erg veel slechts over GK3 is - mijns inziens is het een prima deel, en een heel geslaagde 3D adventure.

pi_10143271
Niet dat er onder alle Sierra Adventures nooit missers hebben gezeten...

*kuch* *kuch* phantasmagoria *kuch* *kuch*

Ars longa, vita brevis
pi_10143415
Ik vond Phantasmagoria fantastisch!
Deel 2 was wel heel slecht.
  donderdag 1 mei 2003 @ 22:14:12 #46
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_10143668
En nu ook op PocketPC te spelen door middel van PocketSarien

(Net als dat je de LucasArts adventures met PocketScumm kunt spelen)

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_10146482
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:14 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
En nu ook op PocketPC te spelen door middel van PocketSarien

(Net als dat je de LucasArts adventures met PocketScumm kunt spelen)

PocketSarien, he? Dat klinkt zeer interessant. Zeker gezien het feit dat AGI-games op zo'n lage resolutie draaien (160x200 of zo). Veel handhelds hebben ook niet zo'n hoge resolutie. Er is naast PocketSarien en PocketScumm ook een port in ontwikkeling van FreeSCI voor de IPaq.

http://handhelds.org/z/wiki/FreeSCI

[edit]
Link was eerst dood, schijnt het nu weer te doen.
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 02-05-2003 00:20]

Ars longa, vita brevis
pi_10146555
Ik zat er laatst nog aan te denken hoe ik Space Quest 1 nooit heb uitgespeeld.. ik zat op een gegeven moment halverwege in de woestijn bij die bar waar je een ruimteschip moest kopen ofzo en toen werd ik beroofd! Daar was ik zo pissed om (lang niet gesaved) dat ik het nooit meer heb gespeeld

Sierra adventures regeerden inderdaad.. mijn favorieten waren toch de Space Quests (vooral 4 en 5), maar heb laatst Larry 6 nog een keer gespeeld en die was toch ook erg leuk

vrijdag 2 mei 2003 @ 09:23:56 #49
44620 Praag
pi_10149935
Opbergen die adventure games. Gij zult eenieder Homeworld (van Sierra) aanschaffen en spelen tot ge er dood bij neervalt.

Topgame!

All good things must come to an end...
  vrijdag 2 mei 2003 @ 09:58:54 #50
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_10150377
Oeh, toch eens even naar die FreeSCI kijken, ik heb me dit weekend al kostelijk vermaakt met de scumm engine remake van sourceforge, maar larry is natuurlijk wel teh bomb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')