abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 januari 2003 @ 10:38:15 #1
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_7815691
Ik ben mij er van bewust dat er al meer van dit soort topics zijn, maar ik wil het even over een specifiek aspect hebben.

Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.

Waar ik mee zit is het volgende:
Blijkbaar mag je niets zeggen, want dat bekoop je op z'n minst met een paar klappen. Waarom mag je deze personen niet gewoon in de taal aanspreken die ze zelf gebruiken en blijkbaar begrijpen: meteen een paar flinke rossen uitdelen, liefst met een groepje?

Als je dit doet, dan ben je meteen 'dader' en krijg je nog een boete ook, of je draait het gevang in als het wat te bont geworden is.

Ik pleit voor een soort amnestieregeling als je met getuigen kan aantonen dat je niet zomaar begonnen bent met slaan, maar dat dat ter verdediging was van iemand die zichzelf blijkbaar niet kon beschermen (dat bedoel ik serieus, ik stel me voor dat een oud vrouwtje met osteoporose niet meer de lichamelijke kracht heeft om iets te doen)

Wat vinden jullie ervan? SERIEUZE REACTIES GRAAG! MET INHOUDELIJKE ARGUMENTEN!

vrijdag 10 januari 2003 @ 10:40:59 #2
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7815738
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:38 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik ben mij er van bewust dat er al meer van dit soort topics zijn, maar ik wil het even over een specifiek aspect hebben.

Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.

Blijkbaar mag je niets zeggen, want dat bekoop je op z'n minst met een paar klappen. Waarom mag je deze personen niet gewoon in de taal aanspreken die ze zelf gebruiken en blijkbaar begrijpen: meteen een paar flinke rossen uitdelen, liefst met een groepje?

Als je dit doet, dan ben je meteen 'dader' en krijg je nog een boete ook, of je draait het gevang in als het wat te bont geworden is.

Ik pleit voor een soort amnestieregeling als je met getuigen kan aantonen dat je niet zomaar begonnen bent met slaan, maar dat dat ter verdediging was van iemand die zichzelf blijkbaar niet kon beschermen (dat bedoel ik serieus, ik stel me voor dat een oud vrouwtje met osteoporose niet meer de lichamelijke kracht heeft om iets te doen)

Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus...........

-edit: smiley-

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:16]

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 10 januari 2003 @ 10:45:00 #3
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7815798
Wat mij betreft is het niet erg als je iemand in elkaar slaat die op dat moment iemand anders in elkaar aan het slaan is. Maar dan moet het uiteraard niet om een vechtpartij gaan, maar om 2 partijen waarvan 1 duidelijk geen geweld toepast en de andere duidelijk te veel (zinloos geweld achtig, venlo-achtige situatie dus)

Maarja, hoe controleer je dat?

lege ton
  vrijdag 10 januari 2003 @ 10:45:48 #4
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_7815808
The punisher doet het natuurlijk ook dus dan lijkt het me wel gerechtvaardigd. Zegt hij immers niet: "The guilty will be punished" ?
[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
pi_7815837
Ik denk nog steeds dat hele probleem ligt bij alle nederlanders. Zodra er iets gebeurt draaien 99 van de 100 mensen hun hoofd weg en lopen ze door.

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
  vrijdag 10 januari 2003 @ 10:47:48 #6
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_7815838
eigen rechter spelen mag niet.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  vrijdag 10 januari 2003 @ 10:50:14 #7
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7815868
allemaal kapot houwen idd
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_7815877
* 3MinuteHero denkt serieus na over een emigratie omdat hij ZIEK wordt van de mentaliteit in Nederland ....

helaas is het niet alleen hier zo .......

... fart.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 10:51:51 #9
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7815891
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:47 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
Ik denk nog steeds dat hele probleem ligt bij alle nederlanders. Zodra er iets gebeurt draaien 99 van de 100 mensen hun hoofd weg en lopen ze door.

WTF heeft dat met nationaliteit te maken??

ik citeer een karntenkop: "Veroorzaker ongeluk bijna gelynched" Daar ging het nog maar net goed. Wat jij beweert heeft met menselijkheid te maken, niet met nationaliteit.

pi_7815912
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:

ik citeer een karntenkop: "Veroorzaker ongeluk bijna gelynched" Daar ging het nog maar net goed. Wat jij beweert heeft met menselijkheid te maken, niet met nationaliteit.

Anders gezegd: alle inwoners van Nederland

niet zo paranoie man, wat dacht je dan dat ik bedoelde...

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
pi_7815922
quote:

Wat jij voorstelt mag al, en het heet noodweer. Je mag jezelf verdedigen als je aangevallen wordt, maar ook anderen. Sla er dus maar lekker op los
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de wet van Hofstadter.
pi_7815925
Mjah, blijft altijd een moeilijk verhaal wat bij elk incident beoordeeld moet worden.

Ik zou niet graag een rechter zijn van zo'n zaak. Je bent snel geneigd om vóór de 'hulpverlener' te zijn.

Maar de stap van 'hulpverlener' naar 'mishandelaar' is niet zo groot... Maar als je in blinde woede doorslaat... tsja, 't is niet goed, maar ik vind het best begrijpelijk. Hangt ook weer van het slachtoffer af natuurlijk...

Als ik iemand, die in mijn ogen weerloos is (ouderen, vrouwen, kinderen), in elkaar geslagen zie worden dan zal ik er toch echt op af gaan en er zonder vragen voor zorgen dat het gevecht wordt beëindigd. One way or another...

"Don't drive faster than your angel can fly..."
  vrijdag 10 januari 2003 @ 10:57:36 #13
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_7815964
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus...........
-edit: smiley-

Met "die taal spreken" bedoel ik dat het blijkbaar gebruikelijk is om iemand die iets van je gedrag zegt met fysiek geweld te beantwoorden

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:15]

pi_7816069
quote:

Zoals de regeling nu is lijkt me die al wel goed genoeg. Als jij nu echt iemand zou slaan die een omatje in elkaar staat te trimmen wordt jij echt niet zo zwaar gestraft.. volgens de regels kan je wel gestraft worden, maar die rechters zijn ook niet gek...
Stel je voor wat er kan gebeuren als de 'helper' nog beter zou worden beschermd: jij valt de aanvaller van het omatje aan. Komt er een brede meneer aanlopen en die ziet dat jij daar even iemand is elkaar staat te trimmen, valt hij jouw dus weer aan. En hoe lang/hard/veel mag je slaan als iemand 1x een omatje slaat? Misschien heeft die oma wel iemand anders daarvoor weer neergestoken?
Misschien allemaal ver gezocht, maar het geeft wel aan dat als iedereen even zelf rechter gaat spelen, dat het hier dan een grote pleuris-zooi gaat worden.
pi_7816089
Ik heb op ned3 laatst iets gezien en de mensen die erbij waren hebben echt wel shit meegemaakt daar... Sommigen vertelden dat ze gewoon geen idee hadden wat hun overkwam en daardoor zeg maar verstijfden om te reageren... Ik weet niet hoe ik zou reageren in zo'n situatie, maar ik vind wel, dat als twee mensen op iemand in staan te rammen, dat je daar echt fysiek wel wat aan mag doen... maar het moet ook niet te ver gaan... want stel nou dat je dat ziet gebeuren en je gaat zelf door het lint... en slaat die persoon dood... watdan?
  vrijdag 10 januari 2003 @ 11:06:05 #16
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7816113
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Met "die taal spreken" bedoel ik dat het blijkbaar gebruikelijk is om iemand die iets van je gedrag zegt met fysiek geweld te beantwoorden

Blijft bloedjelink....Zie het AH incident, min of meer terrecht en toch zoooo te bergijpen
  vrijdag 10 januari 2003 @ 11:07:30 #17
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7816136
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:53 schreef De_Dag_Dipper het volgende:

[..]

Anders gezegd: alle inwoners van Nederland

niet zo paranoie man, wat dacht je dan dat ik bedoelde...

Valt wel mee hoor maar, ik ben er nogal op gebrand ja Enniewee je begrijpt wat ik bedoel.....

"Niets menselijks is ons vreemd"....Wie zei dat ook weer??

pi_7816169
ALS je iemand iemand anders in elkaar ziet slaan, mag je voor mij er zelf ook een paar meppen gaan geven op de dader.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_7817777
Als je zoiets ziet gebeuren mag je ze van mij tegen de grond slaan en daar houden tot de politie dr is
pi_7818971
Ik vind dat wanneer er inderdaad voor je neus iemand in elkaar wordt geslagen je wel in mag grijpen, maar dan in de zin van de mensen wegtrekken. Wanneer je zelf ook geweld toepast ben je terecht in overtreding omdat je dan voor eigen rechter speelt. Probeer de vechtenden uit elkaar te houden maar grijp niet zelf gewelddadig in, je weet immers ook niet wat het slachtoffer heeft gedaan, wie weet is dat slachtoffer nog wel meer in overtreding geweest dan dat de vechtersbazen zijn.
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
  Moderator vrijdag 10 januari 2003 @ 15:01:27 #21
42184 crew  DaMart
pi_7820327
Ik vind dat als je ziet dat een ander in elkaar geslagen wordt, je alles mag doen om het geweld te be-eindigen. Wettelijk mag dit ook, onder de noemer noodweer, of zoals de wet zegt '... ter bescherming van eigen of een anders lijf of goed'. Wel cind ik dat als de dader stopt met geweld, jij ook moet stoppen. Natuurlijk moet je niet zo ver gaan dat je hem total loss ramt. Gewoon proberen weg te trekken en als dat niet helpt, dan is een klap wel gerechtvaardigd lijkt me, maar met als doel het geweld te stoppen, niet om de geweldpleger zo beurs mogelijk te rammen.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:03:33 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7820359
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus..........

-edit: smiley-.

Wat is dat voor gelul?
Als iemand al bezig is met schoppen mag je heus wel ingrijpen vind ik.

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:15]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:04:47 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7820378
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Zie ondertitel.

Nederlanders zijn een laf slap volkje.
Oa dankzij stimulering van dat gedrag door de regering.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7820453
Laat de zwaaismileys maar... heb ze er uit ge-edit.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 15:11:49 #25
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7820500
Net op het nieuws:

Die AH medewerker is veroordeelt tot een boete van 300 euro. .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')