Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.
Waar ik mee zit is het volgende:
Blijkbaar mag je niets zeggen, want dat bekoop je op z'n minst met een paar klappen. Waarom mag je deze personen niet gewoon in de taal aanspreken die ze zelf gebruiken en blijkbaar begrijpen: meteen een paar flinke rossen uitdelen, liefst met een groepje?
Als je dit doet, dan ben je meteen 'dader' en krijg je nog een boete ook, of je draait het gevang in als het wat te bont geworden is.
Ik pleit voor een soort amnestieregeling als je met getuigen kan aantonen dat je niet zomaar begonnen bent met slaan, maar dat dat ter verdediging was van iemand die zichzelf blijkbaar niet kon beschermen (dat bedoel ik serieus, ik stel me voor dat een oud vrouwtje met osteoporose niet meer de lichamelijke kracht heeft om iets te doen)
Wat vinden jullie ervan? SERIEUZE REACTIES GRAAG! MET INHOUDELIJKE ARGUMENTEN!
quote:Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus...........
Op vrijdag 10 januari 2003 10:38 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik ben mij er van bewust dat er al meer van dit soort topics zijn, maar ik wil het even over een specifiek aspect hebben.Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.
Blijkbaar mag je niets zeggen, want dat bekoop je op z'n minst met een paar klappen. Waarom mag je deze personen niet gewoon in de taal aanspreken die ze zelf gebruiken en blijkbaar begrijpen: meteen een paar flinke rossen uitdelen, liefst met een groepje?Als je dit doet, dan ben je meteen 'dader' en krijg je nog een boete ook, of je draait het gevang in als het wat te bont geworden is.
Ik pleit voor een soort amnestieregeling als je met getuigen kan aantonen dat je niet zomaar begonnen bent met slaan, maar dat dat ter verdediging was van iemand die zichzelf blijkbaar niet kon beschermen (dat bedoel ik serieus, ik stel me voor dat een oud vrouwtje met osteoporose niet meer de lichamelijke kracht heeft om iets te doen)
-edit: smiley-
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:16]
Maarja, hoe controleer je dat?
helaas is het niet alleen hier zo .......
quote:WTF heeft dat met nationaliteit te maken??
Op vrijdag 10 januari 2003 10:47 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
Ik denk nog steeds dat hele probleem ligt bij alle nederlanders. Zodra er iets gebeurt draaien 99 van de 100 mensen hun hoofd weg en lopen ze door.
ik citeer een karntenkop: "Veroorzaker ongeluk bijna gelynched" Daar ging het nog maar net goed. Wat jij beweert heeft met menselijkheid te maken, niet met nationaliteit.
quote:Anders gezegd: alle inwoners van Nederland
Op vrijdag 10 januari 2003 10:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:
WTF heeft dat met nationaliteit te maken??ik citeer een karntenkop: "Veroorzaker ongeluk bijna gelynched" Daar ging het nog maar net goed. Wat jij beweert heeft met menselijkheid te maken, niet met nationaliteit.
niet zo paranoie man, wat dacht je dan dat ik bedoelde...
quote:Wat jij voorstelt mag al, en het heet noodweer. Je mag jezelf verdedigen als je aangevallen wordt, maar ook anderen. Sla er dus maar lekker op los
Ik pleit voor een soort amnestieregeling als je met getuigen kan aantonen dat je niet zomaar begonnen bent met slaan, maar dat dat ter verdediging was van iemand die zichzelf blijkbaar niet kon beschermen (dat bedoel ik serieus, ik stel me voor dat een oud vrouwtje met osteoporose niet meer de lichamelijke kracht heeft om iets te doen)Wat vinden jullie ervan? SERIEUZE REACTIES GRAAG! MET INHOUDELIJKE ARGUMENTEN!
Ik zou niet graag een rechter zijn van zo'n zaak. Je bent snel geneigd om vóór de 'hulpverlener' te zijn.
Maar de stap van 'hulpverlener' naar 'mishandelaar' is niet zo groot... Maar als je in blinde woede doorslaat... tsja, 't is niet goed, maar ik vind het best begrijpelijk. Hangt ook weer van het slachtoffer af natuurlijk...
Als ik iemand, die in mijn ogen weerloos is (ouderen, vrouwen, kinderen), in elkaar geslagen zie worden dan zal ik er toch echt op af gaan en er zonder vragen voor zorgen dat het gevecht wordt beëindigd. One way or another...
quote:Met "die taal spreken" bedoel ik dat het blijkbaar gebruikelijk is om iemand die iets van je gedrag zegt met fysiek geweld te beantwoorden
Op vrijdag 10 januari 2003 10:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus...........
-edit: smiley-
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:15]
quote:Zoals de regeling nu is lijkt me die al wel goed genoeg. Als jij nu echt iemand zou slaan die een omatje in elkaar staat te trimmen wordt jij echt niet zo zwaar gestraft.. volgens de regels kan je wel gestraft worden, maar die rechters zijn ook niet gek...
Ik ben mij er van bewust dat er al meer van dit soort topics zijn, maar ik wil het even over een specifiek aspect hebben.Gisteravond was het weer even op TV, Venlo, 2 medelanders pesten een oude vrouw en slaan de persoon die er wat van zegt dood.
Blijkbaar mag je niets zeggen, want dat bekoop je op z'n minst met een paar klappen. Waarom mag je deze personen niet gewoon in de taal aanspreken die ze zelf gebruiken en blijkbaar begrijpen: meteen een paar flinke rossen uitdelen, liefst met een groepje?Als je dit doet, dan ben je meteen 'dader' en krijg je nog een boete ook, of je draait het gevang in als het wat te bont geworden is.
quote:Blijft bloedjelink....Zie het AH incident, min of meer terrecht en toch zoooo te bergijpen
Op vrijdag 10 januari 2003 10:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Met "die taal spreken" bedoel ik dat het blijkbaar gebruikelijk is om iemand die iets van je gedrag zegt met fysiek geweld te beantwoorden
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 10:53 schreef De_Dag_Dipper het volgende:[..]
Anders gezegd: alle inwoners van Nederland
niet zo paranoie man, wat dacht je dan dat ik bedoelde...
"Niets menselijks is ons vreemd"....Wie zei dat ook weer??
quote:Wat is dat voor gelul?
Op vrijdag 10 januari 2003 10:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Jij kunt ruiken dat ze "die taal spreken" ? Waneer ben je volgens jou dan wel dader??? Precies als je begint dus..........
-edit: smiley-.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 10-01-2003 15:15]
quote:Zie ondertitel.
Op vrijdag 10 januari 2003 10:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
WTF heeft dat met nationaliteit te maken??
Nederlanders zijn een laf slap volkje.
Oa dankzij stimulering van dat gedrag door de regering.
Die AH medewerker is veroordeelt tot een boete van 300 euro. .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |