Ik weet het niet.. zou hier graag wat meer info over willen hebben. Iemand mee in aanraking geweest?
quote:Je bedoelt dat het in het algemeen aanvaard wordt als een sekte?
Op donderdag 9 januari 2003 17:25 schreef Isabeau het volgende:
volgens mij noemt iedereen dat een sekte...
quote:Voorzover ik weet voldoen ze daar wel aan
SEKTE:
Een groepering die een pyramidevormige en autoritaire leiderschapstructuur heeft, met alle leerstellingen en richtlijnen komend van degene(n) aan de top. De groepering zal er aanspraak op maken de enige weg te zijn tot God, Paradijs, Verlichting, beheersen van de krachten van de geest, ultiem geluk, etc, en zal indoctrinatie en manipulatie gebruiken om gezag uit te kunnen oefenen en haar leden te behouden.
Ook aan kenmerken zoals hier bijv. genoemd worden.
quote:Wat is er? Is je zusje fanatiek lid geworden of zo?
Op donderdag 9 januari 2003 17:42 schreef Smirnoff_ice het volgende:
O.M.G. ...
quote:Op internet zul je denk ik grotendeels informatie vinden afkomstig van de zgn. anti-cultists. Een bekende is Karin Spaink.
Op donderdag 9 januari 2003 17:23 schreef Smirnoff_ice het volgende:
http://www.scientology.nl/ Sekte of niet?Ik weet het niet.. zou hier graag wat meer info over willen hebben. Iemand mee in aanraking geweest?
Het is denk ik moeilijk objectief te blijven met al die negatieve verhalen over Scientology.
Site over o.a het Anti-Sekte begrip: http://bernie.cncfamily.com/
Of Scientology wat is, kun je denk ik het beste zelf bepalen. Bestel anders eens een boek of bezoek hun vestiging in A'dam.
Scientology bestaat als organisatie, maar ook als filosofie. Er zijn groepen buiten Scientology die grotendeels dezelfde denkwijzen hebben maar de organisatie bijv. de orthodox vinden. Dit heet dan weer de Free Zone: http://www.freezone.org
quote:Nee niet mn zusje..
Op donderdag 9 januari 2003 17:44 schreef Isabeau het volgende:[..]
Wat is er? Is je zusje fanatiek lid geworden of zo?
quote:Wie dan?
Op donderdag 9 januari 2003 18:49 schreef Smirnoff_ice het volgende:[..]
Nee niet mn zusje..
quote:Waarschijnlijk een goede kennis. Er bestaat een financiele band dus dit zit me niet lekker
Op donderdag 9 januari 2003 19:00 schreef STING het volgende:[..]
Wie dan?
quote:Dat is iets wat mij niet aangaat maar wat ik wel weet is dat die cursussen daar peperduur zijn. Hoeveel is me niet bekend. Als excuus gebruiken ze dan dat een universiteiten opleiding in de US ook gewoon bv $ 50.000 kost ofzo.. dus dat die cursussen toch best goedkoop zijn..
Op donderdag 9 januari 2003 19:36 schreef hyperfuzz het volgende:
Hebben ze z'n hele spaarrekening al gekreegt?
Verder heb je geen ervaringen, gebeurtenissen etc. die je zou willen delen? Vind het nl. nogal interessant.
quote:Zelfontplooiing voor een paar duizend piek
Op donderdag 9 januari 2003 22:13 schreef hyperfuzz het volgende:
Als je er nou ook serieus iets mee kon bereiken, dan zijn ze wel goedkoop ja.
quote:Dat noem je zelfontplooiing
Op donderdag 9 januari 2003 22:43 schreef Isabeau het volgende:
Zelfontplooiing voor een paar duizend piek
quote:hoho, dat alleen voor de 1e cursus, voor echte zelfontplooiing sponsor je toch echt wel een leuke nieuwe inrichting van het kantoor van de plaatselijke goeroee
Op donderdag 9 januari 2003 22:43 schreef Isabeau het volgende:[..]
Zelfontplooiing voor een paar duizend piek
Tom Cruise en Nicole Kidman zijn ook lid geweest van deze beweging, maar naar mijn weten zijn ze er alletwee uitgestapt. Tom heeft (dacht ik)ook verklaard dat hij de scientology ziet als sekte.
Mijn godsdienstleraar waarschuwde ons ook altijd voor deze sekte.
quote:Thanks, nuttige info!
Op vrijdag 10 januari 2003 16:57 schreef Christine het volgende:
Ik weet niet veel van Scientology, maar ik herinner me nog een aantal dingen uit de godsdienstlessen op de middelbare school:Scientology wordt benoemd als sekte, maar hierover is veel discussie. Omdat de "leer" van de scientology voornamelijk op de wetenschap is gericht, zijn het veelal zeer intelligente mensen die lid worden van deze sekte. Bij scientology moet je veel geld betalen aan de "organisatie" maar de leden zelf zien dit als deelnamekosten of lesgeld. Tom Cruise en Nicole Kidman zijn ook lid geweest van deze beweging, maar naar mijn weten zijn ze er alletwee uitgestapt. Tom heeft (dacht ik)ook verklaard dat hij de scientology ziet als sekte.
Mijn godsdienstleraar waarschuwde ons ook altijd voor deze sekte.
quote:symbology?
Op donderdag 9 januari 2003 17:23 schreef Smirnoff_ice het volgende:
http://www.scientology.nl/ Sekte of niet?
- De oprichter van Scientology is de Amerikaanse L. Ron Hubbard. Volgens hem is Scientology geen religie, maar een goed gebruik van het menselijk verstand.
Bron
- Als je lid wilt worden van Scientology moet je een contract tekenen, waarin staat dat je geen proces tegen ze aan gaat spannen, en nog meer rare voorwaarden.
Bron
Meer van dit soort interessante informatie is te vinden op http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/index.html op deze site bekijken ze Scientology "van binnen uit"; de site is gemaakt door ex-leden.
Met betrekking tot gelden, zit het als volgt: door middel van scientology moet je een bepaald "niveau" bereiken in je denkwijze. Je begint bij niveau 0, en voor elk niveau moet je een cursus volgen en boek kopen. Ik denk dat er 150 niveau's zijn, en één cursus kost totaal ongeveer 2200 gulden.
Voor wat objectievere informatie over de sekte, kijk hier.
Dat was het voor nu
quote:hier valt dan elke kerkgenootschap onder
Op donderdag 9 januari 2003 17:26 schreef hansepansie het volgende:
http://www.xenu.net/roland-intro.html
een sekte is gewoon een andere benaming voor een kerk, de christelijk kerk was in het begin in de ogen van de joden ook een sekte.
quote:Ik ben me er dus om bepaalde redenen ook in aan 't verdiepen omdat het allemaal een vreemd luchtje heeft maar er zijn in totaal 15 OT's (levels) en die laatste 6 ofzo moeten nog komen.. heel wazig maar bij OT 3 of 4 moet je al met planten gaan communiceren.. zover ben je dan al heen...
Op vrijdag 10 januari 2003 21:18 schreef Christine het volgende:
Ik vind dit zelf eigenlijk ook best interessant, en ben even voor je gaan googlen.- De oprichter van Scientology is de Amerikaanse L. Ron Hubbard. Volgens hem is Scientology geen religie, maar een goed gebruik van het menselijk verstand.
Bron- Als je lid wilt worden van Scientology moet je een contract tekenen, waarin staat dat je geen proces tegen ze aan gaat spannen, en nog meer rare voorwaarden.
BronMeer van dit soort interessante informatie is te vinden op http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/index.html op deze site bekijken ze Scientology "van binnen uit"; de site is gemaakt door ex-leden.
Met betrekking tot gelden, zit het als volgt: door middel van scientology moet je een bepaald "niveau" bereiken in je denkwijze. Je begint bij niveau 0, en voor elk niveau moet je een cursus volgen en boek kopen. Ik denk dat er 150 niveau's zijn, en één cursus kost totaal ongeveer 2200 gulden.
Voor wat objectievere informatie over de sekte, kijk hier.
Dat was het voor nu
quote:Je schreef al dat een goede kennis van je in deze groepering geinteresseerd is... Als ik jou was, zou ik hem/haar veel van dit soort informatie toespelen. Scientology is m.i. iets waar je je maar beter niet mee bezig kunt houden, het heeft inderdaad een vreemd luchtje. Uiteindelijk kost het veel geld, alleen kun je er niets tegen doen, omdat je dus dat contract moet tekenen.
Op zaterdag 11 januari 2003 21:05 schreef Smirnoff_ice het volgende:[..]
Ik ben me er dus om bepaalde redenen ook in aan 't verdiepen omdat het allemaal een vreemd luchtje heeft maar er zijn in totaal 15 OT's (levels) en die laatste 6 ofzo moeten nog komen.. heel wazig maar bij OT 3 of 4 moet je al met planten gaan communiceren.. zover ben je dan al heen...
Succes iig ermee, en als ik je (op welke manier dan ook) kan helpen, let me know.
www.b-org.demon.nl/scn/nl/english/hubbard-and-the-occult1.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |