Ik koop ongeveer 3 albums per maand, nooit singles. Soms kopieer ik wat, maar wanneer ik het echt goed vind koop ik de CD alsnog. Zodra mijn budget het in de toekomst toelaat ga ik meer CD's kopen!
Geef meteen een totaal! De laatste keer dat ik telde had ik 165 + - 250 CD's.
[Dit bericht is gewijzigd door The_Beatles op 07-01-2003 19:57]
Ik koop er 0 per maand. Heb er in totaal misschien 15, waarvan de meesten gekocht tussen 1992 en 1996.
Ik heb er nog 6 van mijn favoriete band gekocht tussen 2000 en nu, maar die heb ik op vakantie gekocht dus niet in NL.
dan koop ik alleen nog cd van bands waar ik fan van ben, ongeveer 5 cd per jaar
quote:Spreek voor jezelf.
Op dinsdag 7 januari 2003 19:53 schreef _MaximuS_ het volgende:
...zoals de vele andere internetgebruikers: 0,0.
Ik koop tussen de 5 en 10 CD's per maand, maar ben nu even aan het sparen voor een nieuwe monitor.
zelf koop ik er 1 a 2 per week, soms wat meer, nooit wat minder.
quote:Zou het best willen maar ik zou niet weten hoe
Op dinsdag 7 januari 2003 19:51 schreef -ScuL- het volgende:
kun je niet even een poll erbij zetten? geeft een leuker beeld.Ik koop er 0 per maand. Heb er in totaal misschien 15, waarvan de meesten gekocht tussen 1992 en 1996.
Ik heb er nog 6 van mijn favoriete band gekocht tussen 2000 en nu, maar die heb ik op vakantie gekocht dus niet in NL.
De rest download ik.
Ben ook iedere maand meteen in 1 keer blut, maargoed, je moet er wat voor over hebben he
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 07-01-2003 20:00]
quote:offtopic:
Op dinsdag 7 januari 2003 19:56 schreef The_Beatles het volgende:[..]
Zou het best willen maar ik zou niet weten hoe
quote:nee ik besteed m'n geld liever aan DVD's en tickets voor feesten. livemuziek roelt veel harder
Op dinsdag 7 januari 2003 19:55 schreef Tokus het volgende:
gek genoeg zijn het ineens de mensen die nooit cds kopen die als 1e reageren...
[Dit bericht is gewijzigd door -ScuL- op 07-01-2003 20:02]
quote:uit angst voor dit soort reacties had ik al "vele" ipv "alle" getikt...
Spreek voor jezelf.
quote:Hij weet niet hoe, hij weet niet hoe, hij weet niet hoe ... *MUZIEKTOONTJES EN ACHTERGRONDKOORTJE VAN BENNY NIJMAN*
Op dinsdag 7 januari 2003 19:56 schreef The_Beatles het volgende:[..]
Zou het best willen maar ik zou niet weten hoe
[Dit bericht is gewijzigd door Tha.Gnome op 07-01-2003 20:02]
quote:Had je je geld niet beter aan mij kunnen geven?
Op dinsdag 7 januari 2003 20:01 schreef Steve-O het volgende:
Ik koop iets van 3 cd's per jaar
90 % gaat toch naar de platenpoepers, dus ja
[edit] Oh kut, verkeerde window.
quote:Ik heb vorig jaar 3 cd's gekocht
Op dinsdag 7 januari 2003 20:03 schreef Tha.Gnome het volgende:[..]
Had je je geld niet beter aan mij kunnen geven?
90 % gaat toch naar de platenpoepers, dus ja
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-01-2003 20:24]
quote:jah ik 26 dit jaar al
Op dinsdag 7 januari 2003 20:15 schreef DIFFR3NC3 het volgende:
4 dit jaar
maar gemiddeld tussen de 4 en 8 per maand
Totaal zo'n 450 stuks muziek cd's (tel ze nie elke dag)
Gemiddeld per jaar stuk of 10-11 denk ik. Als ik al mijn geld in albums zou steken zou ik er 5 per maand kopen. Meeste gaat naar andere zaken (drumstel)
Ik snap niet hoe mensen elke maand zowat 5 nieuwe albums kopen, als student/leerlingetje houdt je dan toch bijna geen geld over man!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-01-2003 21:03]
Heb denk nu iets van 20 cd's zelf gekocht, en dat tussen 1999 en nu
Hangt ervan af! Of er wel goeie rock cd's uitkomen..
Wordt tijd dat Nickelback hun nieuwe nummer op cd'tje gaan fikku en uitbrengen..
als ik het geld had zou ik er wel meer kopen, maar ja
quote:Vorig jaar heb ik in 8 maanden tijd pakweg zo'n 100 CD's gekocht (bijna 13 per maand), was nog wel te betalen door doordeweeks 's avonds te werken. Maar goed, ik heb me voorgenomen om voorlopig de CD-winkels te mijden, ik wil na de altijd veel kostende decembermaand weer rustig wat geld opsparen. Vooralsnog al 10 dagen zonder nieuwe CD's gekocht te hebben!
Op dinsdag 7 januari 2003 21:00 schreef Yokozuna het volgende:Ik snap niet hoe mensen elke maand zowat 5 nieuwe albums kopen, als student/leerlingetje houdt je dan toch bijna geen geld over man!
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 07-01-2003 21:23]
quote:Alsof de meeste mensen dat doen
Op dinsdag 7 januari 2003 21:23 schreef Grobbel het volgende:[..]
Vorig jaar heb ik in 8 maanden tijd pakweg zo'n 100 CD's gekocht (bijna 13 per maand), was nog wel te betalen door doordeweeks 's avonds te werken.
Als je op de middelbare school een bijbaantje doet, verdien je volgens mij (als ik het zo van anderen hoor) zo'n 60 tot 120 euro. Als die mensen dan ook nog en uit gaan houden ze geen fok over voor cd's man
Als student houd je toch soieso weinig over (huur, eten, shit)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-01-2003 21:38]
quote:
Vervolgens de schade opnemen en me gaan opmaken voor het meest belangrijke Debat voor Zakgeldverhoging uit mijn leven. Het kwam erop neer dat ik twee platen per maand kon gaan kopen, en nog wat overhield voor andere dingen. Dat laatste wilde mijn moeder graag, die met lede ogen aanzag dat ik alles wat ik kreeg oppotte om muziek van te kopen, hoe ik op schoolreisjes mijn vakantiegeld echt niet ging uitgeven aan ijsjes en frisdrank. Is dat dan niet zielig, als je zonder drinken tussen de rest zit? Nee. Je bent alleen zielig als je drinken wilt maar er geen geld voor hebt. Maar is dat dan niet ongezellig voor de anderen? Nee. Bovendien, wat is er gezellig aan je verplicht voelen mee te drinken? Ons bent zunnig. Dat extraatje leverde toch mooi iedere maand een extra 12 inch op.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-01-2003 21:39]
quote:En die verschillen simpelweg bij iedereen.
Op dinsdag 7 januari 2003 21:37 schreef Zander het volgende:
Precies, je moet gewoon prioriteiten stellen
Of bedoel je hiermee dat mensen niet moeten zeuren dat cd's te duur zijn, en dat ze die prima kunnen kopen als ze niet elke week bijv. gingen shoppen (ofzo)?
quote:Valt best mee.
Op dinsdag 7 januari 2003 21:00 schreef Yokozuna het volgende:Ik snap niet hoe mensen elke maand zowat 5 nieuwe albums kopen, als student/leerlingetje houdt je dan toch bijna geen geld over man!
Ik heb als middelbare scholier zo'n €400,- te besteden (incl. stufi is dat); dan is het wel te doen, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat sommige mensen het "geldargument" gebruiken.
quote:Ik verdien per week (als ik elke doordeweekse avond een uurtje of 4 werk) pakweg zo'n 180 euro (al werk ik over het algemeen zo'n 3 avonden in de week, wat op 100 euro per week neerkomt). Dus dat is nog wel te doen. En dan heb ik nog het hele weekend echt vrij ook.
Op dinsdag 7 januari 2003 21:35 schreef Yokozuna het volgende:Als je op de middelbare school een bijbaantje doet, verdien je volgens mij (als ik het zo van anderen hoor) zo'n 60 tot 120 euro. Als die mensen dan ook nog en uit gaan houden ze geen fok over voor cd's man
Als student houd je toch soieso weinig over (huur, eten, shit)
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 07-01-2003 21:42]
quote:Welnee, het was maar een grapje. Maar iedereen heeft zo zijn eigen hobbys: ik geef relatief veel geld uit aan cd's en zelf muziekmaken, een ander wil perse weer elke week nieuwe kleren kopen of 50 euro aan drank opmaken.
Of bedoel je hiermee dat mensen niet moeten zeuren dat cd's te duur zijn, en dat ze die prima kunnen kopen als ze niet elke week bijv. gingen shoppen (ofzo)?
[Dit bericht is gewijzigd door BDisOKE op 07-01-2003 21:54]
quote:3 avonden van 4 uur. 12 uur, 100 euro. Dan verdien jij superveel per uur, niet normaal voor ene middelbare scholier. Als je wat vakken gaat vullen, dan verdien je 3-4 euro per uur ofzo.
Op dinsdag 7 januari 2003 21:42 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik verdien per week (als ik elke doordeweekse avond een uurtje of 4 werk) pakweg zo'n 180 euro (al werk ik over het algemeen zo'n 3 avonden in de week, wat op 100 euro per week neerkomt). Dus dat is nog wel te doen. En dan heb ik nog het hele weekend echt vrij ook.
Studenten lamar, daar weet ik te weinig van
quote:Haha, orgineel!
Op dinsdag 7 januari 2003 23:52 schreef chelloboy het volgende:
Koop gemiddeld 20 cd,s per maand ( wel lege duh ).
En dan langs Free Record shop lopen
-edit- of is dit weer zo'n topic waar audio cd's worden bedoeld?
in dat geval, meestal 3 a 4 per jaar
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 08-01-2003 00:10]
quote:Moet je cd's kopen om en liefhebber te zijn dan?
Op woensdag 8 januari 2003 00:07 schreef Summoner het volgende:
waar zijn alle echte muziekliefhebbers?
quote:Na vijf keer in hetzelfde topic heeft deze grap inmiddels een aardige
Op woensdag 8 januari 2003 00:09 schreef Wisp het volgende:
ik koop meestal om de 3 maanden een spindel van 100
quote:komt nog bij dat dit het muziekforum is, niet het nerd-forum. Ze zijn dus ver off-topic
Op woensdag 8 januari 2003 00:09 schreef Zander het volgende:[..]
Na vijf keer in hetzelfde topic heeft deze grap inmiddels een aardige
gekregen..
En nog een keer voor de grapjassen, het gaat hier om LEGALE cd's.. alle opmerkingen over ik koop alleenmaar gekopieerde of lege cd's, zullen vanaf nu dan ook niet lang in het topic blijven staan
quote:ik zie de grap er niet van in maargoed, heb het al ge-edit, als de topicstarter dan even 'audio cd's' neerzet dan is het ook weer voor iedereen duidelijk
Op woensdag 8 januari 2003 00:09 schreef Zander het volgende:[..]
Na vijf keer in hetzelfde topic heeft deze grap inmiddels een aardige
gekregen..
quote:In een Muziek-forum verwacht je echt CD-r's he.
Op woensdag 8 januari 2003 00:11 schreef Wisp het volgende:[..]
ik zie de grap er niet van in maargoed, heb het al ge-edit, als de topicstarter dan even 'audio cd's' neerzet dan is het ook weer voor iedereen duidelijk
quote:Is de hint dat dit een muziekforum is en praat CD'R's enzo hier in weze niet echt thuishoort dan niet duidelijk genoeg?
Op woensdag 8 januari 2003 00:11 schreef Wisp het volgende:
ik zie de grap er niet van in maargoed, heb het al ge-edit, als de topicstarter dan even 'audio cd's' neerzet dan is het ook weer voor iedereen duidelijk
quote:ehm....
Op woensdag 8 januari 2003 00:09 schreef SunChaser het volgende:
Moet je cd's kopen om en liefhebber te zijn dan?
ja.
quote:Leg uit? Ik kan enorm genieten van een gedownload liedje.
Op woensdag 8 januari 2003 00:16 schreef Summoner het volgende:[..]
ehm....
ja.
quote:je hebt ook nog cd's om mp3's op te zetten of cd's met filmpjes/info over bepaalde bands, noem het maar op
Op woensdag 8 januari 2003 00:15 schreef Vork het volgende:[..]
Is de hint dat dit een muziekforum is en praat CD'R's enzo hier in weze niet echt thuishoort dan niet duidelijk genoeg?
Kijk als het topic nou in Digital stond, oké, maar het lijkt me zwaar overbodig om erbij te vermelden dat het om audio-CD's gaat als we in Muziek zitten.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 00:17 schreef Wisp het volgende:
je hebt ook nog cd's om mp3's op te zetten of cd's met filmpjes/info over bepaalde bands, noem het maar op
quote:CD'rs koop je niet als Album of single, maar als CD'r. Kap dei discussie eens, als je geen Album's of Singles koopt is jouw antwoord dus gewoon 0.
Op dinsdag 7 januari 2003 19:49 schreef The_Beatles in de openingspost het volgende:
Hoeveel CD's koopt de Fokker? Albums of singles.
quote:Hmmm ik meende in dit topic te lezen dat jij vrij veel cd's koopt per maand...
Op woensdag 8 januari 2003 00:17 schreef SunChaser het volgende:
Leg uit? Ik kan enorm genieten van een gedownload liedje.
Als dat zo is zou je toch moeten begrijpen hoe het werkt. Muzikanten stoppen veel tijd en geld in het maken van muziek, dus moet je als luisteraar daar iets voor terug geven.
quote:Lege, ja.. of zijn voorbespeelde cd's ook per spindle te koop?
Op woensdag 8 januari 2003 00:21 schreef Summoner het volgende:
Hmmm ik meende in dit topic te lezen dat jij vrij veel cd's koopt per maand...
quote:Onzin. Waarom moet ik 22 euro betalen voor een cd als die in het buitenland 12 kost. En als ik betaal voor de copyright, waarom moet ik dan hetzelfde bedrag van 22 euro betalen als ik een tweede exemplaar voor in de auto koop?
Op woensdag 8 januari 2003 00:21 schreef Summoner het volgende:
Als dat zo is zou je toch moeten begrijpen hoe het werkt. Muzikanten stoppen veel tijd en geld in het maken van muziek, dus moet je als luisteraar daar iets voor terug geven.
quote:Hehe, misschien een goed idee?
Op woensdag 8 januari 2003 00:23 schreef Zander het volgende:
Lege, ja.. of zijn voorbespeelde cd's ook per spindle te koop?
quote:Ik koop cd's meestal voor 10-14 euro.
Op woensdag 8 januari 2003 00:25 schreef SunChaser het volgende:
Onzin. Waarom moet ik 22 euro betalen voor een cd als die in het buitenland 12 kost. En als ik betaal voor de copyright, waarom moet ik dan hetzelfde bedrag van 22 euro betalen als ik een tweede exemplaar voor in de auto koop?
quote:Daardoor kon je toch maar mooi zondag Jan Wayne EN Atomic Kitten achter elkaar horen
Op woensdag 8 januari 2003 00:23 schreef Zander het volgende:[..]
Lege, ja
quote:Tja, wie koopt er nou ook cd's voor 22 (!) euro?! (u niet, obviously)
Onzin. Waarom moet ik 22 euro betalen voor een cd als die in het buitenland 12 kost. En als ik betaal voor de copyright, waarom moet ik dan hetzelfde bedrag van 22 euro betalen als ik een tweede exemplaar voor in de auto koop?
Ik houd het liever op koopjes en aarzel om een cd te kopen van meer dan 15 euro.
Ik raad aan om beter te zoeken, maar ja waarom zou je dat doen als je het gratis kan krijgen he.
quote:Wil jij niet zo denigrerend doen?
Op woensdag 8 januari 2003 00:29 schreef Summoner het volgende:Ik raad aan om beter te zoeken, maar ja waarom zou je dat doen als je het gratis kan krijgen he.
quote:Oeps te laat, al gedaan.
Op woensdag 8 januari 2003 00:30 schreef SunChaser het volgende:
Wil jij niet zo denigrerend doen?
Net de McDonalds . En net zo fout.
[Dit bericht is gewijzigd door THE_ANGRY_BRIGADE op 08-01-2003 00:48]
quote:Anyway, ik voel me niet minder muziekliefhebber met mijn spindel.
Op woensdag 8 januari 2003 00:33 schreef Summoner het volgende:[..]
Oeps te laat, al gedaan.
quote:Leuker wordt het niet
Op woensdag 8 januari 2003 00:33 schreef Summoner het volgende:Oeps te laat, al gedaan.
quote:Twaalf euro? Zeker een of ander Oost-Europees land, dan? Zo enorm veel verschil is er binnen de EU niet in cd-prijzen en importeren uit de VS is wel iets goedkoper, maar het scheelt echt geen tien euro per cd. Bovendien is 22 euro natuurlijk ook aan de dure kant, de meeste populaire cd's kun je ook voor minder vinden, bij de MediaMarkt of online. Neemt niet weg dat cd's over het algemeen wel veel te duur zijn, maar daar is iedereen het wel over eens, denk ik.
Onzin. Waarom moet ik 22 euro betalen voor een cd als die in het buitenland 12 kost.
quote:In principe mag je voor eigen gebruik gewoon legaal kopieen maken. Dit wordt alleen een beetje moeilijk gemaakt door kopieerbeveiligingen, die de eerlijke koper weer te danken heeft aan alle mensen die uitsluitend kopieren.
En als ik betaal voor de copyright, waarom moet ik dan hetzelfde bedrag van 22 euro betalen als ik een tweede exemplaar voor in de auto koop?
Zelf vind ik verder dat iedereen maar zelf moet weten of hij/zij bereid is om een cd origineel te kopen. Zeker als je niet zo'n album-luisteraar bent, dan zal je idd gek zijn om elk nummer dat je leuk vindt los te kopen op een cd-single. Neemt niet weg dat ik het wel een beetje krenterig vindt dat iemand die echt fan is van een bepaalde artiest niet de moeite neemt om zijn cd ook echt origineel te kopen.
quote:Wat je nooit gekend hebt, mis je niet.
Op woensdag 8 januari 2003 00:34 schreef SunChaser het volgende:
Anyway, ik voel me niet minder muziekliefhebber met mijn spindel.
quote:voortaan eerst lezen, ik koop genoeg albums
Op woensdag 8 januari 2003 00:20 schreef Vork het volgende:
CD'rs koop je niet als Album of single, maar als CD'r. Kap dei discussie eens, als je geen Album's of Singles koopt is jouw antwoord dus gewoon 0.
quote:3 a 4 per jaar... zozo.
Op woensdag 8 januari 2003 00:36 schreef Wisp het volgende:[..]
voortaan eerst lezen, ik koop genoeg albums
quote:Je hebt ge-edit, smiecht
Op woensdag 8 januari 2003 00:36 schreef Wisp het volgende:
voortaan eerst lezen, ik koop genoeg albums
Slechte zaak.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 00:37 schreef Tokus het volgende:[..]
3 a 4 per jaar... zozo.
quote:leuk dat zo je zwaait van "daaag" , maar moet ik je ff quoten?
Op woensdag 8 januari 2003 20:54 schreef Wisp het volgende:[..]
quote:"genoeg albums"... tsja....
Op woensdag 8 januari 2003 00:09 schreef Wisp het volgende:
in dat geval, meestal 3 a 4 per jaar
quote:voor mij wel, ik koop alleen de albums van artiesten die ik wil steunen, niet omdat ik zonodig wil patsen wie de grootste verzameling heeft, daarnaast ben ik ook maar een arm studentje die moet leven van stufi en bijbaantjes
Op woensdag 8 januari 2003 20:58 schreef Tokus het volgende:[..]
leuk dat zo je zwaait van "daaag" , maar moet ik je ff quoten?
[..]"genoeg albums"... tsja....
van een cd gaat nog geen hele euro naar de artiest. dus dat is geen argument.
ik koop in nederland alleen af en toe 2e hands. via internet in B, D, Fr, USA, UK, N wel diverse cd's. de ene maand niks, dan weer 15 tegelijk (tegelijk kopen scheelt vaak in verzendkosten).
in de kast staan nou, ehh, tja hoeveel eigenlijk 250 cd's
quote:Hm, ik heb nooit echt gezocht maar ben die uitverkoop bak nog niet tegengekomen. Wat staat daar nou precies boven, gewoon "uitverkoop" ?
schandalig laaggeprijsde klassiekers uit de uitverkoop bakken van de FRS natuurlijk.
Ik ken wel bakken die buiten staan met albums van 5-10 euro, maar ik zie daar vooral jazz/blues/country muziek in staan.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-01-2003 16:51]
quote:Bij Displeased ook zoiets, over het algemeen tussen de 11 en 16 euro. Jaja, het KAN goedkoper, als je metalhead bent iig
Op woensdag 8 januari 2003 00:28 schreef THE_ANGRY_BRIGADE het volgende:[..]
Ik koop cd's meestal voor 10-14 euro.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 09-01-2003 18:19]
quote:Dus jij write 3 albums per dag? Das sick.
Op donderdag 9 januari 2003 16:51 schreef Doopy-X- het volgende:
rond de 100.......zodat ik geld overhouw om legale X-Box games te kopen
quote:kan per maand verschillen hoor, doe ook wel es 2 maanden met een spindell
Op donderdag 9 januari 2003 16:55 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Dus jij write 3 albums per dag? Das sick.
Overginds niet allemaal tegen "blauwe winkel prijzen" alhoewel ze in de budget bakken soms ook wel leuk spul hebben liggen
Meestal koop ik bij Triton tijdens concerten of feesten, en dan ook maar meteen een hele stapel. Voornamelijk omdat bij hun de cd's stukken geodkoper zijn dan bij Boudisque, en omdat ze ook titels hebben die je nergens anders kan krijgen. (of tegen absurd hoge prijzen, stickertje met "import" erop en we kunnen weer 10 treuro meer vragen )
Hier koop ik vrijwel iedere zaterdag wel wat bij Dysphorie en in de aanbiedingen van Virgin en Fnac ligt ook nog wel eens wat
En ja, thuis dl ik ook. Wat dat betreft is slsk een geweldig iets. Maar ik blijf erbij dat een cd met boekje en hoesje altijd mooier is (heb geen platenspeler, dus begin daar nu niet over ) Tenslotte vind ik:
"Support your scène!"
quote:Dan is het nog sick. Tenminste, ik vind dat
Op donderdag 9 januari 2003 16:56 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
kan per maand verschillen hoor, doe ook wel es 2 maanden met een spindell
Man als je elke dag 1 album write en luistert wordt je overspoeld en verdiep je je in bijna geen enkel album. Das toch niet goed?
quote:Niet alleen metalhead, zoals Vork al zei, veel klassiekers e.d liggen voor weinig in de bakken (FRS bijv.) Punk, rock, ambient enz enz. Ook nieuw kan je ze meestal wel goedkoop vinden, behalve top40 spul dan.. Internet is ook veel goedkoops te vinden, en je koopt ten minste niet je hele beurs leeg
Op donderdag 9 januari 2003 16:49 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Bij Displeased ook zoiets, over het algemeen tussen de 11 en 16 euro. Jaja, het KAN goedkoper, als je metalhead bent iig
quote:Je maakt me nieuwsgierig ... welke was dat?
Op donderdag 9 januari 2003 20:07 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar 1 cd-single gekocht.
Via internet, in het buitenland.
Die heb ik trouwens gekocht omdat ik 'em echt heel graag wou hebben, de nummers op internet niet te vinden waren en volgens mij bijna niemand in Nederland 'em heeft...
quote:Ik denk dat veel mensen het al weten maar toch: bij de Free Record shop kan je een pasje aanvragen (ten koste van je persoonlijke gegevens) en dan krijg je 10% korting op cd's, dvd's en games. Op zich mooi meegenomen!
Op donderdag 9 januari 2003 13:09 schreef Vork het volgende:
Ik zie veel mensen vragend naar hun scherm staren, hoe doen die studenten dat toch om meer dan 5 albums per maand te kopen? Nou, sommingen wonen nog thuis, anderen werken erbij en verdienen aardig, maar het is natuurlijk ook niet zo dat er voor elke gekochte cd 22 euro wordt neergeteld. 3kwart van wat ik bijvoorbeeld koop is onder de 15 euro, veel nice price albums, ook een aantal schandalig laaggeprijsde klassiekers uit de uitverkoop bakken van de FRS natuurlijk. Bovendien heb ik tijdens de vakantie (vakantiewerk enzo) veel meer cd's gekocht, dat het gemiddelde aardig omhoog haalt. Het is best te doen hoor, alleen zul je wel prioriteiten moeten stellen. Van een avondje stappen kun je al snel 2 of 3 cd's kopen. Waar halen we het geld vandaan om elk weekend uit te gaan?
quote:Das toch 19.80 euro ipv. 22 euro. Best goed toch, als iedereen zeikt over die prijzen zouden de dat van dat pasje eigenlijk wel moeten weten
Op donderdag 9 januari 2003 21:54 schreef The_Beatles het volgende:[..]
Ik denk dat veel mensen het al weten maar toch: bij de Free Record shop kan je een pasje aanvragen (ten koste van je persoonlijke gegevens) en dan krijg je 10% korting op cd's, dvd's en games. Op zich mooi meegenomen!
alleen van onbekende en underground bandjes (die behoorlijk goed zijn) en mijn aller favo bandjes
quote:Hoe is het mogelijk om 0,4 cd's te kopen?
Op donderdag 9 januari 2003 22:05 schreef hawaii het volgende:
ik denk dat ik zo'n 0.4 cd per maand koopalleen van onbekende en underground bandjes (die behoorlijk goed zijn) en mijn aller favo bandjes
quote:Dat ding heb ik en volgens mij was die maar geldig t/m eind vorig jaar
Op donderdag 9 januari 2003 21:54 schreef The_Beatles het volgende:
Ik denk dat veel mensen het al weten maar toch: bij de Free Record shop kan je een pasje aanvragen (ten koste van je persoonlijke gegevens) en dan krijg je 10% korting op cd's, dvd's en games. Op zich mooi meegenomen!
quote:Ah! Dan zijn ze al bijna net zo goedkoop als andere platenzaken. Met nadruk op bijna. Want zelfs met die korting zijn ze nog een stuk duurder dan andere platenzaken.
Op donderdag 9 januari 2003 21:54 schreef The_Beatles het volgende:Ik denk dat veel mensen het al weten maar toch: bij de Free Record shop kan je een pasje aanvragen (ten koste van je persoonlijke gegevens) en dan krijg je 10% korting op cd's, dvd's en games. Op zich mooi meegenomen!
quote:Ik vind nog steeds dat het de laatste tijd toch beter gaat, vind er steeds vaker leuke cd's, ok wel vaak in de uitverkoop, maar dat boeit verder ook niet. Tevens pas een leuke limited edition van Spock's Beard gevonden voor een prijs gelijk aan die bij de winkels waar ik normaliter m'n cd's koop.
Op vrijdag 10 januari 2003 13:16 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ah! Dan zijn ze al bijna net zo goedkoop als andere platenzaken. Met nadruk op bijna. Want zelfs met die korting zijn ze nog een stuk duurder dan andere platenzaken.
quote:Het staat er gewoon tussen. Vaak ook tussen de gewone cd, maar wie zoekt die vindt zo nu en dan eens wat.. een Cd van The Avalanches voor 7 euro, een cd van Sigur Ros voor 4,99 of van Therapy? voor 2,99..
Op donderdag 9 januari 2003 16:48 schreef Yokozuna het volgende:
Hm, ik heb nooit echt gezocht maar ben die uitverkoop bak nog niet tegengekomen. Wat staat daar nou precies boven, gewoon "uitverkoop" ?Ik ken wel bakken die buiten staan met albums van 5-10 euro, maar ik zie daar vooral jazz/blues/country muziek in staan.
En nee er is geen bakje, goede muziek bij een FRS, kwestie van te vroeg op het station aankomen en uit verveling eens wat rondsnuffelen, hoewel ze vorig jaar wel veelmeer leuke dingen hadden, kom je alsnog wel eens wat tegen.
quote:Zo makkelijk gaat het niet Yokozuna...
Op vrijdag 10 januari 2003 13:20 schreef Vork het volgende:En nee er is geen bakje,
quote:Oh absoluut, de uitverkoopbakken bij de Free Record Shop zijn een ware zegen, dat zal ik ook niet tegenspreken.
Op vrijdag 10 januari 2003 13:18 schreef Seborik het volgende:Ik vind nog steeds dat het de laatste tijd toch beter gaat, vind er steeds vaker leuke cd's, ok wel vaak in de uitverkoop, maar dat boeit verder ook niet. Tevens pas een leuke limited edition van Spock's Beard gevonden voor een prijs gelijk aan die bij de winkels waar ik normaliter m'n cd's koop.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 10-01-2003 13:52]
quote:Een vriend van mij staat achter de balie bij de FRS in IJmuiden, en een ander in Haarlem
Op vrijdag 10 januari 2003 13:14 schreef Vork het volgende:[..]
Dat ding heb ik en volgens mij was die maar geldig t/m eind vorig jaar
20% korting, yeah
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 10-01-2003 13:52]
quote:Dan is het een stuk interessanter ja!
Op vrijdag 10 januari 2003 13:51 schreef Grobbel het volgende:
Trouwens, die 10% korting, geldt die ook voor aanbiedingen? Lijkt me niet, maar je weet maar nooit.
quote:FRS en Van Leest zijn toch dezelfde
Op vrijdag 10 januari 2003 13:51 schreef Grobbel het volgende:[..]
Oh absoluut, de uitverkoopbakken bij de Free Record Shop zijn een ware zegen, dat zal ik ook niet tegenspreken.
Heb er zelf ook heel wat aardige CD'tjes uit weten te vissen. Maar het is juist die nieuwprijs van CD's die bij de Free Record Shop zo belachelijk hoog ligt... En bij Van Leest ook, trouwens. Nieuwe CD's liggen daar nu standaard voor bedragen tussen de 21 en 24 euro tegenwoordig.
Trouwens, die 10% korting, geldt die ook voor aanbiedingen? Lijkt me niet, maar je weet maar nooit.
quote:Och, ik heb pakweg anderhalf jaar terug voor slechts 25 gulden 3 goede CD's weten aan te schaffen bij de plaatselijke FRS (GYBE!'s Levez vos Skinny Fists comme Antennas to Heaven, Fireside's Elite en Sigur Ros' Agaetis Byrjun), vond ik toch wel een hele zachte en interessante prijs (25 gulden in totaal dus, niet per stuk). Wordt toch al best moeilijk om voor slechts 25 gulden (pakweg 11 euro) alledrie deze CD's tegenwoordig nog ergens op te snorren. Zelfs de meeste tweedehandszaken rekenen nog hogere prijzen.
Op vrijdag 10 januari 2003 13:53 schreef Vork het volgende:
Ja die geldt ook voor de aanbiedingen. Het is alleen wel zo dat de meeste cd's die in de aanbieding zijn ook elders vaak wel zijn afgeprijst en nog vaak goedkoper ook
quote:Sinivalkoiset Taistelee van Vieraileva Tähti. Is een Finse band, maar ik geloof dat ze daar ook niet verschrikkelijk populair zijn... De band heeft de eventuele bekendheid vooral te danken aan het beroep van de bandleden (skispringen en nordic combined: erg populair in Finland).
Op donderdag 9 januari 2003 21:51 schreef Weakling het volgende:[..]
Je maakt me nieuwsgierig ... welke was dat?
quote:Klopt, kwam gister tussen de metalcd's een stuk of 4 cd's van Dream Theater tegen, elk voor 9-10 euro.
Op vrijdag 10 januari 2003 13:23 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Zo makkelijk gaat het niet Yokozuna...
quote:Waarom heb je ze niet meegenomen, oen!
Op vrijdag 10 januari 2003 17:07 schreef Yokozuna het volgende:
Klopt, kwam gister tussen de metalcd's een stuk of 4 cd's van Dream Theater tegen, elk voor 9-10 euro.
Sigur Ros heb ik vorig jaar gekocht, verder niets voor zover ik nog weet.
Dit jaar nog geen enkele CD gekocht.
Valt het jullie trouwens ook op dat het aanbod steeds groter en groter wordt, en er (misschien daarom) ook steeds meer rotzooi tussen zit?
Vooral oude cd's (in de zin van oorspronkelijk langer geleden uitgekomen), bovendien meestal midi-price...
de echte klassiekers
Copieer ook erg veel, aangezien ik CD's domweg veel en veel te duur vind.
quote:Ik heb het geluk dat ik op mijn werk cd's kan luisteren en dus 8 uur per dag heb waarin ik niets beters te doen heb (bij wijze van spreken
Op maandag 21 april 2003 20:18 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
moah ligt er maar net aan wat ik leuk vind. Zelf koop ik alleen maar cd's van artiesten die ik goed vind. Alle andere die vind ik de moeite niet waard vind koop ik niet omdat ik ze maar soms luister. Als ik van sommige lees dat ze 15 in de maand kopen dan denk ik: Damn
Luisteren jullie die cd's allemaal wel eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |