Bij het laden van de pagina zie ik echter in de adresbalk dat er eerst gelinkt wordt via een html-bestand op mijn computer. Ik dacht slim te zijn door dit bestand te verwijderen zodat alles daarna weer normaal werd, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik krijg elke keer namelijk de volgende foutmelding bij het opstarten van internet explorer:
Wat is hier aan te doen? Het opnieuw installeren van internet explorer lijkt niet te werken, aangezien ik die eerst zal moeten de-installeren, en dat lukt op de één of andere manier niet. Heeft iemand een idee?
verander zelf ook voor je alles weghaalt je startpagina via IE
anders heb je kans dat ie uhm opnieuw binnen haalt!
Ik weet zo niet waar in de registry en kan dat op dit moment (op 't werk) niet opzoeken.
Suc6
quote:en kies resoluut voor taak beeindigen
Het is gelukt! Die ms7531 behoort tot het verleden!
In Windows systeem (32)staan nog andere pictogrammen die verwijzen naar die parasiet: sw caller2.exe; swcaller2exe.27667960.pf
( prefetch bestand);swcaller mcb. Verwijder alle vernoemde bestanden behalve swcaller2exe.(kan niet verwijderd worden).Ga naar taakbeheer( rechter muisklik op de taakbalk) Kies in het venster van taakbeheer " processen" Selecteer ms7531exe. en kies resoluut voor proces beëindigen. Doe hetzelfde met swcaller.exe
Ga terug naar Windows systeem( 32) en verwijder nu de twee exe- bestanden. Vaarwel, parasiet!Roger Gautier
Seniornet Animator
rare jongens die beldische senioren
heb ooit zo'n "homepage-hijack" gehad ... van GlobalSearch ofzo ...
kijk je register iig goed na, en kijk of er geen verdachte .vsb's in je system of windows map zitten...
quote:Ohhhh ja goed advies... als hij zijn internet niet opgestart krijgt!!!!
Op dinsdag 7 januari 2003 15:43 schreef Teffa! het volgende:
Stel zelf een 'normale' startpagina in bij je browser (ipv die link naar dat bestandje)
Of kan je die ook ergens anders instellen dan bij Extra --> Internetopties?? Dan neem ik mijn grote mond terug namelijk... dan is het een goed idee om daar gewoon weer www.startpagina.nl in te typen...
http://www.networknews.co.uk/forums/thread.jsp?forum=11&thread=7469
quote:Controlpanel > Internetoptions
Op dinsdag 7 januari 2003 15:46 schreef Loesje29 het volgende:[..]
Of kan je die ook ergens anders instellen dan bij Extra --> Internetopties??
quote:Dit probleem is wat geavanceerder als jullie beschrijving hoor.
Op dinsdag 7 januari 2003 15:46 schreef Loesje29 het volgende:[..]
Ohhhh ja goed advies... als hij zijn internet niet opgestart krijgt!!!!
Of kan je die ook ergens anders instellen dan bij Extra --> Internetopties?? Dan neem ik mijn grote mond terug namelijk... dan is het een goed idee om daar gewoon weer www.startpagina.nl in te typen...
quote:Of rechtermuisklik op het internetexplorer icoon op je bureaublad > properties
Op dinsdag 7 januari 2003 15:48 schreef Tijn het volgende:[..]
Controlpanel > Internetoptions
quote:OMFG ...
Op dinsdag 7 januari 2003 15:53 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]Dit krijg ik in beeld bij msconfig, heeft iemand enig idee wat ik er allemaal uit kan flikkeren?
die mixer ... die quicktime launcher , real ook trouwens ...
nwiz?
msbb ook, of is dat van één of ander speciaal audio-apparaat?
en die ms7531 natuurlijk
en wat heb je daar nog meer verstopt?
[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 07-01-2003 15:58]
quote:Alles wat je niet vertrouwt
Op dinsdag 7 januari 2003 15:53 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]Dit krijg ik in beeld bij msconfig, heeft iemand enig idee wat ik er allemaal uit kan flikkeren?
quote:Die zou ik laten staan
Op dinsdag 7 januari 2003 16:00 schreef Disorder het volgende:
Dat Rundll32 nogwat kan er ook uit?
Klinkt eigenlijk wel belangrijk..
quote:
Incidentally, rundll32.exe is a program used by the system to access API functions within DLL (dynamic link library) files - such as the shut down routine mentioned above. It's very important!
[Dit bericht is gewijzigd door sop op 07-01-2003 16:04]
quote:laat die maar ff staan ...
Op dinsdag 7 januari 2003 16:00 schreef Disorder het volgende:
Dat Rundll32 nogwat kan er ook uit?
Klinkt eigenlijk wel belangrijk..
quote:tijn blijft maar met oplossingen komen
Op dinsdag 7 januari 2003 15:38 schreef Tijn het volgende:
Draai ad-ware eens en kijk via msconfig welke ellende allemaal meestart met je computer. Haal op deze manier alle ellende weg die je ziet, waarschijnlijk is dan ook het programma wat je startpagina elke keer aanpast onschadelijk gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |