Ik heb een ijsblauw-kleurige hoekbank, de bekleding is van teflon. Het is een hele mooie bank, alleen hij begint nu een beetje vlekkerig te worden (het is nogal een besmettelijke kleur ja... Geen rekening mee gehouden toen mijn vriendin en ik als een blok voor deze bank vielen )
Weet iemand hoe je zo'n bank het beste kunt reinigen? BTW, hij is behandeld tegen vloeistoffen. Na een reinigingsbeurt zal dat beschermingslaagje ook wel verdwenen zijn denk ik, dus waarschijnlijk moet ik hem hierna weer (laten) behandelen.
Maar mijn vraag is dus: kan ik hem zelf gewoon reinigen met een sopje (en zo ja, wat voor sopje) of moet ik echt een peperduur flaconnetje met een onduidelijk chemisch soepje aanschaffen?
Help....
Goedkopere oplossing: Condooms
Rustig aan wrijven, als je wilt weten of de bank het allemaal wel aan kan, even de achterkant proberen, ivm kleurvastheid.
Maar echt waar, water en azijn gaat uitstekend!!!
Geen zorgen maken over dat het gaat stinken, als azijn opgedroogd is ruik je het niet meer.
quote:Nee, niet echt helaas...
Op dinsdag 7 januari 2003 15:07 schreef Kaaltie het volgende:
Werkt gewoon lauw (liever kouder dan warm) niet?
quote:He, da's misschien wel een goede tip! Knuffie, je krijgt een, euh, knuffie van me
En op dinsdag 7 januari 2003 15:10 schreef Knuffie het volgende:
Water en azijn op een doekje, en wrijven maar....Rustig aan wrijven, als je wilt weten of de bank het allemaal wel aan kan, even de achterkant proberen, ivm kleurvastheid.
Geen zorgen maken over dat het gaat stinken, als azijn opgedroogd is ruik je het niet meer.
quote:Waarschijnlijk de enige echt bruikbare tip met een hoog betrouwbaarheidsgehalte. Kortom zet mijn geld op deze tip desalnietteplus denk ik dat voorkomen beter is als genezen maar dat terzijde
Op dinsdag 7 januari 2003 15:10 schreef Knuffie het volgende:
Water en azijn op een doekje, en wrijven maar....Rustig aan wrijven, als je wilt weten of de bank het allemaal wel aan kan, even de achterkant proberen, ivm kleurvastheid.
quote:Ja da's waar maar als je al 2,5 jaar samenwoont heb je niet altijd zin in condooms
Op dinsdag 7 januari 2003 15:20 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Waarschijnlijk de enige echt bruikbare tip met een hoog betrouwbaarheidsgehalte. Kortom zet mijn geld op deze tip desalnietteplus denk ik dat voorkomen beter is als genezen maar dat terzijde
(gezien profiel en foto met ogen luidt de conclusie: BETROUWBAAR)
quote:Ja, had ik gedaan, maar die wilden me een luizig 200ml flaconnetje aansmeren voor 47,50 euro.....
Op dinsdag 7 januari 2003 15:23 schreef Koningin het volgende:
Misschien kun je ook nog effe de zaak bellen waar je het bankstel gekocht hebt, die kunnen je daar ook over adviseren.
quote:Pssssst ruik eens aan je handen
Op dinsdag 7 januari 2003 15:24 schreef thumper het volgende:
Knuffie, jouw tip is geweldig! Alle vlekken en vale plekken verschijnendwijnen als sneeuw voor de zon!![]()
![]()
![]()
quote:47,50 euro? Belachelijk!!
Op dinsdag 7 januari 2003 15:25 schreef thumper het volgende:[..]
Ja, had ik gedaan, maar die wilden me een luizig 200ml flaconnetje aansmeren voor 47,50 euro.....
quote:Ow, dat is fijn om te lezen...
Op dinsdag 7 januari 2003 15:24 schreef thumper het volgende:
Knuffie, jouw tip is geweldig! Alle vlekken en vale plekken verschijnendwijnen als sneeuw voor de zon!![]()
![]()
![]()
Nog 1 tip...
Bij Leen Bakker kan je tapijt reiniger krijgen die echt heel erg goed is.
Maar ze hebben ook zo'n coating voor het beschermen, alhoewel azijn ook wel bescherming biedt.
...pics?
quote:Tsja, eerlijk gezegd weet ik ook niet goed hoe ik het moet omschrijven... Je ken het het beste vergelijken met zacht suede, met van die fijne haartjes, maar dan nog wat soepeler en steviger en het slijt minder snel
Op dinsdag 7 januari 2003 22:33 schreef Oid het volgende:
* Oid vraagt zich nou toch af wat ie zich bij teflon bekleding moet voorstellen?...pics?
Het bankstel (en trouwens ook het fauteuillje) hebben een teflon bekleding.
quote:Is dat teflon? Heet dat niet microvezel of zo?
Op woensdag 8 januari 2003 11:03 schreef thumper het volgende:[..]
Tsja, eerlijk gezegd weet ik ook niet goed hoe ik het moet omschrijven... Je ken het het beste vergelijken met zacht suede, met van die fijne haartjes, maar dan nog wat soepeler en steviger en het slijt minder snel
Het bankstel (en trouwens ook het fauteuillje) hebben een teflon bekleding.
quote:Zou kunnen, op het kaartje dat nog onderop de bank hangt (zonder reinigingsvoorschriften!!! Sukkels...) staat Teflon(r). Ik zal even wat diepgaand speurwerk gaan verrichten
Op woensdag 8 januari 2003 11:04 schreef Lucille het volgende:[..]
Is dat teflon? Heet dat niet microvezel of zo?
...leuk stoeltje trouwens.
quote:Thnx!
Op woensdag 8 januari 2003 12:17 schreef Oid het volgende:
Ah kijk, nou snap ik ook waar het over gaat...leuk stoeltje trouwens.
quote:Teflon (r) is niet de stof van de bank maar een niet zichtbare beschermingslaag, en Teflon(r) is zeker niet brandbaar bij lage temperaturen. Sterker nog Teflon(r) wordt gebruikt als brand vertrager..
Op woensdag 8 januari 2003 11:15 schreef thumper het volgende:
Hmmm, niet echt wat over te vinden, maar het schijnt inderdaad een micro- of poolvezel te zijn op synthetische basis (teflon/ScotchGuard). Erg duurzaam, maar brandbaar bij lagere temperaturen, en trekt stof aan door hun statische elektriciteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |