abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:05:41 #1
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_7756637
Hallo!

Ik heb een ijsblauw-kleurige hoekbank, de bekleding is van teflon. Het is een hele mooie bank, alleen hij begint nu een beetje vlekkerig te worden (het is nogal een besmettelijke kleur ja... Geen rekening mee gehouden toen mijn vriendin en ik als een blok voor deze bank vielen )

Weet iemand hoe je zo'n bank het beste kunt reinigen? BTW, hij is behandeld tegen vloeistoffen. Na een reinigingsbeurt zal dat beschermingslaagje ook wel verdwenen zijn denk ik, dus waarschijnlijk moet ik hem hierna weer (laten) behandelen.

Maar mijn vraag is dus: kan ik hem zelf gewoon reinigen met een sopje (en zo ja, wat voor sopje) of moet ik echt een peperduur flaconnetje met een onduidelijk chemisch soepje aanschaffen?

Help....

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_7756659
Werkt gewoon lauw (liever kouder dan warm) niet?
pi_7756666
Ik wil niet weten wat voor een vlekken

Goedkopere oplossing: Condooms

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_7756706
Water en azijn op een doekje, en wrijven maar....

Rustig aan wrijven, als je wilt weten of de bank het allemaal wel aan kan, even de achterkant proberen, ivm kleurvastheid.

Maar echt waar, water en azijn gaat uitstekend!!!

Geen zorgen maken over dat het gaat stinken, als azijn opgedroogd is ruik je het niet meer.

dinsdag 7 januari 2003 @ 15:14:39 #5
31816 thumper
pi_7756781
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:07 schreef Kaaltie het volgende:
Werkt gewoon lauw (liever kouder dan warm) niet?
Nee, niet echt helaas...
quote:
En op dinsdag 7 januari 2003 15:10 schreef Knuffie het volgende:

Rustig aan wrijven, als je wilt weten of de bank het allemaal wel aan kan, even de achterkant proberen, ivm kleurvastheid.

Geen zorgen maken over dat het gaat stinken, als azijn opgedroogd is ruik je het niet meer.

He, da's misschien wel een goede tip! Knuffie, je krijgt een, euh, knuffie van me
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_7756855
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:10 schreef Knuffie het volgende:

Waarschijnlijk de enige echt bruikbare tip met een hoog betrouwbaarheidsgehalte. Kortom zet mijn geld op deze tip desalnietteplus denk ik dat voorkomen beter is als genezen maar dat terzijde
(gezien profiel en foto met ogen luidt de conclusie: BETROUWBAAR)
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:22:37 #7
31816 thumper
pi_7756899
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:20 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de enige echt bruikbare tip met een hoog betrouwbaarheidsgehalte. Kortom zet mijn geld op deze tip desalnietteplus denk ik dat voorkomen beter is als genezen maar dat terzijde
(gezien profiel en foto met ogen luidt de conclusie: BETROUWBAAR)

Ja da's waar maar als je al 2,5 jaar samenwoont heb je niet altijd zin in condooms
pi_7756914
Misschien kun je ook nog effe de zaak bellen waar je het bankstel gekocht hebt, die kunnen je daar ook over adviseren.
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:24:25 #9
31816 thumper
pi_7756938
Knuffie, jouw tip is geweldig! Alle vlekken en vale plekken verschijnendwijnen als sneeuw voor de zon!
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:25:18 #10
31816 thumper
pi_7756958
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:23 schreef Koningin het volgende:
Misschien kun je ook nog effe de zaak bellen waar je het bankstel gekocht hebt, die kunnen je daar ook over adviseren.
Ja, had ik gedaan, maar die wilden me een luizig 200ml flaconnetje aansmeren voor 47,50 euro.....
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:25:36 #11
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_7756965
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:24 schreef thumper het volgende:
Knuffie, jouw tip is geweldig! Alle vlekken en vale plekken verschijnendwijnen als sneeuw voor de zon!
Pssssst ruik eens aan je handen
pi_7757008
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:25 schreef thumper het volgende:

[..]

Ja, had ik gedaan, maar die wilden me een luizig 200ml flaconnetje aansmeren voor 47,50 euro.....

47,50 euro? Belachelijk!!
Dan probeerde in ook de water-azijn tip!
pi_7757303
Quick 'n bright
pi_7757836
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:24 schreef thumper het volgende:
Ow, dat is fijn om te lezen...

Nog 1 tip...
Bij Leen Bakker kan je tapijt reiniger krijgen die echt heel erg goed is.
Maar ze hebben ook zo'n coating voor het beschermen, alhoewel azijn ook wel bescherming biedt.

dinsdag 7 januari 2003 @ 22:33:29 #15
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_7766362
* Oid vraagt zich nou toch af wat ie zich bij teflon bekleding moet voorstellen?

...pics?

hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
  woensdag 8 januari 2003 @ 11:03:28 #16
31816 thumper
pi_7773110
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:33 schreef Oid het volgende:
* Oid vraagt zich nou toch af wat ie zich bij teflon bekleding moet voorstellen?

...pics?

Tsja, eerlijk gezegd weet ik ook niet goed hoe ik het moet omschrijven... Je ken het het beste vergelijken met zacht suede, met van die fijne haartjes, maar dan nog wat soepeler en steviger en het slijt minder snel

Het bankstel (en trouwens ook het fauteuillje) hebben een teflon bekleding.

pi_7773136
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:03 schreef thumper het volgende:

[..]

Tsja, eerlijk gezegd weet ik ook niet goed hoe ik het moet omschrijven... Je ken het het beste vergelijken met zacht suede, met van die fijne haartjes, maar dan nog wat soepeler en steviger en het slijt minder snel

[afbeelding]

Het bankstel (en trouwens ook het fauteuillje) hebben een teflon bekleding.

Is dat teflon? Heet dat niet microvezel of zo?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 8 januari 2003 @ 11:06:49 #18
31816 thumper
pi_7773176
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:04 schreef Lucille het volgende:

[..]

Is dat teflon? Heet dat niet microvezel of zo?

Zou kunnen, op het kaartje dat nog onderop de bank hangt (zonder reinigingsvoorschriften!!! Sukkels...) staat Teflon(r). Ik zal even wat diepgaand speurwerk gaan verrichten
  woensdag 8 januari 2003 @ 11:15:59 #19
31816 thumper
pi_7773364
Hmmm, niet echt wat over te vinden, maar het schijnt inderdaad een micro- of poolvezel te zijn op synthetische basis (teflon/ScotchGuard). Erg duurzaam, maar brandbaar bij lagere temperaturen, en trekt stof aan door hun statische elektriciteit.
  woensdag 8 januari 2003 @ 12:17:58 #20
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_7774433
Ah kijk, nou snap ik ook waar het over gaat

...leuk stoeltje trouwens.

hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
  woensdag 8 januari 2003 @ 12:42:01 #21
31816 thumper
pi_7774779
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 12:17 schreef Oid het volgende:
Ah kijk, nou snap ik ook waar het over gaat

...leuk stoeltje trouwens.

Thnx!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:35:27 #22
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16531663
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:15 schreef thumper het volgende:
Hmmm, niet echt wat over te vinden, maar het schijnt inderdaad een micro- of poolvezel te zijn op synthetische basis (teflon/ScotchGuard). Erg duurzaam, maar brandbaar bij lagere temperaturen, en trekt stof aan door hun statische elektriciteit.
Teflon (r) is niet de stof van de bank maar een niet zichtbare beschermingslaag, en Teflon(r) is zeker niet brandbaar bij lage temperaturen. Sterker nog Teflon(r) wordt gebruikt als brand vertrager..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')