[Dit bericht is gewijzigd door Da_Koen op 04-01-2003 19:40]
quote:Het grootste verschil is dat DTS een grotere dynamiek heeft dan Dolby 5.1.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:32 schreef Da_Koen het volgende:
Hallo,
ik heb net een DVD'tje gehuurd en nu kan ik kiezen voor DTS 5.1 of Dolby Digetal 5.1.
zou iemand me ff kunnen zeggen wat de verschillen zijn??
mzzlz
quote:heeft DTS dan betere kwaliteit??
Op zaterdag 4 januari 2003 19:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Het grootste verschil is dat DTS een grotere dynamiek heeft dan Dolby 5.1.
quote:vind ik ook, het klinkt voller en zeker in actiescenes knalt het geluid uit je boxen (als je tenminste ook een dts versterker hebt)
Op zaterdag 4 januari 2003 19:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Het grootste verschil is dat DTS een grotere dynamiek heeft dan Dolby 5.1.
quote:Ik heb hier LOTR special disc en heb stuk gekeken met DD5.1 en DTS en dat DTS klinkt imho helderder.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:39 schreef Da_Koen het volgende:[..]
heeft DTS dan betere kwaliteit??
quote:Absoluut! De dynamiek is groter en de compressiefactor voor de audio-track is lager.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:39 schreef Da_Koen het volgende:[..]
heeft DTS dan betere kwaliteit??
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 04-01-2003 19:42]
quote:dat is bij DD ook zo...
Op zaterdag 4 januari 2003 19:42 schreef PsygoN het volgende:
DTS : geluiden hoor je rondom .. bijvoorbeeld als een auto wegrijd hoor je het overgaan naar de andere speakers naar de richting waar de auto naar toe rijd..
(moet je pa wel geld hebben anders wordt je zo de deur uit gekeken daar )
quote:Dolby Digital 5.1 ook. Daar zit het verschil niet in. Het zijn beide surround weergaves, alleen geeft DTS een betere geluidskwaliteit.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:42 schreef PsygoN het volgende:
DTS : geluiden hoor je rondom .. bijvoorbeeld als een auto wegrijd hoor je het overgaan naar de andere speakers naar de richting waar de auto naar toe rijd..
quote:Helderder en vooral voller... De veldslag was in DD nogal aan de stereo-kant, maar in DTS keek ik bijna automatisch om als ik helmen achter me hoorde vallen...
Op zaterdag 4 januari 2003 19:41 schreef Raven het volgende:[..]
Ik heb hier LOTR special disc en heb stuk gekeken met DD5.1 en DTS en dat DTS klinkt imho helderder.
quote:*pakt de handlijding erbij en komt erachter de mijn dvd speler geen DTS ondersteund
Op zaterdag 4 januari 2003 19:40 schreef piere het volgende:[..]
vind ik ook, het klinkt voller en zeker in actiescenes knalt het geluid uit je boxen (als je tenminste ook een dts versterker hebt)
slotjuh
quote:nee, jouw reactie voegt veel toe
Op zaterdag 4 januari 2003 19:40 schreef Bioslock het volgende:[..]
quote:Die knal dan van Sauron die uitelkaar klapte. Toen donderde er hier aardig wat om.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:45 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Helderder en vooral voller... De veldslag was in DD nogal aan de stereo-kant, maar in DTS keek ik bijna automatisch om als ik helmen achter me hoorde vallen...
quote:Nee, het is gewoon een ander systeem. Ook door een ander bedrijf ontwikkeld.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:45 schreef Dlocks het volgende:
DTS is (ofwel was) toch de opvolger van DD?
quote:hoeft ook niet, als je versterker het maar ondersteund
Op zaterdag 4 januari 2003 19:46 schreef Da_Koen het volgende:
*pakt de handlijding erbij en komt erachter de mijn dvd speler geen DTS ondersteund
quote:Jammer... Ik ben blij dat mijn bakje het wel speelt eigenlijk...
Op zaterdag 4 januari 2003 19:46 schreef Da_Koen het volgende:[..]
*pakt de handlijding erbij en komt erachter de mijn dvd speler geen DTS ondersteund
slotjuh
quote:volgens mij zit je hier vekeerd maar ik weet het niet 100% zeker. iemand??
Op zaterdag 4 januari 2003 19:49 schreef Porthos het volgende:[..]
hoeft ook niet, als je versterker het maar ondersteund
of je tv (als je bijvoorbeeld een tv hebt als de philips 32pw9627 oid)
quote:Dan houdt de keus voor jou nel op ja
Op zaterdag 4 januari 2003 19:46 schreef Da_Koen het volgende:[..]
quote:Och.. We kunnen hier nog wel verder keuvelen over Dolby Digital 5.1 vs DTS 5.1 natuurlijk
slotjuh
DTS heeft een lagere compressie en is daardoor herlderder en voller dan dolby digital.
Qua surround maakt het niks uit. Is allebei hetzelfde. Alleen de geluidskwaliteit scheelt dus.
--edit--
Je moet dus wel een DTS decoder hebben. Ik zelf heb die in mn versterker zitten, maar tegenwoordig hebben sommige dvd spelers dat ook.
--/edit--
[Dit bericht is gewijzigd door WdU op 04-01-2003 19:51]
quote:ben er wel eens geweest maar die winkel zit niet in mijn budget
Op zaterdag 4 januari 2003 19:44 schreef Porthos het volgende:
maak anders een afspraak bij Stassen in de stad, kun je ff het verschil horen in hun luisterruimtes.(moet je pa wel geld hebben anders wordt je zo de deur uit gekeken daar
)
quote:Was idd ook wel lekker genieten
Op zaterdag 4 januari 2003 19:48 schreef Raven het volgende:[..]
Die knal dan van Sauron die uitelkaar klapte. Toen donderde er hier aardig wat om.
quote:Gezellig, maar kun je dan ajb die typo in de topic title aanpassen?
Op zaterdag 4 januari 2003 19:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:Och.. We kunnen hier nog wel verder keuvelen over Dolby Digital 5.1 vs DTS 5.1 natuurlijk
.
Ik heb overigens zelf alleen LOTR in DTS, verder helemaal niks...
quote:want??
Op zaterdag 4 januari 2003 19:50 schreef piere het volgende:
volgens mij zit je hier vekeerd maar ik weet het niet 100% zeker. iemand??
quote:RAF in Amsterdam heeft ook zo'n luisterruimte.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:44 schreef Porthos het volgende:
maak anders een afspraak bij Stassen in de stad, kun je ff het verschil horen in hun luisterruimtes.(moet je pa wel geld hebben anders wordt je zo de deur uit gekeken daar
)
quote:als je goed spul wilt kun je beter naar poulissen gaan volgens mij, stassen zijn maar arrogante lullen
Op zaterdag 4 januari 2003 19:50 schreef Da_Koen het volgende:
ben er wel eens geweest maar die winkel zit niet in mijn budget
quote:ik heb een dvd speler en versterker in elkaar, volgens mij(onder de TV staat ook maar 1 waar alles op zit)
Op zaterdag 4 januari 2003 19:49 schreef Porthos het volgende:[..]
hoeft ook niet, als je versterker het maar ondersteund
of je tv
quote:ja maar dat is niet echt in de buurt voor hem, winkel waar ik het over had is maar 5 km of zo
Op zaterdag 4 januari 2003 19:53 schreef Raven het volgende:
RAF in Amsterdam heeft ook zo'n luisterruimte.
quote:Nou, net als met Dolby Digital 5.1 zal iets de decoding moeten doen. Hetzij je DVD-speler, (die dan wel 5.1 analoog als uitgangen moet hebben, anders schiet je er nog niets mee op) hetzij je versterker of TV. Je DVD speler zal in dat geval via een digitale audio-uitgang het nog steeds gecodeerde DTS (of DD 5.1) doorgeven aan de versterker.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:50 schreef piere het volgende:[..]
volgens mij zit je hier vekeerd maar ik weet het niet 100% zeker. iemand??
quote:omdat volgens mij je dvd speler die compressie ook moet ondersteunen. ik zeg ook niet dat het fout is. ik zeg dat ik DENK dat je het niet goed zegt. je moet je niet zo snel aangevallen voelen man...
Op zaterdag 4 januari 2003 19:51 schreef Porthos het volgende:[..]
want??
(ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar om zomaar testellen dat het niet zo is...)
quote:type?
Op zaterdag 4 januari 2003 19:53 schreef Da_Koen het volgende:
ik heb een dvd speler en versterker in elkaar, volgens mij(onder de TV staat ook maar 1 waar alles op zit)
quote:Panasonic SC-HT70
Op zaterdag 4 januari 2003 19:55 schreef Porthos het volgende:[..]
type?
[Dit bericht is gewijzigd door Da_Koen op 04-01-2003 19:59]
quote:doe ik ook niet, maar als je het iets meer onderbouwt kan ik ook reageren op jouw eventuele tegenargumenten.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:55 schreef piere het volgende:
je moet je niet zo snel aangevallen voelen man...
snappie?
quote:Simpel genoeg: Als er geen DTS logo op de versterker/DVD-combi staat zal die het niet ondersteunen
Op zaterdag 4 januari 2003 19:53 schreef Da_Koen het volgende:[..]
ik heb een dvd speler en versterker in elkaar, volgens mij(onder de TV staat ook maar 1 waar alles op zit)
quote:waarom denk je dat ik "iemand??" erbij zette. omdat ik het niet 100% zeker weet en niet kan onderbouwen
Op zaterdag 4 januari 2003 19:57 schreef Porthos het volgende:[..]
doe ik ook niet, maar als je het iets meer onderbouwt kan ik ook reageren op jouw eventuele tegenargumenten.
snappie?
quote:Ja en nee. Er spelen namelijk nog een paar factoren mee. Een DVD speler hoeft geen eigen DTS decoder te hebben om een DTS track door te geven aan een externe versterker, hij doet er zelf verder toch niets mee. Wat die DVD speler WEL nodig heeft in dat geval is de capaciteit om de haogere sampelrate te kunnen lezen, en over de digitale uitgang te kunnen versturen. Bij veel goedkopere modellen wordt er nogal bezuinigd op die electronica, en werkt het allemaal prima voor DD, maar kan dat ding de datastream voor een DTS track gewoonweg niet afhandelen op de digitale uitgang.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:55 schreef piere het volgende:
omdat volgens mij je dvd speler die compressie ook moet ondersteunen. ik zeg ook niet dat het fout is. ik zeg dat ik DENK dat je het niet goed zegt. je moet je niet zo snel aangevallen voelen man...
Staat er echt een DTS logoop de DVD speler kan kan hij het zeker, staat het er niet op dan kun je nog mazzel hebben dat het via een externe versterker lukt, maar ik zou er niet op rekenen.
quote:En hoe zit het dan met een geluidskaart (in mij geval: Soundblaster Audigy met digital uitput)
Op zaterdag 4 januari 2003 20:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ja en nee. Er spelen namelijk nog een paar factoren mee. Een DVD speler hoeft geen eigen DTS decoder te hebben om een DTS track door te geven aan een externe versterker, hij doet er zelf verder toch niets mee. Wat die DVD speler WEL nodig heeft in dat geval is de capaciteit om de haogere sampelrate te kunnen lezen, en over de digitale uitgang te kunnen versturen. Bij veel goedkopere modellen wordt er nogal bezuinigd op die electronica, en werkt het allemaal prima voor DD, maar kan dat ding de datastream voor een DTS track gewoonweg niet afhandelen op de digitale uitgang.
Staat er echt een DTS logoop de DVD speler kan kan hij het zeker, staat het er niet op dan kun je nog mazzel hebben dat het via een externe versterker lukt, maar ik zou er niet op rekenen.
Overigens is 5.1 sowieso waanzinnig
quote:Volgens de specs (http://www.soundblaster.com/products/audigy/) kan die geen DTS, maar alleen een DD5.1 signaal afgeven.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:04 schreef Tha.Gnome het volgende:
En hoe zit het dan met een geluidskaart (in mij geval: Soundblaster Audigy met digital uitput)
quote:zenks voor de duidelijke uitleg
Op zaterdag 4 januari 2003 20:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ja en nee. Er spelen namelijk nog een paar factoren mee. Een DVD speler hoeft geen eigen DTS decoder te hebben om een DTS track door te geven aan een externe versterker, hij doet er zelf verder toch niets mee. Wat die DVD speler WEL nodig heeft in dat geval is de capaciteit om de haogere sampelrate te kunnen lezen, en over de digitale uitgang te kunnen versturen. Bij veel goedkopere modellen wordt er nogal bezuinigd op die electronica, en werkt het allemaal prima voor DD, maar kan dat ding de datastream voor een DTS track gewoonweg niet afhandelen op de digitale uitgang.
quote:Ik heb in mijn pc een SB live 5.1 met digital out (zo'n 3,5mm) en die gaat naar de coax in op mijn versterker. Heb alle decoding op de kaart uitstaan en geeft dus netjes 't signaal door naar m'n versterker die ziet dat 't DD5.1/DTS is bij een DVDtje en zet 't netjes om
Op zondag 5 januari 2003 13:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Volgens de specs (http://www.soundblaster.com/products/audigy/) kan die geen DTS, maar alleen een DD5.1 signaal afgeven.
quote:nee, geloof dat alleen de platinum dat heeft, dus dan zul je zo'n uitbreidings kastje mmoeten kopen (zit geloof ik optical in op).
Op zondag 5 januari 2003 13:37 schreef Porthos het volgende:
heeft die sb live 5.1 ook een digital in of dat niet? want dan is dat precies wat ik moet hebben
quote:HET ENIGE GOEDE ANTWOORD MENSEN !!!! als je het niet zeker weet post het dan niet aub !!
Op zaterdag 4 januari 2003 19:50 schreef WdU het volgende:Gaap, stelletje
DTS heeft een lagere compressie en is daardoor herlderder en voller dan dolby digital.
Qua surround maakt het niks uit. Is allebei hetzelfde. Alleen de geluidskwaliteit scheelt dus.
--edit--
Je moet dus wel een DTS decoder hebben. Ik zelf heb die in mn versterker zitten, maar tegenwoordig hebben sommige dvd spelers dat ook.
--/edit--
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |