quote:bron: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=24964
Voor het eerst zijn ook de geestelijke gevolgen van computergebruik onderzocht, schrijft de Telegraaf. Volgens Japans onderzoek heeft de hele dag achter de computer zitten problemen bij het uit bed komen als gevolg, en leidt het tot een gevoel van eenzaamheid. Als je meer dan vijf uur aan het toetsenbord zit, heb je een beduidend grotere kans op slapeloosheid en depressiviteit, blijkt uit het onderzoek dat onder 25.000 werknemers werd gehouden. Eerder bleek reeds uit Brits onderzoek dat computergebruik bij twee op de drie werknemers stress veroorzaakt. Minderen is dus het devies:Onderzoeker T. Nakazawa bepleit een vermindering van het computergebruik om de geestelijke schade te beperken. Het is voor het eerst dat de geestelijke gevolgen van werken met een computer zijn onderzocht. In eerdere studies werd vooral gekeken naar de lichamelijke gevolgen, zoals rug- en schouderklachten.
Nou, DIG dan maar bij R&P voegen?
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 04-01-2003 14:27]
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 14:18 schreef Raven het volgende:[..]
[sub]bron: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=24964[/sub]
Nou, DIG dan maar bij R&P voegen?
quote:Maar misschien dat er toch wel een kern van waarheid zit in dat artikeltje.
Op zaterdag 28 december 2002 14:08 schreef Arjen in [sub] & [sup]! het volgende:Wil je www.fok.nl in sub, dan is de enige correcte manier
code:[sub][url]www.fok.nl[/url][/sub]
quote:Yeps, mensen die veel acter de computer zitten hebben vaak minder sociale contacten nzow, en dat zou best kunnen lijden tot depressiviteit
Op zaterdag 4 januari 2003 14:20 schreef SEMTEX het volgende:
Vind ik wel een kern van waarheid inzitten. Toen ik 18 was, heb ik eens een tijdlang zo'n periode gehad. Op een gegeven moment zit je zo vaak achter je compu dat je ook gewoon amper daglicht ziet en dan is het logisch dat je depressief wordt.
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 14:24 schreef Light het volgende:Maar misschien dat er toch wel een kern van waarheid zit in dat artikeltje.
code:Vraag het hun eens..Positie Usernaam Aantal posts
1 QyRoZ 59478
2 yvonne 51290
3 Mike 49898
4 Otherside 43727
5 neggix 39458
6 Vork 35045
7 calvobbes 33627
8 Seborik 33136
9 Arcee 32168
10 MrLucca 32089
[on-topic]
Maar het kan best wel kloppen...
quote:Vraag maar
Op zaterdag 4 januari 2003 14:30 schreef DJKoster het volgende:[..]
code:Vraag het hun eens..Positie Usernaam Aantal posts
1 QyRoZ 59478
2 yvonne 51290
3 Mike 49898
4 Otherside 43727
5 neggix 39458
6 Vork 35045
7 calvobbes 33627
8 Seborik 33136
9 Arcee 32168
10 MrLucca 32089[on-topic]
Maar het kan best wel kloppen...
Maar veel verrassender is dat dit stukje lijkt te zeggen dat werknemers die op het werk meer dan 5 uur per dag achter de PC zitten ook deze klachten krijgen. Waar zou dat dan door komen? Straling vanuit het beeldscherm? Het feit dat het werk is met weinig contact met klanten? Het feit dat je veel stilzit?
quote:Volgens mij heeft het er ondere andere mee te maken, dat achter de computer alles lukt: sluit venster, open bestand. Terwijl in Het Echte Leven dat niet zo het geval is: klaas, haal eens koffie! Whah?
Op zaterdag 4 januari 2003 15:06 schreef Fogerty het volgende:
Dat verhaal van veel thuis computeren ---> weinig sociale contacten ---> eenzaam en depressief, okee. Dat kennen we al jaren en klinkt plausibel.Maar veel verrassender is dat dit stukje lijkt te zeggen dat werknemers die op het werk meer dan 5 uur per dag achter de PC zitten ook deze klachten krijgen. Waar zou dat dan door komen? Straling vanuit het beeldscherm? Het feit dat het werk is met weinig contact met klanten? Het feit dat je veel stilzit?
quote:ik wordt niet ziek van geen daglicht zien hoor
Op zaterdag 4 januari 2003 14:20 schreef SEMTEX het volgende:
Vind ik wel een kern van waarheid inzitten. Toen ik 18 was, heb ik eens een tijdlang zo'n periode gehad. Op een gegeven moment zit je zo vaak achter je compu dat je ook gewoon amper daglicht ziet en dan is het logisch dat je depressief wordt.
maar ja, labiele personen worden van het minste of geringste al depri
Het is ook de reden geweest dat ik ontslag heb genomen. Nu ga ik per 1 feb. weer lekker sleutelen met me handen, verkopen, en VEEL minder pc-werk doen (ook nog wel site onderhouden en administratie, maar veeeel minder dus).
quote:Vooral als je te weinig geslapen hebt, word je hardstikke gaar van de hele dag achtet zo'n scherm, herkenbaar. Ik werk nu als postbode en word elke dag wakker van dat frisse weer/regen/kou, terwijl ik bij m'n vorige kantoorbaantjes regelmatig moeite had om niet voor dat beeldscherm in slaap te kletteren of gek te worden van dat gehang.
Op zaterdag 4 januari 2003 15:17 schreef X-Ray het volgende:
Ik geloof het best. Op mijn werk zat ik echt de hele godganse dag achter dat zaadding.... word je echt gek van..
Het is ook de reden geweest dat ik ontslag heb genomen. Nu ga ik per 1 feb. weer lekker sleutelen met me handen, verkopen, en VEEL minder pc-werk doen (ook nog wel site onderhouden en administratie, maar veeeel minder dus).
quote:Er zo vroeg uit om door de vrieskou te gaan struinen lijkt mij persoonlijk evenmin ideaal.
Op zaterdag 4 januari 2003 16:09 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Vooral als je te weinig geslapen hebt, word je hardstikke gaar van de hele dag achtet zo'n scherm, herkenbaar. Ik werk nu als postbode en word elke dag wakker van dat frisse weer/regen/kou, terwijl ik bij m'n vorige kantoorbaantjes regelmatig moeite had om niet voor dat beeldscherm in slaap te kletteren of gek te worden van dat gehang.
quote:Dat zal best, maar het is wel een stuk beter voor je.
Op zaterdag 4 januari 2003 16:37 schreef TrenTs het volgende:[..]
Er zo vroeg uit om door de vrieskou te gaan struinen lijkt mij persoonlijk evenmin ideaal.
quote:Daarom heb ik ook erg veel zin in mijn nieuwe baan.
Op zaterdag 4 januari 2003 18:28 schreef DimeBag het volgende:
Ik ben niet depressief geweest maar toen ik in de IT werkte werd ik op den duur behoorlijk gek van dat ding. Nu heb ik met mijn nieuwe studie en beroep helemaaaaaal niks meer met een PC te maken. Ik moet zeggen dat dat een verlichting is
quote:Ja precies, post sorteren is echt onwijs goed voor je rug.
Op zaterdag 4 januari 2003 16:39 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat zal best, maar het is wel een stuk beter voor je.
quote:'s Ochtends vroeg de buitenlucht in en daar uren lopen is iig een stuk beter dan in een bedompt hok RSI en een verneukte onderrug oplopen.
Op zaterdag 4 januari 2003 18:39 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ja precies, post sorteren is echt onwijs goed voor je rug.
quote:Ik geef je wel gelijk dat de meeste kantoormensen te stom zijn om af en toe wat rekoefeningen te doen tussen het werk door.
Op zaterdag 4 januari 2003 18:41 schreef X-Ray het volgende:'s Ochtends vroeg de buitenlucht in en daar uren lopen is iig een stuk beter dan in een bedompt hok RSI en een verneukte onderrug oplopen.
quote:Niemand doet dat, echt niemand.
Op zaterdag 4 januari 2003 19:03 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ik geef je wel gelijk dat de meeste kantoormensen te stom zijn om af en toe wat rekoefeningen te doen tussen het werk door.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |