abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7703072
quote:
Voor het eerst zijn ook de geestelijke gevolgen van computergebruik onderzocht, schrijft de Telegraaf. Volgens Japans onderzoek heeft de hele dag achter de computer zitten problemen bij het uit bed komen als gevolg, en leidt het tot een gevoel van eenzaamheid. Als je meer dan vijf uur aan het toetsenbord zit, heb je een beduidend grotere kans op slapeloosheid en depressiviteit, blijkt uit het onderzoek dat onder 25.000 werknemers werd gehouden. Eerder bleek reeds uit Brits onderzoek dat computergebruik bij twee op de drie werknemers stress veroorzaakt. Minderen is dus het devies:

Onderzoeker T. Nakazawa bepleit een vermindering van het computergebruik om de geestelijke schade te beperken. Het is voor het eerst dat de geestelijke gevolgen van werken met een computer zijn onderzocht. In eerdere studies werd vooral gekeken naar de lichamelijke gevolgen, zoals rug- en schouderklachten.

bron: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=24964

Nou, DIG dan maar bij R&P voegen?

[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 04-01-2003 14:27]

zaterdag 4 januari 2003 @ 14:20:31 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7703096
Vind ik wel een kern van waarheid inzitten. Toen ik 18 was, heb ik eens een tijdlang zo'n periode gehad. Op een gegeven moment zit je zo vaak achter je compu dat je ook gewoon amper daglicht ziet en dan is het logisch dat je depressief wordt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 4 januari 2003 @ 14:21:29 #3
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_7703103
dat is een niet al te moeilijke conclusie als je bedenkt dat je de hele tijd naar je beeldscherm aan het staren ben
Endless, Forever More....
pi_7703134
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 14:18 schreef Raven het volgende:

[..]

[sub]bron: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=24964[/sub]

Nou, DIG dan maar bij R&P voegen?

quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:08 schreef Arjen in [sub] & [sup]! het volgende:

Wil je www.fok.nl in sub, dan is de enige correcte manier

code:
[sub][url]www.fok.nl[/url][/sub]

Maar misschien dat er toch wel een kern van waarheid zit in dat artikeltje.
pi_7703136
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 14:20 schreef SEMTEX het volgende:
Vind ik wel een kern van waarheid inzitten. Toen ik 18 was, heb ik eens een tijdlang zo'n periode gehad. Op een gegeven moment zit je zo vaak achter je compu dat je ook gewoon amper daglicht ziet en dan is het logisch dat je depressief wordt.
Yeps, mensen die veel acter de computer zitten hebben vaak minder sociale contacten nzow, en dat zou best kunnen lijden tot depressiviteit
pi_7703199
Het verband tussen achter de computer zitten en depressiviteit en slapeloosheid is dan wel aangetoond, maar de computer hoeft niet de oorzaak te zijn. Als je alleen bent of niet kan slapen kan je de tijd doden achter de computer.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_7703205
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 14:24 schreef Light het volgende:

Maar misschien dat er toch wel een kern van waarheid zit in dat artikeltje.

code:
Positie Usernaam Aantal posts 
1        QyRoZ      59478 
2        yvonne     51290 
3        Mike       49898 
4        Otherside  43727 
5        neggix     39458 
6        Vork       35045 
7        calvobbes  33627 
8        Seborik    33136 
9        Arcee      32168 
10       MrLucca    32089 

Vraag het hun eens..

[on-topic]

Maar het kan best wel kloppen...

pi_7703260
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 14:30 schreef DJKoster het volgende:

[..]

code:
Positie Usernaam Aantal posts 
1        QyRoZ      59478 
2        yvonne     51290 
3        Mike       49898 
4        Otherside  43727 
5        neggix     39458 
6        Vork       35045 
7        calvobbes  33627 
8        Seborik    33136 
9        Arcee      32168 
10       MrLucca    32089 

Vraag het hun eens..

[on-topic]

Maar het kan best wel kloppen...

Vraag maar
pi_7703455
klopt zit een kern van waarheid in
046
Dank aan Yeahinho
  zaterdag 4 januari 2003 @ 15:06:10 #10
22259 Fogerty
slapende account
pi_7703519
Dat verhaal van veel thuis computeren ---> weinig sociale contacten ---> eenzaam en depressief, okee. Dat kennen we al jaren en klinkt plausibel.

Maar veel verrassender is dat dit stukje lijkt te zeggen dat werknemers die op het werk meer dan 5 uur per dag achter de PC zitten ook deze klachten krijgen. Waar zou dat dan door komen? Straling vanuit het beeldscherm? Het feit dat het werk is met weinig contact met klanten? Het feit dat je veel stilzit?

Hieperdepiep hoera!
  zaterdag 4 januari 2003 @ 15:13:40 #11
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7703613
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 15:06 schreef Fogerty het volgende:
Dat verhaal van veel thuis computeren ---> weinig sociale contacten ---> eenzaam en depressief, okee. Dat kennen we al jaren en klinkt plausibel.

Maar veel verrassender is dat dit stukje lijkt te zeggen dat werknemers die op het werk meer dan 5 uur per dag achter de PC zitten ook deze klachten krijgen. Waar zou dat dan door komen? Straling vanuit het beeldscherm? Het feit dat het werk is met weinig contact met klanten? Het feit dat je veel stilzit?

Volgens mij heeft het er ondere andere mee te maken, dat achter de computer alles lukt: sluit venster, open bestand. Terwijl in Het Echte Leven dat niet zo het geval is: klaas, haal eens koffie! Whah?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_7703626
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 14:20 schreef SEMTEX het volgende:
ik wordt niet ziek van geen daglicht zien hoor

maar ja, labiele personen worden van het minste of geringste al depri

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 4 januari 2003 @ 15:17:35 #13
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7703667
Ik geloof het best. Op mijn werk zat ik echt de hele godganse dag achter dat zaadding.... word je echt gek van. .

Het is ook de reden geweest dat ik ontslag heb genomen. Nu ga ik per 1 feb. weer lekker sleutelen met me handen, verkopen, en VEEL minder pc-werk doen (ook nog wel site onderhouden en administratie, maar veeeel minder dus).

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zaterdag 4 januari 2003 @ 16:09:22 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7704291
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 15:17 schreef X-Ray het volgende:
Ik geloof het best. Op mijn werk zat ik echt de hele godganse dag achter dat zaadding.... word je echt gek van. .

Het is ook de reden geweest dat ik ontslag heb genomen. Nu ga ik per 1 feb. weer lekker sleutelen met me handen, verkopen, en VEEL minder pc-werk doen (ook nog wel site onderhouden en administratie, maar veeeel minder dus).

Vooral als je te weinig geslapen hebt, word je hardstikke gaar van de hele dag achtet zo'n scherm, herkenbaar. Ik werk nu als postbode en word elke dag wakker van dat frisse weer/regen/kou, terwijl ik bij m'n vorige kantoorbaantjes regelmatig moeite had om niet voor dat beeldscherm in slaap te kletteren of gek te worden van dat gehang.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 4 januari 2003 @ 16:37:02 #15
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_7704620
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 16:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Vooral als je te weinig geslapen hebt, word je hardstikke gaar van de hele dag achtet zo'n scherm, herkenbaar. Ik werk nu als postbode en word elke dag wakker van dat frisse weer/regen/kou, terwijl ik bij m'n vorige kantoorbaantjes regelmatig moeite had om niet voor dat beeldscherm in slaap te kletteren of gek te worden van dat gehang.

Er zo vroeg uit om door de vrieskou te gaan struinen lijkt mij persoonlijk evenmin ideaal.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 4 januari 2003 @ 16:39:18 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7704657
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 16:37 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Er zo vroeg uit om door de vrieskou te gaan struinen lijkt mij persoonlijk evenmin ideaal.

Dat zal best, maar het is wel een stuk beter voor je.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 4 januari 2003 @ 16:46:21 #17
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7704750
Om maar eens iets van Finkers te verbasteren: Ik ben zo aan m'n computer gehecht dat hij bijna operatief verwijderd moet worden
Depressief worden van computeren is iets waar ik weinig last van heb. Ik kan juist prima m'n emoties en frustraties kwijt dankzij dat ding. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je depressief wordt indien je altijd maar met dezelfde saaie applicaties moet werken, elke dag dezelfde handelingen, enz. Een kantoorbaan ofzo lijkt me nu niet echt bevorderlijk als het gaat om dergelijke verschijnselen tegen te gaan.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 4 januari 2003 @ 16:48:35 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_7704776
Mja... dus dat is het... Wel een beetje klachten waar ik ook last van heb....
[KNE]-Mod
  zaterdag 4 januari 2003 @ 16:52:50 #19
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_7704831
Ik denk dat het ook grotendeels door het Internet komt.. had ik het niet, zou ik niet zo lang in deze glazendoos kijken... had ook niet deze post gemaakt..
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_7706289
Ik ben niet depressief geweest maar toen ik in de IT werkte werd ik op den duur behoorlijk gek van dat ding. Nu heb ik met mijn nieuwe studie en beroep helemaaaaaal niks meer met een PC te maken. Ik moet zeggen dat dat een verlichting is
  zaterdag 4 januari 2003 @ 18:36:58 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7706413
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 18:28 schreef DimeBag het volgende:
Ik ben niet depressief geweest maar toen ik in de IT werkte werd ik op den duur behoorlijk gek van dat ding. Nu heb ik met mijn nieuwe studie en beroep helemaaaaaal niks meer met een PC te maken. Ik moet zeggen dat dat een verlichting is
Daarom heb ik ook erg veel zin in mijn nieuwe baan. . Lekker concreet werk met me handen doen en de weg op, buiten komen ipv kantoor en PC de hele dag .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7706446
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 16:39 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat zal best, maar het is wel een stuk beter voor je.

Ja precies, post sorteren is echt onwijs goed voor je rug.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 18:41:40 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7706475
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 18:39 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ja precies, post sorteren is echt onwijs goed voor je rug.

's Ochtends vroeg de buitenlucht in en daar uren lopen is iig een stuk beter dan in een bedompt hok RSI en een verneukte onderrug oplopen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7706738
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 18:41 schreef X-Ray het volgende:

's Ochtends vroeg de buitenlucht in en daar uren lopen is iig een stuk beter dan in een bedompt hok RSI en een verneukte onderrug oplopen.

Ik geef je wel gelijk dat de meeste kantoormensen te stom zijn om af en toe wat rekoefeningen te doen tussen het werk door.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 19:16:42 #25
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7707009
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 19:03 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik geef je wel gelijk dat de meeste kantoormensen te stom zijn om af en toe wat rekoefeningen te doen tussen het werk door.

Niemand doet dat, echt niemand.
1 promille misschien .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')