abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7704060
Dat is inderdaad zo . Het is ook een ingebakken gewoonte van me, ik denk te veel voor anderen en vergeet mezelf daar nogal eens in. En ik denk ook dat het wel wat zegt dat die verteld dat die verliefd is ten opzichte van mij. Het zegt mij over hem dat die eerlijk is naar mij toe.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_7704457
Het is echt niet leuk dat malen vandaag .We hebben wel afgesproken dat we van de week zouden bellen, want hij weet van mij ook dat er te veel op me af komt .
pi_7704698
Feitelijk bestaat er niet zoiets als óf vrienden zijn óf een item vormen (anders gezegd verliefd zijn en een exclusief paar vormen). We doen onszelf ook vreselijk tekort als we serieus proberen één exclusieve relatie met iemand te hebben want wie heeft ooit gezegd dat er voor elke persoon maar één ander zou zijn? Niemand. Echt niet.

In de werkelijkheid liggen de zaken altijd wat gecompliceerder omdat we wel degelijk inzetten op exclusieve relaties dus in dat opzicht heb je alle reden om bang te zijn dat er dingen gaan veranderen.

Eén advies. Als jullie relatie zo intiem is (en dan bedoel ik niet fysiek maar mentaal) dan moet je het inderdaad aan hem overlaten om te beslissen wat er gaat gebeuren maar offer jezelf niet bij voorbaat op door bijvoorbeeld jullie onderlinge contact te verminderen, anticiperend op wat er misschien wel of niet gaat gebeuren. Niemand kan in de toekomst kijken.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_7704795
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 16:42 schreef thoth het volgende:
Feitelijk bestaat er niet zoiets als óf vrienden zijn óf een item vormen (anders gezegd verliefd zijn en een exclusief paar vormen). We doen onszelf ook vreselijk tekort als we serieus proberen één exclusieve relatie met iemand te hebben want wie heeft ooit gezegd dat er voor elke persoon maar één ander zou zijn? Niemand. Echt niet.

In de werkelijkheid liggen de zaken altijd wat gecompliceerder omdat we wel degelijk inzetten op exclusieve relaties dus in dat opzicht heb je alle reden om bang te zijn dat er dingen gaan veranderen.

Eén advies. Als jullie relatie zo intiem is (en dan bedoel ik niet fysiek maar mentaal) dan moet je het inderdaad aan hem overlaten om te beslissen wat er gaat gebeuren maar offer jezelf niet bij voorbaat op door bijvoorbeeld jullie onderlinge contact te verminderen, anticiperend op wat er misschien wel of niet gaat gebeuren. Niemand kan in de toekomst kijken.

Daar ben ik het ook mee eens , helemaal zelfs.Alleen wat ik vaak heb ondervonden is dat vrouwen onderling dat niet begrijpen en daardoor is die angst te groot, juist omdat al eerder mensen tussen ons in probeerden te komen. En is goed dat je de nadruk legt op je zelf opofferen , want dat is iets wat ik gauw doe. Ik ben al gauw iemand die te gauw zelf denkt iets te doen voor een ander en uiteindelijk zelf er de dupe van word.
Hij heeft me juist bij deze beslissing betrokken ook denk ik om juist het zo te houden zoals het is en duidelijk te maken ook dat ik niet bang hoef te zijn.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 17:48:00 #30
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7705521
Je zit in ongeveer dezelfde situatie als ik.
en ik zou graag reageren, maar ik zit
nu in een heel lang telefoongesprek op dit moment.

Ik reageer dus later op de avond, ATJ!!

pi_7705545
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 16:50 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hij heeft me juist bij deze beslissing betrokken ook denk ik om juist het zo te houden zoals het is en duidelijk te maken ook dat ik niet bang hoef te zijn.
Ik denk ook niet dat daar een reden voor is. Jij maakt nu eenmaal een belangrijk deel van zijn leven uit en dat feit is iets wat hij mee zal nemen in andere relaties, het is iets wat hem hem maakt en ja er is altijd iemand die meent die feitelijkheid te kunnen negeren of er iets aan te doen maar als jij echt iets voor hem betekent (en kennelijk is dat zo) dan zal hij jullie relatie daar niet onder laten lijden.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 17:55:55 #32
33952 racoon2002
Hope to feel good, sometimes
pi_7705657
he gelly,

Wat een klotesituatie is dit, juist omdat hij zoveel van je weet wat niemand anders van je weet he?
Heb precies hetzelfde gehad,
en heb het er nog steeds moeilijk mee,
Maar wat is precies jouw probleem?
Dat dat andere meisje tussen de vriendschap van jouw en dennis komt, juist nu het wat weer beter gaat?
Dat is idd heel moeilijk, omdat vrouwen onderling ontzettend jaloers zijn, maar zeg is eerlijk is dat wat je dwarszit, of het idee dat hij misschien met iemand anders ook zon goeie band opbouwt? bedenk dan dat elke vriendschap anders is, en hij zou nooit met iemand anders kunnen delen wat hij met jou gedeeld heeft, en nog steeds doet, maar is wel donders moeilijk,
Ik vind ook moeilijk om degene waar het bij mij omgaat met iemand anders te zien(ook al is dat nu nog niet gebeurd)
idd, het idee van een thuisbasis lijkt weg te vallen,
Maar ik zou zeggen praat er is met hem over, ik denk dat dat heel erg oplucht hoor,
heel veel succes....
liefs ;*

I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
pi_7705850
Ik denk het juist wel , want hij had eerst toen die met mij had ook wat met een ander vrouwtje en dat had die toen verzwegen.
Ik had hem uitgelegd dat ik niet kwaad was omdat die met haar was geweest, maar eerder dat die het voor me verzweeg.
Nu heeft die het juist verteld , wat die het eerst vertikte en ons toen heel veel moeite heeft gekost , het is heel erg tussen ons in komen staan dat gebeuren en uiteindelijk begint het weer daarop te lijken .
Hij vind voor mij dat ik dingen op een rij moet zetten omdat die me daarin ook kent en ook onze band kent. Het meest rare van alles blijft toch dat die me eerst niet wou zien , juist omdat die niet met die spanning en alles wat tussen ons was gebeurd en nu dit gebeurd is besluit die dat die me weer wil zien , wetend hoe wij zijn als we met zijn tweeen zijn . Als we met zijn tweeen zijn hebben we een eigen soort wereld waar niemand tussen komt .
pi_7706195
Complex.....
.....was het woord dat me te binnen schoot. Ik kan me voorstellen dat je aan het malen bent. Ik vraag me ook af of er wel een eenduidig antwoord mogelijk is. (zo eentje waarmee je jezelf in ieder geval een beetje gerust kan stellen). Het kan natuurlijk alle kanten opgaan aan het einde van de dag dat weet je zelf ook wel.

Als het hem alleen om deze nieuwe dame zou gaan, zou hij dan de moeite nemen om jou erbij te betrekken? Als bescherming want misschien wordt het niets tussen die twee? Kan best. Kan ook best dat het niet zo is. Hij is de enige die daar uiteindelijk helderheid in zal verschaffen.

pi_7706226
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 17:55 schreef racoon2002 het volgende:
he gelly,

Wat een klotesituatie is dit, juist omdat hij zoveel van je weet wat niemand anders van je weet he?
Heb precies hetzelfde gehad,
en heb het er nog steeds moeilijk mee,
Maar wat is precies jouw probleem?
Dat dat andere meisje tussen de vriendschap van jouw en dennis komt, juist nu het wat weer beter gaat?
Dat is idd heel moeilijk, omdat vrouwen onderling ontzettend jaloers zijn, maar zeg is eerlijk is dat wat je dwarszit, of het idee dat hij misschien met iemand anders ook zon goeie band opbouwt? bedenk dan dat elke vriendschap anders is, en hij zou nooit met iemand anders kunnen delen wat hij met jou gedeeld heeft, en nog steeds doet, maar is wel donders moeilijk,
Ik vind ook moeilijk om degene waar het bij mij omgaat met iemand anders te zien(ook al is dat nu nog niet gebeurd)
idd, het idee van een thuisbasis lijkt weg te vallen,
Maar ik zou zeggen praat er is met hem over, ik denk dat dat heel erg oplucht hoor,
heel veel succes....
liefs ;*

Voor mij is het meer de angst dat zij tussen ons komt de band die we hebben en inderdaad juist nu het weer beter is . Het rare is juist ook dat we die band ook heel erg sterk telepatisch hebben , ik heb ook heel veel voorvoeld in het contact dat we hebben , nummer waar we voor het eerst op gezoend hadden was ook "never tear us apart". Het rare is als ik hem weer zie weet ik weer dat wij onze eigen wereldje van ons tweeen hebben , dat was juist eerst iets wat hem tegenhield en nu lijkt wel of die het ook weer opzoekt .
Ik geloof ook niet zo in alleenrecht en dat weet die ook , maar ik ben gewoon bang dat diegene waar hij verliefd op is daar weer niet ingelooft en ons contact ook totaal niet begrijpt.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 18:32:49 #36
33952 racoon2002
pi_7706348
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 18:24 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Voor mij is het meer de angst dat zij tussen ons komt de band die we hebben en inderdaad juist nu het weer beter is . Het rare is juist ook dat we die band ook heel erg sterk telepatisch hebben , ik heb ook heel veel voorvoeld in het contact dat we hebben , nummer waar we voor het eerst op gezoend hadden was ook "never tear us apart". Het rare is als ik hem weer zie weet ik weer dat wij onze eigen wereldje van ons tweeen hebben , dat was juist eerst iets wat hem tegenhield en nu lijkt wel of die het ook weer opzoekt .
Ik geloof ook niet zo in alleenrecht en dat weet die ook , maar ik ben gewoon bang dat diegene waar hij verliefd op is daar weer niet ingelooft en ons contact ook totaal niet begrijpt.

Voor mensen die zoiets niet kennen, en nog nooit zoiets hebben meegemaakt met een ander persoon is dat ook heel erg moeilijk te begrijpen,
Maar als hij het contact weer met je opzoekt, moet hij toch wel heel duidelijk zijn tegenover jou en tegenover haar,
Hij kan niet over een paar weken tegen jou gaan zeggen dat hij er toch niet tegenkan, en dat zn "vriendin"niet tegen jullie band kan, dat zou niet eerlijk zijn tegenover jou, ik denk dat ie daar wel heel eerlijk en duidelijk in moet zijn, ook naar zn "vriendin" toe, dat jij gewoon een soulmate bent,
Maar ik snap ook niet dat hij juist nu het contact tussen jullie weer tot zon niveau gaat brengen, het kan wel goed gaan, maar dan moet er wel heel veel duidelijk heid zijn, naar mijn inziens, lijkt me heel moeilijk...

Weet hij eigenlijk wel precies wat hij met je wil? wat zijn precies zijn gevoelens tegenover jou?

I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
pi_7706489
We hebben allebei daarin allebei precies hetzelfde, alleen hij ziet van mij dat ik niet uit mijn woorden kom en dingen niet kan plaatsen, dus wil hij dat ik na ga denken omdat ik te onzeker word .Hij heeft ook aangegeven dat ik daar niet bang voor hoef te zijn, want dat laat die niet gebeuren en daar geloof ik ook wel in . Dat vorige vrouwtje maakte ook die fout door hem te claimen, en toen heeft die alle contact met haar meteen verbroken .
Ik denk dat die juist ook daarom uitgebreid met mij over wil praten, juist omdat die niet wil dat dit soort dingen tussen ons komen. Voor mij is het eigenlijk ook weer een herbelevenis , het is net alsof ik weer mezelf naar anderen moet verklaren hoe ons contact is en anderen daar weer het veroordelende vingertje uitgaan steken . Ik denk dat Dennis daarom ook maar aan het vriendschapverhaal blijft zitten omdat anderen die band toch niet begrijpen , en daar anders tussen gaan wroeten.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 18:49:22 #38
33952 racoon2002
pi_7706560
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 18:42 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
We hebben allebei daarin allebei precies hetzelfde, alleen hij ziet van mij dat ik niet uit mijn woorden kom en dingen niet kan plaatsen, dus wil hij dat ik na ga denken omdat ik te onzeker word .Hij heeft ook aangegeven dat ik daar niet bang voor hoef te zijn, want dat laat die niet gebeuren en daar geloof ik ook wel in . Dat vorige vrouwtje maakte ook die fout door hem te claimen, en toen heeft die alle contact met haar meteen verbroken .
Ik denk dat die juist ook daarom uitgebreid met mij over wil praten, juist omdat die niet wil dat dit soort dingen tussen ons komen. Voor mij is het eigenlijk ook weer een herbelevenis , het is net alsof ik weer mezelf naar anderen moet verklaren hoe ons contact is en anderen daar weer het veroordelende vingertje uitgaan steken . Ik denk dat Dennis daarom ook maar aan het vriendschapverhaal blijft zitten omdat anderen die band toch niet begrijpen , en daar anders tussen gaan wroeten.
Maar als je dit toch zelf terugleest meis, dan is er toch eigenlijk nix aan de hand? als hij duidelijk is, en jullie weten allebei hoe het zit tussen elkaar, waar ben je dan zo bang voor, je hoeft toch niet aan andere mensen jullie band te verantwoorden, en waarom aan zn nieuwe vriendin dan wel? Laat ie het dan lekker op vriendschap houden? als jij en hij maar weten hoe het zit, dat is toch het belangrijkst??
en als hij zelf ook zegt, dat ie zowiezo niet van dat claimerige gedoe houdt?
dit is hoe ik het zo teruglees hoor..
  zaterdag 4 januari 2003 @ 18:50:48 #39
33952 racoon2002
pi_7706579
maar ik begrijp wel dat je daar ontzettend onzeker van word komt toch iemand een klein stapje in je territorium
pi_7706616
Dat is ook zo , ik denk gewoon dat ik er te onzeker in ben. Het is ook gewoon het net horen , en dan is het voor mij weer daar gaan we weer .
Ik was ook echt in paniek en dat hoorde die en zegt die ook zet voor jou ff dingen op een rijtje zoals het is, want zo kent die me ook . Eerst door een diep dal en dan heb ik het weer gerelativeerd.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 18:56:52 #41
33952 racoon2002
pi_7706642
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 18:54 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat is ook zo , ik denk gewoon dat ik er te onzeker in ben. Het is ook gewoon het net horen , en dan is het voor mij weer daar gaan we weer .
Ik was ook echt in paniek en dat hoorde die en zegt die ook zet voor jou ff dingen op een rijtje zoals het is, want zo kent die me ook . Eerst door een diep dal en dan heb ik het weer gerelativeerd.
Precies, ken het gevoel, eerst donders druk om maken, en uiteindelijk zien dat het nog best te doen is, hoop dat je je iets beter voelt
pi_7707552
Hmmm, dat moet ik nog maar afwachten ook na het gesprek . Het is wel dat die er in meegaat wat ik zeg, en ook snapt waar ik naartoe wil maar het lijkt af en toe net alsof die wil dat ik bevestig wat er is . Laten we eerlijk zijn als we gewoon vrienden waren geweest dan waren we niet met elkaar bed geweest en ook de geschiedenis die wij hebben is te veel om gewoon vrienden te noemen. Hij wil naar mij niet bevestigen wat het is , hij vind dat ik daarachter moet komen.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 19:46:06 #43
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7707701
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 16:50 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

Daar ben ik het ook mee eens , helemaal zelfs.Alleen wat ik vaak heb ondervonden is dat vrouwen onderling dat niet begrijpen en daardoor is die angst te groot, juist omdat al eerder mensen tussen ons in probeerden te komen. En is goed dat je de nadruk legt op je zelf opofferen , want dat is iets wat ik gauw doe. Ik ben al gauw iemand die te gauw zelf denkt iets te doen voor een ander en uiteindelijk zelf er de dupe van word.

Goh, dit topic zou van mijn hand kunnen zijn!
De Dennis die mijn vriend is, is nu sinds kort ook bevriend geraakt met een leuke meid en ze kunnen gezellig met elkaar praten over van alles. Hij is er ook heel eerlijk in en als er meer tussen hen zou ontstaan, dan zou die mij altijd op de hoogte houden en nooit iets voor me achterhouden, dat hebben wij ook altijd met elkaar afgesproken. Ik vertrouw hem daar ook volledig in. Dus tussen ons tweeën zit dat helemaal goed, maar inderdaad, net wat jij al aangeeft: die andere, die derden snappen vaak geen moer van die vrijheid.

Die willen iemand claimen "voor zichzelf alleen" terwijl wij juist niet die beperkingen willen. Nu ben ik weleens benauwd dat hij zich laat "betoveren" door bepaalde manipulatieve technieken die vrouwen nu eenmaal perfect beheersen en waar mannen erg moeilijk verdediging tegen hebben.. (een soort genetisch bepaald programma dat dan in werking treedt waardoor de ratio van mijn vriend ineens niet meer werkt)....

Zelf istie daar heel nuchter onder en we weten ondanks alles toch dat wij elkaar nooit zullen loslaten, maar toch moet ik toegeven dat ik af en toe benauwd ben dat zijn ratio wegvalt door betovering van die derde... zoiets.

Ik vind dat jij je heel sportief en vol begrip opstelt en dat zal jouw vriend je altijd in dank blijven afnemen. Dat is pas echte liefde/vriendschap. Die ander zo vrij laten dat ie kan ontdekken dat jouw liefde voor hem veel groter is dan hij ooit had kunnen bedenken. Dat besef komt zeker bij hem!

zaterdag 4 januari 2003 @ 19:52:18 #44
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7707863
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 18:24 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

Wow, herkenbaar dit zeg! Kep precies hetzelfde...
pi_7707945
Ja, precies dat is mijn angst dat zij gaat zeggen : Als je van me houdt dan geef je haar op.
Daarin stelde hij mij ook gerust , dat dat niet gebeurd. Maar blijft die angst dat die vrouw daar heel anders over denkt en omdat dat juist iets is waar ik mijn leven tegenaan bots steeds. Gewoon wat bepaalde dingen betreft je tijd vooruit zijn eigenlijk en steeds maar stuiten op onbegrip. Wij blijven ook steeds over van alles praten , maar hij kent mij ook dat soms de paniek de overhand neemt en dan ff mij moet laten afkoelen omdat ik juist door die niet benaming juist die hele snoei harde kant kan laten zien en dan het zo uit de hand loopt dat we elkaar wel degelijk kwijt zijn.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:04:19 #46
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_7708130
Jij bent bang dat zij misschien hem gaat claimen, gaat zeggen dat hij jullie vriendschap op moet geven. Je moet even heel diep ademhalen en bij jezelf het volgende denken:

Als jij blijft malen en je zorgen maken en bv. bij hem er op hamert dat er NIETS of NIEMAND tussen jullie vriendschap mag komen... dan komt dat onbewust misschien bij hem weer een beetje over alsof JIJ hem claimt, als vriend.

Dus wees de verstandigste, wees de beste vriendin die je voor hem kunt zijn door hem zijn verliefdheid te gunnen, je begrijpend naar hem op te stellen, welgemeende interesse tonen in zijn verliefdheid op dat andere meisje. Maak haar niet in gedachten al ´de vijand´, snap je een beetje wat ik bedoel? Ze hééft nog helemaal niet gezegd dat hij jullie vriendschap moet opgeven, en als hij écht die geweldige vriend is die jij zegt dat hij is... hoef je daar nooit, nooit, NOOIT bang voor te zijn dat hij haar tussen jullie laat komen!

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:29:32 #47
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7708704
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:04 schreef Loesje29 het volgende:

Als jij blijft malen en je zorgen maken en bv. bij hem er op hamert dat er NIETS of NIEMAND tussen jullie vriendschap mag komen... dan komt dat onbewust misschien bij hem weer een beetje over alsof JIJ hem claimt, als vriend.

Exact, dat is wat het zo lastig maakt. Je wilt niet al te claimerig overkomen zelf, je wilt hem juist die vrijheid geven uiteraard. Toch kun je af en toe die twijfels over die "derde" niet zo goed de baas blijven. Ze nemen dan even een loopje met je.... waar je je dan weer een beetje stom over voelt. Enfin, je kent het wel: een vicieuze cirkel gedachte.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:38:27 #48
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_7708892
Wat ik nog wel even wil vragen aan de topic startster:

In het topic `Ik Ben Verliefd´ schreef je vandaag:

----------------------------------
Goed nieuws , ik ga hem weer zien
Vanochtend zei die dat die zeker bij mij langs zou komen. Dat zegt ook heel veel na alles wat er gebeurd is.
-----------------------------------

Gaat dit over dezelfde jongen??? Want dit geeft duidelijk aan dat je WEL verliefd op hem bent (gezien het hartje en het topic waarin je het plaatst.....)

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_7709213
Ja dat was van de week . Zoals ik het topic al eerder zei , ik weet niet echt of het verliefdheid is, het is meer ingewikkeld.
Ik geef heel veel om hem , het is meer dat me kent als geen ander, en het is iemand die ik in mijn leven wil , een soort thuisbasis . Verliefd is toch anders. Mijn gevoelens voor hem zijn heel verwarrend en dat weet die . En dat was trouwens gisteren of donderdag . Dat is het nou juist bij hem , ik weet niet wat ik voor hem voor voel , ik kan het niet plaatsen het is niet verliefdheid, maar het is ook geen vriendschap. Het gaat verder dan verliefdheid en vriendschap.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 21:02:58 #50
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_7709359
Het was trouwens absoluut geen aanval hoor lieverd... echt niet. Ik weet er alles van hoe verwarrend liefde kan zijn, in wat voor opzicht dan ook. Je kunt ook heel veel liefde voor iemand voelen tenslotte zónder verliefd op iemand te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')