quote:Wat denk je zelf ?
Op vrijdag 3 januari 2003 14:13 schreef Loedertje het volgende:
En hoeveel van die allochtone vrouwen hadden een relatie met een Nederlander?Staat nergens.
Of, ga een keer buiten en kijk eens hoeveel moslima's er met een westerse man rondlopen.
quote:zucht....
Op donderdag 2 januari 2003 19:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
ANKARA - Meer dan de helft van de Turkse vrouwen is slachtoffer van de geweld binnen de familie. Een artsenorganisatie uit Ankara maakte donderdag bekend dat uit openbare gegevens blijkt dat 58 procent van de Turkse vrouwen te maken krijgt met huiselijk geweld.Het percentage ligt mogelijk nog hoger, "maar als gevolg van gewoonten en traditionele opvattingen zijn de werkelijke gegevens niet beschikbaar", aldus de woordvoerder van de organisatie. Hij wilde niet zeggen hoe de organisatie aan de gegevens is gekomen.
bron: nu.nl
quote:goh leuk, je hebt ook een mening...:{
Op vrijdag 3 januari 2003 19:35 schreef SYCO het volgende:[..]
zucht....
quote:nee eerder iets van "we hebben drie turkse vrouwen om hun ervaring gevraag, één daarvan zei dat ze geslagen werd. De ander dat ze niet werd geslagen en de laatste een beetje. Daaruit kunnen we concluderen dat het ongeveer 58% is"
Op vrijdag 3 januari 2003 20:07 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
goh leuk, je hebt ook een mening...:{
wat had je dan gedacht, dat die man ging zeggen ik weet het van de vrouw van Achmed vd V. uit de bospurusstraat....
OF iets anders in die richting uiteraard
quote:Doe niet zo dom, Turkse vrouwen MOGEN NIET met niet moslims trouwen (willen dat veelal niet eens) en als ze het wel willen, komen ze in de problemen en pa en broers meteen in actie.
Op vrijdag 3 januari 2003 14:13 schreef Loedertje het volgende:[..]
En hoeveel van die allochtone vrouwen hadden een relatie met een Nederlander?
Staat nergens.
En ja mijn Turkse collegaatjes hebben dit mij verteld, en nee dit geldt niet voor alle Turken , maar wel voor het merendeel.
En bovendien zijn de Turken die in Nederland zijn komen wonen zelden uit de grotere steden in Turkije afkomstig, maar uit het oosten, het boerenland waar ze veel strikter in de leer zijn over het algemeen.
Moslims trouwen nu eenmaal het liefst een moslim, mannen hoeven dat niet persé, maar voor meisjes is het vrijwel een vereiste.
Er zijn maar weinig Turkse vaders (of Marokkaanse vaders) die hun dochter toestaan een anders of niet gelovige (wt bij hun in princip op hetzelfde neerkomt) te trouwen, zelfs vaak ook niet een jongen van een andere nationaliteit.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 03-01-2003 21:26]
quote:* Loedertje gaat niet zitten denken
Op vrijdag 3 januari 2003 17:49 schreef battlesickloner het volgende:Wat denk je zelf ?
quote:Is elke Turske vrouw een moslima?
Of, ga een keer buiten en kijk eens hoeveel moslima's er met een westerse man rondlopen.
quote:Ik dom?
Op vrijdag 3 januari 2003 21:20 schreef milagro het volgende:Doe niet zo dom, Turkse vrouwen MOGEN NIET met niet moslims trouwen (willen dat veelal niet eens) en als ze het wel willen, komen ze in de problemen en pa en broers meteen in actie.
Ja er zijn idd nog families waarbij dit niet zo is..maar om te stellen dat "Turkse vrouwen niet met niet moslims mogen trouwen"is ook *dom* (zou het eerder onwetendheid willen noemen..)
quote:Het zijn er VEEL MEER dan jij hierboven "denkt".
Er zijn maar weinig Turkse vaders (of Marokkaanse vaders) die hun dochter toestaan een anders of niet gelovige (wt bij hun in princip op hetzelfde neerkomt) te trouwen, zelfs vaak ook niet een jongen van een andere nationaliteit.
quote:In de blijf van mijn lijf huizen zitten zeker voor de helft vol met allochtone vrouwen en dat is dus verhoudingsgewijs erg veel.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:29 schreef Loedertje het volgende:[..]
* Loedertje gaat niet zitten denken
Sorry hoor maar in de blijf van mijn lijf huizen zitten doorgaans vrouwen die totall loss werden gemept door gewoon Nederlandse mannen..
[..]Is elke Turske vrouw een moslima?
Want daar ging het artikel over..
Je zult weinig niet gelovigen Turksen vinden hier, hoor.
Weinig die , zelfs al zouden ze niet zo strikt geloven, daar dan vooruti zouden komen.
Afvalligheid word je over het algemeen niet in dank afgenomen.
Althans niet bij de Turkenz afkomstig uit de lagere sociale klasse, en die Turken, uit de boerendorpjes, zijn het die naar Nederland komen, niet de hoger opgeleideTurk uit Ankara of Istanbul.
quote:Nogmaals ik zeg dat de meesten dat niet mogen, niet allen, maar teveel zitten nog onder de plak van Pa.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:33 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ik dom?
Ik ken genoeg Turkse meisjes die wel mogen beslissen wat zij met hun toekomst willen.
En ik ken ook genoeg Marokkaanse meisjes die studeren en erg zelfstandig (en opstandig) zijn.Ja er zijn idd nog families waarbij dit niet zo is..maar om te stellen dat "Turkse vrouwen niet met niet moslims mogen trouwen"is ook *dom* (zou het eerder onwetendheid willen noemen..)
[..]Het zijn er VEEL MEER dan jij hierboven "denkt".
Niet zolang geleden was er een interessante docu op Ned 3, VPRO, waar je modern, sexy geklede Turkse babes aan het woord hoorde, die ondanks dat ze zelfstandig woonden (sommigen), ondanks dat ze studeerden, ze toch NIET met jongens 'daten' zoals Nederlandse meiden dat doen, simpelweg omdat Pa dat liever niet ziet en ze Pa niet willen kwetsen.
De vader zat erbij en beaamde dat, dat hij het niet zou dulden als ze met een Nederlandse man of in ieder geval niet moslim, zouden thuiskomen.
Deze dames gingen dus met vriendinnen uit, naar de bios of idd de kroeg of disco, maar gingen niet alleen met jongens op pad, er is dan altijd een derde of meerdere bij.
Tuurlijk zijn er dames waar dat niet zo gaat, waar Pa wel zijn dochter alle vrijheid geeft, maar helaas in dat bij het merendeel dus NIET zo.
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 21:29 schreef Loedertje het volgende:
quote:
Sorry hoor maar in de blijf van mijn lijf huizen zitten doorgaans vrouwen die totall loss werden gemept door gewoon Nederlandse mannen..
quote:
quote:De meerderheid wel.
Is elke Turske vrouw een moslima?
Want daar ging het artikel over..
quote:JE BENT GENIAAL
Op vrijdag 3 januari 2003 21:33 schreef Loedertje het volgende:
Ik dom?
quote:Ja, die ken ik ook.
En ik ken ook genoeg Marokkaanse meisjes die studeren en erg zelfstandig (en opstandig) zijn.
En als ze dat toch doen, komen ze wel eens in een vluchthuis terecht.
quote:Ja, zo onwetend. Vooral omdat ze zelf zeggen dat het een schande voor de familie is.
Ja er zijn idd nog families waarbij dit niet zo is..maar om te stellen dat "Turkse vrouwen niet met niet moslims mogen trouwen"is ook *dom* (zou het eerder onwetendheid willen noemen..)
quote:Ooit bij stilgestaan dat een heleboel Nederlandse vaders het niet zien zitten dat hun dochters met een moslima/marokkaanse/turkse trouwen? Niet gemerkt dat hindoestaanse vaders hun dochters verbieden om met moslims een relatie aan te gaan?
Nogmaals ik zeg dat de meesten dat niet mogen, niet allen, maar teveel zitten nog onder de plak van Pa.
Niet zolang geleden was er een interessante docu op Ned 3, VPRO, waar je modern, sexy geklede Turkse babes aan het woord hoorde, die ondanks dat ze zelfstandig woonden (sommigen), ondanks dat ze studeerden, ze toch NIET met jongens 'daten' zoals Nederlandse meiden dat doen, simpelweg omdat Pa dat liever niet ziet en ze Pa niet willen kwetsen.
De vader zat erbij en beaamde dat, dat hij het niet zou dulden als ze met een Nederlandse man of in ieder geval niet moslim, zouden thuiskomen.
Deze dames gingen dus met vriendinnen uit, naar de bios of idd de kroeg of disco, maar gingen niet alleen met jongens op pad, er is dan altijd een derde of meerdere bij.Tuurlijk zijn er dames waar dat niet zo gaat, waar Pa wel zijn dochter alle vrijheid geeft, maar helaas in dat bij het merendeel dus NIET zo.
Ik kan nog wel meer voorbeelden geven, maar waarom ben je zo blind dat je je alleen op die turkse meisjes richt?
Net of het bij turken/moslims zo bijzonder is dat zij netals sommige andere ouders, ongeacht afkomst of religie, zich wel is bemoeien met de partnerkeuze van hun kinderen.
quote:Idd, overal is het de normaalste zaak van de wereld, alleen als het over Turkse of Marokkaanse meisjes gaat dan zitten we erbovenop .
Op zondag 5 januari 2003 00:26 schreef Saripari het volgende:Ooit bij stilgestaan dat een heleboel Nederlandse vaders het niet zien zitten dat hun dochters met een moslima/marokkaanse/turkse trouwen? Niet gemerkt dat hindoestaanse vaders hun dochters verbieden om met moslims een relatie aan te gaan?
Ik kan nog wel meer voorbeelden geven, maar waarom ben je zo blind dat je je alleen op die turkse meisjes richt?
Net of het bij turken/moslims zo bijzonder is dat zij netals sommige andere ouders, ongeacht afkomst of religie, zich wel is bemoeien met de partnerkeuze van hun kinderen.
quote:Prima toch, betekent gewoon dat allochtone vrouwen het ook niet meer pikken. Bijwerking van emancipatie dus.
Op vrijdag 3 januari 2003 21:35 schreef milagro het volgende:[..]
In de blijf van mijn lijf huizen zitten zeker voor de helft vol met allochtone vrouwen en dat is dus verhoudingsgewijs erg veel.
Is het trouwens al bekend wat de bron is van die cijfers?
quote:Ruim helft van de Turkse vrouwen wordt geslagen
Op vrijdag 3 januari 2003 20:07 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
goh leuk, je hebt ook een mening...:{
wat had je dan gedacht, dat die man ging zeggen ik weet het van de vrouw van Achmed vd V. uit de bospurusstraat....
quote:Huiselijk geweld in Spanje kost tientallen levens
Op woensdag 8 januari 2003 19:58 schreef SYCO het volgende:[..]
Ruim helft van de Turkse vrouwen wordt geslagen
quote:Dat laat zien hoe onwetend en dom je bent. Denken is ook een vak.
Op woensdag 8 januari 2003 20:41 schreef Sinaasappel het volgende:
Ik dacht dat het erger was eigenlijk, ik zat te denken aan 75%
quote:graag ontopic blijven
Op woensdag 8 januari 2003 20:39 schreef Re het volgende:[..]
Huiselijk geweld in Spanje kost tientallen levens
quote:Klopt, de meeste vaders hopen dat hun dochters gewoon heterosexueel zijn.
Op zondag 5 januari 2003 00:26 schreef Saripari het volgende:Ooit bij stilgestaan dat een heleboel Nederlandse vaders het niet zien zitten dat hun dochters met een moslima/marokkaanse/turkse trouwen?
Maar het kan. Lesbien en trouwen met een moslima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |