abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 januari 2003 @ 16:07:51 #1
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_7667510
Hallo,

Toen ik terugkwam van vakantie kreeg ik van mijn ouders een auto aangeboden. Een Alfa Romeo 33 1.4 i.e. uit 1992 met nog geen 150.000km op de teller. Nou is dit niet mijn eerste keus auto, maar ik dan heb ik tenminste een autootje. En je moet natuurlijk een gegeven paard niet in de bek kijken.

Ik krijg de auto APK goedgekeurd, maar ik vertrouw die keurmeesters niet zo. (Kennis van ons heb het daar allemaal geregeld voor zeer leuk prijsje). Nou wil ik graag weten op welke onderdelen ik moet letten als ik deze auto krijg. Wat zijn zwakke / bekende / falende onderdelen van deze auto?????

Ik hoorde al van een collega dat deze auto's slechte versnellingsbakken hebben.
Zelf heb ik ook al alle reviews op autoweek gelezen en heb heel wat websites afgestruind om zo meer te weten te komen over deze auto.
Remmen zijn over het algemeen ook heel slecht.

Misschien dat één van jullie deze auto rijdt en meer over deze auto weet, waar ie op moet letten.
Graag hoor ik dan van jullie!

oh ja, het gaat om deze auto:

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
pi_7667552
Het enige wat ik ervan weet is dat die alfa's vaak helemaal afgeragd zijn als ze zo oud zijn.
  donderdag 2 januari 2003 @ 16:15:27 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7667690
Houd er alsjeblieft over op. M'n ex heeft een Alfa 33 gehad en inderdaad de versnellingsbakken zijn een ramp. Nu moet ik ook zeggen dat velen niet weten hoe ze in een Alfa moeten rijden. Het zijn erg snelle wagens, maar sommigen denken dan ook dat de bediening alles kan hebben.
Verder is het elektrisch systeem ook niet om over naar huis te schrijven. Bij die van m'n ex heb ik bepaalde delen 'fijn' opnieuw mogen bedraden. Daarvoor was al eens het dashboard (deel met tellers) volledig doorgebrand.
Met roest en dergelijke is het ook uitkijken, maar dat is onder controle te houden als je er op tijd bij bent.
Voor mij geen Alfa meer van voor 1998 (en dan te bedenken dat ik een Italiaanse achtergrond heb).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7667841
Versnellings bak en bedrading. Verder zijn er geen echte problemen!

Dat roest is oom allang voorbij!
Zijn gewoon goede auto's!
En ik vind ze nog mooi ook!

En dat afraggen:
Iedere auto kan afgeracht worden, of het een Alfa een Volvo of een Mercedes is. Dat ligt gewoon aan de bestuurders en niet de auto.

Alfa's zijn gewoon goede mooie auto's

Built for Speed
  donderdag 2 januari 2003 @ 16:22:49 #5
16911 TeJo
Doet ook maar wat
pi_7667875
-
De 33 is inderdaad vaak afgeragd.
Schakelen van 3 naar 2 gaat vaak wat stroef.
En Alfa heeft alles mooi elektronisch. Als hier echter problemen mee komen geeft het vaak problemen bij het zoeken naar de oorzaak.

+
De 33 is nog een mooie 'oldstyle' Alfa.
Alfa is Italiaans. Ze hebben hiervan het temprament goed meegekregen.
Alles is elektrisch.

Ik bestuur een 155 en wil eigenlijk geen ander merk meer...

seek and distroy
  donderdag 2 januari 2003 @ 16:24:12 #6
7157 10us
Quila, Quincy en Qaja
pi_7667910
alfa 33 leuke auto, maar niet heus.

Ga voor de gein eens opletten hoeveel alfa 33's je nog op de weg ziet rijden. Waarschijnlijk zijn ze op 1 hand te tellen. De rest ligt al op de sloop.

pi_7668487
Het zijn snelle wagentjes...en het belangrijkste: ze zijn erg leuk om te rijden. Er zitten weinig truukjes in zoals ABS, waardoor je nog echt het gevoel met de weg hebt.
Het is dan ook geen auto om lange afstanden mee te rijden.

Waar ik veel problemen mee had, was met de elektrische ramen (werktte regelmatig niet) en met de lekke koppakking.

Je kunt het doen, en zult er veel plezier van hebben, maar ga er niet vanuit dat je er nog jaren in rijdt.

Ohja: voordat je gaat blazen met je 33 (en dat doen ze goed), eerst GOED warm rijden...anders rijd je 'm zo de sloop op.

pi_7698877
Ik heb een jaar in exact zo'n auto rondgereden (1.4, Imola editie uit '93), 't was mijn eerste auto. Het is erg wennen, zeker als je net je rijbewijs hebt. De versnellingsbak is erg stroef, de mijne ging bij een bepaald toerental/manier van koppelen tandenpoetsen bij het schakelen van 2 naar 3. Voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad, Geen roest, geen electrische trubbels. En van hier naar Venetië in 11,5 uur aan 1 stuk door vindt ie ook geen enkel probleem .

Het is echt een fijn rijmachientje, op de mijne had ik een open luchtfilter geschroefd en een 10cm remus onder gehangen, 't lijkt dan wel een porsche qua geluid (d'r zit een boxertje in ). Super! Gelukkig is hij in de familie gebleven. Hij is nu van mijn broertjes .

Ter info:
- 90pk
- 940kg
- top 200
- 0-100 in 11 sec.
- verbruik ong. 1 op 14 bij normaal gebruik

pi_7698906
- Roest
- Versnellingsbak
- Koppeling
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_7699763
Als de vorige eigenaar een drol was die niet goed kan rijden en zijn auto niet goed kan onderhouden wel, ja .
  dinsdag 7 januari 2003 @ 17:22:47 #11
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_7759349
Nou, afgelopen zaterdag had ik hem dus.
Ik hartstikke blij, want ik had mijn eigen auto!

Na ± 6 uurtjes gereden te hebben, bleef ie me verdorie in de 3e versnelling staan! Scheen alweer een bekend kwaaltje te zijn van alfa, wat gelukkig ook gelijk weer opgelost was. Het ringetje van de ????(versnelling)stang was afgebroken.

Alhoewel ik dik tevreden ben over het motortje. vanochtend -10 graden, starten, lopen, geen gezeik!

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
pi_7759887
Gefeliciteerd! En met dat ringetje van de schakelsstang heb ik ook ook een keer gehad. Wegenwacht erbij, binnen 15 minuten reed ik weer.

Let je er wel op dat je de motor rustig goed warm draait alvorens je hem op z'n staart trapt?

dinsdag 7 januari 2003 @ 17:59:42 #13
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_7759976
Gefeliciteerd met je Alfa, na een tijdje wil je niet meer anders!

* stuifzand is de trotse bezitster van een Alfa Romeo 155 1.8 TS

dinsdag 7 januari 2003 @ 18:13:36 #14
42822 Wez
Kom bij C1000 werken!
pi_7760201
Oude Alfa's roesten heel snel. Zijn erg onbetrouwbare auto's.

Ken mensen die de volgende incidenten hebben meegemaakt:
1) Trok de versnellingsknuppel (vergeten hoe je dat opschrijft, poke ofzo?), op de snelweg toen die 100KM/h reed. Dus erg leuke ervaring.
2) Motor begon hevig te tikken. Toen de auto stil stond ontplofte de motor.

Deeply in Love!
  woensdag 8 januari 2003 @ 08:22:21 #15
42388 Maxi-Jazz
at your service
pi_7771443
je moet op alles letten!!!!!

stinkende kutwagens

God is a DJ
  woensdag 8 januari 2003 @ 09:44:52 #16
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7771957
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 18:13 schreef Wez het volgende:

Ken mensen die de volgende incidenten hebben meegemaakt:
1) Trok de versnellingsknuppel (vergeten hoe je dat opschrijft, poke ofzo?), op de snelweg toen die 100KM/h reed. Dus erg leuke ervaring.
2) Motor begon hevig te tikken. Toen de auto stil stond ontplofte de motor.

Vertel nu eens in het nederlands?

Een motor explodeert niet, vastslaan kan wel.

Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_7776091
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:54 schreef RubenDJ het volgende:
Gefeliciteerd! En met dat ringetje van de schakelsstang heb ik ook ook een keer gehad. Wegenwacht erbij, binnen 15 minuten reed ik weer.

Let je er wel op dat je de motor rustig goed warm draait alvorens je hem op z'n staart trapt?

Dit het ik ook gehad gewoon een laspuntje opgelegd en nooit meer last van gehad kon alleen in mijn 3 rijden
  vrijdag 10 januari 2003 @ 19:34:27 #18
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_7825998
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 16:21 schreef HansvanOchten het volgende:
Versnellings bak en bedrading. Verder zijn er geen echte problemen!
[edit]
niet relevant op dit antwoord
[/edit]
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Zoals ik al eerder in een reply liet weten heb ik wat kleine probleempjes mee gehad. En inderdaad de bedrading. De helft van de lampjes en schakelaartjes doen het niet.

En af en toe, dan valt mijn linkerkoplamp uit, maar na een tijdje gaat ie spontaan weer aan. Ga van het weekend eens ff kijken of ik al die dingetjes kan fiksen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')