Meer tips kan ik even niet geven.
quote:Please blijf jezelf en blijf geloven in jezelf
Op woensdag 1 januari 2003 17:52 schreef bumberklevers het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je zelfvertrouwen krijgt hoe wat je er aan kan doen om die te krijgen en te behouden
geloof in je zelf. Doe dingen die jij wil. En wees trots als je dat gehaald heb. Laat zien dat je wel kan. Laat aan de mensen zien die negatief ove je zijn. Dat je het wel kan. En dat je laat zien dat ze ongelijk hebben. En je zal zien wie er dan onzeker is
Sterkte.
en het meest irritante is dat als je flink op weg bent en er ook zeker verandering te zien is, dat er dan IETS kan gebeuren waardoor je weer helemaal bij af bent en in je oude routine terug komt.. da's zo ongelofelijk klote.. want dan moet je dus ook weer helemaal opnieuw beginnen..
maar ik zeg: hou vol en doe je best... het is mij ook langzaam maar zeker gelukt om wat te kweken.. dus het moet jou zeker lukken..
Believe in the strength of the human will and spirit..
quote:Hoezo, je hebt toch zeker wat opgebouwd. Het lijkt misschien dat je weer bij nul begint, maar iedereen kent mindere momenten. Je zult merken dat je beter met tegenslagen om leert te gaan, mits je je bewust er mee bezig houdt.
Op woensdag 1 januari 2003 18:17 schreef Cyber het volgende:
dan moet je dus ook weer helemaal opnieuw beginnen..
In mijn mening.
quote:Zeer goede tip. Zou ik zelf ook doen.
Op woensdag 1 januari 2003 17:58 schreef Templ4r het volgende:
Ga fitness of een vechtsport doen...
Verder is het van belang dat je jezelf niet alleen wijsmaakt dat je de beste bent, maar dat je ook nog prestaties gaat neerzetten.
Zoek een angst uit, en overwin hem. Doe dingen die je altijd al hebt willen doen. Begin ergens aan, en bouw iets op.
Eerst voelt zo'n initiatief misschien tegenstrijdig, maar als je ergens goed in wordt, ga je het leuk vinden. Als je het leuk vindt, doe je het voortaan voor de lol. En zo behoud je je zelfvertrouwen.
Succes ermee!
nu heb je zelfvertrouwen
maar ff serieus zelfvertrouwen zit tussen je oren, geef niet snel op en geloof een beetje in wat je doet (zit ook veel in het taalgebruik)
als jij zo iemand bent die tijdens een gesprek steeds bevestiging vraagt van jou menig door de ander (bv ik vind dat mooi, toch?) kom je ook al snel onzeker over wat die ander wel zal merken waardoor jij denkt dat je niet zoveel zelfvertrouwen hebt
(lekker vaag maarja tis nieuwjaarsdag )
quote:ik ben niet dik daar hoef ik het niet voor te doen.
Op woensdag 1 januari 2003 17:58 schreef Templ4r het volgende:
Ga fitness of een vechtsport doen...
quote:Zelfvertrouwen ligt aan je omgeving. Als iedereen je verteld dat je een loser bent dan ga je dat na een tijdje ook geloven. Dan kun je nog zo intelligent zijn, mensen worden zwaar beinvloed door hun omgeving.
Op woensdag 1 januari 2003 18:34 schreef bumberklevers het volgende:[..]
ik ben niet dik daar hoef ik het niet voor te doen.
Het word dus tijd dat jij invloed gaat uitoefenen op je omgeving. Kijk nu naar de mensen om je heen, de activiteiten die je doet (sport/school/andere verenegingen) en kijk naar wat je als positief ervaart en wat als negatief en positief ervaart.
Zorg er dus voor dat je mensen en dingen om je heen hebt waar je je bij goed voelt, dan krijg je vanzelf zelfvertrouwen. Je moet natuurlijk wel de kracht hebben om de negatieve dingen uit je omgeving te kunnen halen.
Een goede basis voor zelfvertrouwen is een gezond en gespierd lichaam, hierop kun je verder bouwen en het is iets waar je trots op kunt zijn. Mensen benaderen je ook anders als je sportief/gespierd bent. En het is ook nog eens een goede manier om je negatieve energie kwijt te raken. En je komt ook nog eens onder de mensen.
Vechtsprot is echt niet zon gek idee hoor.
Check ook dit topic, Een persoon is het product van zijn omgeving voor mijn visie op mensen en waarom ze zo zijn.
Dokter, ik ben zo onzeker, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |